ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ پرتغال

استارت آپ پرتغال

یکی از مزایای مهم راه اندازی استارت آپ پرتغال بهره مندی موسسان این شرکت ها از خدمات انکوباتورها یا مراکز رشد برای توسعه کسب و کار خود می باشد. بنابراین مطابق قوانین پرتغال شرکت های استارت آپ بایستی حداقل 3 سال تحت نظر یک انکوباتور به فعالیت پرداخته تا با توسعه فعالیت های تجاری خود به یک شرکت بزرگ و با ثباتی تبدیل شوند. سرمایه لازم برای این کار نیز معمولا بین 25000€ الی 175000€ (یورو) می باشد.

اما از دیگر شرایط ثبت و راه اندازی یک استارت آپ موفق در پرتغال می توان به مثلث معروف نوآوری innovation، مقیاس پذیری scalability و قابلیت ability اشاره نمود. پرتغال دارای انواع ویزاهای مهاجرتی است که ویزای استارت آپ یکی از آنهاست. اگر شما نیز علاقه مند کسب اطلاعات بیشتر درباب اخذ ویزاهای مختلف این کشور هستید حتما با وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

اینفوگرافیک استارت آپ پرتغال

آشنایی با محیط استارت آپ پرتغال

پرتغال یکی از کشورهای اتحادیه اروپایی است که به سبب شرایط اقتصادی با ثبات، فرصت های تجاری ایده آل، شرایط بیزینس آسان، فناوری های نوین و زیرساخت های مدرن، تنوع فرهنگی بالا، رشد صنعت توریسم و غیره مورد توجه سرمایه گذاران خارجی است. از نظر توسعه استارت آپ های تجاری این کشور جز بهترین کشورهای اروپایی محسوب شده و فعلا نیز در رتبه 31 جهانی قرار دارد. در حال حاضر این کشور دارای 273 استارت آپ می باشد و بهترین شهرهای این کشور اروپایی برای شروع استارت آپ موفق نیز عبارتند از:

رتبه ملیشهررتبه جهانی
1لیسبون85
2پورتو141
3براگا277

شرایط استارت آپ پرتغال

شرایط استارت آپ پرتغال

شما به عنوان یک سرمایه گذار یا اینوستور بیش از هر چیزی بایستی به این نکته مهم توجه داشته باشید که استارت آپ یا پروژه شما در پرتغال حتما و حتما بایستی بر روی تکنولوژی متمرکز شود. کارشناسان امر نیز بر این نکته موافق هستند که کارآفرینان موفق در پرتغال کسانی هستند که استارت آپ مورد نظر خود را در بخش های زیر راه اندازی می کنند:

  • فناوری اطلاعات (IT)
  • الکترونیک
  • بیوتکنولوژی و داروسازی
  • مخابرات و رسانه
  • انرژی
  • محصولات صنعتی
  • سلامت
  • محصولات تجاری

علاوه بر این طبق قوانین کشور پرتغال، استارت آپ شما بایستی حداقل درآمد سالیانه حدود 325000€ (یورو) در طی 5 سال از ورودتان به انکوباتور (مرکز رشد) فناوری منتخب را کسب کند. همچنین این استارت آپ جدید بایستی که قابلیت اشتغال زایی را هم داشته باشد. از دیگر شرایط استارت آپ این کشور می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • استارت آپ باید فرصت های تجاری نوآورانه ای را ایجاد و توسعه دهد.
  • شما بایستی از تعهد انکوباتور کسب و کار مطمئن شوید و اینکه باید در امکانات R&D نیز شریک شوید
  • استارت آپ شما در پرتغال باید تحت یک دوره انکوباسیون 3 ساله قرار گیرد.
  • شما باید سرمایه گذاری استارت آپی خود را در قالب یک انکوباتور کسب و کار انجام دهید. مبلغ این سرمایه گذاری نیز بین 25000€ الی 175000€ (یورو) بوده و غالبا نیز به صورت سهام منتشر می شود.

نحوه ثبت استارت آپ پرتغال

اکنون با هم به بررسی انواع ساختار شرکت های استارت آپ در پرتغال و الزامات قانونی برای ثبت آنها می پردازیم. برای این منظور مراحلی که شما به عنوان یک کارآفرین بایستی طی کنید شامل انتخاب نام مناسب برای شرکت، تنظیم اساسنامه، افتتاح حساب بانکی، ثبت نام برای اخذ شماره مالیات بر ارزش افزوده (VAT) و تامین اجتماعی و نیز درخواست مجوز مناسب کسب و کار می باشد. لازم به ذکر است که متقاضیان برای ثبت استارت آپ بایستی کلیه مدارک مربوط به ثبت شرکت را به اداره ثبت یا به مرکز رسیدگی به امور تجاری تحویل دهند. اما قبل از شروع پروسه ثبت شرکت استارت آپ خود در پرتغال بایستی حتما با انواع شرکت ها در این کشور آشنا شوید:

انواع شرکت ها در پرتغال

شرایط و نحوه اخذ ویزای استارت آپ پرتغال

روش های مهاجرتی مختلفی با شرایط متفاوت جهت مهاجرت به پرتغال 2021 وجود دارد و یکی از آسان ترین و سریعترین این روش ها ثبت شرکت در این کشور پرتغال می باشد. این نوع ویزای پرتغال همانند سایر ویزاهای ملی این کشور از نوع ویزای D محسوب شده و به دارنده آن امکان اقامت حداکثر 90 روزه در پرتغال تا دریافت مجوز اقامت رسمی را می دهد. به عنوان یک کارآفرین، شما در صورتی می توانید صلاحیت خود برای اخذ ویزای استارت آپ پرتغال را ثابت کنید که:

  • اولا حداقل مبلغ 5147€ (یورو) به مدت یک سال در حساب بانکی خود داشته باشید.
  • دوما بالای 18 سال بوده و سابقه کیفری نداشته باشید.
  • سوما در گذشته اقامت غیرقانونی در منطقه شنگن نداشته باشید.

اما فرآیند درخواست ویزای استارت آپ به شرح ذیل می باشد:

مراحلتوضیحات
مرحله 1مراجعه به وب سایت Startup Portugal ارائه رزومه مفصل، کپی پاسپورت، فرم درخواست تکمیلی و نیز بیزینس پلن
مرحله 2ارسال درخواست اخذ ویزا به انکوباتور (مراکز رشد منطقه ای)
مرحله 3تایید درخواست توسط انکوباتور
مرحله 4صدور فرم ترم شیت (Term Sheet) توسط انکوباتور
مرحله 5تکمیل کلیه مدارک و انتقال هزینه انکوباسیون به یک حساب مطمئن
مرحله 6تحویل درخواست به سفارت پرتغال و مصاحبه با سفارت
مرحله 7سفر به پرتغال در عرض 90 روز و مراجعه به ادارات ذیربط جهت اخذ مجوز اقامت
مرحله 8دیدار با انکوباتور و ادارت R&D دولتی جهت تشکیل شرکت و برنامه ریزی استراتژیک

مدارک مورد نیاز بمنظور اخذ ویزای استارت آپ پرتغال

همان طوری که در مطالب بالا نیز گفته شد، برای موفقیت در راه اندازی یک استارت آپ در پرتغال شما نیازمند تامین یکسری معیارهای خاص مثل سطح نوآوری، مقیاس پذیری بیزینس، قابلیت بازاری، قابلیت اشتغال زایی و همچنین تخصص تیم مدیریتی می باشید. دولت پرتغال نیز با ارائه حمایت های مختلف از جمله صدور ویزای استارت آپ start-up Visa از متقاضیان استقبال می کند. فلذا متقایان نیز برای دریافت ویزای مذکور نیازمند ارائه مدارک فوق الذکر به علاوه مدارک ذیل می باشند:

  • انگیزه نامه نشان دهنده منافع شما در توسعه پروژه ای در کشور پرتغال
  • مدارک لازم برای فرآیند اثبات صلاحیت فردی
  • شناخت و نمایش پروژه کارآفرینی

هموطنان گرامی عنایت داشته باشند که وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مشاوره های حرفه ای خود در ریز به ریز مراحل ثبت شرکت در پرتغال شامل تنظیم اساسنامه، تدوین بیزینس پلن، نگارش انگیزه نامه، تکمیل فرم درخواست ویزا، جمع آوری مدارک لازم و غیره همراه شما عزیزان می باشند.

سوالات پرتکرار در رابطه با استارتاپ در پرتغال

برخی از سوالات کلیدی در رابطه با استارتاپ در پرتغال عبارتند از:

  • شرط اصلی اقامت از طریق ویزای استارتاپ پرتغال چیست؟ فرد باید ثابت کند که اولا 18 سال سن دارد، ایده استارتاپی قدرتمندی در اختیار دارد یا ایده ای را پیشتر در کشور خود به اجرا در آورده است و اکنون قصد گسترش آن را در پرتغال دارد.
  • شرایط مالی لازم برای ادامه فعالیت استارتاپ در کشور پرتغال چیست؟ برای اینکه بتوانید در کشور پرتغال به اقامت خود ادامه دهید، شرکت شما باید گردش مالی سالیانه معادل 325000€ (یورو) داشته باشد.
  • شرایط مالی مهاجرت از طریق استارتاپ به پرتغال چیست؟ اگر کسی قصد مهاجرت به پرتغال از طریق استارتاپ را داشته باشد، باید مبلغ 5146€ (یورو) را در حساب بانکی خود به ازای هر نفر در اختیار داشته باشد.
  • مهم ترین مزیت اقامت در پرتغال از طریق استارتاپ چیست؟ دریافت اقامت دائم و پاسپورت پرتغال به همراه اعضای خانواده.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *