ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ اروگوئه

استارت آپ اروگوئه

استارت آپ اروگوئه می تواند ابزاری برای دست یابی به اقامت محسوب شود منتها متقاضیان بایستی ابتداء با شرایط راه اندازی این نوع شرکت ها آشنا شوند. مثلا شخص کارآفرین ابتداء می بایست نوع شرکت خود را از بین شرکت های زیر گزینش کند:

  • شرکت مسئولیت محدود اروگوئه (SAU)
  • شرکت سهامی عام اروگوئه (SA)
  • شرکت مناطق آزاد اروگوئه ( SAZF)
  • شعبه و نمایندگی

در گام بعدی برای راه اندازی بیزینس خود در اروگوئه نامی را برای شرکتش انتخاب کند. پس از آن سرمایه شرکت حتما بایستی به یک حساب بانکی متمرکز شده و اسناد شرکت و نمونه امضاء ها در دفترخانه به تایید برسد. سپس شرکت استارت آپ در یکی از ادارات Empresa en ekl Dia ثبت شده و هزینه ها و مالیات ها به یکی از آژانس های مالیاتی پرداخت می شود. تیم وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از زمان تنظیم بیزینس پلن تا ثبت شرکت و اخذ اقامت کشور مورد نظر همراه شما خواهند بود

 پتانسیل اقتصادی اروگوئه برای راه اندازی استارت آپ

اقتصاد اروگوئه متکی به بخش کشاورزی صادرات- محور می باشد. در حقیقت اقتصاد اروگوئه همواره جزء 10 اقتصاد برتر قاره آمریکای جنوبی است. میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) اروگوئه در سال 2019 حدود 56.69$ بیلیون دلار بوده است که این رقم همزمان با شیوع کرونا در سال 2020 به حدود 54.14$ بیلیون دلار رسیده است. یعنی به عبارت دیگر اقتصاد اروگوئه با کاهش نرخ GDP حدود 2.55$ بیلیون مواجه شده است:

تولید ناخالص داخلی در اروگوئه

اما پیش بینی ها برای سال 2021 رقم امیدوار کننده ای را نشان می دهد بگونه ای که میزان GDP اروگوئه در سال جاری با افزایش 3.6$ بیلیون دلاری به حدود 57.74$ بیلیون دلار برسد. بنابراین همان طوری که در نمودار آماری ذیل نیز مشاهده می شود، با اینکه شاخص رشد GDP اروگوئه در سال گذشته به رقم 4.5-% رسیده اما در سال 2021 این رقم به حدود 4.3% می رسد:

شاخص رشد تولید ناخالص داخلی در اروگوئه

در این میان، بخش خدمات اروگوئه با سهم 69.7% بالاترین سهم را در رشد نرخ GDP سرزمین خورشید درخشان داشته است و بعد از آن نیز به ترتیب بخشهای صنعت با 24.1% و کشاورزی با 6.2% در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. اما نکته منفی درباره اقتصاد اروگوئه نرخ تورم (CPI) بالای این کشور است که در سال 2020 به حدود 9.99% افزایش یافته است:

نرخ تورم در اروگوئه

شاخص های مهم جهت شروع استارت آپ اروگوئه

به منظور ارزیابی شرایط اکوسیستم استارت آپ اروگوئه و سرمایه گذاری مستقیم در این کشور شما بایستی با شاخص های مهمی مثل شاخص شفافیت، آزادی اقتصادی، نوآوری و سهولت انجام بیزینس در این کشور آشنا شوید. اروگوئه با کسب 69.3 امتیاز جزء اقتصادهای نسبتا آزاد جهان قلمداد می شود و در رده 44 آزادترین اقتصادهای دنیا قرار دارد. ضمنا در کل قاره آمریکا نیز پس از کانادا، شیلی و ایالات متحده چهارمین اقتصاد آزاد این قاره به حساب می آید:

رتبه اروگوئه در شاخص آزادی اقتصادی

از نظر شاخصی به نام شفافیت مالی، کشور اروگوئه وضعیت بسیار خوبی دارد. این کشور با کسب امتیاز 71 از 100 امتیاز کل در بین 180 کشور جهان در رده 21 شفاف ترین اقتصادهای جهان قرار دارد و از این حیث بالاتر از فرانسه و آمریکا قرار دارد:

شاخص شفافیت مالی اروگوئه

اما اروگوئه و محیط استارت آپ آن را می توان از لحاظ شاخص دیگری به نام شاخص نوآوری یا اینویشن نیز مورد ارزیابی قرار داد. از نظر همین شاخص، اروگوئه با کسب امتیاز 30.84 از 100 امتیاز کل در رده 69 بین المللی قرار دارد:

شاخص نوآوری در اروگوئه

اما شاخص سهولت انجام بیزینس برای راه اندازی یک کسب و کار استارت آپی در اروگوئه شاخص بسیار مهمی محسوب می شود. بر اساس رنکینگ سهولت انجام بیزینس، اروگوئه در رتبه 101 آسانترین کشورها برای شروع آسان بیزینس در جهان قرار دارد:

اقتصادرتبه سهولت در انجام بیزینسرتبه راه اندازی شرکت یا بیزینساخذ اعتبارحمایت از سرمایه گذاران اقلیتپرداخت مالیاتتجارت برون مرزیاجرای قراردادهاحل مسائل لاینحل
اروگوئه101668015310315010470

ارزیابی محیط استارت آپ اروگوئه

اکوسیستم استارت آپ اروگوئه توان و قابلیت تبدیل شدن به مرکز فناوری منطقه ای را دارد. چراکه کارآفرینان خارجی از یک طرف حمایت های دولتی را دارند و از طرف دیگر منابع و امکانات لازم از قبیل وام های بانکی، تخفیف های مالیاتی، نیروهای متخصص کافی، زیرساخت های تکنولوژیکی، فراوانی مناطق آزاد تجاری، تجارب ارزشمند انکوباتورها و غیره را در اختیار دارند. بر اساس گزارش جهانی 2020 نیز اکوسیستم استارت آپ اروگوئه در بین 202 کشور دنیا در رده 66 جهانی قرار دارد. فعلا اروگوئه دارای 26 شرکت استارت آپ است که از معروفترین آنها می توان به Widow Games، Tryolabs و نیز Zyte اشاره نمود. در زیر نقشه استارت آپ اروگوئه را ملاحظه می کنید:

نقشه استارت آپ اروگوئه

تراکم شرکت های استارت آپ غالبا در پایتخت این کشور یعنی شهر مونته ویدئو مشاهده می گردد. اما نکته آخر اینکه موضوعات فعالیت استارت آپ های اروگوئه شامل این موارد است:

  • حوزه سلامت
  • Fintech یا فناوری مالی
  • بازاریابی و فروش
  • تجارت الکترونیک و خرده فروشی
  • فناوری غذایی یا Foodtech
  • نرم افزار و داده
  • اجتماعی و سرگرمی

دریافت ویزای استارت آپ اروگوئه

دریافت ویزای استارت آپ اروگوئه 2021

یکی از طرق مهاجرت به اروگوئه دریافت اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت می باشد و متقاضیان از این طریق می توانند علاوه بر خود موجبات اقامت خانوادگیشان را هم فراهم کرده و پس از گذشت مدت 2 تا 5 سال نیز به اقامت دائم و تابعیت اروگوئه درآیند. بر اساس قوانین مهاجرتی اروگوئه شما پس از سرمایه گذاری و گذشت مدت زمان 3 ساله (در صورت ازدواج در اروگوئه) و یا مدت 5 سال (در صورت مجرد بودن) می توانید برای اخذ cedula (مدرک مسافرتی یا همان پاسپورت آمریکای جنوبی) اقدام نمائید. اما مزایای این نوع اقامت اروگوئه عبارت است از:

  • اقامت در کشوری با سیستم مالیاتی خیلی پایین
  • کشوری با ضریب امنیت و آسایش بالا
  • تجارت آسان بین المللی
  • امکان اخذ راحت اقامت دائم و حق شهروندی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه هر یک از شیوه های اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری دارای وکلا و کارشناسان مجربی است که برای ارائه مشاوره های حرفه ای به هموطنان گرامی آماده هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *