ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ انگلستان

استارت آپ انگلستان

شما برای راه اندازی استارت آپ انگلستان نیازمند اخذ تاییدیه از هیئت ممیزی endorsing bodies هستید. شرط اصلی اخذ آن ارائه یک بیزینس پلن قوی است که دارای شاخص های امکان پذیری، مقیاس پذیری و نوآوری باشد. فقط در صورت اخذ این تاییدیه است که می توان برای تاسیس شرکت استارت آپ و اخذ ویزای استارت آپ انگلستان امیدوار شد. اما ویزای مورد اشاره یک ویزای اقامتی 2 ساله بوده و مزیت اصلی آن تحت پوشش قرار گرفتن کل اعضای خانواده می باشد.

گروه کارشناسان و مشاورین زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله ضمن بررسی شرایط کلی انگلستان برای شروع یک استارت آپ خوب همچنین به طور جداگانه ای به بررسی کامل موارد زیر می پردازند:

  • فرآیند ارائه درخواست ویزای استارت آپ
  • شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای مذکور
  • نحوه تنظیم یک بیزینس پلن قوی

اینفوگرافیک استارت آپ انگلستان

شرایط انگلستان برای شروع یک استارت آپ

کشور انگلستان به عنوان اولین کشور صنعتی اروپا و یکی از غول های اقتصادی کل اروپا و جهان محسوب می شود. اقتصاد این کشور یک اقتصاد مبتنی بر تجارت آزاد بوده و سطح رفاه و شاخص توسعه انسانی در آن بسیار بالا است. این کشور از هر لحاظ برای سرمایه گذاری و شروع استارت آپ مناسب است. چراکه اولا این کشور از نظر شاخص تولید ناخالص داخلی (GDP) بعد از آلمان دومین کشور پردرآمد اروپا محسوب می شود:

رتبه بندی کشورهای اروپایی بر طبق تولید ناخالص داخلی

دوما بر طبق رنکینگ سازمان دارایی فکری جهان (WIPO) انگلستان در رتبه پنجم اقتصادهای نوآور جهان قرار دارد و از این لحاظ جزء گروه کشورهای پردرآمد جهان قرار دارد. نمودار زیر به خوبی نشانگر جایگاه انگلستان در بین کشورهای برتر جهان از نظر نوآوری است:

برترین کشورهای نوآور جهان

سوما انواع مختلف شرکت مثل شرکت سهامی، شرکت مسئولیت محدود، شرکت تعاونی، نمایندگی و غیره برای شروع بیزینس موفق در انگلستان وجود دارد و از این نظر دست کارآفرینان برای شروع استارت آپ انگلستان باز است. از این گذشته صنایع نفت و گاز، تولید دارو و تجهیزات پزشکی، تولید و فرآوری محصولات غذایی، صنایع بیمه و امور مالی از جمله صنایع پیشرویی در انگلستان 2023 هستند که دارای قابلیتهای زیادی برای راه اندازی استارت آپ هستند. جالبتر اینکه طبق رتبه بندی سالانه مرکز تحقیقات و نقشه اکوسیستم استارت آپ جامع جهانی (StartuoBlink) انگلستان از نظر شرایط توسعه استارت آپ ها در رده دوم جهانی قرار دارد:

رتبه بندی کشورهای مختلف جهان از نظر توسعه استارت آپ ها

کارآفرینان از این طریق ضمن دریافت مشوق های دولتی خوب مثل وام بانکی و معافیت مالیاتی همچنین می توانند به ویزای استارت آپ انگلستان با مزایای زیر دست یابند:

مزایای ویزای استارت آپ انگلستان

کمک های مالی برای راه اندازی استارت آپ انگلستان

دولت انگلستان با همکاری بانک های این کشور به اتباع خارجی که واجد شرایط راه اندازی استارت آپ در انگلستان هستند، کمک های مالی ویژه ای را ارائه می دهند. این کمک های مالی به افراد مستعدی که بضاعت مالی کافی برای تاسیس استارت آپ در انگلستان را ندارند کمک های بسزایی را ارائه می دهد. وام های اعطا شده توسط دولت انگلستان، برای تامین مالی هزینه های اولیه شروع و توسعه یک کسب و کار طراحی شده به متقاضیان اعطا می شود.

البته لازم به ذکر است که این وام ها را نمی توان برای تامین مالی فعالیت های زیر استغاده کرد:

کمک های مالی برای راه اندازی استارت آپ انگلستان

البته لازم به ذکر است که سرمایه گذاران بین المللی واجد شریاط زیر می توانند برای دریافت کمک های مالی در انگلستان اقدام کنند:

واجدین شرایط دریافت کمک های مالی در انگلستانتوضیحات
مشارکت های تجاریدر مواردی که نیاز تجاری گسترده ای وجود دارد، چندین شریک تجاری در انگلستان می توانند به صورت جداگانه برای وام راه اندازی تا سقف 35000£ (پوند انگستان) درخواست دهند.
خرید مشاغل در دسترساگر یک کسب و کار در دسترس را در انگلستان خریداری می کنید، حتی اگر کسب و کار مورد نظر بیش از 3 سال است همچنان واجد شرایط درخواست وام راه اندازی در انگلستان هستید.
قدرت کسب و کار متقاضیانارزیای کلی کمک های مالی در انگلستان قدرت و دوام کسب و کار سرمایه گذاران را از طریق طرح تجاری و پیش بینی جریان نقدی و مقرون به صرفه بودن وام از طریق بودجه بقای شخصی در نظر می گیرد.

آشنایی با قوانین استارت آپ انگلستان

طبق قوانین انگلستان، متقاضیان راه اندازی استارت آپ انگلستان نیازی به ارائه هیچ فاندی جهت سرمایه گذاری در بیزینسشان ندارند. با این همه شروط برخورداری از ایده بیزینسی امکان پذیر Viable و مقیاس پذیر Scalable در عمل بدان معناست که شما برای سرمایه گذاری نیازمند فاند یا بودجه مالی هستید. اما ناگفته نماند که برخی از هیئت های ممیزی یا endorsing bodies (متولیان صدور تاییدیه بیزینس برای متقاضیان) برای متقاضیان شرط سطح خاصی از فاندینگ را تعیین می کنند. در لیست زیر می توان با اسامی برخی از هیئت های ممیزی جهت اخذ تاییدیه آشنا شد:

  • Bethnal Green Ventures
  • Blue Orchid Enterprise Solutions Ltd
  • The Bakery
  • Cylon
  • Consilium Consulting
  • DRS Business Solutions
  • Emsworth Corporte Planning
  • Entrepreneure First

در حقیقت متقاضیان راه اندازی استارت آپ در انگلستان قبل از ارائه درخواست ویزای خود به اداره مهاجرت و ویزاهای انگلستان بایستی حتما تاییدیه خود را از یکی از این هیئت های ارزیابی دریافت کنند. لازمه این کار نیز ارائه بیزینس پلن کارآمد و قوی است. به همین دلیل نیز ایده بیزینس پیشنهادی شما به عنوان کارآفرین بایستی دارای معیارهای زیر باشد تا رضایت خاطر هیئت ممیزی را جلب نماید:

معیارهای کارآفرین جهت جلب رضایت هیئت ممیزی

شرایط ویزای استارت آپ انگلستان 2023 چیست؟

اول از همه باید به عرض برسانیم که شرایط اخذ ویزای انگلستان پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپایی (EU) تغییر کرده است. از همین رو متقاضیان استارت آپ انگلستان دیگر نمی توانند برای ویزای تایر 1 (ویزای سرمایه گذاری انگلستان) این کشور درخواست دهند. طبق قوانین مهاجرتی جدید انگلستان، این دسته از متقاضیان بایستی نسبت به اخذ ویزایی به نام ویزای استارت آپ انگلستان Start-up Visa اقدام نمایند. از مشخصات ویزای جدید انگلستان نیز این است که ویزای مذکور ویزایی 2 ساله بوده اما از قابلیت تمدید هم برخوردار است.

همچنین این ویزا به کارآفرینان خارجی اجازه تاسیس شرکتشان در انگلستان را می دهد به شرط اینکه آنها دارای شرایط زیر باشند:

  • حداقل سن آنها 18 سال باشند.
  • سابقه بیزینس قبلی در انگلستان نداشته باشند.
  • بیزینس پلن قوی داشته باشد.
  • تاییدیه بیزینس معتبری از هیئت ممیزی داشته باشند (از تاریخ صدور تاییدیه مذکور نبایستی بیش از 3 ماه گذشته باشد)
  • پاسپورت معتبر و مدارک هویتی معتبری داشته باشند.
  • چند قطعه عکس پاسپورتی جدید داشته باشند.
  • گواهی تمکن مالی کافی در اختیار داشته باشند (به میزان 1270£ پوند برای 12 ماه)
  • از دانش زبان انگلیسی حداقل سطح B2 (معادل مدرک زبان IELTS با نمره 5.5 در رایتینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و لیسینیگ) برخوردار باشند.

شرایط ویزای استارت آپ انگلستان

نحوه نگارش بیزینس پلن جهت راه اندازی استارتاپ انگلستان

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، کلید اصلی برای شروع یک استارت آپ موفق در انگلستان و اخذ ویزای اقامت این کشور تدوین یک بیزینس پلن (Business Plan) موفق می باشد. در واقع بیزینس پلن نیز سندی مکتوب است که با جزئیات تمام نحوه کار استارت آپ را توضیح داده و ضمنا اهداف این نوع بیزینس و نحوه دست یابی به این اهداف را تعریف می کند. در واقع این سند به مانند نقشه راه مکتوب شرکت استارت آپی در زمینه بازاریابی، امور مالی و اجرایی می باشد. بنابراین یک بیزینس پلن قوی و موفق بایستی دربرگیرنده آیتم های زیر باشد:

آیتم های بیزینس پلن قوی جهت راه اندازی استارت آپ انگلستان

بدیهی است که در نگارش بیزینس پلن قوی برای شروع استارت آپ خود در انگلستان بایستی به 2 نکته مهم توجه کرد:

  • نکته اول: بیزینس پلن باید طوری نگارش شود که هدف و روش کار شما را توضیح دهد. پس بررسی ایده های استارتاپی از بالاترین سطح اهمیت برخوردار است.
  • نکته دوم: بیزینس پلن باید طوری نگارش شود که با شرایط و ضوابط هیئت ممیزی یا Endorsement body کاملا مطابقت داشته باشد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه کامل بر دانش و تجربه چندین ساله وکلا و کارشناسان مهاجرتی خود مفتخر است تا هموطنان عزیز را در تمامی مراحل اخذ ویزای استارت آپ انگلستان از جمله تهیه مدارک لازم و نیز نحوه نوشتن بیزینس پلن قوی یاری نماید. در این زمینه نیز درصد موفقیت 95% پرونده های مهاجرتی گویای کیفیت مشاوره تیم وکلای این موسسه می باشد.

سوالات کلیدی در خصوص استارتاپ در انگلستان

برخی از مهم ترین سوالاتی که در رابطه با شروع استارتاپ در انگلستان مطرح می شود عبارتند از:

  • برای شروع استارتاپ در انگلستان چه شروطی وجود دارد؟ اولین شرط آن است فرد ایده ای خلاقانه داشته باشد که در آینده شانس پیشرفت نیز داشته باشد.
  • دریافت ویزای استارتاپ انگلستان چه مدت به طول می انجامد؟ بررسی های اولیه برای تایید طرح 3 هفته زمان لازم خواهد داشت.
  • هزینه دریافت ویزای استارتاپ در انگلستان چه مقدار است؟ 363£ (پوند).
  • آیا می توان با استفاده از ویزای استارتاپ، ویزای همراه دریافت کرد؟ یکی از مهم ترین مزایای استفاده از ویزای استارتاپ، در اختیار گرفتن ویزای همراه برای همسر و فرزندان است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *