ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ سنت کیتس

استارت آپ سنت کیتس

یکی از راه های ثبت نام در برنامه های اخذ شهروندی سنت کیتس ازطریق سرمایه گذاری (CBI) راه اندازی استارت آپ سنت کیتس می باشد. کلا هدف از این برنامه نیز اخذ شهروندی سریع و ارزان سنت کیتس از طریق دو گزینه خرید ملک و نیز سرمایه گذاری در انواع شرکت های توریستی، بازرگانی، عمرانی، بهداشتی و غیره می باشد. حداقل سرمایه لازم برای گزینه اول حدود 200000$ (دلار) و برای گزینه دوم حدود 150000$ (دلار) می باشد. پس برای شروع فرآیند اخذ پاسپورت دوم خود از کشور سنت کیتس می توانید از همین الان استارت زده و در این مسیر نیز از خدمات مشاوره مهاجرتی وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

 اقتصاد سنت کیتس برای راه اندازی استارت آپ

یکی از بهترین معیارهای در دسترس برای ارزیابی شرایط راه اندازی کسب و کار جدید در سنت کیتس اطلاع از شاخص های مهم اقتصادی این کشور می باشد. سنت کیتس Saint Kitts بخشی از آنتیلس کوچکتر واقع در 2000 کیلومتری جنوب شرقی ایالت میامی آمریکاست. اقتصاد سنت کیتس به صورت سنتی به پرورش و استحصال نیشکر وابسته است. اما علاوه بر این، توریسم، تولیدات صادرات محور و نیز فعالیت بانکداری بین المللی نیز نقش پر رنگی در اقتصاد این کشور ایفاء می کنند به طوری که در حال حاضر فقط بخش خدمات در حدود 70.7% از میزان تولید ناخالص (GDP) این کشور را تشکیل می دهد:

سهم بخشهای مختلف اقتصادی سنت کیتس روی GDP

همان طوری که در نمودار زیر هم نشان داده شده شاخص نرخ تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2020 حدود 0.87$ بیلیون دلار و در سال 2021 حدود 0.95$ بیلیون دلار می باشد. این ارقام نشانگر تاثیر شیوع کرونا بر میزان درآمد ملی این کشور است:

شاخص نرخ تولید ناخالص داخلی سنت کیتس

تاثیری که حتی نمود آن را می توان در نرخ رشد GDP منفی 18.65-% سنت کیتس مشاهده کرد. با توجه به این نمودار می توان چنین گفت که سنت کیتس از آن جمله کشورهایی است که بالاترین تاثیرات را از قبل شیوع کرونا به خود دیده است:

نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سنت کیتس

سنت کیتس بهترین گزینه برای ثبت شرکت استارت آپ!

علاوه بر اخذ سریع پاسپورت در عرض 4 ماه، تشکیل یک شرکت یا کسب و کار جدید در سنت کیتس فرصت فوق العاده ای به سرمایه گذاران خارجی می دهد تا از مزایای بانکداری بین المللی و تنوع گسترده ای از خدمات بیمه ای در یک محیط بیزینسی خاص بهره مند شوند. برای مثال، کشور سنت کیتس محرمانگی مالی را بوسیله عدم انتشار اطلاعات عمومی مالکان و مدیران ارشد شرکت ها تضمین می کند. ضمنا برای تشکیل و ثبت شرکت در سنت کیتس، وجود فقط یک مدسر و یک سهامدار کافی است. از این گذشته شرکت های تراست در این کشور از پرداخت هر نوع مالیاتی معاف هستند. جالب است بدانید که سنت کیتس به منظور اجتناب از موضوعات افشاگری با هیچ کشور دیگری معاهده مالیاتی امضاء نکرده است. اما امتیازات دیگر سرمایه گذاری در سنت کیتس از قرار ذیل می باشد:

امتیازات سرمایه گذاری در سنت کیتس

در شرایط کنونی نقشه استارت آپ سنت کیتس فقط یک شرکت استارت آپی را نشان می دهد و از این لحاظ نیز این کشور در رنکینگ استارت آپ های برتر جهانی جایگاه به خصوصی ندارد. شرکت استارت آپ مذکور شرکت Beaxy می باشد که در زمینه fintech و نسل جدید ارز دیجیتال و دارایی دیجیتال مشغول فعالیت در سنت کیتس می باشد:

نقشه استارت آپ سنت کیتس

شرایط تاسیس استارت آپ در سنت کیتس

بر طبق قوانین سنت کیتس، شهروندان از هر کشوری در جهان می توانند در سنت کیتس شرکت استارت آپ خود را ثبت و راه اندازی کنند. اما نباید فقط به مزایای این کار چشم دوخت و از ریسک های سرمایه گذاری در سنت کیتس غافل بود. قبل از هر اقدامی برای تشکیل شرکت استارت آپ خود در سنت کیتس حتما بایستی با انواع ساختار شرکت ها در این کشور آشنا شد. در اینجا نیز انواع شرکت های تجاری به شرکت مسئولیت محدود، شرکت سهامی (خاص و عام) و شعب یا نمایندگی ها دسته بندی می شود. اما فرآیند ثبت هر شرکتی در سنت کیتس از این قرار است:

فرآیند ثبت هر شرکتی در سنت کیتس

در مرحله اول این کار، متقاضیان می بایست با مراجعه به کمیسیون نظارت بر خدمات مالی درصدد انتخاب نامی برای شرکتشان باشند. مرحله دوم از این پروسه مربوط به تنظیم اساسنامه برای شرکت و در صورت تایید درخواستتان، دریافت گواهی تشکیل شرکت می باشد. در مرحله سوم شما بایستی در فکر خرید مهر شرکت باشید که این کار مستلزم افتتاح حساب بانکی شرکت می باشد. در مرحله بعدی متقاضیان درخواست ثبت شرکت خود را به وزارت امور مالی سنت کیتس داده و در صورت تایید، درخواست مذکور برای صدور شماره شناسه مالیاتی (TIN) به اداره دارائی داخله ارسال می گردد. در گام بعدی حساب بانکی در سنت کیتس افتتاح شده و نهایتا پس از دریافت مجوز تجاری، متقاضیان بایستی شرکتشان را به عنوان یک کارفرما در اداره تامین اجتماعی (طی نهایتا 14) روز ثبت کنند.

شرایط تاسیس استارت آپ در سنت کیتس

برنامه اخذ شهروندی سنت کیتس از طریق سرمایه گذاری (CBI)

یکی از بهترین برنامه های اقامت سرمایه گذاران در جهان همین برنامه است که در بازار جهانی اعطای شهروندی از طریق برنامه های سرمایه گذاری با عنوان براند استاندارد پلاتینوم هم معروف است. این برنامه مهاجرتی تحت 2 گزینه مختلف در دسترس سرمایه گذاران بالای 18 سال می باشد:

برنامه اخذ شهروندی سنت کیتس از طریق سرمایه گذاری

همان طوری که در تصویر فوق نیز ملاحظه شد، گزینه اول برای دریافت سریع پاسپورت سنت کیتس از طریق خرید خانه در این کشور می باشد. طبق جدول زیر، حداقل سرمایه مورد نیاز برای دریافت پاسپورت سنت کیتس از این طریق حدود 200000$ (دلار) می باشد و با اضافه شدن هزینه وکیل و هزینه های دولتی کلا به حدود 242550$ (دلار) می رسد.

قیمت پاسپورت سنت کیتس از طریق سرمایه گذاری املاک
پارامترفرد اصلیفرد اصلی + همسرفرد اصلی + همسر + فرزندان
خرید ملک200000$200000$200000$
هزینه وکیل7500$11500$11500$
هزینه دولتی35050$55100$75200$
کل هزینه242550$266600$286700$

در روش دوم نیز حداقل هزینه پاسپورت سنت کیتس برای سرمایه گذارانی که قصد تشکیل یا خرید شرکت در این کشور را دارند حدود 150000$ (دلار) می باشد که با در نظر گرفتن هزینه وکیل به حدود 157500$ (دلار) می رسد. هزینه لازم برای تت پوشش قرار دادن سایر اعضای خانواده نیز در همین جدول نشان داده می شود:

قیمت پاسپورت سنت کیتس از طریق سرمایه گذاری و راه اندازی شرکت
پارامترفرد اصلیفرد اصلی + همسرفرد اصلی +همسر + فرزندان
سرمایه150000$195000$195000$
هزینه وکیل7500$11500$11500$
کل هزینه157500$206500$206500$

هموطنان گرامی مستحضر باشند که مهاجرت به سنت کیتس از طریق سرمایه گذاری فرصتی طلایی است که نباید آن را از دست داد. برای ارزیابی شرایط خود جهت اخذ پاسپورت سنت کیتس 2021 و جمع آوری مدارک لازمه حتما از مشاوره های تخصصی تیم وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره جویید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *