ویزای کاری

استخدام برنامه نویس در سوئد

استخدام برنامه نویس در سوئد

استخدام برنامه نویس در سوئد نهایتا می تواند متقاضیان را به اخذ ویزای ملی یا ویزای تایپ D این کشور هدایت کند. منتها کارجویان رشته برنامه نویسی می بایست به این نکته مهم توجه داشته باشند که برای این منظور آنها بایستی با شرایط و مراحل کاریابی و استخدام در سوئد آشنا باشند. مثلا با تنظیم یک CV و یا کاور لتر با فرمت سوئدی آن آشنا باشند و یا از روش های مختلف کاریابی در کشور سوئد مطلع باشند. و مسلما دانش زبان انگلیسی و یا زبان سوئدی در اینباره نقش کاتالیزوری خواهد داشت! تیم کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله شما عزیزان را با وظایف، مسئولیت های کاری، مهارت های تخصصی، شرایط کاری و استخدامی و نیز ویزای مورد نیاز برنامه نویسان در سوئد آشنا می کنند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

رشته برنامه نویسی در سوئد چگونه رشته ای است؟

برنامه نویسی از جمله رشته های معروف در کشور سوئد بوده و از بازار کاری خیلی خوبی نیز برخوردار است. رشته ای که در آن برنامه نویس یا Programmer مسئولیت های خاص خود را دارد. از اهم مسئولیت یک برنامه نویس و یا Software developer در سوئد می توان به کددهی، اصلاح کد و یا رفع عیوب نرم افزاری و غیره اشاره کرد. در واقع برنامه نویس کسی است که با استفاده از زبان های کامپیوتری مثل C++، C#، JavaScript، Lisp، Python، Java و غیره به ایجاد نرم افزار کامپیوتری می پردازد. به طور خلاصه نیز می توان وظایف کاری یک برنامه نویس در سوئد را به صورت زیر خلاصه کرد:

رشته برنامه نویسی در سوئد

شرایط استخدام برنامه نویس در سوئد چیست؟

خیلی از برنامه نویسان و Developer ها برای کار و زندگی، کشور سوئد را انتخاب می کنند. چرا که اولا این رشته زیر گروه رشته فناوری اطلاعات (IT) بوده و در لیست مشاغل ملی کشور سوئد قرار دارد. دوما برنامه نویسان خارجی از شرایط کار و زندگی خود در این کشور اروپایی راضی هستند. اما با وجود امتیازات فراوان کار در سوئد 2022، بایستی به این نکته مهم نیز توجه کرد که برنامه نویسان به منظور استخدام در شرکت های سوئدی بایستی دارای شرایط ذیل باشند:

  • مدرک آکادمیک: لیسانس یا فوق لیسانس رشته های علوم کامپیوتر
  • سابقه کاری: معمولا بالای 2 سال
  • مهارت های کاری: مثل تسلط به زبان های برنامه نویسی

در حال حاضر یک برنامه نویس معمولی در سوئد ماهیانه به درآمدی در حدود SEK45400 (کرون سوئد) دست می یبابد. و همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، کمترین سطح درآمدی این متخصصان با حدود SEK20900 (کرون) مربوط به برنامه نویسان با سابقه کمتر از 3 سال ولی بیشترین سطح درآمدی با SEK72100 (کرون سوئد) متعلق به برنامه نویسانی با سابقه کاری بیش از 5 سال می باشد:

رنج درآمدی برنامه نویسان در سوئد

همان طوری که ملاحظه شد، عاملی که بیشترین تاثیر گذاری را هم در استخدام برنامه نویس در سوئد داشته و هم در افزایش سطح درآمدی آنها دارد، عامل سابقه کاری برنامه نویسان می باشد. در این میان همچنین نباید از تاثیر سطح تحصیلات و یا محل و نیز شرکت استخدام کننده در سوئد نیز غافل شویم.

کاریابی و استخدام برنامه نویس در سوئد

پیش از ورود به مبحث کاریابی در سوئد بهتر است ابتداء با پیش نیاز آن یعنی تنظیم رزومه (CV) مناسب آشنا شد. در حقیقت CV یک برگه ای است که به طور خلاصه و مجمل به معرفی سوابق تحصیلی، کاری و نیز مهارتی کارجوی خارجی اشاره می کند. غالبا نیز کارفرماهای سوئدی برای ارزیابی و اعلام نظر نهایی اشان از CV و گاها همچنین از کاور لتر متقاضیان استفاده می کنند. اما در فاز جستجوی کار در سوئد 2022 دست کارجویان بازتر است چرا که آنها می توانند کاریابی در سوئد را با روش های مختلفی انجام دهند. اما بهترین روش برای جستجوی کار در سوئد همچنان از طریق سایت ها و پورتا های کاریابی است که در لیست زیر نیز به نام برخی از این سایت ها اشاره شده است:

  • Simplycareer.com
  • Swedworks.se
  • Sweden.se
  • Linkedin.com
  • Jobboardfinder.com
  • Indeed.com
  • Nordicwrk.com
  • StepStone.com
  • Glassdoor.com و غیره

کاریابی و استخدام برنامه نویس در سوئد

شرایط ویزا بمنظور استخدام برنامه نویس در سوئد

قوانین سوئد کارگران و متخصصان خارجی را که قصد کار و زندگی در این کشور را دارند ملزم می کند تا قبل از ورود به کشور سوئد حتما جهت درخواست ویزای کاری Work Visa & Permit اقدام کنند. ویزایی که مشخصاه آن بلند مدت بودن آن می باشد و از همین رو نیز با عنوان ویزای تایپ D یا ویزای ملی نیز شناخته می شود. اما فرآیند اخذ ویزا و مجوز کاری سوئد به این صورت است که ابتداء کارفرما از طریق اداره مهاجرت سوئد (Migrationsverket) درخواست مجوز کار می دهد و همزمان نیز کارجو/ متقاضی نیز از طریق سفارت سوئد برای درخواست ویزای ورود اقدام می کند. اهم شرایط اخذ این ویزا توسط برنامه نویسان نیز به این صورت است:

شرایط ویزا بمنظور استخدام برنامه نویس در سوئد

ویزای مذکور بسته به مدت قرارداد کاری از 1 تا 2 سال معتبر بوده ولی قابلیت تمدید چند باره را دارد. همچنین از طریق اخذ این ویزا امکان اسپانسری کل اعضای خانواده در سوئد نیز امکان پذیر است. مشاورین برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در هر زمینه ای از موضوع مهاجرت به سوئد 2022 آماده راهنمائی هموطنان محترم هستند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *