ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ آذربایجان

استارت آپ آذربایجان

نزدیکی آذربایجان به ایران موجب گشته تا افراد زیادی علاقه مند به مهاجرت از طریق استارت آپ آذربایجان و یا به وجود آوردن کسب و کار جدید شوند. از جمله فاکتورهایی که کشور آذربایجان از آن ها بهره برده و زمینه ساز ایجاد مشاغل جدید قابل توسعه در این اقلیم می باشند می توان به داشتن رتبه بالا در صنعت و معدن، منابع طبیعی و معدنی غنی، صنایع نفت و گاز، امنیت و بهداشت روانی و همچنین تعدد مناطق زیبای گردشگری اشاره نمود. به فراخور این موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا به بررسی شرایط استارت آپ در جمهوری آذربایجان و بیان مزایا و معایب این امر در کنار پاسخگویی به سوالات متداول مطرح شده حول همین محور بپردازند.

  • شرایط کارآفرینی در کشور آذربایجان چگونه است؟
  • مهاجرت و اقامت دائم در کشور آذربایجان از طریق ایجاد استارت آپ به چه شرحی می باشد؟
  • مزایای کارآفرینی و سرمایه گذاری در شهرهای اصلی آذربایجان کدام اند؟
  • قوانین سرمایه گذاری در آذربایجان شامل چه مواردی است؟

آذربایجان و ایجاد استارت آپ

آذربایجان یکی از کشورهای درحال توسعه می باشد که در کنار دریای خزر واقع شده و بزرگ ترین کشور ناحیه قفقاز به شمار می رود. این سرزمین از جهات مختلف با ایران، روسیه، گرجستان و ارمنستان هم مرز می باشد. جمهوری آذربایجان در لیست کشورهای تازه استقلال یافته از شوروی سابق قرار گرفته و علی رغم مساحت کمی که دارد، دارای شهرهای زیبا و پرطرفدار نظیر ایچری، نخجوان، گنجه، شیروان، لنکران و قبله می باشد که در کنار باکو همواره در زمره مقاصد محبوب مهاجرین قرار دارند. آب و هوای آذربایجان تحت تاثیر بادها دارای تابستان های گرم و زمستان های بسیار سرد و خشک می باشد. شایان ذکر است که کشور آذربایجان با قرارگیری در مجاورت دریای خزر توانسته توسعه مطلوبی در بخش شیلات و ماهیگیری داشته به گونه ای که کارآفرینی در این حوزه پتانسیل بسیاری خواهد داشت.

درباره آذربایجان
جمعیت10 میلیون
جمعیت پایتخت3 میلیون
نرخ بیکاری4 درصد
رشد ناخالص داخلی40/5 بیلیون دلار در سال
نوع حکومتجمهوری پارلمانی
واحد پولمنات

استارت آپ اما همانگونه که مستحضر هستید به مجموعه کسب و کارهای نوپا و ارزش آفرینی گفته می شود که در جهت ارتقا و توسعه اقتصاد یک کشور راه اندازی گشته و به موازات این امر، اشتغال زایی نیز برای طیف محدودی از جامعه صورت می پذیرد؛ در ادامه به بررسی شرایط و چگونگی امکان کارآفرینی در شهرهای بزرگ آذربایجان چون باکو خواهیم پرداخت.

شرایط استارت آپ آذربایجان

شرایط استارت آپ آذربایجان

آذربایجان با قرار گیری در حد اروپای شرقی و آسیای غربی، پیشرفته ترین اقتصاد در منطقه خود از لحاظ امکان توسعه انواع کسب و کار به حساب آمده همچنین موقعیت جغرافیایی این کشور موجب گشته تا سرمایه گذاران در اروپا و آسیا بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. در مقایسه با سایر کشورهای دارای شرایط مشابه، ثبت شرکت در آذربایجان سریعتر صورت پذیرفته و کسب رتبه سوم در میان کشورهای مستقل مشترک المنافع از نظر تعداد شرکت های تازه تاسیس مبتنی بر ایده های نو خود نشانگر این امر می باشد. از بهترین استارت آپ ها در این کشور می توان به bot box (چت بات مجهز به هوش مصنوعی)، wasco (جمع آوری راه حل های سخت افزاری و نرم افزاری برای شهرداری) و owbike (سیستم ساخت وبسایت مبتنی بر ابر مقیاس پذیر) اشاره کرد.

قوانین سرمایه گذاری و استارت آپ آذربایجان

سرمایه گذاری در آذربایجان در سال های اخیر یوسته در حال رشد بوده و به دلایل ذیل از پر سودترین روش ها در آذربایجان می باشد؛ وجود ثبات سیاسی در آذربایجان، نزدیکی به کشورهای اروپایی پیشرفته ، داشتن منابع طبیعی بسیار و وجود پروژه های بسیار عظیم در رابطه با جزیره های مصنوعی خزر. سرمایه گذاری عموما از طریق روش هایی نظیر کارآفرینی، خرید اوراق قرضه، خرید ملک و ثبت شرکت صورت می گیرد. متقاضیان جهت سرمایه گذاری در این کشور می بایست اهداف خود از ثبت شرکت را نوشته و تحت عنوان بیزینس پلن ارائه دهند. باید اذغان داشت داشتن حساب ارزی در آذربایجان بسیار آسان تلقی شده و جهت افتتاح حساب در بانک های این کشور، متقاضیان باید دارای مدارکی نظیر اساس نامه های شرکت، گواهی اثبات فرد، پاسپورت معتبر و مدارک ثبت تجاری باشند.

شرایط کارآفرینی در آذربایجان

از جمله مشاغل مورد نیاز در آذربایجان می توان به روزنامه نگار، تراشکار، مهندس سازه، معلم موسیقی و طراح داخلی اشاره نمود. برای ثبت شرکت در آذربایجان متقاضی باید در زمینه کاری که اعلام می شود سابقه کاری داشته باشد. همچنین باید با در نظر گرفتن شرایط خود یکی از انواع شرکت ها نظیر شرکت با سهام خاص، با مسئولیت های محدود و شرکت سهامی با مسئولیت های محدود را به ثبت برسانند.

تغییرات نرخ تورم آذربایجان طی سالهای اخیر

افرد علاقه مند به تجربه زندگی در آذربایجان قادر خواهند بود از طریق راه هایی نظیر ازدواج، سرمایه گذاری، حرید املاک و آپارتمان، تحصیل در دانشگاه ها و ثبت شرکت و ایجاد نمایندگی در باکو، اقامت موقت خود را اخذ نموده و سپس بعد از 3 سال اقدام به گرفتن اقامت دائم نمایند. دریافت اقامت از طریق ایجاد استارت آپ نیز دارای شرایط مشابهی بوده و از مزایای آن می توان به امکان اشتغال بالا، هزینه های پایین زندگی در باکو در قیاس با شهرهای مشابه سایر کشورهای مدرن، ثبات اقتصادی و تورم ناچیز و قدرت بالای پول آذربایجان اشاره کرد. هزینه مهاجرت به آذربایجان از طریق گرفتن پیشنهاد شغلی بسیار مقرون به صرفه و از کم هزینه ترین روش ها می باشد. از جمله مدارک مورد نیاز می توان به ارائه تقاضانامه، گذرنامه و تاییدیه بانک جهت تمکن مالی اشاره نمود.

مزایا اخذ ویزا استارت آپ در آذربایجان

از آنجایی که کشور آذربایجان دارای منابع غنی از نفت می باشد، در سال های اخیر از لحاظ اقتصادی رشد چشمگیری داشته و شرکت های غربی در بخش انرژی این کشور میلیون ها دلار سرمایه گذری کرده اند که و موجب گشته اغلب افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند در بخش های معدن، نفت و گاز مشغول به کار شوند. در پایان شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر قادر خواهید بود با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید و یا به دفتر این موسسه واقع در خیابان میرداماد، میدان مادر، خیابان سنجابی، پلاک 20، طبقه 3، واحد9 مراجعه نمایید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “استارت آپ آذربایجان

  1. پدرام تشکری گفت:

    سلام من پزشک هستم میتونم با سرمایه گزاری در بخش سلامت درآدربایجان درآمد مناسبی داشته باشم. لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در اکثر کشورهای جهان برای ورود به حوزه سلامت سخت گیری هایی انجام میشه و در تاجیکستان هم شرایط به همین منوال هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *