ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ آرژانتین

استارت آپ آرژانتین

ایجاد استارت آپ آرژانتین با توجه به طیف گسترده کارآفرینان حاضر در این کشور همواره جزء پروژه های محبوب مهاجرین بین المللی به حساب آمده است؛ نام آرژانتین از کلمه لاتین آرژنتوم به معنی نقره گرفته شده و مهاجران اولیه اروپا بر این باور بوده اند که این کشور سرشار از نقره است. کشور آرژانتین در زمره کشورهای ثروتمند جهان از لحاظ منابع طبیعی قرار داشته و این امر موجب گشته تا مضاف بر ارتقای سطح رفاه زندگی مردم، امکان ایجاد مشاغل جدید با خلاقیت و نوآوری های گوناگون برای افراد فراهم گردد.

باید اذعان داشت اقامت دائم در این کشور برای افرادی که دارای تسلط بر زبان و تمکن مالی می باشند سهل است و ممکن است حتی در کمتر از 3 سال به این عنوان نایل گردند. از مزایای زندگی در این کشور می توان به حمل و نقل عمومی ارزان، جرایم کوچک و ضمانت ویزای کار اشاره کرد. به همین منظور کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله به متداول ترین سوالات شما عزیزان پیرامون چگونگی فعالیت استارت آپ ها در آرژانتین پاسخ خواهند گفت.

  • شرایط ایجاد استارت آپ در کشور آرژانتین چگونه است؟
  • قوانین و شرایط سرمایه گذاری در آرژانتین به چه شرحی است؟
  • برترین استارت ها در آرژانتین کدام اند؟
  • مهاجرت جهت اخذ انواع ویزا در این کشور به چه صورت است؟

آرژانتین و راه اندازی استارت آپ در آن

آرژانتین یکی از کشورهای واقع در آمریکای جنوبی بوده و پایتخت آن، شهر زیبای بوینس آیرس می باشد. از جذابیت های زندگی و کار در شهرهایی نظیر بوینس آیرس می توان به آشنایی با رقص تانگو، آوازهای محلی، شب زنده داری مردمان این نواحی و معماری جذاب این اقلیم اشاره کرد. کشور آرژانتین از شمال با بولیوی و پاراگوئه، از جنوب و غرب با شیلی، از شرق با برزیل و اقیانوس اطلس هم مرز می باشد. به دلیل دامنه تغییرات جغرافیایی و ارتفاع، این کشور دارای طیف آب و هوای گسترده ای از جمله گرم، معتدل، خشک و سرد است. کشور آرژانتین از لحاظ وسعت دومین کشور آمریکای جنوبی بوده و در دنیا رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.

در شهرهای مختلف این کشور، حوزه های نفتی متعددی به چشم می خورد که موجب رشد استخراج معدن در آرژانتین گردیده است:

درباره آرژانتین
جمعیت44 میلیون و 270 هزار
زباناسپانیایی
حکومتجمهوری فدرالتوام
واحد پولپزوی آرژانتین
شهرهای مهمماردل پلاتا، کوردوبا، پورتو مادرین، باریلوچه و اوسوایا

پیرامون علم استارت آپ اما باید اظهار داشت که استارت آپ در واقع نه تنها در حوزه فناوری و تکنولوژی اطلاعات بیشترین میزان محبوبیت را طی یک دهه اخیر در کشورهای حوزه آمریکای لاتین از آن خود کرده، بلکه فناوری های نوین و کسب و کارهای درآمیخته با خلاقیت و نوآوری نیز همگی امروزه زیرمجموعه این علم تلقی می گردند. در تعریف کسب و کارهایی با پتانسیل رشد بالا و مقیاس پذیر را استارت آپ گویند و همانگونه که استحضار دارید در سرزمین هایی نظیر آرژانتین فعالیت در این حوزه ها مستلزم برخورداری از پایداری، ارزش آفرینی و همچنین ارتقای سطح اقتصادی منطقه و محل فعالیت افراد می باشد که در ادامه به صورت جامع تری پیرامون آن سخن خواهیم گفت.

شرایط استارت آپ آرژانتین

شرایط استارت آپ آرژانتین

استارت آپ به معنای سرمایه گذاری کارآفرینانه همراه با بیزینس پلن بوده و آرژانتین نیز با توجه به میزان تولید ناخالص داخلی از نظر تاریخی به عنوان یکی از ثروتمندترین ملت های جهان در اوایل قرن 20 شناخته شده است که این موضوع نشانگر وجود المان های بسیار برای شروع فعالیت کارآفرینان در این سرزمین می باشد. همچنین وجود صنایع قوی و دستیابی گسترده به منابع طبیعی موجب رونق بخش هایی مانند کشاورزی و معدن شده است.

استارت آپ ها در آرژانتین ظرفیت های زیادی در صنعت کشاورزی نشان می دهند؛ در حال حاضر، آرژانتین به استارت آپ های موفق agtech منطقه ای مشهور شده است. از جمله استارت آپ های برتر و پر رونق در اکوسیستم آرژانتین می توان به etermax (بازی های موبایل اجتماعی)، satelligic (متخصص در بازسازی سیاره در تصاویر با وضوح و فرکانس بالا)، ripio (شرکت پرداخت بیت کوین و دیجیتال) و ) coderhouseپلتفرم به دنبال برقراری ارتباط متخصصانی که علاقه به تدریس دارند) اشاره نمود.

قوانین سرمایه گذاری و استارت آپ در آرژانتین

آرژانتین فرصت های شغلی را برای سرمایه گذاران در طیف وسیعی از صنایع فراهم می کند. از نمونه این فرصت ها می توان به کشاورزی، صادرات، انرژی های تجدید پذیر اشاره کرد. فرآیند سرمایه گذاری در آرژانتین بدین صورت است که در ابتدا متقاضیان موظف اند برنامه کاری خود را ارائه داده و وجوه خود از طریق بانک مرکزی جمهوری آرژانتین را توجیه کنند، در انتها، برنامه تجاری توسط اداره مهاجرت کنترل شده و از طریق کنسولگری تایید یا عدم تایید آن گزارش می شود.

مدارک مورد نیاز جهت شروع کار شامل مدارک مالی،هویتی، تایید اداره شهرداری و مدارک سوء پیشینه می شوند. شایان ذکر است که آرژانتین از سال 1992 عضوی از آژانس ضمانت سرمایه گذاری چند جانبه می باشد. از مزایای سرمایه گذاری در آرژانتین می توان به برخورداری از نیروی کار بزرگ، رشد اقتصاد قوی و شرایط ایده آل برای انرژی های تجدید پذیر اشاره کرد.

چالش های اساسی راه اندازی استارت آپ در آرژانتین

فرآیند راه اندازی استارت آپ در آرژانتین نیز همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی در کنار مزیت های بی شماری که برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد، دارای چالش های متعددی در حوزه های مختلف می باشد. برخی از مهمترین چالش های راه اندازی استارت آپ در آرژانتین عبارت اند از:

چالش های راه اندازی استارت آپ در آرژانتینتوضیحات
ثبت املاکثبت املاک برای راه اندازی استارت آپ در آرژانتین روند بسیار زمان بری را برای متقاضیان به همراه دارد، که مستلزم سپری کردن 7 رویه می باشد.
گرفتن اعتباربه طور کلی روش های بسیار پیچیده ای برای دریافت اعتبار در این کشور وجود دارد.
پرداخت مالیاتمالیات های بسیار سنگینی برای خریدهای خارجی در آرژانتین وضع شده است.

برخی دیگر از چالش های راه اندازی استارت آپ در آرژانتین عبارت اند از:

برخی دیگر از چالش های راه اندازی استارت آپ در آرژانتین

شرایط کارآفرینی در آرژانتین

اقتصاد آرژانتین یکی از قوی ترین اقتصادها در کل آمریکای لاتین می باشد؛ با وجود موانع مالی زیادی که اقتصاد آرژانتین در دهه های اخیر تجربه کرده است، به موجب تنوع کاری سرمایه گذاران و کارآفرینان پردرآمدترین شرکت های فناوری در آمریکای لاتین را ایجاد کرده است. شایان ذکر است که بوئنوس آیرس خود را به عنوان قلب بازار پر رونق استارت آپ آرژانتین معرفی نموده و دارای بیشترین عطر و طعم اروپایی است که محل اصلی موفقیت های بزرگ کارآفرینی شناخته شده است. از هوش مصنوعی گرفته تا فناوری های دولتی، تنوع کارآفرینی در این کشور از نقاط قوت آرژانتین محسوب می شود. متوسط حقوق یک تحلیلگر بازرگانی در بوینس آیرس آرژانتین معمولا ماهیانه در حدود ARS55800 (پزو آرژانتین) می باشد.

در ادامه به بررسی تفاوت در میزان حقوق تحلیلگران بازرگانی با در نظر گرفتن سطح تجربه بر حسب پزو آرژانتین می پردازیم:

میزان حقوق تحلیلگران بازرگانی با در نظر گرفتن سطح تجربه بر حسب پزو آرژانتین

مهاجرت از طریق استارت آپ آرژانتین

از محبوب ترین دسته های ویزا در آرژانتین می توان به ویزای پزشکی، حرفه ای، دانشجویی و کاری اشاره نمود. همچنین مهاجرت توریستی به کشور آرژانتین از نمونه رایج ترین راه های ورود به این سرزمین است. از مزایای مهاجرت به این کشور می توان به هزینه های مقرون به صرفه در تحصیل ، اجازه کار، نزدیکی سطح مخارج ایران و آرژانتین، امکان تجارت با کشورهای قاره آمریکا و امکان اخذ وام سرمایه گذاری اشاره نمود.

از جمله مدارک مورد نیاز جهت احذ ویزای استارت آپ آرژانتین می توان به عدم وجود سوابق کیفری در کارنامه 5 سال اخیر فرد متقاضی، ارائه طرح اقتصادی مناسب، برخورداری از پشتوانه های مالی موثق و حداقل 18 سال سن اشاره نمود. از مهم ترین شهرهای مهاجرپذیر آرژانتین در حوزه استارت آپ و کارآفرینی نیز می توان به بوینس آیرس،کوردوبا و پورتو اشاره کرد. در پایان شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه قادر خواهید بود با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات کلیدی در خصوص استارت آپ آرژانتین

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در زمینه استارت آرژانتین پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • راه اندازی استارت آپ در آرژانتین برای اتباع کشورهای خارجی چقدر آسان است؟ یکی از مزیت های راه اندازی استارت آپ در آرژانتین سهولت راه اندازی آن در این کشور است، زیرا راه اندازی استارت آپ در این کشور بین 20 تا 25 روز طول می کشد.
  • هزینه راه اندازی استارت آپ در آرژانتین چقدر است؟ هزینه راه اندازی استارت آپ در آرژانتین به نسبت سایر کشورهای مدرن آمریکایی پایین تر است و حدودا 35900ARS (پزو آرژانتین) برای هر سرمایه گذار می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *