ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ اتریش

استارت آپ اتریش

از کشور اتریش به دلیل برخورداری از ثبات اقتصادی و استقبال از ایده های گوناگون، به عنوان مقصدی ایده آل برای علاقه مندان به حوزه کارآفرینی یاد شده و پیشرفت های اخیر موجب گشته تا استارت آپ اتریش در زمره موضوعات محبوب و پرطرفدار برای علاقه مندان مهاجرت به این سرزمین مدرن قرار گیرد. کشور اتریش با نام رسمی جمهوری اتریش، به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز رشد اقتصادی، سرمایه گذاری و همچنین راهی برای ورود اعضای جدید اتحادیه اروپا مورد توجه همگان قرار گرفته است.

این کشور همواره در لیست 20 اقتصاد برتر در جهان قرار داشته و به عنوان یکی از کشورهای ثروتمند در جهان شناخته می شود که دارای سطح بالایی از کیفیت زندگی، سیستم آموزشی، رفاه اقتصادی، آزادی های فردی و همچنین خدمات اجتماعی می باشد. شایان ذکر است شرایط کاری در این کشور بسیار مطلوب و مناسب بوده و حتی در مقایسه با سرزمین های پیشرفته ای چون آلمان در بعضی از جنبه ها برتر می باشد. به فراخور این موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد هم آمدند تا به بررسی چگونگی ایجاد استارت آپ در کشور اتریش بپردازند. در ادامه به بررسی چند سوال متداول مرتبط با این امر می پردازیم؛

  • شرایط اقامت و کارآفرینی در کشور اتریش به چه شرحی است؟
  • برترین استارت آپ ها در اتریش کدام اند؟
  • اخذ ویزای اتریش از طریق استارت آپ چگونه است؟
  • شرایط کارآفرینی و درآمد این افراد به چه صورت می باشد؟

اینفوگرافیک استارت آپ اتریش

درباره اتریش و راه اندازی استارت آپ

اتریش خانه کارآفرینان در اروپا و یکی از کشورهای اروپای مرکزی می باشد که از شمال با آلمان، از جنوب با ایتالیا، از شرق با اسلوونی و از غرب با سوئیس هم مرز است. این سرزمین با فرهنگ غنی، مدت ها به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا به شمار میرفته. اتریش دارای آب و هوای محلی به دلیل اختلاف ارتفاع و جنبه های محلی بوده و بسیاری از آن به عنوان کشور مجسمه ها و زیبایی های طبیعی دارای 9 ایالت یاد می کنند؛ مضاف بر وین، از شهرهای مهم این کشور می توان به گراتس، لینز، سالزبورگ و اینسبورگ اشاره نمود. نرخ بیکاری در برخی از شهرهای اتریش بسیار پایین است و این امر موجب شده کارفرمایان به علت کمبود نیرو کار مجبور به پرداخت دستمزدهای بیشتری باشند. از مشاغل مورد نیاز در اتریش می توان به مهندس معدن، پرستار، مهندس ساخت و ساز و روانپزشک اشاره کرد.

درباره اتریش
زبانآلمانی
واحد پولیورو
نوع حکومتجمهوری پارلمانی
جمعیت8 میلیون نفر
مهمترین صنایعمواد غذایی، تنقلات، ماشین آلات، صنعت شیمی و چوب

استارت آپ اما به معنای آغاز مسیرهای نو و بدیع جهت دستیابی به منفعت جمعی در زمینه های گوناگونی چون تکنولوژی بوده و همانطور که استحضار دارید این شاخه از علوم طی یک دهه اخیر به فراگیری قابل توجهی در سطح جهانی دست یافته است که در ادامه بیشتر پیرامون آن توضیح خواهیم داد.

شرایط استارت آپ در اتریش

استارت آپ ها از بخش های مهم اقتصاد کشورهای پیشرفته به حساب می آیند و در همین راستا اتریش اگرچه در نقشه راه اندازی نسبتا جدید است اما یک صحنه استارت آپ با فناوری پویا را در خود جای داده است و در حال حاضر چندین موفقیت بین المللی ایجاد نموده؛ از برترین استارت آپ ها در اتریش می توان به newsadoo (هوش مصنوعی جهت شخصی سازی اخبار)، cashpresso (راه حل تامین مالی)، byrd (سرویس حمل و نقل با امکان حمل کالای مشتریان)، jobrocker (پورتال جستجوی شغلی آنلاین و سریعترین بازار در حال رشد برای الکترونیک های بازسازی شده) اشاره کرد.

تامین مالی از مهمترین مواردی است که در تاسیس شرکت نوپا دخیل بوده و اتریش سیستم جامع بودجه عمومی را ارائه می دهد که کمک شایانی به فعالین این حوزه به حساب می آید؛ به گونه ای که افراد با ایده های نو دغدغه چندانی بابت تامین هزینه های اجرای ایده خود از سوی دولت نخواهند داشت. ذکر این نکته حائز اهمیت است که متوسط درآمد فردی که به عنوان تحلیلگر تجارت در اتریش مشغول به فعالیت است معمولا ماهیانه در حدود 4780€ (یورو) برآورد شده که درآمد مطلوبی به حساب می آید.

شرایط استارت آپ در اتریش

مزایا و معایب استارت آپ اتریش

سرمایه گذاران بین المللی از نقاط مختلف جهان که به دنبال راه اندازی استارت آپ در اتریش هستند، باید قبل از اقدام برخی از مزایا و معایب موجود در روند راه اندازی استارت آپ را مورد بررسی قرار دهند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف مواجه خواهند شد. اتریش با وجود اینکه یک بخش تجاری جذاب برای دلالان و کارآفرینان است، اما چالش های متعددی را نیز برای کارآفرینان به همراه دارد. اما به طور کلی، اتریش به عنوان یکی از اقتصادهای قدرتمند اروپا در نظر گرفته می شود.

در جدول زیر می توانید برخی از مزایا و معایب کلیدی در خصوص راه اندازی استارت آپ در اتریش را مشاهده فرمایید:

مزایا استارت آپ اتریشمعایب استارت آپ اتریش
اتریش در میان 20 کشور مبتکر در سراسر جهان قرار دارد، که تاکید زیادی بر استفاده از علم برای منافع مالی دارد.اتریش صرف نظر از نقاط بالقوه خود، موانع قابل توجهی را برای پیشبرد یک تجارت به این کشور ایجاد می کند.
انگیزه های سرمایه گذاری در بخش استارت آپ بسیار پر رونق است. زیرا اتریش مجموعه ای از پروژه های انگیزشی و ابزارهای یارانه باز را ارائه می دهد که می توانند درحوزه ای از اهداف مالی به کار گرفته شود.در حالی که اتریش نیروهای محرک مالی زیادی را ارائه می دهد، اما قوانین ارزیابی آن به طرز باورنکردنی پیچیده است.
جوایز گوناگونی برای کمک به سرمایه گذاری های کاری نوآورانه در اتریش در نظر گرفته شده است.مشکلات کار در اتریش می تواند برای سرمایه گذاران طاقت فرسا باشد زیرا دستورالعمل ها در اتریش به طور مداوم در حال پیشرفت هستند.

در نمودار زیر می توانید روند تاسیس استارت آپ در اتریش را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند تاسیس استارت آپ در اتریش

اخذ ویزای استارت آپ در اتریش

از دلایل محبوبیت کشور اتریش میان اشخاص با ایده های شغلی نوین، جذب شدن کارآفرینان برای ثبت شرکت در خاک اتریش و پس از آن اخذ اقامت این کشور می باشد. باید اذعان داشت مهمترین منابع مالی جهت ثبت شرکت در اتریش، آژانس های تبلیغاتی FFG و AWS هستند که با اعطای وامهای بلاعوض شرایط مطلوبی را در اختیار کارآفرینان قرار می دهند.

ویزای استارت آپ اتریش تنها به افرادی تعلق می گیرد که طرح هایی بی نقص با توجیه اقتصادی بالا ارائه می دهند؛ این ویزای استارت آپ اتریش در واقع نوعی برنامه اخذ اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت محسوب می شود و شایان ذکر است از مزایای اخذ این ویزا می توان به دستیابی به اقامت کشوری پیشرفته در اروپا و همچنین برخورداری از سهمی در ارتقای سطوح درآمدزایی بازارهای اتحادیه اروپا اشاره کرد. همچنین عدم نیاز به تامین سرمایه توسط فرد کارآفرین و رسیدن به درآمد بالا در کوتاه ترین زمان از سایر مزایای فعالیت در حوزه استارت آپ کشور اتریش به حساب می آیند.

قوانین سرمایه گذاری و استارت آپ در اتریش

سرمایه گذاری در اتریش از جمله راه های اخذ اقامت این کشور می باشد که از جمله زیرشاخه های آن می توان به ثبت شرکت، خرید سهام و خرید ملک اشاره نمود. باید اذعان داشت انجام پروسه سرمایه گذاری در اتریش 4 الی 12 ماه به طول می انجامد؛ از جمله مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری در اتریش می توان به ارائه اسناد قانونی و ارائه بیزینس پلن شایان توجه اشاره نمود. از مواردی که سرمایه گذاران باید به آن توجه نمایند می توان به میزان کنترل فساد اشاره کرد. در ادامه به بررسی میزان کنترل فساد در سال های متوالی در اتریش می پردازیم.

درصد فساد موجود در فعالیت های اقتصادی سال های اخیر اتریش

در پایان باید اظهار داشت با توجه به شرایط معقول درنظر گرفته شده برای ایجاد حوزه های جدید کاری در اتریش، می توان از این سرزمین به عنوان یکی از مقاصد مطلوب برای علاقه مندان به حوزه کارآفرینی و استارت آپ یاد نمود؛ شما عزیزان قادر خواهید بود جهت دستیابی به اطلاعات گسترده تر در این زمینه با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات کلیدی در رابطه با استارتاپ اتریش

برخی از مهم ترین سوالاتی که در رابطه با استارتاپ در اتریش مطرح می شوند عبارتند از:

  • چرا باید از فرصت استارت آپ در اتریش استفاده کرد؟ ویزای استارت آپ اتریش یکی از انواع ویزاهای اقامتی این کشور است و افراد پس از دریافت ویزای استارت آپ کشور اتریش می توانند از امکان استفاده از ویزای همراه نیز بهره ببرند.
  • شرایط دریافت ویزای استارتاپ اتریش چیست؟ شرط اول برای دریافت ویزای استارتاپ اتریش آن است که فرد ایده ای خلاقانه در بازار کار داشته باشد که بتواند آن را در بخش تولید محصول، ارائه خدمات یا تکنولوژی به اجرا درآورد.
  • برای دریافت ویزای استارتاپ اتریش به چه بودجه ای نیاز خواهد بود؟ فرد متقاضی باید حداقل 50% از سهام یک کشور را در اختیار را در اختیار داشته باشد. ارزش این سهام باید حداقل 50000€ (یورو) باشد.
  • چگونه می توان به ویزای استارت آپ اتریش دست پیدا کرد؟ ویزای استارتاپ اتریش دارای یک سیستم امتیازبندی مشخص است
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “استارت آپ اتریش

  1. وحید گفت:

    سلام
    چگونه طرح من بیمه می شود که دیگران نتوانند از آن به نفع خود استفاده کنند؟
    ممنون خواهم شد که توضیح دهید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      توضیح مطلبی که میفرمائید طولانی تر از اونه که در این دو خط بگنجه
      اگر تمایل دارید بهتره که در ابتدا یک مکالمه کامل در این خصوص داشته باشید به شما کمک زیادی میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *