ویزای کاری

استخدام برنامه نویس در استرالیا

استخدام برنامه نویس در استرالیا

مطمئنا کشور استرالیا برای مهاجرت متخصصان فرصت های زیادی دارد و یکی از همین فرصت ها نیز فرصت استخدام برنامه نویس در استرالیا است. فرصتی که کارجویان رشته برنامه نویسی از آن طریق می توانند از تمامی حقوق، مزایا و متیازات کار در این کشور و نیز حتی اقامت دائمی استرالیا برخوردار شوند. و در این میان آنچه که برای کارجویان این رشته مهم است اطلاع از شرایط کاریابی در استرالیاست. پس این دسته از متقاضیان مهاجرت کاری برای کسب اطلاعات تکمیلی در باب مهاجرت برنامه نویسان به استرالیا 2022 می توانند با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشند.

وظایف و مسئولیت های برنامه نویسان در استرالیا؟

برنامه نویسان یا Programmer ها در کشور استرالیا به کسانی می گویند که با استفاده از زبان های برنامه نویسی به تولید نرم افزارها یا برنامه های کامپیوتری می پردازند. در حقیقت یک برنامه نویس در کشور استرالیا به نوشتن، اصلاح و تست کد و اسکریپ هایی می پردازد تا از این طریق نرم افزارها و اپلیکیشن های کامپیوتری به طور مناسبی کار کنند. پس بنابراین برنامه نویسان طرح های ایجاد شده توسط توسعه دهندگان و مهندسان نرم افزار را به دستور العمل هایی تبدیل می کنند که کامپیوتر می تواند از آن پیروی کند. این متخصصان برای استخدام و کار در استرالیا به مهارت های زیر نیاز دارند:

مهارت های برنامه نویسان در استرالیا

بنابراین برنامه نویسان در استرالیا نیز می توانند در قالب رشته مشاغل مختلف مثل NET Developer. ، Front End Developer، Java Developer و غیره مشغول به کار شوند. منتها به این شرط که آنها از قبل به دانش و مهارت کافی این رشته شغلی تخصصی مجهز شده باشند.

شرایط استخدام برنامه نویس در استرالیا

امسال نیز رشته برنامه نویسی جزء لیست مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا به شمار می رود. به همین دلیل نیز خیال برنامه نویسان از کاریابی و استخدام در شرکت های استرالیایی تا حدودی مطمئن است. اما این بدان مهنا نیست که شرکت های استرالیایی با هر شرایطی به استخدام برنامه نویس می پردازند. بلکه شرط و شروط استخدام برنامه نویس در استرالیا از این قرار است:

مدرک تحصیلی: حالا این مدرک تحصیلی ممکن است مدرک لیسانس در رشته علوم کامپیوتر با تمرکز بر روی توسعه نرم افزار باشد. علاوه بر این ارائه گواهی IV در رشته فناوری اطلاعات (ICT40120)، کاردانی توسعه نرم افزار (ICT50715) و یا مدرک لیسانس در رشته توسعه نرم افزار نیز مورد قبول اغلب شرکت های استرالیایی می باشد. ضمنا مدرک تحصیلی در افزایش سطح درآمدی متخصصان برنامه نویسی نیز اثر مثبتی دارد و این موضوع مهم را می توان با توجه به نمودار زیر متوجه شد:

تاثیر مدرک تحصیلی بر سطح درآمد برنامه نویسان در استرالیا

سابقه کاری: در اینکه سابقه کاری در افزایش شانس استخدام برنامه نویس در استرالیا تاثیر گذار است شکی نیست. اما از آن جالبتر اینکه سابقه کاری در افزایش سطح دستمزد برنامه نویسان نیز تاثیرگذار است. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، بیشترین درصد افزایش درآمد برنامه نویسان در استرالیا با 48+% یعنی درآمدی در حدود AUD96700 (دلار استرالیا) متعلق به برنامه نویسان با سابقه کاری بالای 5 سال می باشد:

تاثیر سابقه کاری بر سطح درآمد برنامه نویسان در استرالیا

مهارت های ضروری: برای کاریابی، استخدام، کار و نیز کسب سطح درآمدی بالا برنامه نویسان نیازمند تسلط کافی بر روی مهارت های زیر هستند:

تاثیر مهارت های ضروری بر سطح درآمد برنامه نویسان در استرالیا

شرایط کاری و روش کاریابی برنامه نویسان در استرالیا

کلیه برنامه نویسان و متخصصان توسعه نرم افزاری در استرالیا از شرایط کاری و حق و حقوق یکسانی با دیگر مشاغل در این کشور دارند. منتها سطح درآمدی برنامه نویسان در استرالیا کمی متفاوت از دیگر مشاغل است. در حال حاضر متوسط درآمد سالیانه این متخصصان در کشور استرالیا حدود $89100 (دلار) می باشد. اما این قضیه به همین جا ختم نمی شود، بلکه هر یک از شاغلین در رشته های شغلی برنامه نویسی دارای متوسط درآمد مخصوص به خود هستند. همان طوری که در نمودار زیر نیز مشاهده می شود، در بین شاغلین این رشته بیشترین سطح درآمدی با سالیانه حدود $123812 (دلار) متعلق به Back End Developer می باشد:

مقایسه درآمد شاغلین برنامه نویسی در استرالیا

اما سوال مهم اینجاست که برنامه نویسان چگونه و به چه ترتیبی می توانند در استرالیا به کاریابی بپردازند. آنها برای کاریابی بایستی مراحل مختلفی را مثل نگارش رزومه و کاور لتر، جستجوی کار از طرق مختلف، ارسال تقاضای کار و نیز انجام مصاحبه شغلی طی کنند. در این زمینه نیز بهترین شیوه جستجوی کار در استرالیا بهره گیری از وب سایت های کاریابی مثل موارد ذیل می باشد:

  • MAXConnect Jobs
  • Government Job Hubs
  • Glassdoor
  • SEEK
  • Indeed
  • Ethical jobs
  • StepStone
  • Grad connection
  • Gumtree

هترین شهرها و شرکت های استرالیا جهت استخدام برنامه نویس

بهترین شهرها و شرکت های استرالیا جهت استخدام برنامه نویس؟

اما جدا از بحث کاریابی و استخدام برنامه نویس در استرالیا، بد نیست که کمی هم درباره شرکت های برتر و نیز بهترین شهرها برای کار برنامه نویسان نیز آشنا شوید. با اینکه شرکت های بزرگ و کوچک زیادی در استرالیا هستند که به جذب برنامه نویسان خارجی می پردازند. اما از برترین این شرکت ها می توان به نمونه های زیر با سطح درآمدی عالی برای برنامه نویسان اشاره کرد:

شرکتمتوسط درآمد سالیانه به دلار
eHealth NSW$109606
LTI$98058
Tech Mahindra$97015
L& T Infotech (LTI)$95563
Attra$91689

اما حالا به این سوال پاسخ می دهیم که کدام شهرهای استرالیا مناسب کار برنامه نویسان هستند. برای تعیین این شهرها نیز از معیار سطح درآمدی استفاده می کنیم. و همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می کنید. بهترین شهرهای استرالیا برای استخدام و کار برنامه نویسان عبارتند از:

مقایسه درآمد برنامه نویسان با توجه به شهرهای مختلف

شما عزیزان برای کسب اطلاعات تکمیلی و به روز در خصوص مهاجرت تحصیلی به استرالیا 2022 و نحوه اخذ ویزای تحصیلی استرالیا نیز می توانید از مشاوره های تخصصی ارائه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “استخدام برنامه نویس در استرالیا

  1. مصدیق فیاضی گفت:

    من هر کاری بلدم خیاطی نجاری بریش شیشه برنایی وغیره

    1. امیر جلالی گفت:

      این مشاغل برای ورود به استرالیا سخت هستند.
      شما باید پیشنهاد کاری داشته باشید تا بتونید اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *