ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ ایتالیا

استارت آپ ایتالیا

برنامه ویزای استارت آپ ایتالیا یکی از برنامه های جدید مهاجرتی است که به کارآفرینان صلاحیت دار خارجی اقامت 2 ساله ایتالیا را اعطا میکند. ویزای مذکور به کارآفرینانی ارائه می شود که با سرمایه حداقل 50000€ (یورو) در ایتالیا استارت آپی را راه اندازی کنند. اما شرط دیگر این است که متقاضی احتمالی روی شرکت نوآورانه موجود در ایتالیا حداقل حدود 100000€ (یورو) سرمایه گذاری کند. این ویزا همچنین اقامت خانوادگی و دریافت امتیازات اقامت اروپایی را برای متقاضیان و اعضای خانواده آنها فراهم می کند. همواره می توانید جزئیات کامل برنامه های ویزای طلایی اروپا 2023 را از ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اخذ کنید.

دریافت ویزای استارتاپ در کشور ایتالیا می تواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد تقریبا تمامی ویزاهای در دسترس کشور ایتالیا فاقد امکان استفاده از ویزاهای همراه هستند. از آنجا که علاقمندان مهاجرت خانوادگی به ایتالیا را دنبال می کنند، طبیعی است که استفاده از یک ایده استارتاپی می تواند برای رسیدن به این هدف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

اینفوگرافیک استارت آپ ایتالیا

دلایل سرمایه گذاری و راه اندازی استارت آپ در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای مرفه عضو اتحادیه اروپا (EU) با اقتصاد برتری است که برنامه های مختلفی برای جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی در خصوص سرمایه گذاری در ایتالیا در دست دارد. یکی از دلایل مهم گرایش سرمایه گذاران خارجی برای ثبت شرکت Startup در ایتالیا اقتصاد صادراتی برتر این کشور می باشد. همان طوری که در لیست زیر از 10 قدرت اقتصادی دنیا هم مشاهده می شود، ایتالیا با میزان تولید ناخالص حدود 2106287 بیلیون دلار در رده 8 دنیا قرار دارد و این برای کارآفرینانی که به دنبال تشکیل استارت آپ در این کشور هستند بسیار مهم است:

رنککشورهای مختلفمیزان تولید ناخالص داخلی (GDP) به بیلیون دلار
1United States22675271
European Union17127535
2China16642318
3Japan5378136
4Germany4319286
5United Kingdom3124650
6India3049704
7France2938271
8Italy2106287
9Canada1883487
10South Korea1806707

در همین راستا نیز با توجه به شاخص نرخ رشد اقتصادی ایتالیا در طی دو سال اخیر نیز می توان آینده سرمایه گذاری در این کشور را بسیار مناسب ارزیابی کرد. چرا که مطابق نتایج آماری حاصل از نمودار زیر می توان چنین گفت که رشد منفی 10.6-% سال 2020 به رشد مثبت 5.2% در سال 2021 می رسد:

نرخ رشد اقتصادی ایتالیا

بررسی فرهنگ تجارت برای راه اندازی استارت آپ ایتالیا

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که متقاضیان راه اندازی استارت آپ ایتالیا باید به طور کامل مورد بررسی قرار دهند، فرهنگ تجارت در این کشور است. زیرا در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در این حوزه مواجه خواهند شد. برای آشنایی با فرهنگ تجارت ایتالیا باید به این موضع توجه فرمایید که، ایتالیا کشوری عالی برای راه اندازی کسب و کار در نظر گرفته می شود. همچنین از نظر اقتصادی در شاخص جهانی نوآوری 2023 از بین 135 کشور در رتبه 25 فرار گرفته است. علاوه بر این در سال 2023 ایتالیا بیش از 4.5 میلیون کسب و کار ثبت شده در سراسر این سرزمین داشت. البته اکثر قریب به اتفاق این مشاغل جزو مشاغل کوچک با کمتر از 10 کارمند بوده اند.

در نهایت اینکه محبوب ترین بخش های ایتالیا برای راه اندازی استارت آپ عبارت اند از:

محبوب ترین بخش های ایتالیا برای راه اندازی استارت آپ

از سوی دیگر، از نظر فرهنگ تجاری، ایتالیایی ها بر اساس روابط قابل اعتماد عمل می کنند. که این امر باعث می شود تا سرمایه گذاران بین المللی بیش از پیش به فکر راه اندازی استارت آپ خود در ایتالیا باشند. البته لازم به ذکر است که، اغلب سرمایه گذارن ترجیح می دهند به جای ایجاد یک ارتباط جدید، با افرادی که می شناسند شریک شوند. اگرچه اغلب شرکت های استارت آپی در ایتالیا ساختار سلسله مراتبی دارند و فرآیند ها در این کشور نسبتا غیر رسمی است. در نهایت اینکه برای موفقیت در فرآیند راه اندازی استارت آپ در ایتالیا بهتر است که مهارت های زبان ایتالیایی خود را تقویت کنید.

رتبه استارت آپ ایتالیا در جهان

برای تعیین رتبه استارت آپ ایتالیا در سطح بین المللی می توان از رنکینگ محیط استارت آپ ها StartupBlink استفاده کرد. بر مبنای قدرت استارت آپ ها، ایتالیا از بین 202 کشور جهان در رتبه 25 بین المللی قرار دارد. اگر به نقشه Startup ایتالیا نیز خوب نگاه کنیم متوجه می شویم که این کشور دارای 738 Startup می باشد که از معروفترین آنها می توان به استارت آپ های Alleantia، Steroemood و LVenture Group اشاره نمود. همان طوری که در نقشه Startup ایتالیا در زیر هم معلوم است، بیشترین تعداد شرکت های استارت آپ ایتالیا با 531 شرکت در شهر میلان و 137 شرکت در شهر رم ایتالیا قرار دارد. به همین دلیل محیط راه اندازی استارت آپ ها مخصوصا در شهری مثل میلان کاملا فراهم است:

محیط راه اندازی استارت آپ ها در ایتالیا

نکته جالب توجه درباره رتبه بندی شهرهای ایتالیا از نظر محیط استارت آپی اینکه فقط رتبه جهانی شهر میلان دو رقمی (62) می باشد و این نشانگر پیشگامی Startup میلان در کل ایتالیاست. در جدول زیر می توان با رتبه های بین المللی استارت آپی شهرهای ایتالیایی برتر آشنا شد:

رتبه ملیشهرهای ایتالیارتبه جهانی
1میلان62
2رم104
3تورین240
4فلورانس247
5بلونیا249

نحوه راه اندازی استارت آپ در ایتالیا

برای شروع بیزینس در ایتالیا شما ابتداء بایستی با انواع شرکت های استارت آپی جهت ثبت در این کشور آشنا شوید. برای ثبت شرکت در ایتالیا کارآفرینان خارجی بیشتر متمایل به انتخاب دو نوع شرکت شامل شرکت مسئولیت محدود (SRL) یا شرکت سهامی عام (SpA) می باشند. تفاوت این دو نوع شرکت را می توان در حداقل سرمایه لازم برای ثبت آنها دانست به طوری که برای ثبت شرکت SRL حدود 1€ (یورو) و برای راه اندازی ثبت شرکت SpA به حدود 50000€ (یورو) نمی باشد. اما مراحل ضروری برای ثبت شرکت مورد نظر در ایتالیا به صورت ذیل می باشد:

  • تنظیم توافق نامه شرکت Startup
  • ثبت نام شرکت مدنظر و اساسنامه قبل از رفتن به اداره ثبت
  • ارائه مدارک لازم برای ثبت شرکت در ایتالیا
  • خرید دفاتر حسابداری و شرکتی (مشخص شده در بند 2478 قانون مدنی ایتالیا)

اما علاوه بر اقدامات فوق شما به عنوان متقاضی برپایی یک Startup در ایتالیا نیازمند ارائه مدارک مختلفی مثل مدارک شناسایی مثل پاسپورت معتبر، شماره مالیاتی، شماره مالیات بر ارزش افزوده (VAT)، حساب بانکی افتتاح شده و اسناد شرکتی می باشید.

نحوه راه اندازی استارت آپ در ایتالیا

شرایط دریافت ویزای استارت آپ ایتالیا چیست؟

برنامه ویزای استارت آپ StartUp Visa برنامه جدیدی است که زیر دسته ویزاهای کارآفرین ایتالیا بوده و اخیرا به روش های مهاجرت به ایتالیا اضافه شده است. تحت این برنامه کارآفرینان واجد شرایط که توانسته اند Startup نوآورانه خود را در این کشور پیاده کنند می توانند به اقامت ایتالیا دست یابند. اما از جمله شرایط اخذ این ویزا این است که متقاضی شرکت استارت آپی جدیدی را با سرمایه حداقل 50000€ (یورو) در ایتالیا راه اندازی کند. شرط دیگر این است که متقاضی روی شرکت نوآورانه موجود حداقل حدود 100000€ (یورو) سرمایه گذاری کند. ایضا متقاضیان برای دریافت این ویزا لازم است مدارک زیر را نیز به مرجع قانونی ارائه دهند:

  • پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • فرم درخواست صادره از دبیرخانه ویزای استارت آپ این کشور
  • گواهی تمکن مالی مناسب برای اقامت در ایتالیا
  • سایر مدارک شناسایی متقاضی

این نوع اقامت ایتالیا با مهلت 2 ساله امکان تمدید مجدد را نیز داشته و همچنین اقامت کل اعضای خانواده را نیز فراهم می کند. هموطنان محترم برای دریافت اطلاعات جامع درباب اخذ ویزای شنگن ایتالیا، ویزای تحصیلی یا کاری (تایپ D) این کشور و یا اخذ تابعیت کشور ایتالیا می توانند با مشاورین کاربلد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درارتباط باشند.

سوالات کلیدی در خصوص استارتاپ در ایتالیا

چند سوال پرتکرار در خصوص استارتاپ در کشور ایتالیا به شرح زیر پاسخ داده شده اند.

  • بهترین نوع استارتاپ در کشور ایتالیا کدامند؟ استارتاپ های تولید محصول از سودآوری بیشتری برخوردار هستند.
  • روش های رسیدن به ویزای استارتاپ کشور ایتالیا کدامند؟ روش اول روشی مستقیم است که فرد شخصا کلیه پروسه های مربوط به ویزای استارتاپ را انجام دهد و روش دوم مربوط به زمانی است که فرد بتواند حمایت های مالی کافی در این زمینه را از سرمایه گذاران خارجی به دست آورد.
  • اعتبار ویزای استارتاپ کشور ایتالیا چه مدت است؟ ویزای استارتاپ ایتالیا تنها 8 روز اعتبار دارد اما در صورتی که فرد در این بازه زمانی مراحل قانونی اقامت خود را انجام دهد می تواند یک سال در ایتالیا بماند و اقامت او قابلیت تمدید را نیز خواهد داشت.
  • چرا شروع استارتاپ در کشور ایتالیا می تواند ارزشمند باشد؟ ازآن جا که این روش یکی از معدود روش های مهاجرتی است که امکان اخذ ویزای همراه را در ایتالیا فراهم می کند.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *