مهاجرت

ازدواج در کره جنوبی

ازدواج در کره جنوبی

همان طور که مطلع هستید از جمله روش های حقوقی که برای مهاجرت به کره جنوبی وجود دارد، روش ازدواج در کره جنوبی و اخذ اقامت از این طریق است. در واقع فرد از طریق ازدواج با یکی از شهروندان این کشور می تواند اقامت را دریافت نماید. بنابراین اشراف به قوانین حقوق بین الملل باعث می گردد فرد از آثار حقوقی مثبتی بهره مند گردد.

در حال حاضر، کشور کره جنوبی به دلایل مختلفی از جمله شرایط ایده آل در حوزه اقتصادی و همچنین دارا بودن موقعیت جغرافیایی مناسب توانسته در رده کشورهای مهم و مورد توجه جای گیرد. امروزه مبحث ازدواج و در نتیجه مهاجرت به کره بسیار داغ است. از این رو، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام به نگارش مقاله ای در این خصوص نموده که قوانین حاکم در زمینه ازدواج در این کشور را بیان می دارد.

  • مهم ترین مزایای ازدواج در کره جنوبی چیست؟
  • آیا می توان از طریق ازدواج در کره جنوبی اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • شرایط ازدواج در کره جنوبی برای شهروندان خارجی در چیست؟
  • آیا می توان از طریق ازدواج در کره جنوبی اقامت این کشور را به دست آورد؟

سن ازدواج در کره جنوبی

شرایط و محدودیت سنی جهت ازدواج در این کشور نیز وجود دارد. فردی که سن کمتر از 18 سال دارد (مرد یا زن)، بایستی برای ازدواج، اجازه والدین یا قیم خود را داشته باشد. در سال 1997 و 1998 میلادی، تغییرات چشمگیری در قوانین کشور کره جنوبی ایجاد گردید. این قوانین در زمینه مهاجرت به چین صورت گرفت و به همان نسبت قوانین مربوط به ازدواج در کشور کره جنوبی نیز تحت تاثیر این تغییرات قرار گرفت. طبق آمارهای به دست آمده، در سال 2001 میلادی اتباع مختلف 80 کشور از روش ازدواج با تبعه کره به این کشور ورود پیدا کردند. این آمار در سال 2015 میلادی به 146 کشور رسید. بیشترین آمار افراد مهاجر به این کشور، به کشورهای همسایه مانند چین، ویتنام و ژاپن تعلق داشته است.

شرایط لازم جهت ازدواج در کره جنوبی

در اواخر سال 2013 میلادی قانونی توسط دولت این کشور تصویب گردید که به موجب آن افرادی که قصد ازدواج دارند، بایستی در آزمون زبان کره جنوبی شرکت نمایند. سطح این آزمون بالا نبوده و برای مبتدیان نیز قابل قبول است. دارا بودن تمکن مالی از دیگر شرایط ازدواج به شمار می رود. مدرکی که برای این امر مورد نیاز است موسوم به مدرک TOPIK می باشد.

شرایط لازم جهت ازدواج در کره جنوبی

ویزای ازدواج در کره جنوبی در 2022

پس از بررسی پرونده فرد متقاضی ازدواج در این کشور و صحت و سقم مدارک و اظهارات ارائه شده از سوی متقاضی، دولت کره جنوبی ویزای نوع F2-1 را برای وی صادر می نماید. مدت اعتبار این نوع ویزا به صورت 6 ماهه می باشد. ارائه ضامن معتبر نیز در دریافت این ویزا الزامی است. شخص ضامن می تواند از شهروندان این کشور نیز انتخاب شود. در هر صورت ضامن بایستی ضمانت 5 ساله ارائه دهد. مبلغ ضمانت مذکور در هر سال، از سوی دولت کره جنوبی تعیین می گردد.

شرایط معاف از معرفی ضامن در کره جنوبی

افرادی که قصد ازدواج در این کشور را دارند، در صورتی معاف از معرفی ضامن می باشند که شرایط ذیل را داشته باشند:

  • چنانچه شخص متقاضی در گذشته با یکی از اتباع ازدواج نموده و در حال حاضر درخواست ورود به این کشور را دارد.
  • چنانچه شخص متقاضی از راه قانونی به این کشور وارد گردیده و اکنون قصد ازدواج دارد.
  • چنانچه شخص متقاضی از سوی دولت و مقامات این کشور مورد تایید واقع گردد.

میزان درآمد فرد متقاضی ازدواج، به تعداد افراد خانواده وی بستگی داشته و متغیر است. برای مثال یک فرد خارجی برای ازدواج با تبعه این کشور و تشکیل یک زندگی دو نفره بایستی درآمدی معادل 15000KRW (وون کره جنوبی) در هر سال دارا باشد.

درآمد سالیانه به‌ عنوان ضامن در کره جنوبی

برای فرد متقاضی این امکان وجود دارد که وی درآمد سالیانه، اجاره ملک، سود سهام یا سود بانکی خود را جهت ضمانت و ازدواج در این کشور معرفی نماید. چنانچه درآمد سالیانه خود را ضامن قرار دهد، به میزان 5% درآمد مذکور در هر سال از سوی دولت کره جنوبی توقیف می گردد. پیش از این که فرد متقاضی اقدام به دریافت ویزای کره جنوبی نمایند، بایستی آدرس دقیق محل اقامت خود در این کشور را به اطلاع اداره مهاجرت و اداره پلیس این کشور برساند. همچنین وضعیت درآمد باید اعلام شود. متوسط درآمد سالانه در کره جنوبی به شرح نمودار ذیل است:

متوسط درآمد سالانه در کره جنوبی

اخذ پاسپورت کره جنوبی از طریق ازدواج

پس از این که فرد متقاضی موفق به ازدواج در این کشور گردید، با گذشت 3 سال اقامت در کره مجاز به تقاضای پاسپورت و تابعیت این کشور خواهد بود. مشروط بر این که کلیه قوانین حاکم بر کره جنوبی را رعایت کرده باشد. از جمله قوانینی که برای فرد خارجی وجود دارد این است که در مدت 3 سال بایستی فاقد هر گونه جرم و جنایت و سابقه کیفری باشد.

چنانچه وی مرتکب جرم شود و یا مدارکی که توسط او ارائه گردیده، جعلی باشد، دولت این حق را دارد که حتی با گذشت چندین سال اقامت در این کشور، وی را مجرم دانسته و تابعیت کره جنوبی به او تعلق نگیرد. افرادی که تصمیم به مهاجرت به کره جنوبی دارند و متقاضی ازدواج در این کشور یا سایر کشورهای آسیایی و اروپایی از طرق مختلف هستند، این امکان را دارند که مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *