ویزای کاری

استخدام NET Developer. در ایتالیا

استخدام NET Developer. در ایتالیا

خبر خوش اینکه این روزها بازار استخدام NET Developer. در ایتالیا 2022 داغ داغ است و شرکت های بزرگی نیز در پی جذب متخصصان ایم رشته هستند. این بهترین فرصت برای متخصصان و کارشناسان علوم کامپیوتری با سابقه است که از این طریق بتوانند به راحتی برای اخذ ویزای کاری ایتالیا اقدام کنند. منتها برای کارفرماهای ایتالیایی که عمدتا هم از شرکت های بین المللی هستند فقط داشتن مدرک کارشناسی در رشته کامپیوتر کافی نیست بلکه آنها از کارجویان این رشته انتظار سابقه کاری بالایی را دارند. پس برای کسب اطلاعات تکمیلی تر درباب وضعیت کاریابی، استخدام و نیز ویزای کاری متخصصان NET Developer. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

شرایط استخدام NET Developer. در ایتالیا

با بررسی میدانی بازار کار ایتالیا می توان چنین نتیجه گرفت که در حال حاضر رشته های برنامه نویسی و توسعه اپلیکیشن از یک بازار کاری خوبی برخوردار است. برای اثبات این ادعا نیز می توان به نام و عناوین شرکت های مختلف ایتالیایی اشاره کرد که همه روزه در پی استخدام نیروی متخصص هستند. از جمله این شرکت ها نیز می توان به IRIS Business Services، Qbitsoft srl، Techyon، Dolmen Srl و غیره اشاره کرد. از همین رو کارجویان برای استخدام NET Developer. در ایتالیا بایستی به شرایط آن شامل موارد زیر توجه کنند:

مدرک تحصیلی: از ضروریات استخدام NET Developer. در ایتالیا داشتن مدرک دانشگاهی لیسانس و یا فوق لیسانس در رشته های مرتبط مثل مهندسی کامپیوتر میباشد. مدرک تحصیلی نیز نه تنها در افزایش شانس کاریابی و استخدام Developer ها بلکه در افزایش درآمدی آنها در ایتالیا نیز اثر گذار است. مثلا Developer های دارای مدرک فوق لیسانس با درصد افزایش حقوق 29+% بیشترین افزایش را دارند:

تاثیر مدرک تحصیلی بر درآمد متخصصان NET Developer. در ایتالیا

سابقه کاری: برای کارفرمای ایتالیایی تنها داشتن مدرک آکادمیک جهت استخدام نیرو کافی نیست. تجربه کاری متقاضی از دیگر فاکتورهای مهم و اثرگذار در استخدام و نیز ارتقای دستمردی این متخصصان محسوب می شود. مثلا همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، بیشترین درصد افزایش حقوق متخصصان Dot NET Developer با 36+% مربوط به متخصصان با سابقه کاری بالای 5 سال می باشد:

تاثیر سابقه کاری بر درآمد متخصصان NET Developer. در ایتالیا

مهارت های لازم: همچنین اثبات مهارت های برنامه نویسی مثل تسلط بر زبان های برنامه نویسی و یا تکنولوژی های کلاینت محور نیز در استخدام متخصصان رشته NET Developer. در ایتالیا اثرگذار می باشد. به طور خلاصه و مفید مهارت های مورد نیاز متخصصان NET Developer. برای استخدام و کار در ایتالیا عبارتند از:

مهارت های متخصصان NET Developer. در ایتالیا

وضعیت درآمدی متخصصان NET Developer. در ایتالیا

قوانین کار ایتالیا در مورد همه شاغلین و نیروهای کار در این کشور یکسان می باشد و این در مورد متخصصان رشته NET Developer. نیز صادق است. در واقع ساعت کاری، حقوق و مزایای کار و حتی طرح بازنشستگی نیز شامل حال متخصصان NET Developer. نیز می باشد. از سوی دیگر این متخصصان از یک وضعیت درآمدی خوبی نیز در ایتالیا برخوردارند. همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، متوسط دستمزد سالیانه این متخصصان در ایتالیا حدود €61230 (یورو) می باشد:

رنج درآمدی متخصصان NET Developer. در ایتالیا

این در حالی است که کمترین درآمد این متخصصان با €42818 (یورو) مربوط به Developer های با سابقه کاری کمتر از 3 سال بوده و بیشترین درآمد آنها نیز با €75990 (یورو) مربوط به متخصصانی با بیش از 8 سال سابقه کاری است. بر همین اساس است که گفته می شود که سابقه کاری تاثیر بیشتری بر روی سطح درآمدی برنامه نویسان در ایتالیا دارد. با این روند نیز پیش بینی می شود که متوسط درآمد سالیانه متخصصان NET Developer. در ایتالیا تا 5 سال آینده یعنی در سال 2027 به حدود €66943 (یورو) برسد و اگر چنین باشد این بدان معناست که درآمد این متخصصان تا 5% افزایش خواهد یافت:

متوسط درآمد متخصصان NET Developer. در ایتالیا

شرایط کاریابی و استخدام NET Developer. در ایتالیا

کاریابی در ایتالیا در هر رشته شغلی از جمله رشته NET Developer. نیز شرایط خاص خود را دارد. مثلا متقاضیان و کارجویان برای این امر بایستی مراحل مختلف مثل تنظیم و تدوین رزومه (CV)، جستجوی کار از طریق روش های گوناگون، یافتن فرصت شغلی مناسب، ارسال درخواست کار به کارفرمای ایتالیایی و نیز حضور در جلسه مصاحبه را طی کنند. بنابراین پس از تهیه CV با بخش های متنوعی مثل مشخصات فردی، مدارک و مدارج دانشگاهی، سطح مهارتی، کارها و پروژه های انجامی کارجوی رشته NET Developer. می تواند برای جستجوی کار از طرق زیر اقدام کند:

شرایط کاریابی و استخدام NET Developer. در ایتالیا

هر یک از این روش ها مناسب کاریابی در ایتالیا هستند منتها همچنان بهترین و آسان ترین روش جستجوی کار در ایتالیا استفاده از وب سایت های کاریابی است. از جمله معروفترین این وب سایت جهت استفاده متخصصان و مهندسان NET Developer. شامل موارد زیر می باشد:

  • Indeed
  • Glassdoor
  • Monster
  • InfoJobs
  • Thelocal
  • Cliccalavoro
  • CarrieraIN و غیره

کارجویان رشته NET Developer. پس از یافتن کار مناسب در ایتالیا بایستی به سراغ ارسال درخواست کار یا JOB APPLICATION خود به کارفرمای ایتالیایی بروند. معمولا در این مرحله به کارجویان توصیه می شود به همراه درخواستشان همچنین CV و کاور لتر را نیز ارسال کنند. معمولا کارفرمایان ایتالیایی پس از بررسی CV متقاضیان آنها را جهت انجام مصاحبه کاری دعوت می کنند. چرا که مصاحبه یا INTERVIEW مرحله تعیین کننده ای برای گزینش کارجویان تلقی می شود.

نحوه استخدام NET Developer. در ایتالیا

ویزا برای استخدام شدگان رشته NET Developer. در ایتالیا

مطابق قوانین مهاجرتی کشور ایتالیا، متخصصان رشته های مختلف از جمله Developer ها برای انجام کار قانونی در این کشور نیازمند هم ویزای کاری ایتالیا (تایپ D) و هم مجوز اقامتی یا به قول ایتالیایی ها Permesso di soggiorno هستند. پس با این حساب هم کارمند خارجی و هم کارفرمای ایتالیا در این فرآیند دخیل هستند. بدین ترتیب که:

ویزا برای استخدام شدگان رشته NET Developer. در ایتالیا

در این میان کارفرمای ایتالیایی برای اخذ مجوز کاری یا Nulla Osta al lavoro بایستی به اداره کار استان مربوطه مراجعه کند. و متقاضی نیز برای اخذ ویزای کاری ایتالیا بایستی به سفارت این کشور و به منظور اخذ مجوز اقامتی اش نیز بایستی به اداره امور خارجه یا Ufficio Stranieri دفاتر پلیس ایتالیا مراجعه کند. معمولا نیز ویزای کاری ایتالیا بسته به مدت قرارداد متقاضیان ماکسیمم تا 2 سال اعتبار داشته ولی قابل تمدید است. عزیزان بمنظور دریافت مشاوره و اخذ اطلاعات تکمیلی در باب مدارک لازم جهت ویزای کاری ایتالیا 2022 می توانند با کارشناسان و مشاورین خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *