ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ پاراگوئه

استارت آپ پاراگوئه

با اینکه فرآیند ثبت شرکت در پاراگوئه یک فرآیند آسان است اما برای شروع استارت آپ پاراگوئه آشنایی با قوانین این کشور بسیار ضروری است. مثلا آشنایی با بخش های پربازده و سودآور، انواع شرکت ها، مقررات ثبت، میزان سرمایه لازم، نحوه گردآوری مدارک و غیره از جمله این موارد مهم می باشد. اما جای هیچ نگرانی نیست چراکه کارشناسان و مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از صفر تا 100 تمامی مراحل سرمایه گذاری و ثبت شرکت در تمام نقاط دنیا همراه شما خواهند بود.

امتیازات مهم برای راه اندازی استارت آپ پاراگوئه

اقتصاد کشور پاراگوئه متکی بر تولید و صادرات محصولات کشاورزی مثل گندم، پنبه، برنج، سویا و غیره می باشد. با اینکه پاراگوئه کشوری محصور در خشکی بوده و راهی به دریاهای آزاد ندارد اما همین کشور با در اختیار داشتن منابع طبیعی و نیروی کار کافی توانسته است در آمریکای لاتین حرفی برای گفتن داشته باشد. مثلا می توان چنین گفت که با وجود خسارات حاصله از شیوع بیماری کرونا در پاراگوئه 2020 اما این کشور توانسته با اتکاء بر نیروهای داخلی خود اقتصادش را بازیابی کرده و به نرخ رشد اقتصادی 5.5+% برسد.

در نمودارآماری دیگر از میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور مشاهده می شود که نرخ مذکور مجددا از 5.6% جولای به 11.7% ژانویه همین سال افزایش می یابد و این یک پالس بسیار مثبت و امیدوارکننده ای برای سرمایه گذاران خارجی جهت شروع استارت آپ خود در پاراگوئه می باشد:

نرخ تولید ناخالص داخلی در پاراگوئه

علاوه بر این مزایای ثبت شرکت استارت آپ در پاراگوئه مثل توسعه طبقه متوسط، دسترسی آسان، فرصت های انرژی سبز، بروکراسی کمتر، اقامت و تابعیت آسان و غیره انگیزه سرمایه گذاران برای شروع بیزینس در این کشور را دو چندان می کند. اما با توجه به نقشه استارت آپ فعلی خود پاراگوئه می توان به چند نکته مهم و حیاتی درباره این کشور پی برد. نکته اول اینکه پاراگوئه در بین 202 کشور جهان از لحاظ توسعه استارت آپ در رده 80 قرار داشته و نکته دوم نیز اینکه در این کشور فقط 10 شرکت استارت آپ وجود دارد که همگی نیز در شهر اسانسیون (پایتخت پاراگوئه) متمرکز هستند:

نقشه استارت آپ در پاراگوئه

انواع شرکت ها برای ثبت استارت آپ پاراگوئه

بی تردید یکی از امتیازات شروع یک استارت آپ در پاراگوئه فرآیند آسان ثبت این نوع شرکتهاست. در همین زمینه نیز گام اولیه و نخست در مسیر راه اندازی استارت آپ در پاراگوئه آشنایی با انواع شرکتهای تجاری در این کشور می باشد. کلا در پاراگوئه ثبت 3 نوع شرکت تجاری رواج بیشتری دارد:

  • نوع اول شرکت Sociedad Anonima یا A: این نوع شرکت بایستی با حداقل 2 سهامدار تشکیل شود و نام شرکت سهامی یا S.A را با خود داشته باشند. برای تشکیل این نوع شرکت نیازی به حداقل سرمایه نیست اما اگر چنانچه فعالیت شرکت یک فعالیت صادرات محور باشد، تامین حداقل 10000$ (دلار) الزامی است. از دیگر ویژگی های این شرکت در پاراگوئه این است که شرکت تقریبا در عرض 12 هفته تشکیل می شود.
  • نوع دوم شرکت Sociedad de Responsibilad Limitada یا SRL: این نوع شرکت از رایج ترین شرکت های ثبتی در پاراگوئه محسوب شده و معادل شرکت مسئولیت محدود (LLC) می باشد. از مهمترین مشخصات این نوع شرکت در پاراگوئه هم می توان به وجود حداقل دو شریک، عدم نیاز به حداقل سرمایه و تشکیل آن در عرض 10 الی 12 هفته اشاره نمود.
  • نوع سوم دفاتر شرکتی در پاراگوئه: وجود حداق 2 سهامدار، مقیم بودن یکی از شرکا و نیاز به حداقل سرمایه حدود 25000$ (دلار) از ویژگی های بارز برای تاسیس دفاتر شرکت در پاراگوئه می باشد.

شرایط ثبت شرکت استارت آپ در پاراگوئه

شرایط ثبت شرکت استارت آپ در پاراگوئه

بعد از انتخاب نوع شرکت در پاراگوئه اکنون نوبت ان رسیده که متقاضیان راه اندازی استارت آپ پاراگوئه به فکر ثبت شرکت خود در این کشور باشند. به مین منظور توجه به فرآیند کلی ثبت شرکت در پاراگوئه امری ضروری می باشد. فرآیندی که ابتداء با تنظیم اساسنامه شرکت و تکمیل فرم درخواست ثبت شروع می شود. سپس متقاضیان برای دریافت مجوز فعالیت تجاری خود به سراغ اتاق بازرگانی یا ادارات ذیربط پاراگوئه مراجعه می کنند. در ادامه نیز جلسه هیئت مدیره را تشکیل داده و برای انتخاب نام شرکت، تامین سرمایه، انتخاب محلی برای شرکت و افتتاح حساب بانکی اقدام می کنند. مراحل کار ثبت شرکت در پاراگوئه نیز به ترتیب زیر می باشد:

  • تنظیم و تکمیل اساسنامه شرکت و کسب مدارک و فرم های درخواست ثبت
  • انتخاب و تایید نام شرکت استارت آپ
  • دریافت مجوز یا تاییدیه از نهادهای ذیربط
  • افتتاح حساب بانکی برای شرکت مربوطه

لازم به یادآوری است که طبق قوانین کشور پاراگوئه متقاضیان پس از ثبت شرکت استارت آپ خود در این کشور ملزمند تا برای دریافت شماره شناسه مالیاتی TIN اقدام نمایند.

الزامات قانونی برای اخذ ویزای استارت آپ پاراگوئه

یکی از بهترین و ارزانترین برنامه های اقامت سرمایه گذاری در آمریکای لاتین، برنامه اقامت دائم پاراگوئه بوسیله سرمایه گذاری (SUACE) می باشد. مقدار سرمایه مورد نیاز برای اخذ ویزای مذکور حدود 70000$ (دلار) بوده و شرط بعدی این است که شما در طی 10 سال این مقدار سرمایه را درشرکت یا پروژه سرمایه گذاری خود هزینه بکنید. مرحله اول از این کار نیزدریافت ویزای سرمایه گذاری پاراگوئه جهت ورود به این کشور و مرحله دوم مربوط به اخذ مجوز اقامت دائمی می باشد. متقاضیان پس از 3 سال اقامت در این کشور به راحتی می توانند برای اخذ تابعیت پاراگوئه اقدام نمایند. شما از این طریق می توانید به امتیازات گسترده ای مثل اخذ اقامت خانوادگی، تحصیل و کار در پاراگوئه، اخذ آسان تابعیت پاراگوئه و غیره دست یابید. فلذا مدارک لازم جهت دریافت ویزای مذکور شامل:

  • مدرک احراز هویتی یا پاسپورت
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی اینترپل
  • مدارک شناسایی

تحصیل در پاراگوئه نیز جزء راحتترین روش های مهاجرتی به این کشور می باشد. شما در این راه می توانید ازطریق مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان شرایط و مقررات اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه 2021 قرار گیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *