ویزای کاری

استخدام برنامه نویس در ایتالیا

استخدام برنامه نویس در ایتالیا

استخدام برنامه نویس در ایتالیا 2022 در تخصص های مختلف مثل Java Developer، NET Developer. ، Front End Developer و غیره امری امکان پذیر است. منتها برنامه نویسان خارجی برای استخدام در این رشته نیازمند تامین شرایطی مثل ارائه مدرک کارشناسی معتبر و نیز سابقه کاری در رشته برنامه نویسی هیستند. آنها از طریق یافتن کارفرمای ایتالیایی می توانند همزمان به 3 مدرک مهم این کشور دست یافته و اقامت کاری خود را در ایتالیا تضمین کنند. این مدارک عبارتند از:

  • مجوز کار ایتالیا
  • ویزای کار ایتالیا (ویزای ورود)
  • مجوز اقامت ایتالیا

ولی همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، شرط اصلی جهت اخذ ویزای کار ایتالیا برای برنامه نویسان خارجی داشتن پیشنهاد شغلی (جاب آفر) می باشد. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه همین مقاله شما عزیزان و علاقه مندان را با جزئیات بیشتری درباره این نوع مهاجرت کاری به ایتالیا 2022 آشنا می کنند.

وظایف کاری برنامه نویس در ایتالیا چیست؟

رشته برنامه نویسی کامپیوتر در ایتالیا که با عنوان software developer نیز شناخته می شود جزء رشته های مورد نیاز این کشور به حساب می آید و در این کشور شرکت های زیادی هستند که به دنبال جذب این متخصصان هستند. در حال حاضر از جمله این شرکت های ایتالیایی می توان به ZURU TECH ITALY، Techyon، CEDACRI GROUP، Mitsubishi Electric، Philogen و غیره اشاره نمود. خود برنامه نویسان در شرکت های ایتالیایی وظیفه دارند برای برنامه های کامپیوتری و اپلیکیشن های موبایل کد بنویسند. و همچنین آنها از سیستم ها نگهداری کرده و به رفع عیب ها و اشکالات سیستم ها و نرم افزارها می پردازند تا اطمینان حاصل شود که همه کارها در شرکت خوب پیش می رود. بنابراین یک برنامه نویس متبحر برای کار در ایتالیا بایستی به مهارت های زیر مسلط باشد:

لیست مهارتهای مورد نیاز برنامه نویسان در ایتالیا

علاوه بر دانش زبان های برنامه نویسی که در تصویر بالا نیز مشاهده شد، یک برنامه نویس خوب برای استخدام و کار در ایتالیا همچنین بایستی به مهارت های زیر نیز مسلط باشد:

  • آموختن کانسپت ها و به کارگیری آنها در مسائل دیگر
  • مهارت های ریاضیاتی
  • توانایی حل مسئله
  • مهارت های ارتباطی
  • مهارت های رایتینگ
  • علاقه مندی به کار تیمی
  • تفکر مجرد و غیره

شرایط استخدام برنامه نویس در ایتالیا

شرایط استخدام برنامه نویس در ایتالیا

ایتالیا کشور خوبی برای مهاجرت متخصصان و نخبگان خارجی محسوب می شود. و یکی از این گروه های مهاجرتی که شانس خیلی خوبی برای مهاجرت به ایتالیا 2022 دارند، متخصصان برنامه نویسی هستند. چرا که اولا رشته برنامه نویسی جزء رشته های مورد نیاز کشور ایتالیاست و برای همین شرکت های معتبر زیادی در پی جذب این متخصصان هستند. و در ثانی برنامه نویسان در ایتالیا جزء پر درآمدترین شاغلین این کشور اروپایی نیز قلمداد می شوند. منتها شرایط استخدام این دسته از متخصصان در کشور ایتالیا از این قرار است:

اولا آنها بایستی دارای مدرک کارشناسی در رشته های علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات، ریاضیات و غیره باشد. داشتن مدرک آکادمیک نه تنها در امر استخدام برنامه نویس در ایتالیا موثر بوده بلکه هر چقدر سطح تحصیلات برنامه نویس بالاتر باشد، به همان اندازه نیز سطح درآمدی اش افزایش خواهد یافت. مثلا همانطوریکه در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، بیشترین درصد افزایش حقوق برنامه نویسان در ایتالیا (با 68+%) مربوط به برنامه نویسان دارای مدرک مستر می باشد:

تاثیر میزان تحصیلات بر درآمد برنامه نویسان در ایتالیا

دوما آنها بایستی سابقه کاری حداقل 2 ساله در امر برنامه نویسی Programming باشند. در این بین همان طوری که در نمودار تحلیلی زیر هم ملاحظه می شود، بهترین حالت برای استخدام برنامه نویس در ایتالیا زمانی است که برنامه نویس دارای سابقه کاری 5+ باشد. چرا که در این صورت بیشترین درصد افزایش حقوق با 48+% به او تعلق می گیرد:

تاثیر سابقه کار بر درآمد برنامه نویسان در ایتالیا

و سوما آنها بایستی از مهارت های ضروری و مهم برای کار به عنوان یک متخصص برنامه نویسی بهره مند باشند. بر این اساس یک برنامه نویس جهت استخدام و کار در شرکت های ایتالیایی بایستی همزمان بتواند با چندین مهارت برنامه نویسی کار بکند. از بین این مهارت ها نیز مهمترین مهارت برخورداری از دانش زبان های برنامه نویسی به شرح ذیل می باشد:

زبان های برنامه نویسی برای کار در ایتالیا

نحوه کاریابی برای استخدام برنامه نویس در ایتالیا

فرآیند کاریابی در ایتالیا شرایط و مراحل خاص خود را دارد و از همین رو نباید این فرآیند را آسان گرفت. برای کریابی در ایتالیا، کارجویان رشته برنامه نویسی بایستی با داشتن یک CV قدم در مراحل کاریابی در این کشور بگذارند.اولین مرحله از این فرآیند نیز جستجو برای یافتن کار مناسب در ایتالیاست. مرحله دوم پس از آن نیز مربوط به ارسال درخواست کار میباشد. مرحله سوم این پروسه زمانی شروع می شود که کارفرما درخواست کارجو را تایید کرده و او را برای انجام مصاحبه دعوت کند. بنابراین از مهمترین پیش نیازهای کاریابی و جستجوی کار برای برنامه نویسان در کشور ایتالیا تامین شرایط زیر می باشد:

نحوه کاریابی برای استخدام برنامه نویس در ایتالیا

در این زمینه نیز بهترین گزینه کاریابی و جستجوی کار در ایتالیا بهره گیری از سایت ها و پورتال های کاریابی در ایتالیاست. که از بهترین سایت های کاریابی در این کشور نیز می توان به Indeed، Glassdoor، InfoJobs، Monster، XpatJobs، Thelocal، Cliccalavoro و غیره اشاره نمود. از این گذشته در زمینه کاریابی رشته برنامه نویسی در سایت های کاریابی ایتالیا علاوه بر دادن کلید واژه برنامه نویس یا Programmer همچنین می توان از کلید واژگان زیر نیز نیز بهره گرفت:

  • Software developer
  • Web developer
  • Game developer
  • Application developer
  • System analyst و غیره

وضعیت کار برنامه نویسان در ایتالیا چگونه است؟

معمولا در بخش خصوصی ایتالیا، کارکنان به مدت طولانی به کار مشغول هستند. بر این اساس ساعات کاری هفته معمولی برای برنامه نویسان در ایتالیا از ساعت 9 صبح تا 1 بعد از ظهر و بعد از استراحت یک ساعت و نیم نیز مجددا از ساعت 2:30 تا 6 بعد از ظهر ادامه می یابد. ضمنا ایام کاری در ایتالیا نیز از روز دوشنبه تا جمعه می باشد. برنامه نویسان نیز مثل بقیه شاغلین در ایتالیا از کلیه حقوق و مزایای کاری مثل بیمه و برنامه بازنشستگی برخوردارند. و طبق آمار سال 2022 نیز رنج درآمدی آنها در کشور ایتالیا از این قرار است:

رنج درآمد ماهیانه برنامه نویسان در ایتالیا

همان طوری که در نمودار فوق نیز مشاهده می شود، بیشترین سطح افزایش درآمدی متخصصان برنامه نویسی در ایتالیا مربوط به برنامه نویسان با سابقه کاری بالای 5 سال می باشد. در واقع سطح درآمدی برنامه نویسان در ایتالیا متاثر از چندین فاکتور است که یکی از آنها شغل تخصصی آنهاست. مثلا همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، بیشترین سطح درآمدی برنامه نویسان در رشته های شغلی Java Developer و Python Developer عاید آنها می شود:

مقایسه درآمدی برنامه نویسان در تخصص های مختلف در ایتالیا

ویزا برای برنامه نویسان کامپیوتر در ایتالیا

پس از یافتن پیشنهاد شغلی (جاب آفر)، کارجوی رشته برنامه نویسی با خیال راحت می تواند برای اخذ ویزای کاری ایتالیا 2022 اقدام کند. ویزایی که از نوع لانگ- استی یا ویزای نوع D و یا ویزای ملی ایتالیا محسوب می شود. در حقیقت ویزای کاری ایتالیا که برنامه نویس از سفارت ایتالیا درخواست می کند همان ویزای ورود به ایتالیاست. بر این اساس برنامه نویس خارجی بایستی همزمان هم برای اخذ ویزای کاری و هم برای دریافت مجوز اقامت در ایتالیا (permesso di soggiorno) اقدام نماید. برای اطلاع کامل از این فرآیند شما را دعوت می کنیم تا به نمودار زیر خوب توجه کنید:

ویزا برای برنامه نویسان کامپیوتر در ایتالیا

از طریق تماس با گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در جریان مدارک ضروری برای درخواست ویزای کاری ایتالیا قرار بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *