ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ قطر

استارت آپ قطر

یکی از راه های آسان و سریع برای دست یابی به ویزای اقامت بلندمدت کشور قطر، اقدام برای راه اندازی استارت آپ قطر برای متقاضیان می باشد. پروسه ای که بدون داشتن اطلاعات دقیق و کامل از شرایط و مقررات کشور قطر راه به جایی نخواهد برد. به همین دلیل توصیه تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیان عزیز در این باب این است که اصلا عجله ای به خرج نداده بلکه با حوصله و اطمینان به این پروژه نگاه کنند. این دسته از عزیزان می توانند با اخذ مشاوره از وکلای ماهر موسسه فوق با مزایل و معایب این نوع سرمایه گذاری و چشم انداز آتی آن و همچنین روش درخواست آن آشنا شوند.

محیط استارت آپ قطر 2021

مبحث استارت آپ ها در قطر یک موضوع نسبتا جدیدی است که به خاطر نقش بی بدیل این شرکت های کوچک اما نوآور در پیشرفت فناوری های مدرن کشور قطر مورد توجه زیادی قرار گرفته است. اگر به نقشه محیط استارت آپ قطر 2021 خوب نگاه کنیم می بینیم که این کشور فقط دارای 8 شرکت استارت آپ می باشد:

نقشه محیط استارت آپ قطر

از معروفترین این شرکت ها می توان به MaktApp، At-Home-Doc و نیز The Real Estate CRM اشاره نمود که همگی در دوحه قرار دارند. بنابراین این کشور از نظر توسعه شرکت های استارت آپی ظرفیت خوبی دارد و دولت قطر نیز با برنامه های حمایتی مختلف مثل احداث پارک علم و فناوری قطر (QSTP) یا سایر برنامه ها سعی در جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی است. در شرایط کنونی نیز بهترین رشته ها برای راه اندازی استارت آپ قطری عبارتند از:

  • داده و نرم افزار
  • بازاریابی و فروش
  • تجارت و خرده فروشی
  • حوزه سلامت

امتیازات راه اندازی استارت آپ قطر

کشور قطر از ثروتمندترین ملل جهان محسوب می شود. این کشور عربی دارای موقعیت استراتژیکی بین آسیا و اروپاست و دارای ارتباطات هوایی برتری با تمام کشورهای دنیاست. جالب است بدانید که بیش از 2 میلیون شهروند خارجی در قطر زندگی می کنند که حدود 88% از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. بنابراین فقط 12% مردم این کشور شهروند قطری هستند:

درصد جمعیت تشکیل دهنده قطر

اما حالا سوال که مطرح می شود این است که امتیازات قطر برای راه اندازی استارت آپ چیست؟ این امتیازات از قرار زیر است:

  • قطر ثروتمندترین و دارای سریعترین رشد اقتصادی در بین کشورهای خاورمیانه است.
  • این کشور دارای سومین منابع نفت و گاز بزرگ جهانی است.
  • قطر دارای استاندارد بالای زندگی با زیرساخت های مدرن و امکانات برتر می باشد.
  • کشور قطر مرکز شبکه های جهانی و منطقه ای و جلسات در سطوح بین المللی است.
  • دو مسیر اخذ اقامت دائم قطر شامل سرمایه گذاری و اخذ اقامت بلند مدت است.
  • قطر پیشرفته ترین کشور عربی از نظر شاخص توسعه انسانی (HDI) می باشد.
  • مالیات شرکتی در این کشور پایین و در سطح 10% است.

انواع شرکت های استارت آپ قطر

به منظور راه اندازی یک استارت آپ موفق در قطر شما بایستی اولا بدانید که مسئول ثبت شرکت ها در این کشور وزارت تجارت و صنایع بوده و دوما همچنین با انواع شرکت ها در این کشور آشنا باشید. در حال حاضر حدود 7 نوع شرکت در قطر وجود دارد که همگی تحت قانون شرکت های تجاری (CCL) قطر مدیریت و کنترل می شود. همچنین قانون سرمایه گذاری خارجی (FIL) نیز در مورد سهام شهروندان خارجی در یک شرکت قابل کاربرد است. اما 7 نوع شرکت جهت راه اندازی و ثبت استارت آپ قطر عبارتند از:

  • شرکت مسئولیت محدود (LLC)
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت تضامنی عام
  • شرکت تضامنی خاص
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت مختلط غیر سهامی

انواع شرکت های استارت آپ قطر

مراحل ثبت شرکتهای استارت آپ در قطر

در شرایط کنونی بهترین و رایج ترین نوع شرکت به منظور شروع استارت آپ قطر، شرکت از نوع مسئولیت محدود (LLC) با حداقل 2 و حداکثر 50 سهامدار و بدون محدودیت سرمایه در قطر میباشد. از دیگر شرایط تشکیل این شرکتها در قطر کنار گذاشتن 10% از سود سالیانه در یک حساب ویژه جهت برابرسازی با 50% سرمایه مورد تایید شرکت و نیز پرداخت مالیات بر شرکت 10% به همراه پرداخت سود مالیات سالیانه میباشد. اما مراحل ثبت یک LLC در کشور قطر عبارتند از:

مراحلعنوان مراحلشرح مراحل
مرحله اولدرخواست ثبت نام شرکت از اداره علائم تجاری و ثبت تجاری قطرهزینه ثبت نام عربی: 1000QAR (ریال قطر)
هزینه ثبت نام غیر عربی: 1500QAR (ریال قطر)
مرحله دومافتتاح حساب بانکی و پرداخت سرمایه به صورت تعیین شده توسط سهامداراناین کار نیازی به هزینه اضافی ندارد.
مرحله سوماخذ تاییدیه اساسنامه (AoA)اخذ این تاییدیه از اداره صدور مجوز در وزارت دادگستری و نیز از طریق اداره کنترل شرکتهای تجاری میسر است.
مرحله چهارمتایید و امضاء اساسنامهاین فرآیند مستلزم 24QAR (ریال قطر) برای 2 سهامدار اول و حدود 9QAR برای مابقی سهامداران است.
مرحله پنجمثبت شرکت در اداره ثبت تجاری قطر و اتاق بازرگانی و صنعت قطرهزینه ثبت در اداره ثبت: 500 تا 5000QAR (ریال)
هزینه ثبت در اتاق بازرگانی: 2200QAR (ریال)
مرحله ششمدریافت مجوز فعالیت تجاری از شهرداری دوحههزینه صدور مجوز تجاری: 10020QAR (ریال)
هزینه علامت تجاری: 50QAR (ریال)
مرحله هفتمدریافت شماره شناسه مالیاتی (TIN) از اداره دارایی قطربدون نیاز به هزینه ای بابت ثبت نام
مرحله هشتمساخت مهر شرکتبا هزینه ای حدود 150QAR (ریال)

شرایط اخذ ویزای قطر برای موسسان استارت آپ

دولت قطر برای افراد سرمایه گذاری که قصد ثبت شرکت در کشور قطر 2021 را دارند ویزای اقامت بلند مدت صادر می کند. نهاد صادر کننده این ویزا وزارت داخله قطر (MOI) بوده و هزینه صدور ویزا نیز حدود 200 QAR (ریال قطر) می باشد. فلذا مدارک لازم برای اخذ ویزای مذکور شامل فرم درخواست تکمیلی، کپی پاسپورت، نامه از مراجع ذیربط برای تایید سرمایه لازم، گواهی عدم سوء پیشینه، مدرک سلامت پزشکی و رسید واریز هزینه ویزا می باشد. یکی دیگر از راه های پرمتقاضی برای اخذ اقامت قطر یافتن پیشنهاد کاری و اخذ ویزای کاری قطر می باشد. برای کسب اطلاعات تکمیلی و مشاوره های تخصصی درباب شرایط کار و زندگی در قطر حتما از نقطه نظرات مشاورین برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *