ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ اسلواکی

استارت آپ اسلواکی

راه اندازی استارت آپ اسلواکی یک گزینه ساده و ارزان برای مهاجرت کسب و کاری به اتحادیه اروپا محسوب می شود که مخاطبین فراوانی دارد. اسلواکی کشوری است که فرصت های تازه ای برای راه اندازی شرکت های نوآور و سرمایه گذاری قابل اعتماد در تجارت و کسب و کار دارد. این کشور اروپایی یک پایگاه عالی را برای انجام تجارت بین الملل، سرمایه گذاری و معرفی شرکت به بازار اروپا فراهم می کند. تعداد زیادی از استارت آپ های خارجی اسلواکی را به عنوان بهترین گزینه برای ایجاد و توسعه و ثبت ایده های خود و همچنین برای اجرای آن ها در نظر می گیرند. فقط در سال گذشته، سهم سرمایه گذاری خارجی در اسلواکی از 21% کل تولید ناخالص داخلی این کشور فراتر رفته است. این نشان دهنده جو مطلوب سرمایه گذاری برای مهاجرت فعال به اسلواکی است.

پایتخت این کشور، براتیسلاوا، یک صحنه استارت آپی کوچک اما پر سر و صدا دارد. برنامه مهاجرت کسب و کاری به اسلواکی امکان ایجاد یک استارت آپ در این کشور اروپایی را به سرعت و بدون تلاش زیاد فراهم می سازد و بلافاصله اجازه اقامت در اسلواکی را دریافت می کند. هدف این برنامه قادر ساختن کارآفرینان مبتکر کشورهای جهان سوم (که عضو اتحادیه اروپا نیستند) برای تحقق استارت آپ خود بدون تاخیر بی مورد است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به راه اندازی استارت آپ در اسلواکی به شرح زیر تهیه نموده است.

استارت آپ اسلواکی

بررسی وضعیت اقتصادی اسلواکی

اسلواکی مقصدی جذاب برای مهاجرت است. اقتصاد اسلواکی که در قلب اروپای مرکزی واقع شده مبتنی بر این است که این کشور در سال 2004 عضو اتحادیه اروپا شد و در ابتدای سال 2009 یورو را به عنوان واحد پول خود قبول کرد. پایتخت این کشور، براتیسلاوا، بزرگ ترین مرکز مالی اسلواکی است. نمودار زیر وضعیت تولید ناخالص داخلی در اسلواکی در سال های مختلف را نشان می دهد:

وضعیت تولید ناخالص داخلی در اسلواکی

اسلواکی بیش تر در نیمه دوم قرن بیستم صنعتی شد. صنایع سنگین (از جمله استخراج زغال سنگ و تولید ماشین آلات و فولاد) به دلایل استراتژیک ایجاد گردید زیرا اسلواکی کم تر از مناطق غربی چکسلواکی در معرض تهدید نظامی قرار داشت. پس از پایان جنگ سرد، اهمیت صنعت و به ویژه صنایع سنگین کاهش یافت. در 2010، صنعت (از جمله ساخت و ساز) 35.6% از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داد، در حالی که در سال 1990 این رقم 49% بود.

امروزه با تکیه بر سنت دیرینه و نیروی کار بسیار ماهر، صنایع اصلی با پتانسیل رشد بخش های زیر هستند: الکترونیک، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و فناوری اطلاعات. به دلیل نیروی کار ارزان و ماهر، موقعیت جغرافیایی مطلوب و غیره، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اسلواکی به طرز چشمگیری افزایش یافته است. در بررسی وضعیت کار در اسلواکی با نمودار زیر که نرخ بیکاری در این کشور را نشان می دهد مواجه می شویم:

تحولات نرخ بیکاری در اسلواکی

در سال های اخیر، کسب و کارهای فناوری بالا-محور و خدماتی در اسلواکی رونق یافته است. بسیاری از شرکت های جهانی مانند IBM، Dell، Lenovo، AT&T، SAP، Amazon، Johnson Controls، Swiss Re و Accenture در براتیسلاوا و کوشیتسه (T-Systems، Cisco Systems، Ness، Deloitte) مراکز خدمات و برون سپاری ایجاد کرده اند. شرکت های IT اسلواکی شامل ESET، Sygic و Pixel Federation در براتیسلاوا دارای دفتر مرکزی هستند.

دلایل راه اندازی استارت آپ در اسلواکی

اسلواکی به طور کلی به عنوان یک اقتصاد بازار آزاد شناخته می شود. این کشور اخیرا به عنوان رهبر اروپای مرکزی در توسعه اقتصادی شناخته شده و توسط بانک جهانی به عنوان یکی از 20 کشور دوستدار سرمایه گذار در جهان رتبه بندی شده است. این کشور عضو اتحادیه اروپا، منطقه واحد پولی یورو، حوزه شنگن و ناتو می باشد و مانند دروازه بالکان عمل می کند. اسلواکی با 19% نرخ مالیات مسطح از نظر سیاسی پایدار است. بیش از 90% بیش از 200 سرمایه گذار خارجی موجود در اسلواکی برنامه های توسعه بیش تری (در اسلواکی) دارند. براتیسلاوا کانون سرمایه گذاری ورودی به این کشور بوده است و بدون شک مورد توجه خریداران املاکی قرار دارد که مایل به سرمایه گذاری در اسلواکی هستند.

شرکت های بین المللی بزرگ بسیاری به این شهر نقل مکان کرده اند. اصلاحات ساختاری جامع و عمیق دولت اسلواکی طی 4 سال گذشته بر ایجاد یک فضای دوستانه برای سرمایه گذاران متمرکز بوده است. قانون جدید در زمینه کمک به سرمایه گذاری از تاریخ 1 ژانویه 2008 به اجرا درآمده است. این قانون جدید امکان کمک به سرمایه گذاری منطقه ای و اشتغال را برای پروژه های سرمایه گذاری یا توسعه تولید صنعتی، مراکز فناوری، مراکز خدمات استراتژیک و مراکز گردشگری فراهم می کند. همچنین، در حال حاضر، کمیسیون اروپا در حال اصلاح قوانین کمک های دولتی اتحادیه اروپا می باشد.

چگونگی راه اندازی استارت آپ در اسلواکی

اکوسیستم استارت آپ در اسلواکی به طور مداوم با پروژه های جدید به روز می شود و به لطف مهاجران با ایده های هوشمندانه در حال توسعه است. تا سال 2018، دولت اسلواکی بیش از 18 میلیون یورو برای حمایت از صنعت استارت آپ در این کشور اختصاص داده است. راه اندازی استارت آپ در اسلواکی مزایای زیادی دارد و دولت این کشور تسهیلاتی را برای کارآفرینان در نظر گرفته است. قانون اسلواکی نیز برای استارت آپ های موفق و مفید برای این کشور پشتیبانی فراهم می سازد، به خصوص اگر مشاغل جدیدی را ایجاد کنند. برای اجرای استارت آپ در اسلواکی موارد زیر مورد نیاز است:

  • ارائه درخواست برای ویزای استارت آپ
  • تهیه یک طرح تجاری یا کسب و کاری جذاب
  • ثبت شرکت با حداقل سرمایه (5000€ (یورو)
  • پرداخت هزینه های اضافی در هنگام ثبت
  • مصاحبه در سفارت اسلواکی

به واسطه ویزای استارت آپ اسلواکی، کارآفرین و خانواده وی اقامت اسلواکی را دریافت می کنند؛ این امر امکان مالکیت املاک و مستغلات در اسلواکی را فراهم می سازد که این امر نیز به نوبه خود امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت اسلواکی را فراهم می کند. بنابراین، به واسطه ویزای استارت آپ، مهاجران کسب و کاری خانواده خود را وارد اسلواکی می کنند و برای زندگی و کار در این کشور اروپایی توسعه یافته اقامت می کنند.

چگونگی راه اندازی استارت آپ در اسلواکی

برنامه ویزای استارت آپ در اسلواکی

اسلواکی توانسته است خود را به عنوان بازیگری با اعتماد به نفس و مستقل در صحنه بین المللی نشان دهد. اکنون دولت این کشور شرایط کافی را برای اجرای پروژه های استارت آپ و مهاجرت کسب و کاری فراهم کرده است. کسانی که می خواهند در کشوری اروپایی با سطح زندگی بالا و قیمت های مقرون به صرفه کار کنند، می توانند شرکت در برنامه ویزای استارت آپ در اسلواکی را امتحان کنند.

همانند کانادا، با به دست آوردن ویزای استارت آپ در اسلواکی، یک کارآفرین می تواند کسب و کار شخصی خود را در این کشور افتتاح کند. وی همچنین می تواند با دریافت اجازه اقامت در اسلواکی با استفاده از سیستم ساده سازی شده خانواده خود را نیز وارد این کشور کند. در هر دو کشور کانادا و اسلواکی، ویزا قابل تمدید است و پس از آن کارآفرین می تواند اقامت دائم و حتی تابعیت کانادا یا اسلواکی را به دست آورد. بدین منظور، متقاضی باید:

  • در سن قانونی باشد.
  • به مدت 5 سال در اسلواکی زندگی کرده و استارت آپ خود را توسعه داده باشد – برای تابعیت، 10 سال.
  • نتایج و درآمد واقعی حاصل از کسب و کار رقابتی خود را نشان دهد.
  • سابقه کیفری نداشته باشد.

معرفی 10 استارت آپ برتر در حال ترقی در اسلواکی

اگرچه استارت آپ های بزرگ تر موفقی در اسلواکی وجود دارند اما در لیست زیر ما به دنبال معرفی استارت آپ هایی هستیم که گوهرهای آینده هستند؛ این استارت آپ ها فقط در یک تا 3 سال اخیر تاسیس شده اند و نشانه های امیدوار کننده ای از رشد دارند. استارت آپ های جوان و برتر اسلواکی که در سال 2021 شاهد رشد و ترقی آن ها خواهیم بود عبارتند از:

  • iERP
  • ElysiumSpa
  • Fuergy
  • AR Visual
  • InoBat
  • altFINS
  • NextRetreat
  • Crypto Voucher
  • 3IPK
  • Nitroterra.

به عنوان نمونه اگر بررسی کنیم، iERP در سال 2019 تاسیس شد و ماموریت آن کمک به کسب و کارهایی با اندازه های مختلف برای استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی است، چه برای پیش بینی فروش و چه برای پیش بینی زمان خریداری توسط مشتریان. ElysiumSpa نیز در سال 2020 تاسیس شد و هدف آن کمک به ما در کاهش سرعت و ارتباط مجدد با طبیعت و دیگران است. برای ساکنان شهری که نمی خواهند وقت خود را در آبگرم های شلوغ سپری کنند، سوناهای هوشمند AlysiumSpa تجربه جدیدی را ارائه می دهد و به مشتریان امکان می دهد تا همه چیز را از طریق یک برنامه تنظیم کنند و آن ها را قادر می سازد تا بدون پرهیز از ازدحام جمعیت اقامت خود را برنامه ریزی و رزرو کنند.

چنان چه علاقه مند به کسب اطلاعات بیش تر در زمینه استارت آپ در اسلواکی و اخذ اقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت هستید پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار در خصوص استارتاپ در اسلواکی

برخی از عمده ترین سوالاتی که در خصوص ویزای استارتاپ در اسلواکی مطرح می شوند عبارتند از:

  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای استارتاپ در اسلواکی چه مقدار است؟ حداقل 5000€ (یورو) برای ثبت شرکت باید در اختیار داشته باشید.
  • شرایط اخذ اقامت از طریق استارتاپ در کشور اسلواکی چیست؟ برای اینکه فردی بتواند از طریق استارتاپ در اسلواکی اقامت داشته باشد، باید 5 سال در این کشور به صورت قانونی فعالیت مستمر و مفید داشته باشد.
  • آیا امکان استفاده از ویزای همراه در کشور اسلواکی برای فعالین حوزه استارتاپ وجود دارد؟ ازجمله امتیازات ویزای استارتاپ اسلواکی، دریافت ویزای همراه این کشور است.
  • آیا اسلواکی از طرح های استارتاپی حمایت می کند؟ با توجه به رشد اقتصادی بیش از 20% در طی سال های اخیر، اسلواکی از طرح های استارتاپی به صورت کامل حمایت می کند.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *