ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ اسپانیا

استارت آپ اسپانیا

عوامل زیادی در جهت انتخاب کشور برای ایجاد کسب و کار وجود دارد که می توان از جمله آن ها کیفیت زندگی، قدرت اجتماعی و سیاسی و اثر اقتصادی را نام برد. از آنجایی که کشورهای واجد شرایط انگشت شمار می باشند، ایجاد استارت آپ اسپانیا مقوله ای است که توانسته روحیه خلاقانه افراد را ارضا نماید. کشور اسپانیا با دریافت مالیات کم، عدم وجود فساد اداری و اهمیت قائل شدن برای کارآفرینان پنجمین اقتصاد بزرگ در اتحادیه اروپا می باشد. همچنین این سرزمین مدرن یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که با بهره مندی از شرایطی نظیر هزینه های مقرون به صرفه، آب و هوای مناسب و جامعه بین المللی گزینه مناسبی برای زندگی می باشد.

بهترین شهرهای اسپانیا برای سرمایه گذاری و اقامت شامل بارسلونا، مادرید، مالاگا و آلیکانته بوده و از روش های مهاجرت به این کشور می توان از طریق ازدواج، کار، تحصیل، سرمایه گذاری و ثبت شرکت نام برد. در این مقاله که توسط تیم تحقیقاتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است قصد داریم با ارائه اطلاعاتی پیرامون مزایا و معایب راه اندازی استارت آپ در اسپانیا اطلاعاتی جامع و سودمند در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

  • شرایط کارآفرینی و استارت آپ در اسپانیا به چه صورت است؟
  • برترین استارت آپ ها در اسپانیا کدام اند؟
  • قوانین سرمایه گذاری و نرخ بیکاری در کشور اسپانیا به چه شرحی می باشد؟
  • مزایای ایجاد کسب و کار در سرزمین اسپانیا شامل چه مواردی است؟
  • اخذ ویزای استارت آپ در اسپانیا از چه راه هایی امکان پذیر می باشد؟

اینفوگرافیک استارت آپ اسپانیا

درباره استارت آپ اسپانیا

کشور اسپانیا با عنوان سرزمین ماتادورها، در جنوب غربی اروپا واقع شده و فرانسه و خلیج باسکای در شمال این کشور، پرتغال در غرب و در جنوب و شرق آن نیز دریای مدیترانه قرار گرفته اند. این کشور دارای آب و هوای گرم و مرطوب مدیترانه ای است که با وجود سواحل زیبای خود سالانه میزبان هزاران توریست و جهانگرد از سراسر دنیا است. این سرزمین در زمینه تجهیزات پزشکی و دارو رتبه خوبی را به خود اختصاص داده و گردش مالی وسیع در سطح جهانی را از آن خود کرده است. شاخص کیفیت زندگی در اسپانیا نیز بالا است و از این نظر اسپانیا بعد از ایالات متحده در رده 15 دنیا قرار دارد. کشور اسپانیا بر اساس قانون اساسی به 71 ایالت تقسیم بندی شده است که مهمترین شهرهای آن عبارتند از؛ سویا، مالاگا، تولد، سگویا، والنسیا و گرانادا.

درباره اسپانیا
جمعیت50 میلیون نفر
نوع حکومتپارلمانی
واحد پولیورو
پایتختمادرید
زبان مردمکاتالان

شهر بارسلون اسپانیا یکی از بزرگ ترین قطب های اروپایی برای کارآفرینان در سراسر جهان به حساب می آید؛ حداقل سرمایه لازم برای کارآفرینی در اسپانیا 3000€ (یورو) عنوان شده و باید اذعان داشت خرید ملک در اسپانیا که به حدود 500000€ (یورو) سرمایه نیاز دارد، دارای ریسک کمتری در مقایسه با کارآفرینی خواهد بود. برای ثبت شرکت در اسپانیا مراحلی از جمله اخذ شماره مالیاتی، ثبت نام شرکت، بازکردن حساب بانکی تجاری و امضای اساسنامه شرکت پیش روی افراد می باشد. در ادامه به معرفی برخی از موفق ترین کارآفرینان در اسپانیا می پردازیم؛Antonio Espinosa ، Pablo Vidarte و Manuel sierra. همچنین از برترین استارت آپ ها در این سرزمین نیز می توان به Glovo app (اپلیکیشن تحویل غذا)، ) Spotahomeاجاره املاک یرای صاحب خانه ها) و) Cornerjob برنامه ای در جهت ثبت مشاغل مختلف) اشاره نمود.

درباره استارت آپ اسپانیا

اخذ ویزای استارت آپ در اسپانیا

ویزای استارت آپ اسپانیا از جمله موارد کارآفرینی اسپانیا می باشد که در واقع در زیر شاخه های سرمایه گذاری در این کشور قرار دارد. شرایط اخذ ویزای استارت آپ در اسپانیا شامل نداشتن سابقه کیفری، طرح اقتصادی مناسب و منابع مالی کافی می گردد. از دو روش می توان برای اخذ ویزای استارت آپ در اسپانیا اقدام نمود؛ برنامه ریزی ویزای راه اندازی مستقیم، ویزای غیر مستقیم. متقاضیان پس از کسب ویزای این کشور قادرند بعد از گذشت 2 سال اقدام به دریافت اقامت دائم این کشور نمایند.

از جمله مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا استارت آپ در اسپانیا می توان به پاسپورت، اسناد بیمه درمانی و اثبات منابع مالی کافی اشاره کرد. شایان ذکر است مطابق قانون فعلی کشور اسپانیا به متقاضیان کارآفرینی در این کشور علاوه بر ویزای اقامت ویزای کار نیز ارائه می گردد که این ویزا به افراد اجازه اقامت در اسپانیا به عنوان خویش کارفرما را فراهم می کند.

قوانین سرمایه گذاری و استارت آپ در اسپانیا

اسپانیا کشوری توسعه یافته می باشد و سیزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا از نظر تولید ناخالص داخلی است. باید اذعان داشت فوتبال این کشور سهم بسزایی در توسعه اقتصاد آن داشته و تیم های بارسلونا و رئال مادرید در رده ثروتمندترین تیم های جهان قرار گرفته اند. استارت آپ ها یکی از بخش های مهم کشورهای پیشرفته از جمله اسپانیا به حساب می آیند. انواع روش های سرمایه گذاری در اسپانیا شامل بخش املاک، اوراق قرضه دولتی و سهام شرکت می باشد. به‌این‌ترتیب که با استفاده از این روش ها، افراد می تواند اقامت دوساله دریافت ‌نمایند که امکان تمدید آن نیز وجود دارد. مزایای سرمایه گذاری در اسپانیا مشوق های مختلف دولتی از جمله تخفیف های مالیاتی، وام های کم بهره و اعطای اقامت و تابعیت اسپانیایی می باشد. در ادامه به بررسی نرخ بیکاری در اسپانیا طی سال های جاری می پردازیم.

مقایسه نرخ بیکاری در اسپانیا

مزایا و معایب استارت آپ در اسپانیا

از مزایای استارت آپ در اسپانیا می توان نیاز به سرمایه کم و استفاده از تجربه شتابدهنده ها برای موفقیت در استارت آپ اشاره نمود. همچنین عدم نیاز بر تسلط به زبان کشور در سطح عالی، بهره مندی از مجوزهای لازم برای اعضای خانواده، ورود سریع به بازارهای تجاری و ارتباط با مشتریان جدید را نام برد. از معایب استارت آپ در این کشور می توان گفت متقاضیانی که در اسپانیا اقدام به ثبت شرکت می نمایند، موظف اند در بیمه تامین اجتماعی ثبت نام نموده و کارکنان خود را نیز تحت پوشش خود درآورند. همچنین مالیات بر ارزش افزوده 21 درصد محاسبه می شود که افراد می بایست هنگام ارائه اسناد مالی مبلغ عنوان شده را پرداخت نمایند. در پایان شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نشانی خیابان میرداماد، میدان مادر، خیابان سنجابی، پلاک 20، طبقه3، واحد9 حضور یابید.

سوالات پرتکرار در خصوص استارتاپ در اسپانیا

برخی از مهم ترین پرسش های مطرح شده در رابطه با استارتاپ در اسپانیا عبارتند از:

  • چرا اسپانیا گزینه مناسبی برای شروع استارتاپ است؟ هزینه مقرون به صرفه استخدام نیروی کار و همچنین دسترسی به افراد خبره در زمینه های مختلف با توجه به جایگاه دانشگاه های اسپانیا در جهان.
  • مهم ترین شرط برای شروع استارتاپ در کشور اسپانیا چیست؟ مهم ترین و اولین شرطی که برای دریافت ویزای استارتاپ اسپانیا وجود دارد، تنظیم یک بیزینس پلن قدرتمند است.
  • برای شروع استارتاپ در اسپانیا به چه مبلغی نیاز خواهد بود؟ همه چیز به شرایط حامیان مالی شما در اسپانیا بستگی دارد. در صورتی که از اسپانسرهای مالی استفاده کنید، نیازی به سپرده نخواهید داشت اما کشور اسپانیا هیچ گونه محدودیتی در این زمینه ندارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *