ویزای کاری

استخدام برنامه نویس در سوئیس

استخدام برنامه نویس در سوئیس

شرکت های سوئیسی مایل به استخدام برنامه نویس در سوئیس هستند و این خبر خوشی برای کلیه متخصصان رشته های مهندسی کامپیوتر و IT می باشد. چرا که آنها از این طریق به راحتی و فقط با احراز صلاحیت های حرفه ای خود می توانند به ویزای کاری و مجوز اقامت سوئیس دست یابند. منتها اولین و مهمترین شرط نیز برای دریافت ویزای کاری سوئیس توسط برنامه نویس ها این است که آنها حتما یک پیشنهاد کاری Job Offer از این کشور پیدا کنند. در ادامه نیز با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا به پاسخ سوالاتتان در خصوص کار و زندگی برنامه نویسان خارجی در سوئیس دست یابید.

شرایط استخدام برنامه نویس در سوئیس

سوئیس از جمله کشورهای مرفه و ثروتمند اروپاست که رد پای تکنولوژی را می توان در تمامی ارکان زندگی روزانه مردم آن مشاهده کرد. به همین دلیل نیز در حال حاضر اغلب شرکت های معتبر سوئیسی به دنبال جذب متخصصان برنامه نویسی یا Programmer/ Developer ها در پرسنل کارمندی خود هستند. از جمله این شرکت ها می توان به شرکت Google، Link، Swisscom، Swissquote و غیره اشاره نمود. اما نباید از این نکته مهم غافل شویم که شرکت های سوئیسی در استخدام برنامه نویس به دنبال جذب نیروهایی هستند که دارای حداقل شرایط زیر باشد:

  • برخورداری از مهارت های برنامه نویسی
  • برخورداری از چندین سال سابقه کار در امر برنامه نویسی
  • داشتن مدرک لیسانس در رشته های علوم کامپیوتر و یا برنامه نویسی

بنابراین یک برنامه نویس موفق در کشور سوئیس کسی است که علاوه بر مدرک تحصیلی معتبر همچنین از سابقه کاری و مهارت لازم در زمینه های مختلف مثل موارد زیر نیز برخوردار باشد:

  • زبان کدینگ: مثل C#، C++، JavaScript، Java، Python و غیره
  • اعتماد به نفس کافی
  • مهارت های ارتباطی قوی
  • درک کامل از عملکرد سیستم ها
  • تفکر انتزاعی
  • حل مسئله
  • کار تیمی و غیره

امتیازات استخدام برنامه نویس در سوئیس

برنامه نویسان در سوئیس در هر تخصص و پست شغلی که هستند جزء شاغلین برتر و پر درآمد این کشور محسوب می شوند. قبل از هر چیزی آنها بایستی بدانند که در برترین کشور جهان کار و زندگی می کنند. کشوری که از استاندارد زندگی بسیار بالایی در جهان برخوردار است و آرزوی هر متخصص یا کارگر ماهری است که در سوئیس کار کند. علاوه بر این برنامه نویسان از طریق استخدام و کار در سوئیس می توانند از کلیه حقوق و مزایای کار در این کشور اروپایی برخوردار شوند. مضاف بر اینکه آنها از طریق کار در سوئیس همچنین می توانند بتدریج به اقامت دائمی و نیز شهروندی سوئیس نیز دست یابند. به همین دلیل نیز گفته می شود کار در سوئیس بهتر از کار در سیلیکون والی آمریکاست!

امتیازات استخدام برنامه نویس در سوئیس

وضعیت کاری برای استخدام برنامه نویس در سوئیس

استاندارد کاری کشور سوئیس 42.5 ساعت می باشد و برنامه نویسان خارجی استخدام شده در شرکت های سوئیسی نیز مطابق قراردادشان از کلیه حقوق و امتیازات کاری در سوئیس برخوردارند. ولی از این مهمتر سطح درآمد عالی برنامه نویسان در سوئیس می باشد. به طوری که یک متخصص Software Developer در این کشور به آسانی می تواند سالیانه به درآمدی بیش از CHF 100000 (فرانک سوئیس) دست یابد که به جرات می توان گفت که بالاتر از درآمد در هر کشور اروپایی است. بر این اساس رنج درآمدی برنامه نویسان در سوئیس با توجه به سابقه کاری آنها از این قرار است:

سابقه کاری برنامه نویسمتوسط درآمدی به فرانک سوئیس (CHF)
0 تا 2 سال600000 الی 900000
2 تا 5 سال900000 الی 120000
بیش از 5 سال120000 و بیشتر

علاوه بر اینکه سابقه کار بر روی میزان درآمد برنامه نویسان در سوئیس تاثیر گذار است، همچنین شرکت استخدام کننده نیز در این زمینه موثر می باشد. بر این مبنا از برترین شرکت های سوئیسی برای استخدام و کار برنامه نویسان می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

شرکتمتوسط درآمد (فرانک سوئیس)
KesickCHF49000- CHF54000 در سال
Key People LimitedCHF1100 در روز
isobarCHF1500 در روز
SEC RecruitmentCHF900 در روز

نحوه کاریابی و استخدام برنامه نویس در سوئیس

اولین و شاید مهمترین کار برنامه نویس در زمینه کاریابی در کشور سوئیس، نگارش یک CV کامل و مبسوط می باشد. اما توجه کنید که CV نباید بیش از 1 صفحه باشد و حدالامکان سعی کنید که CV اتان به زبان سوئیسی، آلمانی و یا انگلیسی ترجمه شود. و در صورت امکان در کنار CV همچنین کاور لتر را نیز تهیه کنند. به دنبال آن نیز سریعا می توان قدام به جستجوی کار کرد. در این مورد نیز بهترین گزینه پیش روی کارجویان رشته برنامه نویسی بهره گیری از وب سایت های کاریابی می باشد. و از معروفترین این وب سایت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • Job.ch
  • jobScout24
  • Jobinzurich
  • Indeed
  • Jobboardfinder
  • Glassdoor
  • Jobtic.ch و غیره

فقط در صورت یافتن شغل مناسب کارجویان رشته برنامه نویسی می توانند مهیای این شوند تا درخواست خودشان را به کارفرمای سوئیسی ارسال کنند. از دیگر مراحل کاریابی برنامه نویسان در سوئیس نیز انجام مصاحبه یا Interview می باشد که آمادگی 100% کارجوی رشته برنامه نویسی را می طلبد.

ویزا برای استخدام برنامه نویس در سوئیس

پس از کسب موفقیت در امر یافتن پیشنهاد کاری از سوئیس، کارجوی رشته برنامه نویسی می تواند فرآیند اخذ ویزای کاری خود را شروع کند. ویزایی که در کشور سوئیس به عنوان ویزای تایپ D شناخته شده و به برنامه نویسان خارجی اجازه اقامت و کار در سوئد را متناسب با مدت زمان قراردادشان می دهد. این فرآیند یک پروسه دو جانبه به شمار می رود. به گونه ای که کارفرمای سوئدی درخواست مجوز کار را به اداره کار سوئد می دهد ولی متقاضی ابتداء از کشور خود از طریق سفارت سوئیس درخواست ویزا کرده و پس از ورود به کشور سوئیس نیز نسبت به اخذ مجوز اقامتش اقدام می کند. برای انجام مشاوره های بیشتر در خصوص کشور سوئیس و روش های مهاجرت به این کشور اروپایی با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *