ویزای کاری

استخدام Java Developer در سوئد

استخدام Java Developer در سوئد

برای تسریع و سهولت در امر استخدام Java Developer در سوئد متخصصان و مهندسان این رشته بایستی از قبل یک رزومه CV خوبی را تدارک ببینند. تا از این طریق بتوانند به راحتی به پست شغلی موردنظرشان در بازار کار سوئد دست یابند. این CV نیز حتما و حتما می بایست معرف میزان تحصیلات، سوابق کاری تخصصی و نیز تسلط بر مهارت های مختلف برنامه نویسی و توسعه دهی اپلیکیشن، وب پیج و یا نرم افزار باشد. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله هموطنان گرامی را با موضوعات مهمی مثل شرایط بازار کاری این رشته، نحوه کاریابی در آن و نیز فرآیند اخذ ویزای کار برای متخصصان Java Developer آشنا می کنند.

شرایط لازم برای استخدام متخصص Java Developer در سوئد؟

رشته Jave Developer در سوئد و در بین شرکت های این کشور خواهان زیادی دارد. و اصلا به همین دلیل نیز این رشته در کشور سوئد از یک بازار کاری پویایی برخوردار است. پس بی دلیل نیست که توجه اغلب متخصصان و مهندسان این رشته از سراسر جهان به سوی کشورهایی نظیر سوئد جلب شده است. اما در این میان سوالی که برای این متقاضیان طرح می شود این است که شرایط و مدارک لازم برای استخدام Java Developer در سوئد چیست؟ همانگونه که در نمودار زیر هم مشاهده می شود 3 شرط مهم برای این امر عبارتند از:

شرایط لازم برای استخدام متخصص Java Developer در سوئ

بر این مبنا متخصصان رشته Java Developer ضمن ارائه مدارک تحصیلی و سوابق کاریشان همچنین می بایست ثابت کنند که در مهارت هایی مثل Java SE, EE، SQL، ارتباط دیتابیس جاوا (JDBC)، JavaScript و Eclipse نیز تخصص و مهارت کافی را دارند.

شرایط درآمدی متخصصان Java Developer در سوئد

متخصصان رشته Java Developer در سوئد نیز همانند مشاغل دیگر در این کشور اروپایی از شرایط کاری و حقوق و مزایای مشابهی برخوردارند. در ضمن طبق آمار سال 2022، متوسط حقوق سالیانه یک متخصص/ مهندس Java Developer در کشور سوئد حدود SEK627505 (کرون) می باشد. این در حالی است که پایین ترین سطح درآمدی این متخصصان در کشور سوئد در حدود SEK442773 بوده اما بالاترین سطح درآمدی آنها نیز با حدود SEK777087 (کرون) مربوط به متخصصان با سابقه کاری خیلی بالاست. نمودار زیر نیز نشانگر همین واقعیت آماری می باشد:

رنج درآمد ماهیانه متخصصانJava Developer  در سوئد

این متخصصان از ساعت کاری استاندارد در سوئد و نیز انواع بیمه نیز برخوردارند. مضاف بر اینکه آنها نیز همانند سایر مشغل در سوئد از برنامه حقوق بازنشستگی نیز برخوردارند. درباره بازار کاری این رشته نیز باید بدانید که بازار کار رشته Java Developer در سوئد یک بازار رقابتی در سطح بین المللی است. جالب است بدانید که در حال حاضر نیز مردها با 62% بیشترین درصد اشتغال در این بازار را به خود اختصاص می دهند:

درصد بازار کار رشته Java Developer در سوئد برای زنان و مردان

و نکته جالب آخر درباره بازار کاری این رشته در کشور سوئد نیز اینکه بهترین شهر از نظر درآمدی برای کار متخصصان Java Developer شهر استکهلم می باشد.

مراحل کاریابی و استخدام Java Developer در سوئد

جستجوی کار در سوئد کار آسانی نیست و کارجویان Java Developer در سوئد بایستی برای این کار اولا با مراحل کاریایی در کشور سوئد آشنا باشند. دوما مسلط به یکی از زبان های انگلیسی و یا سوئدی باشند. اما مراحل کاریابی در سوئد شامل 3 مرحله مختلف است. مرحله اول از این پروسه مربوط به جستجوی کار در سوئد ازطریق وب سایت های جستجوی کار می باشد. انجام مرحله دوم یعنی ارسال درخواست استخدام منوط به انجام مرحله اول یعنی یافتن کار در سوئد می باشد. و بالاخره مرحله سوم و پایانی از استخدام Java Developer در سوئد آمادگی برای حضور در جلسه مصاحبه استخدامی است. در تصویر زیر نیز می توان با این فرآیند سه مرحله ای آشنا شد:

مراحل کاریابی و استخدام Java Developer در سوئد

اما نباید از این نکته غافل شد که درخواست ارسال شده به کارفرمای سوئدی بایستی شامل رزومه یا CV و نیز کاور لتر باشد. و اینکه هر چقدر این دو مدرک خلاصه تر بهتر مثلا در حد یک یا دو صفحه بهتر است. بنابراین پس از این فرآیند و در صورت موافقت شرکت سوئدی زمینه لازم برای عقد قرارداد کاری مابین طرفین فراهم می گردد.

شرایط ویزای سوئد برای استخدام Java Developer

شرایط ویزای سوئد برای استخدام Java Developer

قوانین مهاجرتی کشور سوئد کارفرمای سوئدی را ملزم می کند تا جهت درخواست مجوز کار به اداره مهاجرت سوئد (Migrationsverket) مراجعه کند. چرا که اصولا لازمه اخذ ویزای کار سوئد داشتن پیشنهاد کاری معتبر از سوی کارفرمای سوئدی است. و همزمان با این کار نیز متقاضی/ کارجو نیز برای اخذ ویزای ورود از طریق سفارت سوئد اقدام می کند. از مهمترین مشخصات این ویزای کشور سوئد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نوع ویزا: ویزای بلند مدت یا نوع D سوئد
  • مدت زمان اعتبار: ماکسیمم تا 2 سال
  • قابلیت تمدید: دارد
  • شرط اساسی: داشتن پیشنهاد کاری
  • هزینه درخواست: SEK2200 (کرون)

اما از مهمترین مزایا و امتیازات اخذ ویزای کار سوئد برای متخصصان رشته Java Developer نیز می توان به اسپانسری تمام اعضای خانواده برای مهاجرت به سوئد، امکان دریافت اقامت دائم سوئد پس از 5 سال، بهره مندی از بیمه های مختلف و حقوق ایام بازنشستگی، مسافرت آزادانه به اکثر نقاط جهان و از همه مهمتر بهره مندی از کیفیت زندگی برتر اشاره نمود. به منظور آشنایی با کشور سوئد و روش های مختلف مهاجرت به این کشور اروپایی می توانید با مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *