ویزای کاری

استخدام برنامه نویس در کانادا

استخدام برنامه نویس در کانادا

در همین آغاز کلام جالب است بدانید که استخدام برنامه نویس در کانادا فرصت خوب و ایده آلی برای این دسته از متقاضیان فراهم می کند تا بتوانند برای اخذ اقامت دائمی کانادا اقدام کنند. و این کار صرفا از طریق برنامه اکسپرس اینترای و کسب امتیاز لازم امکان پذیر است. با این مقدمه تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله به پرسش های زیر پاسخ می دهند:

  • وضعیت کاری برنامه نویسان در کانادا به چه صورتی است؟
  • امتیاز اصلی استخدام یک برنامه نویس خارجی در کانادا چیست؟
  • یک برنامه نویس چگونه می تواند در کانادا کاریابی کند؟
  • آیا با هر مدرک دانشگاهی می توان برای استخدام و کار به عنوان برنامه نویس در کانادا عمل کرد؟
  • شرایط اخذ اقامت دائمی کانادا از طریق استخدام برنامه نویس در کشور کانادا چیست؟

مزایای استخدام برنامه نویس در کانادا

کانادا هم برای کار و هم برای تحصیل جزء بهترین کشورهای جهان به شمار می رود. به همین دلیل نیز بی دلیل نیست که اغلب برنامه نویسان و متخصصان توسعه نرم افزار این کشور را برای کار و زندگی انتخاب می کنند. و این به خاطر امتیازاتی است که کشور کانادا به نیروهای متخصص و کار کشته می دهد. از جمله این امتیازات می توان به صدور اقامت دائم کانادا (PR) کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینترای، بهره مندی از یک زندگی مرفه با بهترین کیفیت، امکان اسپانسری تمام اعضای خانواده، مسافرت آزادانه به هر نقطه از جهان، دریافت بهترین خدمات و امکانات دولتی و حتی در آینده نیز امکان تبدیل اقامت به تابعیت کانادا اشاره نمود.

شرایط استخدام برنامه نویس در کانادا

در کانادا نیز شرکت ها غالبا تکنولوژی محور شده ند و برای جبران نیروی کار خود نیز نیاز شدیدی به استخدام برنامه نویسان دارند. معمولا برنامه نویسان در شرکت های کانادایی می توانند در طیف وسیعی از رشته مشاغل مثل Java Developer، .NET Developer، C# Developer، Back-End Developer، Front End Developer و غیره مشغول به کار شوند.

منتها نباید از این نکته مهم نیز غافل شد که استخدام برنامه نویس در کانادا منوط به رعایت شرایط  قانونی کار در کانادا و شرایط ذیل است:

شرایط استخدام برنامه نویس در کانادا
شرط اولمتقاضیان دارای مدرک لیسانس باشند و یا سابقه کاری بالایی در زمینه برنامه نویسی داشته باشد
شرط دوممتقاضیان بایستی سابقه کاری مفیدی در زمینه برنامه نویسی داشته باشند
شرط سوممتقاضیان بایستی به دانش و مهارت مختلف برنامه نویسی مسلط باشند

شرایط استخدام برنامه نویس در کانادا

وضعیت درآمدی برنامه نویسان در کانادا چگونه است؟

یکی دیگر از امتیازات استخدام برنامه نویس در کانادا درآمد خیلی خوب این شاغلین می باشد. در حال حاضر یک برنامه نویس متوسط در کانادا سالیانه درآمدی در حدود 58299$ (دلار) دارد. منتها این سطح درآمدی در کانادا بسته به سابقه کاری، میزان تحصیلات، شرکت، تخصص کاری و شهر محل کار و همچنین نوع شغل متغیر است.

مثلا در لیست زیر می توان با برترین مشاغل کانادایی برای استخدام برنامه نویسان (از نظر درآمدی) آشنا شد:

رشته مشاغل تخصصی برنامه نویسان در کانادامتوسط درآمد سالیانه برنامه نویسان به دلار
مهندس نرم افزار$150300
توسعه دهنده نرم افزار$141017
توسعه دهنده جاوا$123241
توسعه دهنده$117127
آنالیزور سیستم ها$83820
توسعه دهنده وب$74396

بنابراین برنامه نویسان در کاریابی و استخدام در کشور کانادا حتما بایستی به اعتبار شرکت نیز توجه کنند. علاوه بر این شهر محل کار نیز برای برنامه نویسان مهم است. در اینباره نیز عامل یا فاکتور تعیین کننده همان سطح درآمدی است.

همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، بهترین مناطق و استان های کانادا برای کار برنامه نویسان ماهر شامل استان های بریتیش کلمبیا، آلبرتا و انتاریو می باشند:

مقایسه متوسط درآمد برنامه نویسان در مناطق و استان های مختلف کانادا

مراحل ضروری در استخدام برنامه نویس در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال موفقیت در فرآیند استخدام برنامه نویس در کانادا هستند، باید با مراحل ضروری در این حوزه آشنا شوند. به عبارت دیگر، برای دنبال کردن حرفه ای به عنوان برنامه نویس باید مراحل زیر را به دقت سپری کنید:

مراحل ضروری در استخدام برنامه نویس در کاناداتوضیحات
افزایش مهارتبرنامه نویسان باید به طور مداوم مهارت های برنامه نویسی خود را توسعه و بهبود دهند، و در عین حال با آخرین فن آوری ها به روز باشند.
ساختن یک نمونه کار قوینمونه کارها را در این حوزه ایجاد کنید، که پروژه ها و برنامه های برنامه نویسی متقاضیان را به نمایش می گذارد.
شبکه گستردهدر کنفرانس ها، جلسات و رویدادهای فناوری شرکت کنید.
درباره بازار کار کانادا تحقیق کنید.بهتر است تحقیقات کاملی در مورد بازار کار کانادا انجام دهید، از جمله تحقیقات در خصوص شهرهایی که فناوری های قوی را به برنامه نویسان ارائه می دهند.

جهت آشنایی بیشتر با دیگر مراحل ضروری در استخدام برنامه نویس در کانادا به موارد ذکر شده در تصویر زیر توجه فرمایید:

مراحل ضروری در استخدام برنامه نویس در کانادا

ویزا برای برنامه نویسان استخدام شده در کانادا

طبق قوانین و مقررات مهاجرتی کشور کانادا، شرط اصلی برای اخذ ویزای کار این کشور ارائه پیشنهاد کاری است و این در مورد برنامه نویسان نیز صدق می کند. بر همین اساس برنامه نویسان برای کار در کانادا هم به ویزای کاری و هم مجوز کار کانادا نیاز دارند. مجوز کاری توسط کارفرمای مربوطه درخواست می شود. اما ویزای کاری کانادا توسط برنامه نویس درخواست می شود. برنامه نویسان با توجه به شرایط خود هم می توانند متقاضی اخذ ویزای موقت کارگر خارجی (TFW) باشند و هم اینکه از طریق برنامه اکسپرس اینترای برای اخذ اقامت دائمی کانادا اقدام کنند. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا اطلاعات مهاجرتیتان درباره کشور محبوب کانادا تکمیل شود.

سوالات پرتکرار در خصوص استخدام برنامه نویس در کانادا

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص بازار کار برنامه نویس در کانادا، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. برخی از سوالات شما در این خصوص عبارت اند از:

  • آیا شرایط استخدام برنامه نویس در کانادا دشوار است؟ با توجه به رشد سریع استارت آپ ها و گسترش شرکت های فناوری تثبیت شده روند استقبال از برنامه نویسی در کانادا بسیار افزایش یافته است، به همین جهت شرایط استخدام کمی دشوار تر خواهد بود.
  • میانگین حقوق یک برنامه نویس در بازار کار برنامه نویس در کانادا چقدر است؟ میانگین دستمزد برنامه نویسان در کانادا بر اساس عواملی مانند تجربه، موقعیت مکانی و تخصص افراد متفاوت خواهد بود. اما برنامه نویسان می توانند اانتظار داشته باشند بین 47775CAD تا 80597CAD (دلار کانادا) در سال درآمد داشته باشند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *