ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ آمریکا

استارت آپ آمریکا

برای راه اندازی استارت آپ آمریکا داشتن یک بیزینس پلن جامع و تسلط بر زبان انگلیسی جزء شرایط ضروری برای متقاضیان محسوب می شود. علاوه بر این انتخاب ساختار یا نوع شرکت استارت آپ، انتخاب ایالت مورد نظر برای ثبت شرکت، ثبت شرکت و نیز اخذ شماره شناسه کارفرما از مراحل مهم شروع یک استارت آپ جدید در آمریکاست. متقاضیان پس از تامین شرایط و مدارک لازم می توانند نسبت به دریافت ویزاهای نوع EB-1 Visa و EB-5 Visa اقدام نمایند.

همان طور که در ادامه این مقاله نیز توضیح داده می شود، امکان ثبت شرکت در آمریکا در 3 قالب شرکت های مشارکتی، سهامی و مسئولیت محدود برای متقاضیان فراهم است. برای مشاوره و اخذ راهنمایی های تکمیلی در این باب ضمن مطالعه این مقاله همچنین می توانید از مشاوره های حرفه ای گروه کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز برخوردار شوید.

اینفوگرافیک استارت آپ آمریکا

امتیازات آمریکا برای شروع یک استارت آپ جدید

استانداردهای سرمایه گذاری یکی از معیارهای مهم افراد برای شروع پروسه سرمایه گذاری در آمریکا و راه اندازی استارت آپ محسوب می شود. استانداردهایی که در آمریکا در سطح جهانی و گاها نیز فراتر از آن می باشد و این امر در اقتصاد برتر جهانی جای تعجبی هم ندارد. شفافیت مالی بالا، نرخ مالیاتی پایین، نرخ تولید ناخالص داخلی بالا، نرخ تورمی پایین، قدرت خرید بالا، نرخ بیکاری پایین همگی امتیازاتی هستند که سرمایه گذاران خارجی را نسبت به سرمایه گذاری در آمریکا ترغیب می کند.

یکی دیگر از مزایای راه اندازی استارت آپ در آمریکا شرایط مناسب و آسان کسب و کار در این کشور می باشد. برای اندازه گیری شاخص آسانی انجام بیزینس نیز می توان از رتبه بندی انجام شده توسط بانک جهانی بهره گرفت. همان طوری که در جدول زیر نیز مشخص است، آمریکا از نظر شاخص آسانی انجام بیزینس در بین کشورهای جهان در رتبه 6 قرار دارد.

شرایط راه اندازی استارات آپ در آمریکا

تحلیل جامع از استارت آپ آمریکا

اتابع کشورهای خارجی که به دنبال راه اندازی استارت آپ در آمریکا هستند، باید قبل از ورود به این کشور بررسی دقیقی را در زمینه استارت آپ آمریکا انجام دهند. برای تحلیل کلیدی در خصوص استارت آپ آمریکا به جدول زیر مراجعه فرمایید:

تحلیل کلیدی در خصوص استارت آپ آمریکاتوضیحات
استارت آپ به عنوان شرکتاستارت آپ آمریکا شرکتی است که در مراحل اولیه کسب و کار می باشد.
نقش بنیان گذارانبنیان گذاران در آمریکا معمولا استارت آپ های خود را تامین مالی می کنند.
منابع مالیمنابع مالی در استارت آپ آمریکا شاما خانواده و دوستان، سرمایه گذاران خطر پذیر و تامین مالی جمعی است.
محل کسب و کاراستارت آپ ها در آمریکا باید محل کسب و کار و ساختار قانونی خود را در نظر بگیرند.
ریسک بالااستارت آپ ها در آمریکا معمولا با ریسک بالایی همراه هستند زیرا شکست در برخی از استارت آپ ها ممکن است.

چالش های اساسی استارت آپ آمریکا

استارت آپ آمریکا نیز همانند اغلب استارت آپ های جهان در کنار مزایا بی شماری که برای سرمایه گذاران به همراه دارد، دارای چالش های متعددی نیز در حوزه های مختلف می باشد. برخی از مهمترین چالش های استارت آپ در آمریکا عبارت اند از:

چالش های استارت آپ آمریکاتوضیحات
ریسک بالایکی از مهمترین چالش های استارت آپ آمریکا ریسک بالای راه اندازی استارت آپ در این کشور می باشد.
ساعات طولانیساعات طولانی یکی از مشخصه های استارت آپ در آمریکا است که اغلب سرمایه گذاران نارضایتی خود را از این موضوع بیان کرده اند.
استرس بالااغلب افرادی که به راه اندازی استارت آپ در آمریکا روی آورده اند همواره از استرس بالای استارت آپ در این کشور ناراضی بوده اند.

در نمودار زیر می تواند روند راه اندازی استارت در آمریکا را طی سالاهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند راه اندازی استارت در آمریکا

شرایط راه اندازی استارات آپ در آمریکا

تاسیس استارت آپ آمریکا مستلزم طی مراحل مختلفی است که در ابتداء تسلط به زبان انگلیسی در اولویت متقاضیان قرار دارد. اما مرحله اول از این کار انتخاب ساختار شرکت استارت آپ آمریکاست. اغلب سرمایه گذاران خارجی برای استارت آپ خود معمولا شرکت سهامی C (C Coroporation) را انتخاب می کنند که با عرضه سهام نامحدود قابلیت توسعه دارد. برخی نیز به خاطر امتیاز مسئولیت محدودی که شرکت های مسئولیت محدود یا LLC دارد این نوع شرکت ها را انتخاب می کنند. مرحله بعدی انتخاب ایالت برای ثبت شرکت در آمریکا می باشد. معمولا سرمایه گذاران خارجی ایالت دلاور را به خاطر قوانین ساده تشکیل شرکت انتخاب می کنند. اما مراحل ثبت شرکت استارت آپ در آمریکا از قرار ذیل می باشد:

  • مرحله اول: ابتداء مدیران و موسسان شرکت نام خاصی را برای شرکت خود انتخاب می کنند.
  • مرحله دوم: سپس مدیران شرکت نماینده ای برای تحویل مدارک و ثبت شرکت انتخاب می کنند.
  • مرحله سوم: شرکت اساسنامه یک صفحه ای را تکمیل می کند که شامل نام شرکت، نام و آدرس نماینده قانونی شرکت، میزان سهام و انواع آن و نام و آدرس ایمیل موسسان شرکت.

پس از ثبت شرکت مورد نظر، شرکت بایستی به طور سالانه گزارش 50$ (دلاری) را تهیه و مالیات فرانشیز 175$ (دلاری) را پرداخت کند. در ادامه نیز اخذ شماره شناسه کارفرما یا EIN به خاطر دست یابی به اهداف زیر امری الزامی است:

هدف از اخذ شماره شناسه کارفرما

ویزای استارت آپ آمریکا مخصوص سرمایه گذاران خارجی

در ایالات متحده، ویزای استارت آپ اصلاحیه پیشنهادی به قانون مهاجرت آمریکا جهت ایجاد یک دسته ویزایی مخصوص کارآفرینان خارجی است که قصد سرمایه گذاری برای شروع استارت آپ در این کشور را دارند. قانون مذکور تحت عنوان قانون ویزای استارت آپ 2011 در 14 مارس همین سال به تصویب رسیده است. در راستای همین قانون نیز دولت آمریکا با اعطای دو نوع ویزای کارآفرینی EB-1 Visa و EB-5 Visa از موسسان استارت آپ ها در این کشور حمایت می کنند. اما علی رغم تغییر دولت آمریکا و ماندگاری تحریم های این کشور علیه کشورمان ایران، شهروندان ایرانی با توجه به شرایطی می توانند نسبت به سرمایه گذاری و شروع استارت آپ جدید در آمریکا اقدام کنند. فلذا قبل از هر اقدامی در این مسیر کسب اطلاعات تکمیلی از مشاورین مجرب امری الزامی است.

بزرگترین ارمغان ویزای استارتاپ آمریکا به شرح زیر است:

  • 30 سپس: ماه اقامت موقت در آمریکا
  • سپس: قابلیت تمدید برای 30 ماه دوم
  • درنتیجه: اخذ اقامت 5 ساله در آمریکا
  • سپس: امکان اخذ گرین کارت و اقامت طولانی مدت
  • در نهایت: اخذ پاسپورت کشور آمریکا

شرایط اخذ ویزای استارتاپ آمریکا

ویزای استارت آپ آمریکا جزء ویزاهای پرمتقاضی اما دارای مسیر پرپیچ و خمی است که افراد جهت اقدام به درخواست آن نیازمند اخذ مشاوره های حقوقی خاص می باشند. قانون مصوب جدید ویزای استارت آپ آمریکا را تحت شرایط خاصی برای گروه های زیر تهیه می کند:

  • کارآفرینانی که خارج از آمریکا زندگی می کنند- اگر چنانچه سرمایه گذار آمریکایی موافقت کند که با حداقل سرمایه 100000$ (دلار) از ایده کارآفرینیشان حمایت مالی بکند.
  • کارگران دارای ویزای H-1B یا فارغ التحصیلان دانشگاه های آمریکا در رشته های علوم، فناوری، مهندسی، ریاضیات یا کامپیوتر- در صورتی که آنها درآمد سالیانه حداقل 30000$ (دلار) یا دارایی حداقل 60000$ (دلار) داشته باشند و برای راه اندازی استارت آپ خود حداقل 20000$ (دلار) داشته باشند. ضمنا 2 سال بعد، استارت آپ بایستی 3 شغل آمریکایی جدید را ایجاد و یا درآمد سالانه بیش از 100000$ (دلار) داشته باشند.
  • کارآفرینان خارجی که بیزینس آنها در آمریکا حداقل 100000$ (دلار) درآمدزایی داشته باشد. دو سال بعد، استارت آپ باید شغل جدید ایجاد کرده و یا باعث درآمدزایی سالانه بیش از 100000$ (دلار) گردد.

در کل شرایط استارت آپ در آمریکا را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

کل شرایط استارت آپ در آمریکا

هموطنان محترم می توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی درباب مهاجرت و ثبت ایده در کشور آمریکا با گروه کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

سوالات کلیدی در خصوص استارتاپ آمریکا

چند سوال کلیدی در خصوص استارتاپ آمریکا عبارتند از:

  • در چه صورت می توان ویزای استارتاپ آمریکا را به دست آورد؟ فرد باید اثبات کند که در اداره طرح استارتاپی خود در یک شرکت نقش کلیدی دارد.
  • برای شروع استارتاپ در کشور آمریکا باید از چه طریقی اقدام کرد؟ 5 برنامه مهاجرتی برای شروع استارتاپ در آمریکا وجود دارد که مهمترین آن ها ویزای E2 است.
  • شرایط اقامتی افراد با ایده های استارت آپی در کشور آمریکا چیست؟ افرادی که ایده استارتاپی داشته و ویزای این کشور را دریافت کنند می توانند به مدت 30 ماه در این کشور اقامت داشته باشند که قابلیت تمدید برای 30 ماه دیگر را نیز دارد.
  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی استارت آپ در آمریکا چه مقدار است؟ 100000$ (دلار)
4.6/5 - (5 امتیاز)

3 دیدگاه برای “استارت آپ آمریکا

  1. رضا گفت:

    از توضیحات تون سپاسگزارم

  2. Leo.kian گفت:

    سلام
    من دوتا مقاله دارم
    در رابطه با کرونا و زباله های فضایی
    چطوری باید داخل دانشگاه های آمریکا(هاروارد) ارائه ش بدم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر مقصود شما شرکت در همایش ها و وبینارها هست، باید در سایت دانشگاه هاروارد، در قسمت رویدادهااین موضوع رو بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *