ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ قبرس

استارت آپ قبرس

استارت آپ قبرس به خاطر نیاز به سرمایه گذاری پایین، نظام مالیاتی مطلوب، اخذ آسان اقامت و تابعیت اروپایی متقاضیان زیادی از سراسر جهان دارد. شما از این طریق حتی می توانید به صورت مستقیم (برنامه سرمایه گذاری قبرس (CIP)) یا غیرمستقیم (از طریق اخذ ویزای اقامت موقت) به پاسپورت اروپایی نیز دست یابید. اما نباید فراموش کرد که راه اندازی شرکت استارت آپ در قبرس نیز نیازمند اطلاع از قوانینی است که قوانین خاص قبرس می باشد. به همین دلیل نیز ما به شما پیشنهاد می کنیم که از همان ابتدای کار از خدمات مشاوره های حرفه ای وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

شرایط اقتصاد قبرس برای راه اندازی استارت آپ

از نظر بانک جهانی (World Bank) اقتصاد قبرس نوعی اقتصاد درآمد بالا است و همچنین صندوق بین المللی پول نیز این کشور را در سال 2001 در لیست اقتصادهای پیشرفته قرار داده است. این کشور هم عضو شنگن و هم عضو اتحادیه اروپا (EU) است و این برای متقاضیان راه اندازی استارت آپ قبرس امتیاز بسیار خوبی محسوب می شود. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود میزان اسمی تولید ناخالص داخلی (GDP) قبرس در سال گذشته حدود 23.25$ بیلیون دلار بوده که در سال 2021 به حدود 26.6$ بیلیون دلار افزایش یافته است و پیش بینی می شود که این روند رشد در سال های بعد نیز ادامه یابد:

میزان اسمی تولید ناخالص داخلی (GDP) قبرس

با وجود اینکه پارسال کرونا تاثیرات منفی خود را بر روی اقتصاد باثبات قبرس برجا گذاشته بود اما درصد رشد GDP قبرس خیز مجدد اقتصادی این کشور اروپایی را برای سال 2021 نشان می دهد:

درصد رشد اقتصادی قبرس

لازم است بدانید که بخش خدمات قبرس با سهم 85.5% بیشترین تاثیر مثبت را روی رشد GDP این کشور داشته و بعدا صنعت با 12.5% و کشاورزی 2% در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند. اما اقتصاد قبرس را همچنین می توان از نظر شاخص آزادی اقتصادی نیز رتبه بندی کرد. از این نظر همان طوری که در لیست زیر هم مشاهده می شود، قبرس با کسب امتیاز خوب 71.4 در رتبه 19 آزادترین اقتصادهای دنیا قرار دارد:

قبرس در لیست آزادترین اقتصادهای دنیا

این کشور اروپایی از نظر شاخص فساد یا همان CPI نیز با کسب امتیاز 57 در رتبه 42 جهانی قرار دارد. لازم است بدانید که این رتبه بندی در سال 2020 و بین 180 کشور جهان انجام شده است. نمودار زیر نیز معرف رتبه CPI قبرس می باشد:

شاخص فساد در قبرس

شرایط ثبت استارت آپ قبرس

از مهمترین امتیازات تشکیل شرکت استارت آپ در قبرس می توان به نرخ مالیاتی پایین، فرآیند آسان تاسیس شرکت، اخذ اقامت اروپا و سطح بالای استاندارد زندگی اشاره نمود. معمولا کل فرآیند ثبت شرکت تجاری در قبرس دو هفته کاری بوده و متقاضیان قبل از شروع به ثبت شرکت استارت آپ قبرس نیازمند آشنایی با انواع شرکت های این کشور از جمله شرکت های مسئولیت محدود، سهامی (عام یا خاص)، شرکت های خصوصی، نمایندگی و شعبه شرکت خارجی هستند. اما مراحل انجام این کار شامل:

مراحلشرح هر مرحله
مرحله اولانتخاب نام شرکت
مرحله دومتنظیم اساسنامه شرکت
مرحله سومافتتاح حساب بانکی
مرحله چهارمانتخاب مدیران و معاونین شرکت
مرحله پنجمتحویل مدارک لازم
مرحله ششمثبت شرکت با هدف اخذ شماره مالیاتی (VAT)، بیمه تامین اجتماعی و اهداف بازنشستگی
مرحله هفتماخذ مجوز فعالیت تجاری لازم

مدارک لازم برای تشکیل استارت آپ قبرس

مدارک لازم برای تشکیل استارت آپ قبرس

هم سرمایه گذاران محلی و هم سرمایه گذاران خارجی برای تشکیل شرکت خود در کشور قبرس نیازمند ارائه یکسری مدارک به اداره ثبت تجاری یا Trade Register هستند. این مدارک از قرار ذیل می باشد:

  • کپی پاسپورت کلیه سهامداران شرکت
  • فرم درخواست تکمیلی
  • تاییدیه نام شرکت که باید از اداره ثبت تجاری قبرس اخذ شود
  • اساسنامه و آیین نامه های شرکت که به ثبت رسمی رسیده اند
  • مشخصات مدیران و معاونین شرکت
  • گواهی بانکی دال بر تامین سرمایه اولیه برای تشکیل شرکت
  • اجاره نامه یا سند مالکیت نشانگر آدرس قانونی شرکت

نحوه دریافت ویزای استارت آپ قبرس 2021

یکی از آسانترین و سریعترین روشهای مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در قبرس 2021 می باشد. شما از این طریق می توانید علاوه بر اخذ اقامت کشور قبرس همچنین به امتیازات گسترده ای از جمله موارد ذیل دست یابید:

امتیازات سرمایه گذاری در قبرس

برای این امر متقاضیان با تهیه مدارک لازم از جمله فرم های تکمیلی MCYV2 و MVIS2، کپی پاسپورت، کپی قرارداد کاری، سند ازدواج، شناسنامه، 4 قطعه عکس، بیمه درمانی و هزینه درخواست 140€ (یورویی) می توانند برای اخذ اقامت موقتی قبرس یا کارت صورتی Pink slip اقدام نمایند. در ادامه نیز با اقامت 5 ساله در این کشور به کارت اقامت دائم قبرس دست یابند. اما علاوه بر این آنها می توانند با سرمایه گذاری 2000000€ (یورویی) در تاسیس شرکت جدید در برنامه سرمایه گذاری قبرس (CIP) ثبت نام و مستقیما برای اخذ پاسپورت قبرس اقدام نمایند. به منظور دریافت اطلاعات تخصصی درباب اقامت و تابعیت قبرس 2021 و انواع روشهای اخذ آن با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *