ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ سنگاپور

استارت آپ سنگاپور

سنگاپور را می توان در رتبه های برتر شاخص های اقتصادی مشاهده کرد و راه اندازی استارت آپ سنگاپور می تواند ایده جالبی برای سرمایه گذاران باشد. متولی ثبت شرکت های استارت آپ در سنگاپور نیز ACRA (اداره ثبت شرکت) باشد و فرآیند ثبت مشتمل بر نامگذاری برای شرکت، گردآوری اسناد و مدارک لازم و نیز ثبت نهایی در اداره ثبت می باشد. هزینه ثبت نام شرکت در سنگاپور حدود 15S$ (دلار سنگاپور) و هزینه ثبت رسمی آن در حدود 300S$ (دلار) می باشد.

متقاضیان برای انجام امور بیزینس خود و راه اندازی استارت آپ خود در کشور سنگاپور می توانند ویزای EnterPass را درخواست کنند. معمولا هزینه تحویل درخواست ویزا حدود 105$ (دلار) و هزینه صدور آن در حدود 225$ (دلار) می باشد. معمولا نیز مدت رسیدگی به درخواست ها نیز حدود 8 هفته می باشد. این ویزا همچنین قابلیت آن را دارد که تمام اعضای خانواده متقاضی را نیز تحت پوشش قرار دهد. ویزای مذکور عزیزان می توانند سوالات خود درباب شرایط زندگی و مهاجرت به سنگاپور را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درمیان بگذارند.

شاخصهای سنگاپور برای راه اندازی استارت آپ

اقتصاد سنگاپور یک اقتصاد بازار آزاد با توسعه بالا محسوب می شود. این اقتصاد از نظر فوریوم اقتصاد جهانی به عنوان آزادترین اقتصاد در جهان شناخته می شود. برآوردها حاکی از آن است که میزان اسمی تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سال 2021 حدود 379.071$ بیلیون دلار بوده است. با اینکه اقتصاد این کشور هم بخاطر تاثیرات کرونا در سال 2020 شاخص منفی را تجربه کرد اما امسال درصد رشد GDP سنگاپور به 5.5% رسیده است:

درصد رشد تولید ناخالص داخلی در سنگاپور

از بین بخش های اقتصادی مختلف نیز خدمات با 75.2% بیشترین سهم را در GDP و در رده های دوم و سوم نیز صنعت و خدمات با 24.8% و 0.5% قرار دارد. سنگاپور در زمینه شاخص نوآوری Innovtion Index در سال 2020 میلادی با امتیاز 56.61 در رتبه هشتم جهانی قرار دارد:

امتیاز نوآورترین کشورهای جهان

این کشور از نظر شاخص آزادی تجارت یا index of Economic Freedom در سال 2021 در رده یک جهانی قرار دارد و همین امر نشانگر ساختار اقتصادی قوی و پیوند اقتصادی محکم اجزای مختلف اقتصاد سنگاپور می باشد. رده بندی کشورهای برتر از نظر شاخص آزادی اقتصادی را در زیر مشاهده می کنید:

رده بندی کشورهای برتر از نظر شاخص آزادی اقتصادی

اما از نظر شاخص فساد یا Corruption Conception Index سنگاپور با امتیاز 85 مشترکا با کشورهای سوئیس، فنلاند و سوئد در رده 3 کشورهای با کمترین فساد مالی در دنیا قرار دارد.

شرایط راه اندازی استارت آپ سنگاپور

فرآیند ثبت شرکت یا Company Registration در سنگاپور شامل مراحل مختلفی است که مرحله اول آن با تایید نام شرکت در ACRA (اداه ثبت شرکت) شروع می شود. مرحله دوم مربوط به تکمیل شرایط و مدارک لازم می باشد. نهایتا ثبت شرکت توسط متقاضیان در ACRA انجام می گیرد. اما هزینه ثبت شرکت استارت آپ در سنگاپور از این قرار است:

هزینه ثبت شرکت استارت آپ در سنگاپور

طبق قوانین کشور سنگاپور، نام شرکت نباید مشابه نام شرکت موجود در سنگاپور باشد. نام شرکت نباید ناقض هیچ مارک تجاری باشد. همچنین نام شرکت نباید مبهم با غیرواضح باشد. از دیگر شرایط نامگذاری شرکت این است که نام شرکت نبایستی توسط شرکت های دیگر انتخاب شده باشد. اما مدارک ضروری برای ثبت استارت آپ سنگاپور در ACRA عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • اساسنامه شرکت
  • رضایت نامه امضاء شده توسط مدیر شرکت
  • رضایت نامه امضاء شده توسط منشی شرکت
  • کپی پاسپورت
  • کارت اقامت یا NRIC
  • گواهی آدرس سکونتی
  • رزومه یا CV موسسان شرکت

اما از جمله اقدامات لازم پس از ثبت شرکت می توان به افتتاح حساب بانکی، درخواست مجوزهای تجاری و نیز اخذ ویزای اقامت مناسب اشاره نمود. متقاضیان می توانند یکی از ساختارهای شرکت تجاری مثل شرکت سهامی خاص، شرکت خصوصی و نیز شرکت با مسئولیت محدود (LLP) در سنگاپور را انتخاب و نسب به ثبت رسمی آن اقدام نمایند.

ضوابط اخذ ویزای استارت آپ سنگاپور

ضوابط اخذ ویزای استارت آپ سنگاپور

ویزایی که به کارآفرینان امکان کار، زندگی و اقامت در سنگاپور را می دهد، ویزایی به نام پاس کارآفرین یا EntrePass نام دارد که با حروف مخفف EP نشان داده می شود. برای اخذ این مجوز شما به عنوان یک کارآفرین موفق می توانید با ارائه CV (رزومه)، مدارک تحصیلی و مدارک شرکتی خود اقدام نمائید. این ویزا به مدت 1 تا 2 سال معتبر بوده و قابلیت تمدید چندگانه را دارد البته به شرط اینکه شما شرایط لازم را مجددا احراز کنید. مدت رسیدگی به درخواست متقاضیان معمولا 6 تا 8 ماه و هزینه تحویل درخواست حدود 105$ (دلار) و هزینه صدور پاس حدود 225$ (دلار) می باشد. مدارک لازم برای اخذ EntrePass عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر ملی
  • رزومه حرفه ای به زبان انگلیسی
  • آخرین پروفایل شرکت دریافتی از ACRA
  • بیزینس پلت به زبان انگلیسی ماکسیمم در 10 صفحه شامل محصولات یا خدمات پیشنهادی، آنالیز بازار، طرح کاری، پروفایل تیم مدیریتی و نیز مدارک پشتیبان
  • مدارک دیگر مثل گواهی عدم سوء سابقه، گواهی تمکن مالی و غیره برای ساپورت درخواست EnterPass

لازم به ذکر است که در صورت ثبت شرکتتان قبل از درخواست ویزای EnterPass در سنگاپور نباید از زمان ثبت آن بیش از 6 ماه گذشته باشد. یکی از روش های رایج برای مهاجرت به سنگاپور 2021 تحصیل در این کشور می باشد. شما با تحصیل در سنگاپور علاوه بر شانس تحصیل همچنین از شانس کار در این کشور نیز برخوردار می شوید. برای اطلاع از جزئیات اپلای سنگاپور و اعزام دانشجو به سنگاپور 2021 با مشاورین کارآزموده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *