ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ دومینیکا

استارت آپ دومینیکا

دومینیکا به خاطر مزیت هایی که دارد مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته و اغلب آنها در پی اطلاع از شرایط ویزای استارت آپ دومینیکا هستند. متقاضیان برای اخذ ویزای مذکور بایستی ابتداء با انواع شرکت های تجاری در این کشور آشنا شده و سپس با تهیه مدارک مهم از جمله اساسنامه، شماره مالیاتی، سرمایه کافی و غیره برای راه اندازی استارت آپ خود مهیا شوند. در این مسیر شما عزیزان می توانید با تکیه بر دانش و تجربه وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن انجام سرمایه گذاری مطمئن همچنین به ویزای اقامت دائم و حتی پاسپورت دومینیکا نیز دست یابید.

بررسی وضعیت اقتصادی دومینیکا برای تشکیل استارت آپ

دومینیکا یا مشترک المنافع دومینیکا کشوری جزیره ای در کارائیب می باشد. پایتخت و شهر اصلی این کشور روسئو می باشد که در بخش غربی این جزیره قرار دارد. مساحت این کشور حدود 750 کیلومتر و جمعیت آن نیز حدود 71625 نفر می باشد. مذهب غالب مردمان این کشور مسیحیت (94.4%) بوده و 86.6% از گروه های قومی این کشور را نیز سیاه پوستان تشکیل می دهد. آنچه که از نمودار نرخ رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) دومینیکا می توان فهمید اینکه رشد اقتصادی این کشور در طی سال های اخیر تقریبا با روند ثابتی روبه رشد است:

نرخ رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) دومینیکا

از طرف دیگر اقتصاد و سرمایه گذاری در دومینیکا اتکاء بیشتری بر روی تولید محصولات کشاورزی مخصوصا موز دارد. در کنار این می توان بخش صنایع خدمات مالی را نام برد که از بزرگترین منابع درآمدی دومینیکا محسوب می شوند. طبق آمار سال 2023 میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) دومینیکا حدود 0.57$ بیلیون دلار بوده است و بخش خدمات با سهم 68.7% بالاترین سهم را در تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور دارد. نمودار زیر نشان دهنده سهم بخش های مختلف اقتصادی این کشور در تولید ناخالص داخلی (GDP) می باشد:

سهم بخش های مختلف اقتصادی دومینیکا در تولید ناخالص داخلی

علاوه بر این شاخص نرخ بیکاری دومینیکا از سال 2015 به این طرف سیر نزولی شدیدی داشته و این امر نشانگر بازار کاری پر رونق و اشتغال مطلوب در این کشور حوزه کارائیب می باشد. همان طوری که در نمودار ذیل هم نشان داده شده، نرخ بیکاری دومینیکا در سال 2019 حدود 5.85% می باشد:

نرخ بیکاری دومینیکا

نحوه تشکیل استارت آپ دومینیکا؟

کلا فرآیند ثبت شرکت یا استارت آپ دومینیکا یک پروسه 4 مرحله ای است و شما در هر مرحله ای لازم است یکسری اقداماتی را انجام دهید. مرحله اول از این کار مربوط به ثبت نام شرکت استارت آپ می باشد. مرحله دوم در رابطه با تهیه و تکمیل مدارک شرکتی مثل اساسنامه و آیین نامه و امضای آنهاست. در مرحله سوم موسسان باید مدارک لازم را جهت ثبت رسمی به اداره ثبت شرکت دومینیکا ارسال کنند. سپس در مرحله آخر نیز آنها بایستی شماره مالیاتی (VAT) خود را از اداره دارایی داخلی دومینیکا اخذ نمایند تا فرآیند ثبت شرکت آنها تکمیل شود.

لازم به یادآوری است که کل این پروسه حدود 6 هفته ای طول کشیده و هزینه ثبت شرکت استارت آپ دومینیکا نیز تقریبا 1800£ (پوند) می باشد. اما قبل از هر اقدامی برای ثبت شرکت در دومینیکا بایستی با انواع ساختار شرکت در این کشور از قرار ذیل است:

نوع شرکتشرایط مربوطه
شرکت خارجی (Dominica IBC)این شرکت اولا بایستی یک مدیر و یک سهامدار از هر ملیتی داشته باشد. دوما سرمایه سهام حداقلی برای تشکیل آن حدود 100$ (دلار) است.
شرکت مسئولیت محدود خصوصی دومینیکا (SRL)این شرکت اولا بایستی یک مدیر و یک سهامدار از هر ملیتی داشته باشد. دوما حدی برای سرمایه گذاری وجود ندارد
شرکت مسئولیت محدود عمومی دومینیکا (PLC)این شرکت باید حداقل 3 مدیر داشته باشد ضمنا حداقل و حداکثری برای سرمایه گذاری در این نوع مطرح نیست
شعبه شرکت خارجیبا مالکیت 100% خارجی و انتصاب حداقل یک نماینده محلی برای مدیریت شرکت محلی
دفتر نمایندگی دومینیکاتشکیل جهت انجام تحقیقات بازار، افزایش فعالیت های شرکت مادر در دومینیکا و انجام مطالعات امکان سنجی در این کشور

شرایط اخذ ویزای استارت آپ دومینیکا

شرایط اخذ ویزای استارت آپ دومینیکا

جزیره دومینیکا کشوری است که در سال های اخیر مورد توجه اغلب سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است. در واقع این دسته از سرمایه گذاران به دنبال راهی برای اخذ اقامت و تابعیت دومینیکا می باشند. یکی از این روش ها اخذ ویزای کارآفرین دومینیکاست. این ویزا برنامه اقامتی جدیدی است که از آغاز سال 2023 توسط دولت این کشور با هدف جذب حداکثری سرمایه گذار خارجی ارائه شده است. اما از شرایط دریافت ویزای کارآفرین دومینیکا می توان به موارد مهم ذیل اشاره نمود:

  • روش اول: سرمایه گذاری حدقل 50000$ (دلار) در شرکتهای دولتی ازطریق صندوق سرمایه گذاری
  • روش دوم: سرمایه گذاری حداقل 100000$ (دلار) در شرکت استارت آپ جدید همراه با استخدام حداقل 3 کارمند محلی به صورت تمام وقت
  • روش سوم: سرمایه گذاری در بخش دولتی یا بخش خصوصی به عنوان سرمایه گذار یا اسپانسر اصلی

ناگفته نماند که طبق قوانین کشور دومینیکا نیز اقامت سرمایه گذاران به مدت حداقل 3 ماه از سال در این کشور امری الزام آور می باشد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای استارت آپ دومینیکا

همان طوری که در بالا نیز گفته شد، ویزای استارت آپ یا همان ویزای کارآفرین دومینیکا بهترین فرصت برای کارآفرینان خارجی است که با تنها 50000$ (دلار) سرمایه نسبت به اخذ پاسپورت دومینیکا اقدام نمایند. از جمله مدارک مهم برای درخواست این ویزا می توان به پاسپورت ملی معتبر، گواهی تمکن مالی مناسب، گواهی عدم سوء پیشینه و مدارک دیگر اشاره نمود. اما سوال اینجاست که امتیازات دریافت ویزای استارت آپ دومینیکا چیست؟ برای پاسخ به این سوال مهم کافی است تا لیست زیر را با هم مرور کنیم:

امتیازتوضیحات
امتیاز 1زمان رسیدگی سریع و رژیم مالیاتی مطلوب
امتیاز 2اقامت دائم برای کل اعضای خانواده
امتیاز 3مسافرت بدون ویزا به 140 کشور شامل کشورهای ناحیه شنگن و کشورهای CARICOM
امتیاز 4محیط آرام و پاک، آلودگی پایین و ثبات سیاسی

هموطنان گرامی که امسال قصد مهاجرت به کشور دومینیکا را دارند می توانند برای اخذ انواع ویزای این کشورها با گروه کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

سوالات کلیدی در خصوص استارت آپ دومینیکا

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در خصوص استارت آپ دومینیکا پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا برای راه اندازی استارت آپ دومینکا به ویزای استارت آپ این کشور نیاز داریم؟ تمامی سرمایه گذاران بین المللی که به دنبال راه اندازی استارت آپ دومینیکا هستند، باید در قدم اول برای دریافت ویزای استارت آپ این کشور اقدام نمایند.
  • روند راه اندازی استارت آپ دومینیکا چگونه است؟ روند راه اندازی استارت آپ دومینیکا به نسبت اغلب کشورهای حوزه کارائیب بسیار پیچیده تر می باشد. زیرا بوروکراسی های اداری گسترده ای در روند راه اندازی استارت آپ در دومینیکا وجود دارد.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *