ویزای کاری

استخدام برنامه نویس در نروژ

استخدام برنامه نویس در نروژ

راه های مختلفی برای مهاجرت به نروژ وجود دارد که یکی از پرطرفدارترین روش ها، استخدام برنامه نویس در نروژ 2022 می باشد. از یکسو شرایط کاری ایده آل و از سوی دیگر سطح بالای استاندارد زندگی اینهاست که برنامه نویسان کامپیوتر را به سوی خود جلب می کند. بنابراین برنامه نویسان محترمی که امسال قصد بخت آزمایی در بازار کار نروژ را دارند بایستی بدانند که شرکت های نروژی کمی در زمینه جذب نیرو سخت گیرانه عمل می کنند. و برای آنها معیار جذب نیرو فقط دانش، تجربه و مهارت برنامه نویسان می باشد.

اما پس از استخدام و عقد قرارداد با کارفرمای نروژی نیز برنامه نویسان می توانند برای درخواست ویزای اقامت کارگران ماهر Skilled Worker Visa با اعتبار 2 ساله و قابل تمدید اقدام کنند. منتها به شرطیکه جاب آفر را حتما داشته باشند تا اداره مهاجرت نروژ (UDI) به درخواست آنها ترتیب اثر دهد. در ادامه توصیه می شود ما را در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراهی کنید تا با جزئیات بیشتری در خصوص استخدام یک برنامه نویس در نروژ آشنا شوید. در پایان نیز می توانید سوالاتتان درباره شرایط کار، تحصیل و یا زندگی در نروژ را با ما در میان بگذارید.

شرایط استخدام برنامه نویس در نروژ چیست؟

برنامه نویس یا توسعه دهنده نرم افزار در نروژ به کسی می گویند که برای برنامه های کامپیوتری و اپلیکیشن های موبایل کد می نویسد. بنابراین از وظایف روزمره یک برنامه نویس در شرکت های نروژی می توان به نوشتن و تست کد برای برنامه های جدید، به روز کردن برنامه های موجود، شناسایی و تصحیح خطاهای کدگذاری، بازنویسی برنامه ها برای سیستم های عامل مختلف، امن کردن برنامه ها در برابر تهدیدات سایبر سکیوریتی و غیره اشاره کرد. اما از شرایط استخدام برنامه نویس در نروژ می توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

شرایط استخدام برنامه نویس در نروژ

شرایط کاری جهت استخدام برنامه نویس در نروژ

برنامه نویسان در نروژ حق انتخاب پست شغلی خود را دارند. آنها می توانند در رشته هایی نظیر Java Developer، Front End Developer، NET Developer.، lead Developer، Full-Stack Developer، Back End Developer و غیره ایفای نقش کنند. در حال حاضر متوسط درآمد سالیانه یک برنامه نویس در نروژ در حدود NOK823491 (کرون) می باشد که به تعبیر دیگر متوسط دستمزد ساعتی برنامه نویسان در این کشور به حدود NOK395.91 (کرون) می رسد. کمترین سطح درآمدی این متخصصان در کشور نروژ حدود NOK575537 (کرون) و بیشترین سطح درآمدی آنها نیز در حدود NOK1022898 (کرون) می باشد. واقعیتی که در نمودار آنالیزی زیر هم ملاحظه می کنید:

رنج درآمد متخصصان رشته برنامه نویسی در نروژ

از طرف دیگر پیش بینی می شود که متوسط درآمد سالیانه متخصصان برنامه نویسی در نروژ در سال 2027 به حدود NOK909200 (کرون) برسد. که به این ترتیب سطح درآمدی برنامه نویسان در این کشور در طی 5 سال آتی رشد 10% را نشان خواهد داد:

سطح درآمد متخصصان رشته برنامه نویسی در نروژ

از مهمترین مزایای کار در نروژ نیز می توان به اخذ اقامت اروپایی، اسپانسری برای کلیه اعضای خانواده، بهره مندی از کیفیت زندگی بالاتر از متوسط جهانی، دست یابی به یک درآمد پایدار و بالا، سفر آزادانه به کلیه قلمرو شنگن اروپا، بهره مندی از انواع بیمه و مزایای کاری، امکان تبدیل اقامت موقت به اقامت دائمی نروژ و حتی در سال های بعدی دسترسی به تابعیت نروژی و غیره اشاره نمود.

کاریابی جهت استخدام برنامه نویس در نروژ

برای شروع فرآیند کاریابی یا جاب فایندینگ در نروژ نباید اصلا عجله ای به خرج داد. فقط کافی است که در این مورد به صورت گام به گام وارد عمل شد. و اولین کاری که یک برنامه نویس خارجی بایستی انجام دهد تنظیم و نگارش رزومه یا CV معتبر است. پس از این کار، برنامه نویس بایستی با استفاده از روش های گوناگون مثل استفاده از وب سایت های کاریابی به یافتن شغل مطلوبش در نروژ ادامه دهد. برخی از معروفترین این وب سایت ها در نروژ عبارتند از:

  • Linkedin
  • Jobsinoslo
  • Jobbnorge
  • Indeed
  • Glassdoor و غیره

در حقیقت کاریابی در نروژ با استفاده از وب سایت های جستجوی کار می تواند خیلی آسان و راحت باشد. و به محض یافتن شغل مناسب برنامه نویس خارجی میتواند فرم درخواست خودش را به کارفرمای نروژی ارسال کند و منتظر جلسه مصاحبه آنلاین یا حضوری با کارفرمای نروژی بماند.

کاریابی جهت استخدام برنامه نویس در نروژ

ویزای نروژ برای برنامه نویسان کامپیوتر

طبق قوانین کشور نروژ، کلیه متخصصان و نیروهای کار ماهر برای ورود قانونی به این کشور نیازمند اخذ ویزای اقامت کارگران ماهر Skilled Worker Visa می باشند. و این شامل حال برنامه نویسان نیز می باشد. معمولا ویزای مذکور توسط اداره مهاجرت نروژ (UDI) برای متقاضیان صادر می شود. ویزایی که معمولا اعتبار 2 ساله داشته و از قابلیت تمدید نیز برخوردار است. در ضمن اهم شرایط اخذ آن نیز شامل اولا داشتن پیشنهاد کاری معتبر، دوما داشتن مدرک دانشگاهی و سوما داشتن پاسپورت ملی معتبر می باشد. اما فرآیند اخذ این ویزا به صورت زیر می باشد:

ویزای نروژ برای برنامه نویسان کامپیوتر

از جمله مدارک لازم در این مرحله نیز می توان به فرم درخواست تکمیلی، پاسپورت، چند قطعه عکس پاسپورتی، بیمه سلامت، قرارداد کاری با کارفرمای نروژی و غیره اشاره کرد. کل فرآیند رسیدگی به درخواست متقاضیان هم معمولا تا 8 هفته طول می کشد. در ضمن هزینه لازم برای درخواست ویزای کاری نروژ 2022 در حدود NOK6300 (کرون نروژ) می باشد. برای اخذ اطلاعات به روز در باب انواع مهاجرت آسان، سریع و قانونی به کشور نروژ حتما با تیم کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *