ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ اوکراین

استارت آپ اوکراین

استارت آپ اوکراین در رتبه بندی استارت آپهای جهانی منتشره توسط مرکز تحقیقات و نقشه اکوسیستم استارت آپ جامع جهانی (StartuoBlink) رتبه 29 دارد. این امر نشانگر شرایط مطلوب اوکراین برای جذب سرمایه به منظور توسعه هرچه بیشتر استارت آپ ها در این کشور می باشد. اما به منظور راه اندازی یک Startup موفق در اوکراین، شما بایستی با شرایط و مقررات لازم جهت این کار آشنا شده و از مشاوره های حرفه ای کارشناسان و اهل فن بهره مند شوید. به همین دلیل ما توصیه می کنیم که شما ضمن مطالعه مقاله حاضر همچنین برای راهنمائی حرفه ای با وکلای مهاجرتی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

رتبه استارت آپ اوکراین در جهان

شرایط استارت آپ اوکراین واقعا امیدوارکننده است. این کشور اروپای شرقی توانسته از پس مشکلات اقتصادی چندین ساله خود برآید و در خلق تکنولوژی که مقیاس پذیر و جهانی باشد موفق باشد. برخی از شرکت های استارت آپی موفق در اوکراین فعلی شامل Gitlab و Ahref می باشد. اما طبق گزارشات موثق، دلیل اصلی موفقیت اوکراین کیفیت بالای کار مبتکران و توسعه دهندگان اوکراینی است که درحال جلو زدن از استارت آپ های اروپایی هستند. برای درک بهتر از شرایط Startup اوکراین ما از رتبه بندی سالانه استارت آپ های جهانی منتشره توسط مرکز تحقیقات و نقشه اکوسیستم Startup جامع جهانی (StartuoBlink) استفاده می کنیم. طبق رتبه بندی مذکور استارت آپ اوکراین در بین 100 کشور جهان در رده 29 دنیا قرار دارد:

رتبه بندی استارت آپ های کشورهای مختلف جهان

شرایط راه اندازی استارت آپ موفق در اوکراین

اوکراین به دلیل نیروی کار فراوان، تنوع تخصص، هزینه پایین ثبت شرکت، نیاز به سرمایه پایین، معافیت های مالیاتی، مقررات آسان ثبت شرکت همواره در کانون توجه کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی قرار دارد. اما سوال مهم اینجاست که یک کارآفرین خارجی چگونه باید Startup خود را در اوکراین راه اندازی بکند. برای این منظور کارآفرین خارجی نیازمند تنظیم یک بیزینس پلن، تعیین نماینده قانونی شرکت، تهیه مدارک ضروری و آشنایی با قوانین و مقررات ثبت شرکت در اوکراین (مثل انواع شرکت ها و سرمایه لازم برای ثبت آنها و نیز اخذ شماره مالیاتی) می باشد. اما فرآیند ثبت شرکت Startup در اوکراین ساده بوده و این پروسه نهایتا یک روز طول می کشد. معمولا این کار در یکی از دفاتر ثبت رسمی اوکراین انجام شده و متقاضیان نیازمنذ ارائه مدارک زیر می باشند:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • اساسنامه شرکت
  • پاسپورت معتبر
  • شماره شناسه (ID) مالیاتی
  • مجوزهای سازمان های دولتی (مثل مجوز کار)
  • آدرس ثبت شده
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • حساب بانکی در اوکراین

آشنایی با فرآیند راه اندازی استارت آپ اوکراین

همان طوری که در مطالب فوق هم عنوان شد، کل فرآیند ثبت یک شرکت Startup در اوکراین معمولا در دفاتر ثبت این کشور و با ارائه مدارک فوق انجام می پذیرد. اما در این بین نباید فراموش کنیم که به منظور ثبت رسمی Startup اوکراین، متقاضیان بایستی از قبل مجوز رسمی کار و نیز شماره شناسه (ID) مالیاتی اوکراین را از نهادهای ذیربط دریافت کنند. پس با این توضیح اکنون به شرح فرآیند ثبت شرکتهای استارت آپ اوکراین می پردازیم:

فرآیند ثبت شرکتهای استارت آپ اوکراین

انواع شرکت های اوکراینی برای ثبت استارت آپ

اوکراین کشوری دوستدار نوآوری و ابتکار بوده و از کارآفرینان و شرکت های Startup مخصوصا در زمینه تکنولوژی های مدرن حمایت می کند. اما برای شروع استارت آپ موفق و سودآور در اوکراین ابتداء امر لازم است تا شما با انواع شرکت ها در این کشور و شرایط ثبت آنها آشنا شوید. بدین ترتیب انواع شرکت ها برای ثبت استارت آپ اوکراین عبارتند از:

  • شرکت با مسئولیت محدود اوکراینی (LLC): از جمله متداولترین ساختار استارت آپ های اوکراینی از همین نوع می باشد. دلیل انتخاب این نوع شرکت برای شروع Startup در اوکراین نیز سادگی فرآیند ثبت، نیاز به سرمایه حداقلی و نیز مسئولیت محدود سهامداران شرکت است. به منظور تشکیل این شرکت در اوکراین شما تنها نیازمند یک مدیر و یک سهامدار هستید. با اینکه حداقل سرمایه لازم برای تشکیل شرکت مذکور 1€ (یورو) اعلام شده ولی به متقاضیان توصیه می شود که جهت اطمینان از تکمیل پروسه تاسیس حداقل 5000€ (یورو) سرمایه گذاری کنند.
  • شرکت سهامی عام اوکراینی (JSC): برای تاسیس این شرکت در اوکراین شما نیازمند حداقل سرمایه 140000€ (یورو) هستید و ضمنا باید 50% سرمایه قبل از ثبت شرکت پرداخت شود. علاوه بر این وجود یک مدیر از هر ملیتی برای ثبت این شرکت در اوکراین الزامی است.
  • دفتر نمایندگی در اوکراین: متقاضیان برای ثبت نمایندگی شرکت های خارجی در اوکراین بایستی مجوز لازم را از وزارت توسعه اقتصادی و تجارت، کمیته آمار دولتی، صندوق بازنشستگی و بازرسی مالیاتی کشور اخذ کنند.

الزامات اخذ ویزای استارت آپ اوکراین چیست؟

هم اکنون اوکراین نیز دارای برنامه اقامت از طریق سرمایه گذاری است و این برنامه کارآفرینان خارجی را قادر می سازد تا اقامت موقتی این کشور را اخذ کنند. علاوه بر این دارندگان ویزای استارت آپ این کشور یا همان مجوز اقامت موقت اوکراین می توانند پس از 5 سال اقامت پاسپورت اوکراینی خود را دریافت کرده و بدون نیاز به شنگن ویزا به کل کشورهای عضو شنگن سفر کنند. به همین منظور جهت اخذ ویزای مذکور متقاضیان Startup اوکراین نیازمند ارائه مدارکی مثل پاسپورت، مدارک شناسایی، گواهی ثبت شرکت، گواهی عدم سوء سابقه، تمکن مالی کافی و غیره هستند.

الزامات اخذ ویزای استارت آپ اوکراین

مزایای ثبت استارت آپ اوکراین

شما با ثبت و راه اندازی استارت آپ علاوه بر اینکه می توانید از طریق توسعه ایده تجاری خود راه را برای درآمد زایی بیشتر و کسب سود برای خود فراهم کنید. همچنین می توانید از این طریق اقامت دائمی اوکراین 2021 را کسب کرده و به همراه خانواده خود از مزایای این نوع اقامت شامل موارد زیر بهره مند شوید:

  • مسافرت آزاد به کلیه کشورهای اتحادیه اروپا (EU) بدون نیاز به ویزای شنگن
  • امکان کار اعضای خانواده بدون نیاز به ویزای کاری اوکراین
  • بهره مندی از هزینه پایین زندگی و سبک زندگی اروپایی
  • امکان دریافت وام و سوبسیدهای دولتی در اوکراین
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان در دانشگاه ها و مدارس اوکراین
  • بهره مندی کل اعضای خانواده از خدمات بیمه درمانی

هموطنان عزیز درنظر داشته باشند که روش های مختلفی برای مهاجرت به اوکراین 2021 و دریافت اقامت این کشور اروپایی وجود دارد. از جمله این روش ها می توان به روش های ازدواج یا تولد در اوکراین، فرزند خواندگی، کار در اوکراین، خرید ملک از اوکراین، تحصیل در اوکراین و نیز ثبت شرکت در اوکراین اشاره کرد. اگر چنانچه در هریک از روش های فوق سوالی دارید می توانید سوال خود را با دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطرح کرده و در اسرع وقت پاسخ سوالتان را دریافت کنید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *