ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ لوکزامبورگ

استارت آپ لوکزامبورگ

چند سالی است که سرمایه گذاران خارجی با اطلاع از شرایط اقتصادی حاکم بر لوکزامبورگ، تمرکز خود را بر روی تشکیل استارت آپ لوکزامبورگ گذاشته اند. اکوسیستم استارت آپ در مجارستان شامل 54 شرکت فعال در زمینه هایی مثل داده و نرم افزار، سخت افزار، تجارت الکترونیک، فناوری های حوزه مالی و نیز حوزه سلامت می باشد. اما دلیل انتخاب لوکزامبورگ برای راه اندازی این کسب و کارها چیست؟ این سوال خوبی است که ممکن است برای اغلب کارآفرینان خارجی مطرح شود.

اولا لوکزامبورگ دارای موقعیت مرکزی در اروپا و نیز دارای جمعیت چند فرهنگی است و این خود مزیت خوبی به شمار می رود. دوما این کشور می تواند توسط استارت آپ ها به عنوان بازار آزمایشی ایده آل جهت توسعه کانسپت های جدید و نیز بررسی محصولات یا خدمات جدید عمل کند. سوما لوکزامبورگ دارای یک ثبات سیاسی و اقتصادی بی نظیری است که می تواند روابط تجاری بین المللی و دسترسی به شرکای جهانی را آسانتر کند. شما می توانید برای اطلاع از ریز جزئیات انواع شیوه های مهاجرت سرمایه گذار به لوکزامبورگ 2021 با تیم مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درارتباط باشید.

اینفوگرافیک استارت آپ لوکزامبورگ

ارزیابی اقتصادی لوکزامبورگ؛ آلمان دوم اروپا

اقتصاد لوکزامبورگ عمدتا به بخش های بانکداری، ولید فولاد و نیز دیگر بخشهای صنعتی این کشور بستگی دارد. اگرچه در ادبیات گردشگری معمولا از لوکزامبورگ به عنوان قلب سبز اروپا یا Green Heart of Europe نام برده میشود اما همچنین نام این کشور با یک ناحیه فوق صنعتی و صادرات محور کاملا گره خورده است. به طوری که لوکزامبورگ را گاها آلمان دوم اروپا هم مینامند. پس لوکزامبورگ از یک درجه ای از رونق اقتصادی برخوردار است که در بین دموکراسی های صنعتی خیلی کمیاب است. بر طبق گزارش کتاب حقایق CIA سال 2018، این کشور از بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP) در جهان برخوردار است. با نگاهی به آمار نیز می توان متوجه روند صعودی این شاخص در لوکزامبورگ شد:

سرانه تولید ناخالص داخلی در لوکزامبورگ

همان طوری که در نمودار فوق هم ملاحظه میشود، شاخص GDP لوکزامبورگ همواره درحال رشد بوده به صورتی که از 68.61$ بیلیون دلار سال 2020 به حدود 80.39$ بیلیون دلار سال 2021 افزایش یافته است. اما اقتصاد لوکزامبورگ نیز بری از تاثیرات منفی کرونا نبوده و به همین دلیل نیز نرخ رشد GDP این کشور کوچک اروپایی در سال 2020 با تغییر قابل توجه حدود 5.8-%مواجه شده اما در سال 2021 این نرخ منفی متعادلسازی شده و GDP لوکزامبورگ به نرخ مثبت 5.86% دست یافته است:

نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در لوکزامبورگ

در این بین بخش خدمات با سهم 86.9% بیشترین تاثیر را در رشد نرخ GDP لوکزامبورگ داشته و بعد از آن نیز بخشهای صنعت با 12.8% و کشاورزی با 0.3% در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

درصد سهم بخش های مختلف اقتصادی لوکزامبورگ روی GDP

لوکزامبورگ از نظر شاخص آزادی اقتصادی با کسب 76 امتیاز جزء اقتصادهای غالبا آزاد یا Mostly Free محسوب شده و در رده 18 آزادترین اقتصادهای دنیا قرار دارد:

رتبه لوکزامبورگ از نظر شاخص آزادی اقتصادی

از نظر شاخص شفافیت در سال 2021 نیز اقتصاد لوکزامبورگ در رتبه 9 سالمترین اقتصادهای جهان قرار دارد:

رتبه لوکزامبورگ از باب شاخص شفافیت اقتصادی

ارزیابی محیط استارت آپ لوکزامبورگ

همانگونه که در تحلیل شاخص های اقتصادی لوکزامبورگ نیز مشاهده گردید، این کشور جزء بهترین گزینه ها برای راه اندازی یک استارت آپ موفق و پردرآمد در اروپا محسوب می شود. چرا که استارت آپ لوکزامبورگ یک نوع ابتکار عمل عمومی مورد حمایت وزارت اقتصاد این کشور جهت ارتباط، حمایت و ارتقاء اکوسیستم استارت آپی است. در نگاهی به نقشه استارت آپ لوکزامبورگ می توان متوجه شد که این کشور کلا 54 استارت آپ دارد و لوکزامبورگ سیتی بهترین شهر برای شروع یک ایده استارت آپی است:

نقشه استارت آپ لوکزامبورگ

غالبا شرکت های استارت آپی در لوکزامبورگ بر روی موضوعاتی مثل داده و نرم افزار، سخت افزار، تجارت الکترونیک، فناوری های حوزه مالی و نیز حوزه سلامت متمرکز هستند. از معروفتین این شرکت ها نیز می توان به Salonkee، OceanEx و نیز Payconiq اشاره نمود.

امتیازات راه اندازی استارت آپ لوکزامبورگ چیست؟

به واسطه موقعیت مرکزی لوکزامبورگ در اروپا و جمعیت چند فرهنگی خود، این کشور می تواند توسط استارت آپ ها به عنوان بازار آزمایشی ایده آل برای توسعه کانسپت های جدید و بررسی محصولات یا خدمات جدید متحول شود. ثبات سیاسی و تجاری این کشور نیز می تواند روابط بیزینس بین المللی و دسترسی به شرکای جهانی را آسانتر کند. شما از این طریق می توانید دسترسی آسانی به انواع کشورهای پیشرفته اروپایی و پایتخت آنها داشته باشید و نیز شرکتتان را به زبان های انگلیسی، فرانسه یا آلمانی تاسیس کنید. از دیگر دلایل برای شروع استارت آپ در لوکزامبورگ می توان به رتبه اول این کشور از نظر شاخص آمادگی دیجیتال در سال 2019 اشاره کرد. به همین دلیل نیز 2019 Cisco’s Digital Readiness Index این کشور را به عنوان جذاب ترین محیط برای استارت آپ ها معرفی کرده است:

رتبه لوکزامبورگ از نظر شاخص آمادگی دیجیتال

دلیل دیگر استقبال از ایده های نوآورانه در لوکزامبورگ است به طوری که از نظر شاخص نوآوری جهانی 2021 این کشور در رتبه 18 جهانی قرار دارد:

رتبه لوکزامبورگ از نظر شاخص نوآوری جهانی

همچنین لازم است بدانید که کشور لوکزامبورگ از نظر شاخص انجام آسان بیزینس در سال 2020 در رتبه 72 جهانی قرار دارد. همان طوری که در جدول زیر هم مشاهده می شود، یکی از نقاط قوت مهم لوکزامبورگ رتبه یک این کشور از نظر شاخص تجارت جهانی است که خبر مهمی برای کارآفرینان بین المللی محسوب می شود. برای اطلاع از دیگر شاخص های ارزیابی اقتصادی لوکزامبورگ به جدول زیر توجه نمائید:

اقتصادرتبه سهولت در انجام بیزینسرتبه راه اندازی شرکت یا بیزینساخذ اعتبارحمایت از سرمایه گذاران اقلیتپرداخت مالیاتتجارت برون مرزیاجرای قراردادهاحل مسائل لاینحل
لوکزامبورگ7276176972311893

شرایط و مراحل راه اندازی استارت آپ لوکزامبورگ

شرایط و مراحل راه اندازی استارت آپ لوکزامبورگ

به منظور تشکیل هر نوع شرکتی من جمله شرکت های استارت آپ در لوکزامبورگ شما نیازمند آشنایی کامل با قوانین و قواعد ثبت شرکت در این کشور می باشید. اول از همه باید بدانید که مسئول ثبت شرکت در لوکزامبورگ اداره ثبت شرکت ها و علائم تجاری (Registre de commerce et des sociétés – RCS) می باشد. دوم اینکه شما به عنوان متقاضی نیازمند تعیین نماینده یا وکیل قانونی برای ثبت شرکت از طریق انتخاب نوع شرکت، اسم شرکت، تهیه و تحویل مدارک و امورات پس از ثبت هستید. اما ابتداء لازم است تا با انواع شرکت ها برای ثبت در لوکزامبورگ 2021 آشنا شوید که عبارتند از:

  • شرکت های سهامی عام (sociétés anonymes)
  • شرکت های مسئولیت محدود (sociétés à responsabilité limitée)
  • شرکت های سهامی خاص (sociétés en commandite par actions)
  • شرکت های اروپایی (sociétés européennes)

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه تخصصی ترین خدمات مشاوره مهاجرتی آماده است تا هموطنان گرامی را راهنمائی نماید.

سوالات پرتکرار درباره استارتاپ در لوکزامبورگ

برخی از مهم ترین سوالاتی که همواره توسط مخاطبان مطرح می شوند عبارتند از:

  • چرا لوکزامبورگ مقصد مناسبی برای شروع استارتاپ در اروپا به حساب می آید؟ لوکزامبورگ یکی از برترین کشورهای جهان در حوزه استارتاپ است و از نظر نوآوری یکی از 15 کشور برتر جهان است.
  • مهم ترین ویژگی های برنامه تجاری استارتاپ در لوکزامبورگ چیست؟ فرد باید ثابت کند که ایده ای خلاقانه دارد و همچنین در یک بازه زمانی مشخص، تعدادی شغل ایجاد می کند.
  • برای ورود به لوکزامبورگ از طریق استارتاپ به چه مبلغی نیاز خواهد بود؟ هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و افراد می توانند با توجه به کیفیت ایده خود، از شرکت های معتبر جهانی حمایت های مالی دریافت کنند.
  • مزیت استارتاپ در لوکزامبورگ چیست؟ فرد در این مسیر می تواند به همراه اعضای خانواده خود، اقامت دائم و پاسپورت کشور لوکزامبورگ را در بازه های زمانی مختلف به دست آورد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *