ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ هلند

استارت آپ هلند

هلند یکی از بهترین کشورهای جهان برای انجام تجارت جهانی محسوب می شود و سرمایه گذاران خارجی درپی راه اندازی استارت آپ هلند هستند. درباره اهمیت راه اندازی استارت آپ در هلند همین بس که اکوسیستم هلند برای اغلب سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی جذاب می باشد چراکه مطابق رنکینگ معتبر Startup Genome هلند از رتبه 5 به رتبه 3 بهترین اکوسیستم های استارت آپ جهانی در سال 2024 صعود کرده است.

  • شرایط ویزای نوآفرینی هلند چیست؟
  • هزینه ویزای استارت آپ هلند چقدر است؟
  • شرایط مهاجرت به هلند از طریق استارت آپ چیست؟
  • شرایط اقامت هلند از طریق استارت آپ چیست؟

گروه کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به جزئیات ثبت شرکت های استارت آپ در هلند 2024 می پردازند.

اینفوگرافیک استارت آپ هلند

استارت آپ هلند

گزارش ها روند مثبتی را در سرمایه ‌گذاری ‌های استارت ‌آپی نشان می ‌دهد که استارت ‌آپ ‌های هلندی تقریباً 535 میلیون € یورو سرمایه ‌گذاری خطرپذیر در سه ‌ماهه دوم سال 2024 جذب کردند. این نشان دهنده افزایش نسبت به 3 ماهه اول سال و کاهش نسبت به 3 ماهه دوم سال 2022 است. در حالی که تعداد معاملات نسبت به 3 ماهه قبل نسبتاً ثابت باقی مانده است (در مجموع 108 معامله، در مقایسه با 107 معامله در 3 ماهه اول سال 2024)، افزایش سرمایه گذاری نشان دهنده افزایش اعتماد به اکوسیستم استارت آپی هلندی است.

ارزیابی اقتصادی هلند پیرامون راه اندازی استارت آپ

اقتصاد هلند یکی از قدرت های بلامنازع و حتمی اروپا و جهان محسوب می شود. بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول اقتصاد هلند از نظر تولید ناخالص داخلی (GDP) در سال 2019 در رده 16  جهانی قرار داشته است. اما میزان GDP این کشور در سال 2020 همزمان با گسترش ویروس کرونا در اروپا با افت چشمگیری مواجه شد اما بستر مناسب افتصادی در این کشور سبب شد تا در سال 2024 ، میزان تولید ناخالص ملی به 914 میلیارد دلار رسیده است:

میزان تولید ناخالص داخلی هلند

در این میان، بخش خدماتی هلند با سهم 70.2% بیشترین تاثیر را در رشد نرخ GDP سرزمین لاله های نارنجی داشته است و بعد از آن نیز به ترتیب بخشهای صنعت با 17.9% و کشاورزی با 1.6% در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. کشور هلند و اقتصاد خوب آن از دیدگاه شاخص آزادی اقتصادی با کسب 76.8 امتیاز جزء اقتصادهای غالبا آزاد یا Mostly Free قلمداد می گردد و در رده شانزدهم (16) آزادترین اقتصادهای دنیا قرار دارد:

شاخص هلند در آزادی اقتصادی

از نظر شاخص شفافیت در سال 2020 همچنین اقتصاد کشور هلند در رتبه 9 سالمترین اقتصادهای جهان قرار دارد:

رتبه هلند از نظر شاخص شفافیت اقتصادی

ارزیابی محیط استارت آپ هلند

اکوسیستم هلند برای اغلب سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی جذاب می باشد چراکه مطابق رنکینگ معتبر Startup Genome هلند از رتبه پنجم به رتبه سوم بهترین اکوسیستم های استارت آپ جهانی در سال 2024 صعود کرده است. در این زمینه نیز Amsterdam-Delta همه ساله به موقعیت بالاتری دست می یابد. به طوری که حالا این شرکت استارت آپی هلند در رتبه 12 بهترین استارت آپ های بین المللی قرار دارد. اما از نظر گزارش Startupblink اکوسیستم استارت آپ هلند در جایگاه 6 جهانی با بیش از 874 شرکت استارت آپی قرار دارد.

در این بین شهر آمستردام بهترین شهر استارت آپی هلند با رتبه 20 جهانی در بین شهرهای مختلف دنیاست. ضمنا اکثر شرکت های استارت آپی در هلند بر روی زمینه های مهمی مثل داده و نرم افزار، بیوتکنولوژی، سخت افزار، تجارت الکترونیک، gaming و سرگرمی، آموزش، فناوری های حوزه بانکداری و نیز حوزه سلامت تمرکز دارند. از معروفترین شرکت های استارت آپ هلند نیز می توان به Publitas، Adyen و نیز Takeaway اشاره نمود.

دلایل راه اندازی استارت آپ هلند چیست؟

هلند مرکز تجاری مهم در اروپاست. دولت هلند با ارائه مشوق های زیادی حامی کارآفرینان خارجی بوده و بخش خصوصی شامل سرمایه گذاران فرشته و انکوباتورها نیز حامی این دسته از مهاجران هستند. در کنار شرایط بیزینس مطلوب، کشور هلند همچنین یکی از کارآمدترین نیروهای کاری را در کل اروپا در اختیار دارد. کارکنان برای کار در هلند بسیار آموزش دیده، ماهر و سخت کوش هستند. به همه امتیازات فوق الذکر می توان استاندارد بالای زندگی را نیز اضافه کرد. یکی دیگر از دلایل اهمیت هلند وجود زیر ساخت های مهم از جمله زیرساختهای ارتباطاتی پیشرفته در این کشور میباشد. به گونه ای که بر اساس رنکینگ آمادگی دیجیتال سال 2019 هلند در رده 24 جهانی قرار دارد.

دلیل دیگر روی آوردن کارآفرینان خارجی به استارت آپ هلند، استقبال از افکار و اندیشه های نوآورانه در این کشور اروپایی است به گونه ای که از نظر شاخص نوآوری جهانی در سال 2020 میلادی کشور هلند با امتیاز شاخص 58.76 در رتبه 5 جهانی قرار دارد:

هلند از نظر شاخص نوآوری جهانی

عزیزان لازم است در جریان باشند که کشور هلند از نظر شاخص آسانی انجام بیزینس در سال 2024 در رتبه 42 دنیا قرار دارد. همان طوری که در جدول ذیل هم ملاحظه میشود، یکی از امتیازات مهم و بالقوه هلند رتبه یک این کشور غربی از نظر شاخص تجارت آزاد جهانی می باشد و این خبر مهمی برای کلیه کارآفرینان بین المللی به حساب می آید. جهت دسترسی به دیگر شاخص های ارزیابی اقتصاد هلند 2024 به جدول زیر توجه نمائید:

اقتصادرتبه سهولت در انجام بیزینسرتبه راه اندازی شرکت یا بیزینساخذ اعتبارحمایت از سرمایه گذاران اقلیتپرداخت مالیاتتجارت برون مرزیاجرای قراردادهاحل مسائل لاینحل
هلند42244861531787

شرایط و مراحل راه اندازی استارتاپ هلند

قبل از هر چیزی برای شروع راه اندازی شرکت استارت آپ هلند باید بدانید که اولا متولی ثبت شرکت در این کشور اداره ثبت شرکتهای هلند Dutch Trade Registry می باشد. ضمنا طبق قوانین تجاری هلند، نرخ مالیات بر درآمد شرکت در هلند 20% برای 200000€ (یورو) اول و 25% برای سود مالیاتی قابل اخذ فراتر از 200000€ (یورو) می باشد. با این وجود نرخ مالیات کمتر از 5% برای شرکت های استارتاپی درنظر گرفته شده است.

اما در ابتداء لازم است تا شما با انواع شرکت های تجاری در جهت سرمایه گذاری در هلند به شرح ذیل آشنا شوید:

  • شرکت خصوصی در هلند: از رایج ترین شرکت ها در این کشور با مسئولیت کامل مالک در قبال بدهی ها با حداقل سرمایه 1€ (یورو)
  • شرکت سهامی (VOF): با مسئولیت مشترک شرکا در برابر فعالیت ها و دیون شرکت
  • شرکت مسئولیت محدود خصوصی (BV): با مسئولیت محدود همان شرکاء متناسب با سرمایه آنها
  • شرکت مسئولیت محدود عمومی (NV): همراه با مسئولیت مشترک سهامداران شرکت با سرمایه سهام مورد نیاز تا سقف 45000€ (یورو)
  • ثبت در اداره مالیات و پرداخت آن.
  • شعبه ها/ نمایندگی ها در هلند

اما مراحل ثبت و راه اندازی یک شرکت استارت آپ در هلند شامل پیشنهاد نام، تنظیم و تایید اسناد شرکت، تحویل مدارک به اداره ثبت شرکت هلند و ثبت نام برای اخذ شماره مالیاتی و VAT، ثبت نام در تامین اجتماعی و در نهایت اخذ مجوزهای لازم از ادارات ذیربط می باشد. اما هزینه های تشکیل شرکت در هلند از قرار ذیل می باشد:

آیتم هاهزینه ها به یورو
هزینه تشکیل شرکت50€
هزینه ثبت دفتر شرکت75€
سرمایه سهامهزینه مذکور توسط خود موسس/ موسسان محاسبه می شود
هزینه ثبت1500€
هزینه های خدمات حسابداری90€

دریافت ویزای استارت آپ هلند

مزایا و معایب راه اندازی استارت آپ در هلند

راه اندازی استارت آپ در هلند، در کنار مزایا متعددی که برای اتباع خارجی به همراه دارد، دارای معایب محدودی نیز در حوزه هتی مختلف می باشد. به همین جهات سرمایه گذاران بین المللی که قصد راه اندازی استارت آپ در هلند را دارند، باید در کنار مزایا، معایب هلند را نیز در زمینه های مختلف بررسی کنند. به طور کلی هلند، کشوری زیبا در شمال غربی اروپا است که دارای طبیعت و منابع طبیعی فراوانی است. نکاه قابل توجه در خصوص استارت آپ هلند این است که، هلند رتبه دوم صادرات کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب راه اندازی استارت آپ در این کشور به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مزایا راه اندازی استارت آپ در هلندمعایب راه اندازی استارت آپ در هلند
هلند دارای موقعیت تجاری مناسبی است زیرا با بازار اروپا  همچنین با بازار آلمان، بریتانیا و فرانسه ارتباط برقرار می کند.شروع تجارت در هلند به خصوص در برخی از شرکت ها با مشکلات گسترده ای همراه است.
هلند به دلیل داشتن اقتصاد قوی رتبه ششم را در بین تمام کشورهای اروپایی کسب کرده است.برای تکمیل فرآیند قانونی سازی، نیاز به حضور فیزیکی صاحبان مشاغل وجود دارد.
هلند طی چند سال اخیر طیف وسیعی از پیشرفت های فناوری را با سرعت بسیار بالا تجربه کرده است.مراحل اخذ مجوز ساخت و ساز در هلند بسیار زمان بر است.
بخش های مختلفی در اقتصاد پر رونق هلند وجود دارد که  سرمایه گذاران بین المللی می توانند برای راه اندازی استارت آپ استفاده کنند.اتصال برق در هلند نیز بسیار زمان بر است و نیاز به تایید ادارات دولتی دارد.

دریافت ویزای استارت آپ هلند 2024

مطابق قوانین کشور هلند امکان اخذ اقامت این کشور بوسیله ثبت استارت آپ میسر است. در واقع ویزای استارت آپ هلند به شما اجازه مهاجرت به این کشور و نیز امکان کار و زندگی به عنوان یک کارآفرین را تا ماکسیمم یک سال فراهم می کند. در پایان یک سال نیز شما با اثبات صلاحیت خود می توانید برای اخذ مجوز اقامت دائم هلند اقدام نمائید. نباید فراموش کنید که شما برای اخذ این ویزا نیازمند یک فسیلیتور Facilitor یا شرکت حامی استارت آپ هستید. نکته مهم دیگر درباره این ویزا نیز اینکه صلاحیت متقاضیان ویزای استارت آپ هلند صرفا از طرق سامانه امتیازبندی اعمال شده توسط آژانس کار هلند (ROV) بررسی می شود. در خصوص بررسی شرایط ویزای کاری هلند می توانید به محتا لینک شده در متن مراجعه کنید.

شاخص های مورد بررسی این آژانس عبارتند از:

شاخص هاامتیاز حداکثریامتیاز حداقلی
سابقه شخصی (تحصیلات، سابقه کاری، کارآفرینی)10030
بیزینس پلن (خدمات/ محصول، آنالیز بازار، فایناس، سازماندهی، قیمت)10030
ارزش افزوده شرکت به هلند (فرصت های شغلی، سرمایه، نوآوری)10030
کل امتیازات30090

جایگاه استارت آپ در هلند

استارت ‌آپ ‌ها و شرکت‌ های بزرگ این پتانسیل را دارند که جهان را دوباره اختراع کنند. آنها در خط مقدم تحولات جهانی در انرژی، غذا، لجستیک، خرده فروشی، تحرک و موارد دیگر، به برخی از بزرگترین چالش های امروزی می پردازند. به عنوان محرک‌ های نوآوری و عوامل تغییر، این تیم‌ های رویایی جوان راه ‌حل‌ ها و فناوری ‌هایی را با تأثیر جهانی ایجاد می ‌کنند. نقطه ورودی هلند (NPE) اولین ایستگاه برای کارآفرینان بین المللی است که به دنبال راه اندازی یا گسترش در هلند هستند. به عنوان یک واحد عملیاتی وزارت امور اقتصادی و سیاست آب و هوا هلند، NPE فرش نارنجی را پهن می کند تا اطمینان حاصل شود که می توانید پس از ورود به زمین ضربه بزنید.

هلند دارای شبکه ‌ای از افسران رابط استارت ‌آپ (SLO) است که خدمات رایگان به استارت ‌آپ ‌های هلندی و شرکت‌ های بزرگ با جاه‌ طلبی ‌های بین ‌المللی ارائه می ‌کنند. آنها با به اشتراک گذاشتن اطلاعات ارزشمند و مفید در مورد فرصت ها و چالش های تجاری در منطقه خود از کسب و کارها حمایت می کنند و به ایجاد ارتباط با افراد، مشاغل و سازمان های مناسب کمک می کنند. آژانس تصدی هلند بودجه ویژه، یک شبکه ملی و بین المللی قوی و مشاوره به طور خاص برای استارت آپ های نوآورانه با پتانسیل توسعه ارائه می دهد.

در قسمت زیر شاهد افزایش استارت آپ های بین المللی در کشور هلند هستید:

افزایش استارت آپ های بین المللی در کشور هلندمسلما نحوه نوشتن بیزینس پلن شاه کلیدی برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هر کشوری از جمله کشور هلند محسوب می شود و شما از طریق مشاوره با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به راحتی و اطمینان خاطر می توانید بیزینس پلن شرکتتان را تنظیم و ارائه کنید.

سوالات کلیدی درخصوص استارتاپ در هلند

برخی از سوالاتی که به کرات در رابطه با استارتاپ در هلند مطرح می شوند عبارتند از:

  • شرایط دریافت ویزای استارتاپ هلند چیست؟ برای این که این ویزا را به دست آورید، می توانید کلیه مراحل درخواست خود را به صورت آنلاین پیگیری کنید و نیاز به مراجعه حضور نخواهید داشت.
  • اعتبار ویزای استارتاپ هلند چه مدت است؟ حداکثر یک سال به فرد فرصت داده خواهد شد تا پروسه شروع فعالیت خود در این کشور را آغاز کند و پس از آن می تواند ویزای خود را تمدید کند.
  • ویزای استارتاپ هلند چه مزایای شخصی را به همراه خواهد داشت؟ این ویزا قابلیت تمدید خواهد داشت و می توان از طریق آن ویزای همراه برای سایر اعضای خانواده به دست آورد.
  • آیا هلند مقصد مناسبی برای استارتاپ در جهان به شمار می رود؟ بدون تردید بله، هلند یکی از 10 کشور برتر جهان در زمینه نوآوری در دهه گذشته بوده است.
5/5 - (36 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *