ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ هنگ کنگ

استارت آپ هنگ کنگ

استارت آپ هنگ کنگ در صدر اکوسیستم های استارت آپی جهان قرار دارد و این یک خبر بسیار خوبی برای سرمایه گذاران خارجی به حساب می آید. در چند سال اخیر، اکوسیستم استارت آپ این کشور رشد صعودی از خود نشان می دهد. فقط در سال 2024، کل سرمایه جذب شده در صنعت استارت آپ هنگ کنگ تا 720 بیلیون $ (دلار) افزایش یافته بود. به همین دلیل نیز امروزه هنگ کنگ جزء استارت آپ های برتر جهانی به شمار می رود. در اهمیت راه اندازی Startup در این کشور نیز همین بس که هنگ کنگ از نظر شاخص سهولت انجام بیزینس در رتبه سوم جهانی قرار دارد. جالب است بدانید که دولت هنگ کنگ نیز برای تسهیل روند تشکیل استارت آپ ها در این کشور دست به دو اقدام جدی زده است:

  • اقدام اول: کاهش مالیات بر درآمد شرکت ها
  • اقدام دوم: آسان سازی سیاست های ویزایی

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر توضیحات به روز و کاملی درباب راه اندازی Startup در هنگ کنگ و مزایای عمده این کار ارائه می دهند.

مالیات پایین هنگ کنگ امتیازی برای شروع استارت آپ!

اقتصاد هنگ کنگ یک نوع اقتصاد بازار آزاد کاملا توسعه یافته است که با مشخصاتی همچون نرخ مالیاتی پایین و نیز بازار مالی بین المللی ساختارمند و تجارت بندری تقریبا آزاد شناخته می شود. در واقع اقتصاد این کشور تحت سیاست عدم مداخله گری مثبت کنترل می شود و به شدت نیز به تجارت بین المللی وابسته است. به همین دلیل نیز هنگ کنگ از بهترین نقاط جهان برای ثبت شرکت تجاری محسوب می شود.

 

اقتصاد این کشور از نظر شفافیت در بین 180 کشور جهان در رتبه 11 قرار دارد. علاوه بر این شاخص آزادی اقتصادی جهان در سال 2015، هنگ کنگ را در رتبه یک آزادترین اقتصادهای دنیا حتی قبل از سنگاپور و نیوزلند قرار داده است:

هنگ کنگ در میان آزادترین اقتصادهای دنیا

اما از نظر شاخص سهولت انجام بیزینس، بانک جهانی هنگ کنگ را در رتبه سوم جهانی رتبه بندی کرده است. با نگاهی بر این رتبه می توان با سایر نقاط قوت این کشور نیز آشنا شد. این منطقه از چین هم از نظر آسانی راه اندازی بیزینس، هم از نظر مالیاتی و هم از لحاظ حمایت های دولتی از سرمایه گذاران خارجی نیز جزء پیشتازان جهانی می باشد:

اقتصادرتبه سهولت در انجام بیزینسرتبه راه اندازی شرکت یا بیزینساخذ اعتبارحمایت از سرمایه گذاران اقلیتپرداخت مالیاتتجارت برون مرزیاجرای قراردادهاحل مسائل لاینحل
هنگ کنگ333772293122

آشنایی با اکوسیستم استارت آپ هنگ کنگ

آشنایی با اکوسیستم استارت آپ هنگ کنگ

هر ساله به جمع متقاضیان راه اندازی استارت آپ در هنگ کنگ افزوده میشود. فقط در سال 2024، کل سرمایه جذب شده در صنعت Startup هنگ کنگ تا 720$ بیلیون دلار افزایش یافته بود. به همین دلیل نیز امروزه هنگ کنگ جزء Startup های برتر جهانی به شمار می رود. بر طبق رنکینگ های اکوسیستم استارت آپ جهانی در سال 2020، اکوسیستم استارت آپ هنگ کنگ در رتبه 36 جهانی و در رتبه 4 چین قرار دارد:

شهر/ منطقهرتبه جهانی 2020
بیجینگ6
شانگهای10
شنژن33
هنگ کنگ36

اگر به نقشه استارت آپ هنگ کنگ توجه کنید مشاهده می کنید که در حدود 458 شرکت Startup در این منطقه از چین وجود دارد. از معروفترین این شرکت ها نیز می توان به BitMEX، MoneyHero و نیز AfterShip اشاره نمود:

نقشه استارت آپ هنگ کنگ

زمینه های کاری شرکت های استارت آپ در هنگ کنگ متنوع بوده و از بازاریابی و فروش گرفته تا داده و نرم افزار را شامل می شود. مثلا شرکت استارت آپ remote.io بر روی داده پردازی و تولید نرم افزار کار می کند یا شرکت استارت آپ nomadify پلاتفورمی برای نمادهای دیجیتال محسوب شده و بطور تخصصی در زمینه امور اجتماعی و سرگرمی کار می کند.

همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، بیشترین استارت آپ ها در هنگ کنگ در زمینه Fintech راه اندازی شده اند:

بیشترین استارت آپ ها در هنگ کنگ

مزایای استارت آپ هنگ کنگ برای سرمایه گذران بین المللی

سالانه بیش از صدها سرمایه گذار بین المللی از کشورهای مختلف جهان برای راه اندازی استارت آپ خود در هنگ کنگ به این کشور زیبا مهاجرت می کنند. زیرا راه اندازی استارت آپ در هنگ کنگ مزیت های بی شماری برای تمامی سرمایه گذاران بین المللی به همراه دارد. برخی از مهمترین مزیت های استارت آپ هنگ کنگ برای اتباع کشورهای خارجی به شرح زیر می باشد:

مزایا استارت آپ هنگ کنگ برای سرمایه گذاران بین المللیتوضیحات
روند راه اندازیروند راه اندازی استارت آپ در هنگ کنگ به ساده ترین شکل ممکن صورت می گیرد.
هزینه راه اندازی استارت آپهزینه راه اندازی استارت آپ در هنگ کنگ به نسبت کشورهای همسایه این کشور بسیار پایین تر می باشد.
موقعیت استراتژیکموقعیت استراتژیک هنگ کنگ، یکی از اصلی ترین مزیت های راه اندازی استارت آپ در این کشور می باشد.

در نمودار زیر می توانید روند راه اندازی استارت آپ در هنگ کنگ را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند راه اندازی استارت آپ در هنگ کنگ

نحوه ثبت شرکت استارت آپ در هنک گنگ

فرآیند سرمایه گذاری در هنگ کنگ آسان بوده و مثل هر کشور دیگری تابع یکسری قوانین و مقررات خاصی است. در ابتداء شما بایستی با انواع ساختار شرکت در این کشور مثل شرکت سهامی یا مسئولیت محدود و یا سایر شرکت ها آشنا و یکی از آنها را برای شروع کسب و کار خود انتخاب کنید. سپس در گام دوم بایستی نامی مناسب برای شرکتتان انتخاب بکنید. در ادامه نیز مدارک مربوط به ثبت شرکت در هنگ کنگ را به کمک نماینده قانونی خود تهیه و تنظیم نمائید. سپس مدارک را به صورت اسکن شده به اداره ثبت مربوطه در هنگ کنگ ارسال می کنید.

بعد از ثبت شما بایستی نسبت به اخذ گواهی ثبت شرکت خود در هنگ کنگ اقدام نمائید. گام بعدی در این رابطه پیرامون اخذ مجوزهای فعالیت شرکت می باشد که در این رابطه حتما بایستی با اداره صنعت و تجارت هنگ کنگ مکاتبه نمائید. از مهمترین مدارک برای این کار نیز می توان به پاسپورت موسسان، اساسنامه، تقاضانامه، لیست مدیران و سهامداران، گواهی سرمایه گذاری، رسید پرداخت هزینه ثبت به همراه نمونه امضاء آنها اشاره نمود. اما برای انجام مراحل مذکور شما نیازمند اخذ ویزای استارت آپ هنگ کنگ می باشید و این امر مستلزم تهیه بیزینس پلن، اطلاعات مالی، مشخصات و سوابق مدیریتی موسسان شرکت می باشد که با دریافت مشاوره از کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این امر نیز شدنی است.

سوالات کلیدی در خصوص استارت آپ هنگ کنگ

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص شرایط استارت آپ هنگ کنگ، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • آیا راه اندازی استارت آپ در هنگ کنگ انتخاب درستی برای اتباع کشورهای خارجی می باشد؟ طی سالهای اخیر، به دلیل رشد اقتصادی قابل توجه هنگ در زمینه های مختلف، این کشور به عنوان قطب استارت آپی آسیا شناخته شده است.
  • روند راه اندازی استارت آپ هنگ کنگ برای اتباع کشورهای خارجی چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن آسیایی، روند راه اندازی استارت آپ در هنگ کنگ در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد. زیرا روند راه اندازی استارت آپ در این کشور دارای بوروکراسی های اداری پیچیده ای نمی باشد.
4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *