ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ چین

استارت آپ چین

برنامه استارت آپ چین یک برنامه کاملا نوآورانه و خلاقی است که در حال حاضر غالبا بر روی بخش های علوم و فناوری های مدرن تاکید می کند. متقاضیان برای شروع به تاسیس استارت آپ خود در این کشور می توانند ضمن تنظیم بیزینس پلن و تامین یکسری مدارک لازم اقدام نمایند. متقاضیانی که ایده کسب و کاری آنها توسط دولت چین پذیرش شده می توانند جهت اقامت در این کشور و ادامه فعالیت خود در این کشور برای اخذ ویزای اقامت چین (تایپ D) اقدام مقتضی را انجام دهند. شما عزیزان با مطالعه مقاله حاضر می توانید با اکوسیستم استارت آپ و نیز نحوه راه اندازی این شرکت ها و نیز اخذ ویزای اقامت در کشور چین آشنا شده و سوالات خود را با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطرح کنید.

چین؛ بهترین کشور برای راه اندازی استارت آپ!

چین همچنان اقتصاد دوم جهان محسوب شده و عنوان یکی از ایرقدرت های جهانی را با خود یدک می کشد. جای تعجب هم نیست چراکه تمامی شاخص های اقتصادی این ابرغول جهانی همگی روبه بالا و مثبت می باشند. کشوری که انگار قصد شکستن رکوردهای جهانی را داشته و بخش صنعتی آن کم کم از بخش خدماتش پیشی می گیرد. در حال حاضر سهم GDP بخش صنعت چین حدود 40.5% اما سهم بخش خدمات این کشور حدود 51.6% است. همانگونه که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، چین صنعتی با GDP حدود 16.64 $ تریلیون دلار در جایگاه دوم قدرتمندترین اقتصاد جهانی تکیه کرده است:

تولید ناخالص داخلی در چین

علاوه بر این با نگاهی بر آمارهای اقتصادی سالیان گذشته می توان به روند شتابان نرخ رشد اقتصادی چین نیز پی برد. به طوری که نرخ رشد GDP این کشور آسیایی فوق پیشرفته از 6.7% سال 2018 به 8.1% سال 2021 افزایش یافته و این نیز نوید یک شرایط اقتصادی شکوفا را می دهد:

نرخ رشد gdp چین

از سوی دیگر کشور چین جزء آندسته از کشورهای آسیا و جهان با پایین ترین نرخ بیکاری است. به طوری که نرخ بیکاری 4.2% سال 2020 این کشور اکنون در سال 2021 به حدود 3.6% رسیده و پیش بینی ها نشانگر سیر نزولی این شاخص برای سال های آینده می باشد:

نرخ بیکاری در چین

علاوه بر این شاخص نرخ تورم نقطه به نقطه چین نیز به سرعت در حال کاهش است. همانطوری که در نمودار زیر هم نشان داده می شود، نرخ تورم این کشور قدرتمند از 2.5% سال 2020 به حدود 1.19% سال 2021 کاهش یافته و این شاخص نیز نشانگر اقتصاد روبه رشد چین می باشد:

نرخ تورم در چین

انواع شرکت های استارت آپ در چین

بمانند سایر کشورهای جهان در چین نیز شرکت های مختلفی برای ثبت وجود دارد. اهمیت آشنایی با انواع شرکت ها و انتخاب آنها جهت شروع استارت آپ نیز واضح است. نکته مهم اول در این خصوص تاثیر نوع شرکت در چین بر روی سطح مالیاتی است و نکته مهم دوم تاثیر آن بر روی تعهدات و مسئولیت های شرکاء می باشد. بر این اساس انواع شرکت های چینی جهت تاسیس استارت آپ در این کشور شامل موارد ذیل می باشد:

ترتیبنوع شرکت
شماره 1شرکت مسئولیت محدود
شماره 2شرکت سهامی
شماره 3شرکت هولدینگ
شماره 4شرکت های تعاونی
شماره 5شرکت با مالکیت کامل خارجی (WFOE ها)
شماره 6دفاتر نمایندگی (RO ها)
شماره 7شرکت های دولتی
شماره 8شرکت های خصوصی

انواع شرکت های استارت آپ در چین

اما مراحل ثبت شرکت استارت آپ در چین شامل نام گذاری شرکت مورد نظر، تقاضای مجوز فعالیت تجاری، درخواست برای اخذ مهر شرکت، تقاضای تایید شماره مالیاتی و افتتاح حساب بانکی می باشد. جالب توجه اینکه چین از نظر توسعه استارت آپ در دنیا در رتبه 14 دنیا با حدود 4306 شرکت استارت آپی قرار دارد. بهترین شهرهای این کشور برای راه اندازی استارت آپ نیز عبارتند از:

بهترین شهرهای چین برای راه اندازی استارت آپ

نحوه اخذ ویزای استارت آپ چین

یکی از شیوه های رایج برای اخذ اقامت چین سرمایه گذاری و تاسیس شرکت تجاری در این کشور می باشد. در حقیقت ویزای استارت آپ چین همان ویزای کار چین (ویزای تایپ D این کشور) می باشد منتها با یک تفاوت اساسی که متقاضیان این ویزا دیگر نیازی به اسپانسر یا کارفرما نداشته و خودشان خویش کارفرما هستند. معمولا ویزای مذکور برای مدت ی5 سال در چین معتبر بوده اما از قابلیت تمدید مجدد نیز برخوردار است. این ویزا به کارآفرینان خارجی علاوه بر امتیاز اقامت چین امتیازات دیگری را به صورت زیر اعطاء می کند:

  • تحقیقات بازار
  • توسعه کسب و کار یا بیزینس
  • استخدام کارمند برای شرکت
  • جستجوی تجهیزات یا املاک اجاره ای
  • عملیات تشکیل اولیه شرکت

اما سوال مهم این است که چه کسانی صلاحیت اخذ ویزای استارت آپ چین را دارند؟ در پاسخ به این سوال بایستی سری به قوانین کشور چین بزنیم. مطابق قوانین چین، اتباع خارجی که قصد سرمایه گذاری مستقیم در چین را دارند به شرطی می توانند برای اخذ ویزای اقامت چین (تایپ D) اقدام کنند که:

شروط اخذ ویزای استارت آپ چین

مدارک ضروری برای دریافت ویزای استارت آپ چین

همانگونه که گذشت ویزای استارت آپ چین اعتبار 5 ساله داشته اما تمدید آن مادامیکه شرایط لازم تامین شود هیچ محدودیتی ندارد. بنابراین دست کارآفرینان و سرمایه گذاران برای انجام امور تجاری شرکتشان در چین و اقامت خانوادگی در این کشور بازتر است. اما طبق قوانین مهاجرتی چین، متقاضیان ویزای استارت آپ بایستی نسبت به تهیه مدارک زیر و تحویل آن به سفارت این کشور اقدام نمایند:

  • مدارک ثبت شرکت در چین
  • پاسپورت ملی معتبر
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • گواهی اسکان در چین
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک تمکن مالی کافی

شیوه های مهاجرت به چین زیاد و خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز متناسب با این روش هاست. شما عزیزان می توانید با تشکیل پرونده مهاجرتی خود در این موسسه پروسه مهاجرتی خود را سرعت بخشیده و در جریان سیر تا پیاز شرایط اقامت در چین 2021 قرار گیرید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *