ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ ایسلند

استارت آپ ایسلند

مشوق های دولتی اغواکننده، طرح انرژی سبز و نرخ های مالیاتی پایین از فاکتورهایی هستند که استارت آپ ایسلند را برای سرمایه گذاران جذاب می سازد. فرآیند راه اندازیاستارت آپ در ایسلند نیز چندان سخت و پیچیده نمی باشد و فقط کافی است که شما پس از دریافت شماره ID، مجوز فعالیت و شماره مالیاتی خود بیزینس پلنتان را به همراه مدارک فوق به اداره دارایی داخلی یا Ríkisskattstjóri /RSK تحویل دهید. برای اطلاع از بقیه شرایط ثبت استارت آپ در ایسلند حتما مقاله فعلی که به دست گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده را مطالعه نمایید.

اینفوگرافیک استارت آپ ایسلند

بخش های اقتصادی جذاب برای شروع استارت آپ ایسلند

قبل از پرداختن به چرایی سرمایه گذاری و ثبت شرکت استارت آپ در ایسلند بهتر است ابتداء با تعریف Startup آشنا شویم. در واقع اصطلاح استارت آپ Startup به شرکتی در مراحل اولیه عملیات خود اشاره می کند. معمولا استارت آپ ها بوسیله یک یا چند کارآفرین که قصد توسعه محصول یا خدماتی را که معتقدند مورد نیاز جامعه است، تاسیس می شود. اما حالا چرا ایسلند؟ باید بدانید که ساختار اقتصاد ایسلند ترکیبی از ساختار سرمایه داری و اصول بازار آزاد به همراه سیستم رفاه عمومی می باشد. در حال حاضر نیز بهترین بخش های این اقتصاد برای سرمایه گذاری عبارتند از:

بخش های اقتصادی جذاب برای شروع استارت آپ ایسلند

دلایل راه اندازی استارت آپ در ایسلند چیست؟

آمارها و گزارشات نشانگر این است که ایسلند در رسیدن به رشد اقتصادی بالا و نیز نرخ پایین بیکاری به موفقیت خوبی دست یافته است. همین موضوع مهم را می توان در قالب نمودارهای آماری نیز به خوبی متوجه شد. مثلا همان طوری که در نمودار زیر نیز مشخص است، ایسلند در سال 2020 و همزمان با شیوع بیماری کرونا رشد اقتصادی منفی 7.15-% را تجربه کرده اما در سال 2021 و همزمان با افزایش نزخ تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور اقتصاد خود را بازیابی کرده و به رشد 4.11% دست یافته است:

نرخ تولید ناخالص در ایسلند

علاوه بر این نرخ بیکاری این کشور از سال 2020 تا سال 2021 حدود 0.2% کاهش نشان می دهد و این نیز نشانگر پالس مثبت از سوی اقتصاد ایسلند می باشد:

نرخ بیکاری در ایسلند

باید اذعان کرد که درطی سالیان اخیر ایسلند به خاطر پیشرفت اقتصادی، ثبات اجتماعی و نیز نوآوری های تکنولوژیکی در سطح جهانی معروف شده است. اکنون ما در اینجا به صورت فهرست وار به معرفی دلایل سرمایه گذاری و شروع استارت آپ ایسلند می پردازیم:

  • محیط تجاری جذاب: شامل مالیات بر شرکت پایین، دسترسی به زمین و انرژی سبز با قیمت های رقابتی و غیره
  • مشوق های دولتی جذاب: مثل وام های بانکی یا تخفیفات مالیاتی
  • طرح انرژی سبز: شامل قراردادهای انرژی هیدروالکتریک و ژئوترمال بلند مدت و مقرون به صرفه
  • نرخ مالیاتی پایین: تا 20% بر درآمد شرکت ها

آشنایی با محیط استارت آپ ایسلند

آشنایی با محیط استارت آپ ایسلند

طبق آخرین رتبه بندی محیط استارت آپ های جهانی StatupBlink کشور ایسلند از نظر رتبه استارت آپی در جایگاه 58 جهانی قرار دارد. لازم به ذکر است که این رتبه بندی از بین 202 کشور جهان انجام شده است. فلذا طبق نقشه استارت آپ ایسلند نیز این کشور دارای حدود 39 Startup می باشد که از معروفترین آنها می توان به QuizUp، IMS Vintage Phhotos و CrankWheel اشاره نمود. جالبتر اینکه همه این 39 شرکت استارت آپی نیز در پایتخت ایسلند یعنی شهر ریکیاویک قرار دارد. شما در زیر می توانید نقشه استارت آپ ایسلند را مشاهده نمائید:

نقشه استارت آپ ایسلند

نحوه و شرایط تاسیس استارت آپ ایسلند

به منظور تاسیس شرکت استارت آپ در ایسلند، ابتداء شما نیازمند کارت شناسایی شخصی یا همان ID می باشید که در ایسلند Kennitala هم گفته می شود که از اداره ثبت ایسلند اخذ می شود. شرط دوم برای شروع یک Startup خارجی در ایسلند دریافت گواهی یا مجوز از سازمان های ذیربط می باشد. معمولا در ایسلند برای متقاضیان مجوز فعالیت در بخش های اقتصادی خاص گواهی الکترونیک یا Auðkenni صادر می شود. شرط سوم برای این کار نیز دریافت شماره مالیاتی از اداره دارایی ایسلند می باشد.

لازم به یادآوری است که متولی اصلی تایید ساختار شرکت و نیز ثبت آن در ایسلند، اداره دارایی داخلی یا Ríkisskattstjóri / RSK می باشد. متقاضیان باید بدانند که ثبت شرکت در ایسلند آنلاین انجام شده و برای انجام این کار در سایت اداره دارایی www.rsk.is شما نیازمند ارائه گواهی دیجیتال شماره ID خود و تکمیل فرم درخواست می باشید. در آخر نیز علامت تجاری یا براند نیز در اداره مالکیت معنوی ایسلند www.hugverk.com ثبت می شود که اختیاری است. اما جای نگرانی نیست چرا که سازمان های رسمی در ایسلند هستند که به شما در ثبت استارت آپ کمک می کنند که از آنجمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • Innovation Center Iceland
  • Icelandic Startups
  • Startup Iceland
  • Startup Reykjavik
  • Reykjavik capital area Regional Development Office
  • West Iceland Regional Development Office
  • Westfjords Regional Development Office

مثلا نحوه اخذ مجوز و ثبت یک رستوران در ایسلند در قالب نمودار زیر به این صورت است:

نحوه اخذ مجوز و ثبت یک رستوران در ایسلند

انواع ساختار شرکت های استارت آپ در ایسلند

اما قبل از هر اقدامی برای ثبت و راه اندازی استار آپ خود در ایسلند شما بایستی ابتداء نوع شرکت خود را تعیین کنید. در واقع ساختار شرکتتان بر میزان پرداخت مالیات شما، قابلیتتان در کسب اعتبار، مدارک مورد نیازتان و نیز توانایی های شخصی شما تاثیرگذار هستند. در جدول زیر می توان با فهرست انواع شرکت های ایسلندی برای شروع یک Startup، هزینه ثبت و حداقل سرمایه سهام آنها آشنا شد:

شرکتهزینه ثبت به کرونحداقل سرمایه سهام به کرون
شرکت خصوصی0ISK0ISK
شرکت با مسئولیت محدود131000ISK500000ISK
شرکت های سهامی256000ISK400000ISK
تعاونی ها256500ISK0ISK
شرکت خود اشتغال131000ISK0ISK
نمایندگی شرکتهای خارجی256500ISK0ISK

بد نیست بدانید که برای ثبت استارت آپ ایسلند شما عبلاوه بر ارائه مدارک شناسایی کامل و پاسپورت معتبر همچنین نیازمند ارائه مدارک مهمی مثل بیزینس پلن، فرم درخواست تکمیلی، شماره مالیاتی VAT، شماره ID، مجوزها یا گواهی های مورد نیاز نیز می باشید. هموطنان گرامی در زمینه تحصیل یا کار در ایسلند و شرایط مهاجرت به ایسلند 2021 نیز می توانند از راهنمائی های مشاورین برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرند.

سوالات کلیدی در رابطه با شرایط استارتاپ در ایسلند

برخی از مهم ترین سوالاتی که درباره استارت آپ در کشور ایسلند مطرح می شوند عبارتند از:

  • چگونه می توان شانس دریافت ویزای استارتاپ در کشور ایسلند را افزایش داد؟ حامیان مالی قدرتمندی در کشور ایسلند حضور دارند که می توانند از تجارت شما در این کشور حمایت کرده و مسیر مهاجرت شما به این کشور را هموارتر سازند.
  • عوامل تاثیرگذار در دریافت ویزای استارتاپ ایسلند چیستند؟ برای این کار فرد باید در مرحله اول یک بیزینس پلن در اختیار داشته باشد و در آن تمامی مسائلی که مربوط به تجارت آینده خواهد شد را تشریح کرده باشد. مواردی همچون تعداد شغل هایی که ایجاد خواهد شد، گردش مالی، درآمد سالیانه و عواملی از این دست همگی می توانند در روند اخذ ویزای استارتاپ کشور ایسلند موثر باشند.
  • برای شروع استارتاپ در کشور ایسلند چه شرایطی را باید در اخیتار داشت؟ بعد از دریافت ویزای استارتاپ ایسلند، تنها دو هفتهه زمان وجود دارد تا فرد کارت ملی خود را دریافت کرده و فعالیت خود را آغاز کند.
  • مهم ترین ویژگی فعالیت استارتاپی در ایسلند چیست؟ دریافت اقامت دائم و پاسپورت کشور ایسلند.
3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *