ویزای کاری

استخدام برنامه نویس در اتریش

استخدام برنامه نویس در اتریش

معمولا برای استخدام برنامه نویس در اتریش شرکت های این کشور تمایل دارند تا برنامه نویسان با سابقه کاری بالا را جذب کنند. در واقع برنامه نویسان کامپیوتر از طریق یافتن جاب آفر از سوی کارفرمای اتریشی از این شانس طلایی و بسیار ارزشمند برخوردار خواهند شد تا برای اخذ کارت قرمز- سفید- قرمز (Red-White- Red Card) اتریش درخواست دهند. چرا که رشته برنامه نویسی در اتریش تحت دسته تکنسین های متخصص در زمینه پردازش داده به عنوان مشاغل کمبود دار اتریش محسوب می شوند.

اخذ این کارت اقامتی نیز فقط در صورتی است که متقاضی دارای جاب آفر از یک شرکت اتریشی باشد. و در ضمن با توجه به معیارهای موجود نیز از 100 امتیاز کل 70 امتیاز لازم را کسب کند. معیارهای امتیازبندی نیز شامل مدرک تحصیلی، سابقه کاری، میزان درآمد دریافتی در یکسال گذشته، سن و سال و سطح زبان خارجه می باشد. پس برای اطلاع از شرایط استخدام، اقامت و کار برنامه نویسان در اتریش 2022 با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

شرایط استخدام برنامه نویس در اتریش چیست؟

برنامه نویسان کامپیوتر در اتریش معمولا در دپارتمان های فناوری اطلاعات شرکت ها یا سازمان های توسعه دهنده و مدیریت کننده زیرساخت های رایانشی و سیستم های نرم افزاری مختلف کار می کنند. آنها هستند که برنامه های نرم افزاری فعلی یک سازمان را بررسی کرده و روش هایی جهت به روز رسانی و ارتقاء آنها برای کاربران را پیدا می کنند. از این گذشته برنامه نویسان در شرکت های اتریشی مسئول یافتن عیوب و ایرادات در سیستم و نیز اجرای روش هایی برای خلاصی از این مسائل و جلوگیری از وقوع مجدد آنها هستند. این متخصصان برای اثبات صلاحیتشان جهت استخدام در اتریش نیازمند:

شرایط استخدام برنامه نویس در اتریش

در این میان ممکن است این سوال به ذهن شما نیز برسد که منظور از مهارت های برنامه نویسی چیست؟ مهارت های برنامه نویسی فقط و فقط به معنای آشنایی با زبان های برنامه نویسی مثل JavaScript، C#، C++ و غیره نیست. بلکه این مهارت ها دامنه وسیع تری داشته و شامل:

  • توانایی برای یافتن و رفع هر گونه خطایی در برنامه ها، سیستم ها و نرم افزار
  • درکی از مفاهیم جبری برای به کارگیری در دیتا و تولید گزارشات
  • توانایی کار تحت فشار تا موعد مقرر، انجام همزمان چند کار و تنظیم اولویت ها
  • مهارت های تحلیلی هنگام ایجاد کد کامپیوتری و غیره

همان طوری که گفته شد، یکی از معیارهای مهم استخدام برنامه نویس در اتریش تسلط او بر به کارگیری مهارت های مدرن می باشد. که همانطوریکه در نمودار زیر هم مشاهده می شود، معروفترین این مهارتها نیز زبان JavaScript می باشد:

مهارت های برنامه نویسان در اتریش

شرایط کاری جهت استخدام برنامه نویس در اتریش

برنامه نویسان در اتریش همانند دیگر مشاغل ملی این کشور از ساعت کاری، بیمه و مزایای مختلف مثل حق بازنشستگی و انواع بیمه خدمات درمانی رایگان برخوردار هستند. منتها سطح درآمدی این متخصصان متاثر از فاکتورهای مختلف از جمله سابقه کاری، سطح تحصیلات و حتی پست شغلی آنهاست. طبق آمار سال 2022، متوسط درآمد سالیانه یک برنامه نویس معمولی در کشور اتریش حدود €54000 (یورو) است. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، سطح درآمدی برنامه نویسان در تریش با توجه به سابقه کاری این متخصصان به صورت پلکانی صعود می کند:

تاثیر سابقه کار بر سطح درآمد برنامه نویسان در اتریش

در این میان سطح درآمدی برنامه نویسان در اتریش با توجه به پست شغلی آنها نیز کاملا متفاوت است. متخصصان رشته Fullstack Developer €در اتریش به متوسط درآمد سالیانه 54000 (یورو) دست می یابند در حالی که متخصصان Backend Developer به سطح درآمدی حدود €52000 و Frontend Developer نیز به حدود €49000 (یورو) دست می یابند. و از این جالبتر اینکه سطح درآمدی برنامه نویسان در اتریش حتی متاثر از اندازه شرکت نیز می باشد. مثلا همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، بیشترین سطح درآمدی یک برنامه نویس در اتریش با €59000 (یورو) متعلق به برنامه نویسی است که در یک شرکتی با اندازه بیش از 200 کارمند کار می کند:

تاثیر اندازه شرکت بر سطح درآمد برنامه نویسان در اتریش

نحوه کاریابی برای استخدام برنامه نویس در اتریش

اگر بخواهیم استخدام برنامه نویس در اتریش را مرحله بندی کنیم بایستی آن را به دو مرحله یعنی فاز یافتن پیشنهاد کاری (Job Offer) و فاز اخذ ویزای کاری اتریش (کارت قرمز- سفید- قرمز) دسته بندی کنیم. در فاز اول یعنی جستجوی جاب آفر، یک کارجوی برنامه نویسی در اتریش بایستی قبل از هر اقدامی به تنظیم CV و Cover Letter خود بپردازد. چرا که تنها راه و به نوعی موثرترین روش برای معرفی خودش همین روش است. بعد از آن او برای یافتن پیشنهاد کاری بایستی از شیوه های مختلفی بهره گیرد که یکی از این روش ها، روش جستجوی کار از طریق وب سایت های زیر می باشد:

  • Indeed
  • Jobboardfindfinder
  • MONSTER
  • SEEK
  • Simplyhired
  • JOB MONKEY
  • JOBSINNETWORK
  • CAREERBUILDER
  • Jobsora و غیره

در صورتی که جستجوی کار موفقیت آمیز بود کارجو بایستی خود را برای ارسال درخواست (Application) کاری اش مهیا کند. غالبا نیز در این مرحله شرکت های اتریشی کارجویان را به منظور انجام مصاحبه آنلاین دعوت می کنند. بنابراین متقاضیان در این مرحله بایستی مسلط ظاهر شوند.

نحوه کاریابی برای استخدام برنامه نویس در اتریش

شرایط ویزا برای استخدام برنامه نویس در اتریش؟

نظر به اینکه برنامه نویسان خارجی تحت دسته نیروی کار خیلی ماهر اتریش یا Very Highly Qualified Works قرار می گیرند. بنابراین آنها فقط با داشتن یک پیشنهاد شغلی از شرکت اتریشی می توانند وارد سیستم امتیازبندی اتریش شوند. نحوه کار سیستم امتیازبندی اتریش نیز به این صورت است که متقاضی فقط در صورتی میتواند به کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش دست یابد که با توجه به معیارهای مختلف از 100 امتیاز کل به دستکم 70 امتیاز لازم دست یابد.

امتیازبندی دسته نیروی کار ماهر اتریش

در جدول زیر میتوان با نحوه کار سیستم امتیاز محور اتریش 2022 آشنا شد:

امتیاز بندی دسته نیروی کار خیلی ماهر اتریش
مدارک آکادمیک ، مهارت ها وسطح دستمزد دریافتیماکسیمم 40 امتیاز
مدرک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های معتبر (لیسانس)20 امتیاز
مدرک تحصیلی در رشته های علوم ریاضی، علوم انسانی،علوم طبیعی30 امتیاز
مدرک تحصیلی فوق لیسانس و PhD40 امتیاز
فعالیتهای تحقیقاتی و نوآورانه (ثبت اختراع)20 امتیاز
جوایز معروف در سطح بین المللی همانند المپیادها20 امتیاز
سطح درآمد دریافتی در طی یکسال گذشته
از 50000€ الی 60000€20 امتیاز
از 60000€ الی 70000€25 امتیاز
+ €7000030امتیاز
مدرک آکادمیک از اتریشماکسیمم 10 امتیاز
مدرک دیپلم از اتریش5 امتیاز
مدرک لیسانس یا فوق لیسانس از اتریش10 امتیاز
سن ماکسیمم 20 امتیاز
تا 35 سال20 امتیاز
از 36 الی 40 سال15 امتیاز
از 41 الی 45 سال10 امتیاز
سطح زبان خارجه ماکسیمم تا 10 امتیاز
زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح A15 امتیاز
زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح A210 امتیاز
سابقه کاری تا حداکثر 20 امتیاز
هر 1 سال تجربه کاری2 امتیاز
هر 6 ماه تجربه کاری در اتریش10 امتیاز
کل امتیازات ماخوذه 100 امتیاز
حداقل امتیاز لازم برای برنامه نویسان70 امتیاز

برای اخذ مشاوره تخصصی در خصوص مهاجرت به اتریش 2022 میتوانید با تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *