ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ نیوزلند

استارت آپ نیوزلند

استارت آپ نیوزلند بهترین گزینه ممکن روی میز هر سرمایه گذار خارجی است اما چرا؟ دلیل این امر را می توان در برتری بلامنازع اقتصاد نیوزلند دانست. چراکه اولا نیوزلند شفاف ترین اقتصاد دنیا را در اختیار دارد. دوما نیوزلند جزء آزادترین اقتصادهای دنیا برای بیزینس محسوب می شود. سوما این کشور بهترین کشور حال حاضر دنیا برای انجام آسان بیزینس و ثبت شرکت محسوب می شود.

خبر خوش دیگر اینکه نیوزلند دارای بالاترین نسبت سرانه سرمایه گذاران معین یا Angle Investors در جهان است. چراکه بر مبنای آمارهای موجود در نیوزلند 5 میلیون نفری حدود 1000 سرمایه گذار معین وجود دارد که از استارت آپ ها حمایت می کنند. همان طوری که مشاهده می شود، شرایط نیوزلند برای سرمایه گذاری ایرانیان کاملا فراهم است پس برای شروع فرآیند راه اندازی کسب و کارتان در نیوزلند حتما از خدمات مشاوره حرفه ای وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

اینفوگرافیک استارت آپ نیوزلند

ارزیابی اقتصادی نیوزلند

اقتصاد نیوزلند یک اقتصاد بازار آزاد فوق توسعه یافته بوده و بر طبق رنکینگ بانک جهانی این کشور از نظر شاخص اسمی تولید ناخالص داخلی (GDP) در رتبه 52 و از لحاظ شاخص قدرت خرید یا PPP در رده 63 جهانی قرار دارد. از بین بخش های سه گانه اقتصادی این کشور نیز بخش خدماتی بیشترین سهم و تاثیر را با 71% در میزان GDP این کشور پیشرفته دارد. مطابق آخرین آمارها، روند صعودی GDP این کشور علی رغم شیوه کرونا روبه ترقی است و این جای بسی تعجب دارد. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می گردد، میزان تولید ناخالص داخلی نیوزلند از سال 2022 تا سال 2023 حدود 18.1$ بیلیون دلار افزایش یافته است:

میزان تولید ناخالص داخلی نیوزلند

امتیازات مهم نیوزلند برای تاسیس استارت آپ چیست؟

کشور نیوزلند از هر نظر که بخواهیم بررسی کنیم بهترین گزینه ممکن برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت استارت آپ محسوب می شود:

1.نیوزلند؛ جزء آزادترین کشورهای جهان برای شروع استارت آپ

کشور نیوزلند از جهات مختلفی برای کارآفرینان بین المللی مهم است. چراکه نیوزلند از نظر شاخص آزادی اقتصادی با کسب امتیاز بالای 83.9 جزء اقتصادهای آزاد یا Free به حساب آمده و در رده 2 آزادترین اقتصادهای دنیا قرار گرفته است. واقعیتی که نمود آماری آن را میتوان در نمودار زیر مشاهده کرد:

نیوزلند در میان آزادترین اقتصادهای دنیا

2. نیوزلند؛ سالمترین اقتصاد جهان برای راه اندازی استارت آپ

نه تنها از لحاظ درجه آزادی همچنین از نظر شاخص شفافیت مالی نیز نیوزلند جزء برترینهای اقتصادی دنیاست. بدین ترتیب از نظر شاخص شفافیت مالی در سال 2023 نیز اقتصاد کشور نیوزلند در رتبه 1 سالمترین اقتصادهای جهان قرار دارد و این نشانگر شفافیت کامل مالی و امور بانکداری در این کشور اقیانوسیه میباشد:

شفافیت مالی در نیوزلند

3. نیوزلند دارای بهترین زیرساخت فناوری برای استارت آپ ها

طبق رتبه بندی آمادگی دیجیتال سال 2019، کشور نیوزلند با اخذ امتیاز 1.40 و بالاتر از میانگین جهانی در رده پنجم آماده ترین کشورهای دیجیتال جهان قرار داشت:

رتبه نیوزلند در شاخص آمادگی دیجیتال

4. نیوزلند کشوری دوستدار نوآوری

دلیل دیگر انتخاب نیوزلند بخاطر استقبال دولت این کشور از ایده های خلاق است به طوری که از حیث شاخص نوآوری جهانی 2023 این کشور در رتبه 26 جهانی قرار دارد.

5. نیوزلند؛ بهترین کشور برای شروع بیزینس

لازم است بدانید که کشور نیوزلند از لحاظ شاخص سهولت انجام بیزینس در سال 2023 در رتبه 1 جهانی قرار دارد:

اقتصادسهولت در انجام بیزینسراه اندازی شرکت یا بیزینساخذ اعتبارحمایت از سرمایه گذاران اقلیتپرداخت مالیاتتجارت برون مرزیاجرای قراردادهاحل مسائل لاینحل
نیوزلند11139632336

ارزیابی محیط استارت آپ نیوزلند

اخذ اقامت از طریق استارت آپ نیوزلند

یکی از بهترین روش ها برای اخذ اقامت در نیوزلند، راه اندازی استارت آپ در این کشور می باشد. استارت آپ نیوزلند، طی سالهای اخیر به دلیل پیشرفت های گسترده این کشور در حوزه های مختلف اقتصادی، مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران در خصوص سرمایه گذاری در نیوزلند از نقاط مختلف جهان قرار گرفته است. همچنین بدون شک اقامت در کشوری پیشرفته و قانونی مانند نیوزلند، که در چند دهه اخیر بسیار خواستنی و پر شور شده است، می تواند یکی از آرزوهای هر فردی باشد. یکی از اصلی ترین دلایل اقامت افراد در این کشور از طریق استارت آپ، وجود قوانین سختگیرانه در خصوص حفاظت از محیط زیست و رعایت آن می باشد.

برای آشنایی بیشتر با مزایا اخذ اقامت از طریق استارت آپ استرالیا به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مزایا اخذ اقامت از طریق استارت آپ نیوزلندتوضیحات
موسسات کاریابینیوزلند موسساتی را در قالب آژانس های کاریابی ایجاد کرده است تا افراد بتوانند با توجه به تحصیلات از مزایا بی شمار راه اندازی استارت آپ در این کشور بهره مند شوند.
محیطی فوق العادهنیوزلند به عنوان یک کشور پیشرفته و جهان اول، محیطی بکر و خارق العاده را با امکانات عالی برای سرمایه گذاران فراهم کرده است. همچننی در نیوزلند هیچ گونه محدودیت سنی برای افراد جهت کار و استخدام وجود ندارد.
بهشت مالیاتینیوزلند همواره در بین سرمایه گذاران بین المللی به عنوان بهشت مالیاتی شناخته می شود. زیرا سرمایه گذاران در این کشور می توانند با توجه به میزان درآمد و تعداد فرزندان از کسر مالیاتی در این کشور بهره مند شوند.

ارزیابی محیط استارت آپ نیوزلند

همانگونه که در تحلیل شاخص های برتری اقتصادی نیوزلند نیز مشاهده گردید، این کشور در فهرست اولویت برای سرمایه گذاری و راه اندازی یک استارت آپ کاملا موفق محسوب می گردد. ابتداء بهتر است بدانید که نیوزلند دارای بالاترین نسبت سرانه سرمایه گذاران معین یا Angle Investors در جهان است. چراکه بر اساس آمارهای موجود در نیوزلند 5 میلیون نفری حدود 1000 سرمایه گذار معین وجود دارد. همچنین وسعت زیاد پلاتفورم نیوزلند به شرکت های استارت آپ اجازه برقراری ارتباط با انکوباتورها، سرمایه گذاران معین و دیگر همکاران چند ملیتی را می دهد.

همچنین بر طبق گزارش استارت آپ جهانی سال 2023، نیوزلند دارای بیش از 500 استارت آپ در زمینه های موفق و شهرهای استارت آپی فراوان است. بر طبق همین گزارش نیز ارزش استارت آپ نیوزلند حدود 2.3$ بیلیون دلار است که در مقایسه با متوسط جهانی 16.3$ بیلیون دلار بسیار بالاست. بر این اساس همچنین ارزش اکوسیستم های فناوری محور یا Tech start ups در نیوزلند 832000$ (دلار) بوده که بالاتر از متوسط جهانی حدود 768000$ (دلار) می باشد. برای نمونه متوسط دستمزد مهندس نرم افزار در نیوزلند 76000$ (دلار) بوده اما متوسط جهانی حدود 65000$ (دلار) می باشد و همین امر نیز نشانگر شرایط عالی اکوسیستم نیوزلند برای کارآفرینان خارجی است:

درآمد سالیانه مهندس نرم افزار در نیوزلند

شرایط راه اندازی استارت آپ نیوزلند چیست؟

در همین ابتداء باید در جریان باشید که متولی مدیریت ثبت شرکت در کشور نیوزلند نهادی به نام اداره شرکت های نیوزلند (NZCO) می باشد. نکته دوم اینکه متقاضیان ثبت شرکت در نیوزلند می توانند این کار را به طریقه آنلاین و توسط مراجعه به وب سایت www.companies.govt.nz و ساخت حساب کاربری انجام دهند. در ادامه همین فرآیند نیز نام شرکت مورد نظر مطابق مقررات قانونی کشور نیوزلند انتخاب شده و در نهایت شرکت در اداره NZCO به ثبت نهایی می رسد. اما برای این منظور شما بایستی اطلاعات مهمی از جمله اسامی سهامداران و مدیران، میزان سرمایه شرکت، تعداد سهام و غیره در سامانه درج کرده و نهایتا گواهی ثبت را دریافت کنید. در کل نیز 3 نوع شرکت در نیوزلند وجود دارد:

  • شرکت خصوصی
  • شرکت سهامی
  • شرکت مسئولیت محدود

نحوه اخذ ویزای استارت آپ نیوزلند

ویزای مخصوص موسسان استارت آپ در نیوزلند ویزای کارآفرین نلمیده می شود. این ویزا خاص کسانی است که قصد کار در شرکتشان را دارند. برای درخواست این ویزا شما ابتداء می بایست بیزینس پلن تفصیلی خود را ارائه داده، حداقل 100000$ (دلار نیوزلند) را در شرکتتان سرمایه گذاری کنید و بتوانید 120 امتیاز را از اشل امتیازی لازم دریافت کنید. فقط از این طریق می توانید به ویزای اقامت نیوزلند دست یابید. شاخص های امتیازبندی این جدول شامل سن و سال، مدرک تحصیلی یا حرفه ای، میزان سرمایه، سطح دانش زبان انگلیسی و غیره می باشد. هموطنان عزیز برای اطلاع دقیق از جزئیات و جدول امتیازبندی برای مهاجرت به نیوزلند و اخذ اقامت کشور مذکور در سال 2023 می توانند با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

سوالات کلیدی در خصوص استارتاپ نیوزلند

برخی از مهم ترین پرسش های مطرح شده در رابطه با استارتاپ نیوزلند عبارتند از:

  • برای بدست آوردن ویزای استارتاپ نیوزلند به چه سرمایه ای نیاز خواهد بود؟ حداقل 100000$ (دلار نیوزلند).
  • آیا می توان با استارتاپ اقامت نیوزلند را به دست آورد؟ در صورتی که 500000$ (دلار نیوزلند) به این کشور وارد شود، فرد قادر خواهد بود تا پس از 6 ماه، اقامت بلند مدت نیوزلند را به دست آورد.
  • شرایط اقامت نیوزلند از طریق استارتاپ چیست؟ به افراد دارای بیزینس پلن، اقامت یک ساله داده می شود. در صورتی که فرد واجد شرایط باشد به او یک ویزای دو ساله دیگر داده خواهد شد.
  • واجد شرایط بودن افراد چگونه مورد ارزیابی قرار می گیرد؟ افرادی که دارای بیزینس پلن باشند، در یک سیستم امتیازبندی قرار می گیرند و در صورتی که 120 امتیاز کسب کنند، می توانند در این برنامه شرکت کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *