ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ لیختن اشتاین

استارت آپ لیختن اشتاین

استارت آپ لیختن اشتاین به دلیل اینکه این کشور محل بیزینس فوق صنعتی، با ثبات و متنوع جهانی است، دارای بیزینس پرسودی برای سرمایه گذاران میباشد. در حقیقت لیختن اشتاین دارای یک مرکز مالی با ثبات و یک شبکه بین المللی تخصصی و قوی است که با فعالیت انواع متخصصان مثل نخبگان امور مالی، وکلا، پزشکان، حسابداران و غیره کاملا متناسب می باشد. در این مقاله نیز تلاش تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که شما را با کلیه قوانین و مقررات راه اندازی یک Startup موفق و از این طریق اخذ اقامت لیختن اشتاین 2021 آشنا کرده و به سوالات مهم زیر نیز پاسخ دهند:

  • آیا لیختن اشتاین کشور خوبی برای راه اندازی Startup است؟
  • سرمایه لازم برای ثبت شرکت استارت آپ در لیختن اشتاین چقدر می باشد؟
  • آیا راه اندازی این بیزینس در لیختن اشتاین منجر به اقامت می شود؟
  • بهترین نوع شرکت برای شروع استارت آپ در لیختن اشتاین چیست؟

اینفوگرافیک استارت آپ لیختن اشتاین

شرایط اقتصادی لیختن اشتاین بمنظور شروع استارت آپ

اقتصاد کشور لیختن اشتاین عمدتا بر پایه درآمدهای حاصل از بخش خدمات و صنعت می باشد. بخش کشاورزی نیز کمترین تاثیر را در اقتصاد این کشور دارد. بهتر است بدانید که این کشور از دیرباز با کشور سوئیس پیوند ناگسستنی داشته و حتی از فرانک سوئیس نیز به عنوام ارز ملی خود استفاده می کند. با اینکه لیختن اشتاین عضو شورای تجارت آزاد اروپایی (EFTA)، ناحیه اقتصادی اروپا (EEA) و نیز ناحیه شنگن است اما هنوز عضو اتحادیه اروپایی (EU) به حساب نمی آید. در نمودار زیر می توان سهم بخش های مختلف اقتصادی را در رشد GDP لیختن اشتاین مشاهده کرد:

سهم بخش های مختلف اقتصادی بر روی میزان تولید ناخالص لیختن اشتاین

اقتصاد لیختن اشتاین نیز مثل سایر کشورهای اروپایی از تاثیرات منفی شیوه کرونا در امان نماند و نرخ تولید ناخالص داخلی لیختن اشتاین در سال 2020 به حدود 0.7-% رسید. یعنی نرخی که در نمودار زیر هم مشاهده می شود:

نرخ تولید ناخالص داخلی لیختن اشتاین

باید به این واقعیت مهم اذعان کرد که لیختن اشتاین کشوری گران برای اقامت خارجیان محسوب می شود و شاخص تورم لیختن اشتاین 0.4-% را نشان می دهد. اما شاخص توسعه انسانی در این کشور با رقمی حدود 0.917 رقم خیلی بالایی را نشان می دهد. همچنین نرخ بیکاری این کشور با 2.5% بوده که بسیار کنتر از متوسط ناحیه اروپایی با رقم 8.1% می باشد. اما از مهمترین صنایع این کشور اروپایی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • الکترونیک
  • تولید فلز
  • محصولات دندانپزشکی
  • سرامیک
  • تولید دارو
  • خدمات مالی
  • محصولات غذایی
  • ابزار آلات دقیق
  • گردشگری
  • ابزارهای اپتیکی

درباره اکوسیستم استارت آپ لیختن اشتاین

لیختن اشتاین جزء بهترین گزینه ها برای راه اندازی Startup ها محسوب می شود. این کشور اروپایی یک محل بیزینس فوق صنعتی، با ثبات و متنوعی را به کارآفرینان جهانی عرضه می کند. علی الخصوص اینکه لیختن اشتاین دارای یک مرکز مالی ثابت و یک شبکه بین المللی تخصصی و قوی است که با فعالیت متخصصان امور مالی، وکلا، پزشکان، حسابداران و غیره کاملا متناسب می باشد. در حال حاضر از نظر توسعه استارت آپ ها نیز لیختن اشتاین در رتبه 69 جهانی قرار دارد. با نگاهی به نقشه استارت آپ لیختن اشتاین متوجه می شویم که فعلا حدود 10 استارت آپ فعال در این کشور وجود دارد:

نقشه استارت آپ لیختن اشتاین

از معروفترین آنها نیز می توان به استارت آپ های Own، Blocktrade.com و نیز DSTOQ اشاره نمود. فعلا نیز بهترین شهر لیختن اشتاین برای شروع یک Startup موفق همان وادوز (پایتخت لیختن اشتاین) می باشد که از نظر توسعه استارت آپ در بین بیش از 1000 شهر دنیا در رتبه 490 جهانی قرار دارد. اما بهترین زمینه های فعالیت جهت شروع استارت آپ لیختن اشتاین شامل رشته های سخت افزار و Iot، نرم افزار و تحلیل داده و فناوری بانکداری و امور مالی می باشد.

شرایط راه اندازی شرکت استارت آپ در لیختن اشتاین

همانند هر کشور دیگری برای راه اندازی بیزینس در لیختن اشتاین بایستی ابتداء با شرایط این کار آشنا شد. بنابراین اطلاع از حداقل سرمایه لازم، شرایط انتخاب نام برای شرکت استارت آپ، نحوه تنظیم اساسنامه برای آن شرکت و طریق ثبت شرکت مذبور در اداره ثبت شرکت لیختن اشتاین جزء ضروریات این کار محسوب می شود. مرحله اول از فرآیند ثبت شرکت در لیختن اشتاین نیز انتخاب نوع شرکت می باشد. بر این اساس انواع شرکت ها جهت شروع استارت آپ لیختن اشتاین در سال 2021 عبارتند از:

نوع شرکتشرایط تاسیس
شرکت سهامیمناسب برای تشکیل شرکت های بزرگ با حداقل سرمایه 50000€ (یورو)
شرکت مسئولیت محدود (LLC)مناسب برای شرکت های کوچک و متوسط مثل استارت آپ ها با حداقل سرمایه 30000€ (یورو) در اینجا سهامداران فقط به همان اندازه ارزش سرمایه خود مسئول شمرده می شوند
موسساتشکل بیزینس انعطاف پذیر با حداقل سرمایه 30000€ (یورو) که مخصوص محیط تجاری لیختن اشتاین است و در واقع نوعی تراست محسوب می شود
شرکت خصوصی یا Sole traderمناسب برای مشاورین، ادوایزرها و غیره

مرحله دوم از این پروسه در لیختن اشتاین انتخاب نام شرکت مناسب برای Startup مورد نظر می باشد. در مرحله سوم از اینکار شما باید نسبت به تهیه مدارک لازم مثل گواهی پرداخت سرمایه، اساسنامه، پاسپورت ها و نیز نمونه امضاها اقدام نمائید. سپس در گام بعدی حداقل سرمایه را به حساب شرکت در لیختن اشتاین واریز کرده و گواهی پرداخت را دریافت کنید. در پایان نیز ضمن ثبت نهایی شرکت در اداره ثبت تجاری لیختن اشتاین نسبت به اخذ مجوزهای دیگر اقدام نمائید.

شرایط راه اندازی شرکت استارت آپ در لیختن اشتاین

مدارک لازم جهت ثبت استارت آپ در لیختن اشتاین

شرایط و مدارک زیر به منظور تشکیل و ثبت نهایی شرکت در لیختن اشتاین حتما می بایست به اداره ثبت دولتی این کشور تحویل داده شود:

  • اصل و کپی اساسنامه
  • صورت جلسه مجمع عمومی
  • صورت جلسه هیات مدیره
  • گواهی نام و آدرس شرکت
  • مدارک شناسایی سهامداران

همچنین لازم است بدانید که کلیه شرکت های ثبت شده در لیختن اشتاین ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد شرکت حدود 12.5% و مالیات بر ارزش افزوده (VAT) حدود 7.7% هستند. هموطنان محترم باز برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص مهاجرت به لیختن اشتاین در سال 2021 می توانند از خدمات مشاوره تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ببرند.

مهم ترین سوالات درخصوص استارتاپ در لیختن اشتاین

اساسی ترین سوالاتی که در خصوص دریافت ویزای استارتاپ لیختن اشتاین مطرح می شوند عبارتند از:

  • برای شروع کار استارتاپ در لیختن اشتاین به چه سرمایه ای نیاز است؟ 100000CHF (فرانک سوئیس) حداقل سرمایه مورد نیاز برای این کار خواهد بود.
  • آیا ویزای استارتاپ لیختن اشتاین منجر به اخذ اقامت این کشور خواهد شد؟ بله پس از 5 سال می توان اقامت بلند مدت این کشور را به دست آورد.
  • آیا ویزای استارتاپ لیختن اشتاین منجر به اخذ پاسپورت این کشور خواهد شد؟ بله پس از 30 سال می توان پاسپورت این کشور را به دست آورد.
  • چگونه می توان هزینه های فعالیت استارتاپی در لیختن اشتاین را تامین کرد؟ برای این کار کافی است تا با حامیان مختلف که در این کشور وجود دارند
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *