ویزای کاری

استخدام NET Developer. در سوئد

استخدام NET Developer. در سوئد

استخدام NET Developer. در سوئد به خاطر نیاز فوری بازار کار و سطح درآمدی بالا این متخصصان کماکان در کانون توجه کارجویان این رشته قرار دارد. در واقع روند کنونی استخدام این متخصصان در سوئد نشانگر هم عدم وقفه در جذب متخصصان NET Developer. و هم نشان دهنده رشد درآمدی و موقعیت شغلی این متخصصان است. مادر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به اهمیت همین موضوع مخصوصا برای دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مهندسی کامپیوتر و IT به نگارش مقاله حاضر می پردازیم.

شرایط استخدام NET Developer. در سوئد

همواره یکی از بازارهای کاری پر رونق در کشور سوئد، بازار کار رشته های کامپیوتری و فناوری اطلاعات می باشد. چرا که شرکت های سوئدی برای دست یابی به پیشرفت همه جانبه خود نیازمند استخدام این نیروهای کار متخصص هستند. در این میان رشته NET Developer. در سوئد دارای جایگاه ویژه ای است. متقاضیان برای استخدام NET Developer. در سوئد نیازمند احراز شرایط از طریق سه شرط زیر هستند:

شرط اول: داشتن مدرک دانشگاهی حداقل در سطح کارشناسی مهندسی کامپیوتر از جمله این ضروریات است. و همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود 100% نیروهای کاری در رشته NET Developer. جزء دارندگان مدرک کارشناسی هستند:

تحصیلات متخصصان NET Developer. در سوئد

شرط دوم: شرط دیگر برای استخدام Developer در سوئد داشتن سوابق کاری کافی می باشد. همان طوری که در نمودار زیر نیز مشاهده میشود بیشترین درصد افزایش حقوق متخصصان NET Developer. متعلق به متخصصانی با سابقه شغلی بالای 5 سال است. به همین ترتیب نیز شانس این دسته از کارجویان برای کاریابی در سوئد نیز خیلی بالاست:

تاثیر سابقه کار بر افزایش حقوق متخصصان NET Developer. در سوئد

شرط سوم: تسلط بر مهارت های ضروری از دیگر شرایط استخدام NET Developer. در سوئد می باشد. از جمله این مهارت ها می توان به NET، Microsoft SQL Server، زبان برنامه نویسی C#، توسعه نرم افزار Agile و CSS اشاره کرد. در این میان مهارت های 100% کاربردی و مورد نیاز متخصصان NET Developer. شامل ASP NET. و Microsoft SQL Server می باشد:

5 مهارت برتر برای متخصصان NET Developer. در سوئد

وضعیت کار و زندگی متخصصان NET Developer. در سوئد

در حال حاضر متوسط درآمد دریافتی یک متخصص ASPNET Developer. در حدود SEK555115 (کرون سوئد) می باشد. این در حالی است که کمترین درآمد این طیف از متخصصان در سوئد در حدود SEK395083 (کرون) مربوط به متخصصان مبتدی و بیشترین درآمد نیز متعلق به متخصصان مجرب با حدود SEK686316 (کرون) می باشد. نمودار پایین نشانگر رنج درآمدی متخصصان NET Developer. در کشور سوئد می باشد:

رنج درآمدی متخصصان NET Developer. در سوئد

برآوردها نشان می دهد که متوسط درآمدی این متخصصان تا سال 2027 میلادی به حدود SEK606907 (کرون) می رسد که در این صورت ما در عرض 5 سال آینده شاهد افزایش 5% درآمد متخصصان NET Developer. در کشور سوئد خواهیم بود:

افزایش حقوق متخصصان NET Developer. در سوئد

کاریابی و استخدام NET Developer. در سوئد

در مجموع بازار کار رشته NET Developer. در سوئد یک بازار رقابتی است و یافتن کار مناسب در چنین بازاری کمی سخت و دشوار است. با این حال کاریابی در سوئد روش خاص خود را دارد. اولین گام برای شروع کاریابی رشته NET Developer. در سوئد این است که کارجو رزومه (CV) دقیقی را تهیه و تنظیم کند. معمولا محتوای CV های سوئدی از قالب زیر تبعیت می کند:

  • توصیفات مختصری درباره مشخصات فردی
  • اشاره به فهرست پس زمینه تحصیلاتی و حرفه ای
  • اشاره به هر گونه افتخارات مربوطه و نیز فعالیت های داوطلبانه یا فوق برنامه

ضمنا CV نبایستی بیش از 2 صفحه یا یک صفحه پشت و رو باشد. گام دوم از کاریابی در بازار کار رشته NET Developer. جستجوی کار از طریق وب سایت های کاریابی مثل Indeed.com، Metro Jobb، Facebook groups، سرویس مشاغل عمومی سوئد (Arbetsförmedlingen)، EURES و غیره می باشد. با یافتن کار مطلوب در سوئد نیز مرحله درخواست استخدام فرامی رسد. در این مرحله کارجو بایستی دو مدرک زیر را به کارفرمای سوئدی ارسال نماید:

مدارک لازم جهت کاریابی متخصصان NET Developer. در سوئد

پس از ارسال درخواست استخدام به شرکت سوئدی نیز کارجو می بایست مهیای مصاحبه شغلی باشد. تا از طریق موفقیت در این مرحله زمینه لام برای عقد قرارداد کاری و نیز اخذ ویزای کاری سوئد فراهم گردد. اما قبل از نهایی شدن قرارداد کاری، کارفرمای سوئدی بایستیآن پست شغلی را به مدت 10 روز در سوئد و کل اروپا آگهی کند.

ویزا برای استخدام شدگان NET Developer. در سوئد

ویزا برای استخدام شدگان NET Developer. در سوئد

لازمه اخذ ویزای کاری سوئد نیز داشتن پیشنهاد کاری (قرارداد کار) از سوی یک کارفرمای سوئدی معتبر می باشد. چرا که ویزای کاری سوئد یک ویزای اسپانسر- محور تلقی می شود و این بدان معناست که کارفرما بایستی مجوز کار را درخواست کند. بنابراین شما به عنوان کارجو بایستی اطلاعات لازمه مثل نام، تاریخ تولد، تابعیت، میزان تحصیلات و نیز آدرس ایمیل تان را در اختیار کارفرمای سوئدی قرار دهید. اما مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز کار سوئد برای متخصصان رشته NET Developer. عبارتند از:

مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز کار سوئد برای متخصصان رشته NET Developer

تمامی این مدارک می بایستی به صورت اسکن شده به آدرس اداره مهاجرت سوئد (Migrationsverket) ارسال گردد. همزمان با درخواست مجوز کار توسط کارفرمای سوئدی، کارجو یا متقاضی نیز بایستی برای اخذ ویزای ورود از طریق سفارت سوئد اقدام کند. نکته آخر اینکه مجوز کار سوئد منطبق با مدت زمان قرارداد کاری است اما این مجوز قابل تمدید است و اینکه هزینه درخواست آن نیز در سال 2022 حدود SEK2200 (کرون) می باشد. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و یا طرح سوالات خود پیرامون انواع روش های مهاجرت به سوئد حتما با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *