ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ آلمان

استارت آپ آلمان

برای شروع استارت آپ آلمان شما نیازمند اخذ ویزای کارآفرین هستید و شرط اصلی اخذ ویزای کارآفرین نیز ارائه یک بیزینس پلن موفق می باشد. علاوه بر بیزینس پلن همچنین ارائه مدارک، رزومه کاری، ترازنامه مالی (شامل صورت حساب سود و زیان، نیازهای مالی و برنامه تامین مالی، برنامه تامین نقدینگی) و بیمه سلامت الزامی است. آلمان به دلیل داشتن محیط سرمایه گذاری مناسب و نیز امتیازات خاص مثل حمایت های دولتی بهترین گزینه ممکن برای شروع یک Startup موفق در اروپاست.

در حقیقت به خاطر همین تشویق ها و حمایت های دولت آلمان از موسسان Startup می باشد که 30% از تجار و کارآفرینان خارجی در آلمان سرمایه گذاری و یا به این کشور مهاجرت کرده اند. پس در آلمان به افراد دارای ایده های تجاری خوب نیاز است و اگر شما نیز جزء دسته تجار موفقی هستید که به دنبال شروع استارت آپ در آلمان هستید پس پیشنهاد می شود که در این مسیر از مشاوره های تخصصی کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

اینفوگرافیک استارت آپ آلمان

امتیازات شروع استارت آپ آلمان چیست؟

آلمان کشور برتری از نظر توسعه اقتصادی در قاره اروپاست. آلمان همچنین کشوری خلاق و ثروتمند با فرصت های واقعی برای شروع استارت آپ های نوآورانه و جدید است. جای تعجب هم نیست که همه ساله بر تعداد مهاجرت های تجاری و ثبت استارت آپ های جدید در این کشور افزوده می شود. خوشبختانه دولت آلمان نیز با برنامه ویزای Startup از کارآفرینان خلاق حمایت می کند. این یک سیستم مهاجرتی ساده بوده و علاوه بر خود بیزینسمن،ورود همراه با خانواده به صورت همزمان نیز در این مسیر ممکن می شود.

در سال های اخیر، استارت آپ آلمان Germany start-up به موتور محرکه اقتصاد آلمان و کل اروپا تبدیل شده است. پآپآدر حقیقت به دلیل وجود فضای استارت آپی مطلوب و حمایت های بی دریغ و وفادارای آلمان به بیزینسمن ها و شرکت های استارت آپی است که حدود 30% از شرکت های خارجی به سرمایه گذاری در آلمان و یا به این کشور نقل مکان کرده اند. از دیگر امتیازات استارت آپ، عدم الزام موسسان Startup به سرمایه گذاری روی بیزینسشان با سرمایه شخصی خودشان است. برای این کار آنها می توانند از صندوق های سرمایه گذاری یا وام های بانکی استفاده کنند. از این گذشته استارت آپ های با سرمایه درگردش پایین و درآمد کمتر از 8000€ (یورو) می توانند در آلمان از معافیت مالیاتی بهره مند شوند. پس در یک جمع بندی کلی می توان امتیازات Startup آلمان را به صورت زیر فهرست وار بیان کرد:

امتیازات استارت آپ آلمان

چالش های اساسی استارت آپ آلمان

استارت آپ آلمان در کنار مزایا بی شماری که برای سرمایه گذاران بین المللی به همراه دارد، دارای چالش های متعددی نیز در این زمینه می باشد. آلمان با وجود اینکه بزرگترین اقتصاد اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است، همواره با چالش های متعددی در حوزه های مختلف مواجه است. به طور کلی کسب و کار ها در آلمان به ویژه مشاغل استارت آپی باید از چالش های بسیاری برای انجام تجارت در آلمان و داشتن کمک های محلی برای عبور از موانع قانونی، مالیاتی و فرهنگی آگاه باشند.

در نمودار زیر می توانید روند راه اندازی استارت آپ در آلمان را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند راه اندازی استارت آپ در آلمان

برای اینکه بیشتر با چالش های اساسی آستارت آپ آلمان آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

چالش های اساسی استارت آپ آلمانتوضیحات
روند راه اندازی استارت آپفرآیند شروع یک کسب و کار استارت آپی در آلمان بر ماهیت پیچیده کسب و کار در این کشور تاکید می کند. علیرغم سختی های راه اندازی استارت آپ در آلمان، بانک جهانی آلمان را در رتبه 102 در جهان از نظر سهولت راه اندازی کسب و کار قرار داده است.
اخذ مجوز ساخت و سازاخذ پروانه ساختمانی در آلمان، طولانی ترین مراحل هنگام رسیدگی به پروانه های ساختمانی است.
دریافت اعتباربه طور کلی، آلمان خانه یک بخش مالی مدرن است که در یک محیط قانونی سخت عمل می کند. با این وجود دریافت اعتبار در این کشور یک فرآیند بسیار پیچیده می باشد.

شرایط استارتاپ آلمان برای متقاضیان ایرانی

اصول اصلی برنامه Startup مبتنی بر خلاقیت، نوآوری، اشتغال زایی و مقیاس پذیری است. به همین منظور نیز متقاضیان بایستی خود را با ارائه یک بیزینس پلن قوی آماده کنند. در واقع ایده شرکت استارت آپی که شما درپی راه اندازی آن در کشور آلمان هستید بایستی یک ایده اثبات شده باشد. از این نظر که Startup شما از دیدگاه دولت آلمان به عنوان موتور پیشرفت آلمان و کل منطقه باشد. با این توضیح اکنون به بررسی شرایط و الزامات قانونی راه اندازی استارت آپ در آلمان 2023 می پردازیم. بر طبق قوانین کشور آلمان، متقاضیانی می توانند برای شروع Startup اقدام کنند که:

  • اولا به فاند حدود 25000€ (یورو) دسترسی داشته باشند.
  • ثانیا بتوانند حداقل 5 فرصت شغلی در آلمان خلق کنند.
  • ثالثا میانگین درآمد سالانه پایین تر از حداقل سرمایه جهت تاسیس استارت آپ نباشد.

در این زمینه هماهنگی متقاضیان با دفتر صنعت و تجارت آلمان به منظور موفقیت در پذیرش درخواست ویزای آلمان امری الزامی است.

معرفی ویزای استارت آپ آلمان در سال 2023

به منظور شروع Startup، شما به عنوان یک بیزینسمن نیازمند دریافت ویزای استارت آپ آلمان یا همان مجوز اقامت با هدف خود اشتغالی یا Aufenthaltserlaubnis zur Ausübung einer selbständigen Tätigkeit می باشید. این ویزا در واقع مجوز اقامت قانونی فرد در آلمان را برای شروع استارت آپ مورد نظرش را فراهم می کند. حالا ممکن است شرایطی پیش بیاید که فرد متقاضی این ویزا را زمانی درخواست کند که از قبل اقامت آلمان را دارد. در این صورت ویزایی که به متقاضیان اعطاء می شود صراحتا با هدف خود اشتغالی یا isum zum Zweck der selbständigen Tätigkeit صادر می شود. اما برای متقاضیانی که از خارج از آلمان اقدام می کنند ویزی اقامت با هدف خود اشتغالی Aufenthaltserlaubnis zur Ausübung einer selbständigen Tätigkeit صادر می شود. اما معیارهای لازم برای اخذ ویزای مذکور عبارتند از:

  • نداشتن سوء پیشینه
  • داشتن دانش زبان آلمانی در سطح ابتدائی
  • برخورداری از تمکن مالی مناسب جهت اقامت راحت در آلمان
  • دسترسی به فاند لازم جهت تاسیس یک استارت آپ با حداقل 25000€ (یورو)

معرفی ویزای استارت آپ آلمان

مدارک لازم جهت اخذ ویزای استارت آپ آلمان

در حقیقت ویزای Startup این کشور مجوز اقامت موقتی است که به متقاضیان واجد شرایط اعطاء می شود تا از این طریق بتوانند زمینه لازم جهت شروع به کار شرکت استارت آپی خود را فراهم کنند. به همین جهت تهیه یکسری مدارک برای اخذ ویزای مذکور امری الزامی است:

  • بیزینس پلن
  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت ملی معتبر
  • گواهی تمکن مالی کافی به میزان 700€ (یورو) در ماه برای هر نفر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک شناسایی
  • مدرک اسکان در آلمان
  • رزومه کاری (CV)
  • ترازنامه مالی (شامل صورت حساب سود و زیان، نیازهای مالی و برنامه تامین مالی، برنامه تامین نقدینگی)
  • بیمه سلامت با سقف پوشش مالی 30000€ (یورو)
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا

لازم به ذکر است که ماکسیمم اعتبار ویزای استارت آپ آلمان کلا 3 ساله است اما در صورت موفقیت عملی Startup، این مدت قابل تمدید است. فلذا امتیاز دیگر استارت آپ این است که در صورت کامیابی شرکت و به تایید دولت آلمان امکان اخذ ویزای اقامت دائم آلمان نیز برای متقاضیان فراهم می شود اما به شرط اینکه از مدت اقامت افراد 5 سال بگذرد. از جمله مهم ترین مزایای این ویزا، امکان ورود همزمان با خانواده به آلمان است. هموطنان علاقه مند راه اندازی شرکت GmbH در آلمان با کمترین سرمایه گذاری نیز می توانند جزئیات ثبت شرکت در آلمان و قوانین این نوع مهاجرت سرمایه گذار را از وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوند.

سوالات کلیدی درباره استارتاپ در آلمان

برخی از سوالات اساسی در خصوص ویزای استارتاپ در کشور آلمان عبارتند از:

  • چرا آلمان گزینه ای جذاب برای مهاجرت از طریق استارتاپ است؟ در حدود 30% از استارتاپ های خارجی در کشور آلمان قرارد دارند.
  • برای شروع استارتاپ در آلمان چه مقدار سرمایه نیاز است؟ حداقل 25000€ (یورو) سرمایه اولیه نیاز است.
  • مقدمات مهاجرت به آلمان از طریق ویزای استارتاپ چیست؟ در اختیار داشتن یک بیزینس پلن قدرتمند و تعیین این مسئله که در یک بازه زمانی مشخص چه تعداد شغل در آلمان از این طریق ایجاد خواهد شد.
  • بهترین مزیت استفاده از طرح استارتاپ در آلمان چیست؟ دریافت اقامت و پاسپورت کشور آلمان به همراه خانواده.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *