ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ ایرلند

استارت آپ ایرلند

سرمایه گذاری و راه اندازی استارت آپ ایرلند با رعایت شرایط می تواند منجر به اخذ اقامت اروپایی برای متقاضی و اعضای خانواده فرد شود. منتها در این روش مهاجرتی خاص، اخذ مشاوره از یک وکیل مهاجرتی ماهر مخصوصا در تنظیم بیزینس پلن قوی، تهیه و ارسال اسناد و مدارک لازم امری ضروری است. به همین دلیل نیز ما اخذ مشاوره های برتر از مشاورین و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را به شما پیشنهاد می کنیم. شما عزیزان با مطالعه مقاله حاضر ضمن آشنایی با شرایط اقتصادی ایرلند همچنین با مزایا و امتیازات راه اندازی Startup در این کشور و نیز شرایط برنامه کارآفرین استارت آپ ایرلند (STEP) آشنا می شوید.

امتیازات ایرلند برای راه اندازی استارت آپ

استارت آپ ها در ایرلند شرکت هایی هستند که به تازگی تاسیس شده و موسسان آن صرفا بر روی یک محصول یا سرویس خاص متمرکز هستند. در حقیقت موسسان استارت آپ ها از این طریق تمایل به توسعه بیزینس خود و راهیابی به بازار هستند. دلایل زیادی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه چرا کارآفرینان خارجی تمایل به توسعه بیزینس خود در ایرلند را دارند. اولا ایرلند دارای یک محیط دوستدار Startup می باشد چراکه سطح بروکراسی آن پایین و نرخ مالیاتی آن معقول می باشد. دوما ایرلند در بخش های نوآورانه کلیدی پیشگام جهانی است. این بخش ها عبارتند از:

  • ICT
  • علوم زیستی
  • رایانه
  • خدمات مالی
  • غذا و نوشیدنی

سوما اینکه ایرلند منبع بالقوه برنامه های حمایتی و تامین سرمایه استارت آپ هاست. دولت این کشور از طرق مختلفی مثل تخفیف مالیات بر درآمد شرکت ها و نیز اعطای وام از سرمایه گذاران خارجی حمایت می کند. امتیاز چهارم ایرلند اقتصاد برتر این کشور می باشد. بر اساس پیش بینی های اقتصادی کمیسیون اروپایی، رشد تولید ناخالص داخلی ایرلند از سال 2020 تا 2021 حدود %0.4 و از سال 2021 تا 2022 نیز 0.1% افزایش خواهد یافت. همچنین درصد تورم این کشور در طی این سه سال نیز روند افزایشی پیدا خواهد کرد:

درصد تورم در ایرلند

بهترین شهرهای ایرلند برای شروع استارت آپ

در این بخش از مقاله به بررسی رتبه جهانی ایرلند و رتبه جهانی شهرهای ایرلند از نظر محیط استارت آپی می پردازیم و در این زمینه نیز از رنکینگ معروف StartupBlink استفاده می کنیم. بر طبق همین رتبه بندی، استارت آپ ایرلند در بین 202 کشور جهان در جایگاه 18 جهان قرار دارد. همچنین بنابر نقشه استارت آپ ایرلند، این کشور دارای 376 Startup می باشد که از بهترین آنها می توان به Accenture، Rentview و TeamworkPM اشاره نمود:

نقشه استارت آپ ایرلند

همان طوری که در نقشه استارت آپ این کشور هم معلوم است، دوبلین پایتخت ایرلند با حدود 308 شرکت Startup بهترین شهر ایرلند برای سرمایه گذاری و شروع یک استارت آپ موفق می باشد چراکه:

  • اولا شرایط، امکانات و زیرساخت های تکنولوژیکی در این شهر برای کارآفرینان خارجی کاملا فراهم است.
  • دوما شرکت های استارت آپی در این شهر کاملا به هم تنیده و با استارت آپ های جهانی ارتباط دارند.
  • سوما مقیاس پذیری، عملیاتی شدن و نیز نوآوری در این شهر به حداکثر سطح خود می رسد.

با این تفاسیر و بر طبق جدول زیر اکنون می توان رتبه بین المللی 3 شهر استارت آپی برتر ایرلند 2021 را به صورت زیر تعیین کرد:

رتبه ملیشهررتبه جهانی
1دوبلین54
2گالوی313
3کورک432

فرآیند راه اندازی استارت آپ در ایرلند

فرآیند راه اندازی استارت آپ در ایرلند

با اینکه فرآیند راه اندازی یک بیزینس جدید در ایرلند یک کار آسانی است اما این کار برای افراد نا آشنا با قوانین و مقررات حقوقی ایرلند می تواند بسیار پیچیده و سخت هم باشد. شما به عنوان کارآفرین بایستی این فرآیند را در طی 8 مرحله و به صورت زیر انجام دهید:

  • مرحله اول (تنظیم بیزینس پلن): اولین مرحله از راه اندازی یک استارت آپ در ایرلند تنظیم یک بیزینس پلن شامل موضوع فعالیت، برنامه تجاری، جایگاه در بازار، مهارتها و تخصصها و حامیان مالی می باشد.
  • مرحله دوم (نگارش اساسنامه): این سند نیز میبایست شامل بندهایی از قبیل نام و نوع شرکت، ایده تجاری، اهدافتان، سرمایه مورد نیاز برای شروع استارت آپ و اطلاعات دیگر باشد.
  • مرحله سوم (انتخاب محل): در این مرحله بایستی محل دفتر شرکت انتخاب شود. ازاین نظر بهترین محل برای تاسیس شرکت استارت آپ در ایرلند پایتخت آن یعنی دوبلین می باشد.
  • مرحله چهارم (انتخاب ساختار شرکت): این انتخاب شامل شرکت مسئولیت محدود خصوصی (LTD)، شرکت مسئولیت محدود دولتی (PLC) و شرکت سهامی می باشد.
  • مرحله پنجم (تشکیل پرونده در اداره ثبت شرکتها یا CRO): در این مرحله شما مدارکی مثل اساسنامه، فهرست مدیران و کارکنان، آدرس دفتر ثبت شده و توضیحی درباره فعالیت های تجاری خود را به CRO تحویل، نام شرکت را تعیین و گواهی ثبت شرکت خود را اخذ میکنید.
  • مرحله ششم (افتتاح حساب بانکی): امکان افتتاح حساب در ایرلند هم برای افراد مقیم و هم افراد غیرمقیم وجود دارد.
  • مرحله هفتم (دریافت مهر شرکت): کلیه شرکتها در ایرلند نیازمند مهر شرکت رسمی هستند.
  • مرحله هشتم (ثبت نام مالیاتی در کمیسیونرهای دارایی): در حقیقت قبل از شروع به کار شرکت استارت آپ خود در ایرلند شما بایستی برای دریافت 3 مدرک زیر اقدام کنید:

مراحل قبل از شروع به کار شرکت استارت آپ ایرلند

برنامه کارآفرین استارت آپ ایرلند (STEP) چیست؟

تحت برنامه مذکور، کارآفرینان خارجی می توانند مجوز اقامت موقتی این کشور را دریافت کنند اگر چنانچه پروژه استارت آپ آنها به عنوان فرصت استارت آپی با پتانسیل بالا (HPSU) در نظر گرفته شود. مطابق این برنامه مهاجرتی متقاضیان بایستی پایه گذار اصلی یا تصمیم گیرنده اصلی شرکت استارت آپی باشند. اما حداقل سرمایه لازم برای راه اندازی استارت آپ و اخذ اقامت ایرلند در قالب این برنامه بایستی حدود 50000$ (دلار) باشد. غالبا نیز کمیته ارزیابی اینترپرایس ایرلند (EI) پروژه های بیزینس را بر طبق فاکتورهای زیر ارزیابی خواهند کرد:

  • معرفی محصولات و یا خدمات جدید و نوآورانه به بازارهای بین المللی
  • قابلیت ایجاد 10 شغل در ایرلند و تحقق یک میلیون یورو فروش در عرض 3 تا 4 سال
  • رهبری یک تیم مدیریت مجرب
  • داشتن دفتر مرکزی در ایرلند
  • سابقه کمتر از 6 سال

از مهمترین امتیازات اخذ اقامت ایرلند در قالب این برنامه نیز دریافت اقامت خانوادگی و برخورداری از امکانات و امتیازات اقامت اروپایی است. اقامت اعطایی 2 ساله بوده اما امکان تمدید 3 ساله را دارد. شما عزیزان می توانید با دریافت مشاوره های برتر از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین برای اخذ اقامت اروپا از طریق تحصیل یا کار در این قاره به صورت 100% آماده شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *