ویزای کاری

استخدام Java Developer در سوئیس

استخدام Java Developer در سوئیس

سوئیس به شدت نیازمند جذب نیروی متخصص در رشته های علوم کامپیوتری است که به بررسی شرایط استخدام Java Developer در سوئیس می پردازیم. برای استخدام در این رشته متقاضیان بایستی به طور مفصل با فرآیند کاریابی در سوئیس، عقد قرارداد کار با کارفرمای سوئیسی و نیز شرایط اخذ ویزای کار سوئیس 2022 آشنا شوند. ما در این نگارش علاوه بر تشریح موارد فوق همچنین شما عزیزان را با شرایط کار متخصصان رشته Java Developer در سوئیس و وظایف و مسئولیت های آنها نیز آشنا می کنیم. پس برای دریافت پاسخ سوالاتتان درباره استخدام این دسته از متخصصان علوم کامپیوتر در سوئیس با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

شرایط استخدام Java Developer در سوئیس

برای استخدام در رشته Java Developer در سوئیس متقاضیان علاوه بر داشتن مدرک لیسانس همچنین بایستی در زمینه تخصصی خود نیز سابقه کاری داشته باشند. علاوه بر این متخصصان این رشته بایستی در تکنولوژی هایی مثل Java، JavaScript، Angular، Avaloq، CMS، C++، C#، IOS، Oracle، Nodejs، PHP، Python و غیره نیز تسلط کافی از خود نشان دهند. ضمنا در کشور سوئیس کانتون ها (استان های) زیادی برای کار و اقامت متخصصان وجود دارد که همان طوری که در لیست زیر هم مشاهده می شود، بالاترین تعداد داده های درآمدی برای متخصصان Java Developer استان زوریخ می باشد:

بالاترین تعداد داده های درآمدی برای متخصصان Java Developer استان زوریخ

کاریابی و استخدام Java Developer در سوئیس

یکی از دغدغه های مهم کارشناسان و متخصصان Java Developer برای استخدام در سوئیس نحوه و شرایط کاریابی در این کشور می باشد. برای شروع فرآیند کاریابی در سوئیس ابتداء باید به جستجوی کار یا جاب فایندینگ پرداخت. اما در این مورد ذکر دو نکته بسیار مهم است. نکته اول اینکه قبل از شروع جستجوی کار در سوئیس تنظیم یک رزومه کامل (CV) برای متقاضیان الزامی است. نکته دوم اینکه برای انجام کاریابی در سوئیس بهترین روش استفاده از وب سایت های جستجوی کار می باشد که برخی از معروفترین این وب سایت ها عبارتند از:

  • remotasks.com
  • indeed.com
  • Jobs.ch
  • betterask.erni
  • jobboardfinder.com
  • jobinzurich.com و غیره

پس از یافتن شغل مورد نظر، متقاضی می بایست درخواست خودش را به کارفرمای سوئیسی ارائه نماید. این درخواست بایستی همراه با CV باشد. در ادامه نیز در صورت تایید کارفرمای سوئیسی، متقاضی به مرحله مصاحبه استخدامی می رسد که معمولا به صورت آنلاین برگزار می شود. بنابراین کل مراحل کاریابی متقاضیان استخدام Java Developer در سوئیس شامل سه مرحله اساسی زیر می باشد:

کاریابی و استخدام Java Developer در سوئیس

شرایط کاری متخصصان Java Developer در سوئیس

مطابق آمار سال 2022، متوسط درآمد سالیانه متخصصان Java Developer در سوئیس در حدود CHF137000 (فرانک سوئیس) می باشد. حداقل درآمد این متخصصان در سوئیس در حدود CHF71300 (فرانک) و حداکثر درآمدی آنها نیز در حدود CHF210000 (فرانک) می باشد. و جالب است بدانید که در حدود 90% از این متخصصان در سوئیس درآمدی بالای CHF137000 (فرانک) دارند. در این میان سابقه کاری فاکتور مهمی در تعیین سطح درآمدی متخصصان Java Developer در سوئیس محسوب می شود. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، بیشترین درصد افزایش حقوق متخصصان Java Developer در سوئیس (30+%) متعلق به متخصصان با سابقه کاری 2 تا 5 سال است:

بیشترین درصد افزایش حقوق متخصصان Java Developer در سوئیس

علاوه بر این میزان تحصیلات نیز فاکتور اثرگذار دیگری بر روی سطح درآمدی متخصصان Java Developer می باشد. و همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، بیشترین درصد افزایش درآمد این متخصصان با 52+% مربوط به دارندگان مدرک لیسانس می باشد:

مقایسه درآمدی متخصصان Java Developer در سوئیس با توجه به سطح تحصیلات

طبیعتا با توجه به آمارهای زیر نیز بهترین شهر یا کانتون سوئیس برای کار متخصصان Java Developer شهر زوریخ (پایتخت سوئیس) می باشد. چرا که بیشترین شرکت ها و موسسات فناوری در این شهر مستقر بوده و بالاترین درآمدها نیز در همین شهر معروف عاید متخصصان این رشته می شود:

شهر سوئیسیمیانگین درآمد سالیانه
BaselCHF140000
BernCHF133000
BielCHF122000
GeneveCHF144000
LausanneCHF133000
LuganoCHF127000
LuzernCHF134000
St. GallenCHF133000
WinterthurCHF140000
ZurichCHF149000

نحوه اخذ ویزا پس از استخدام Java Developer در سوئیس

نحوه اخذ ویزا پس از استخدام Java Developer در سوئیس

ویزای کار سوئیس یکی از انواع ویزاهای بلند مدت این کشور می باشد که با عنوان ویزای ملی یا ویزای D نیز شناخته می شود. ویزایی که به متخصصان خارجی از جمله Java Developer ها اجازه می دهد تا در سوئیس بمانند. فرآیند اخذ این ویزا نیز به این صورت است که:

  • مرحله اول: از سوئیس پیشنهاد کاری پیدا می کنید
  • مرحله دوم: پرونده مدارک ویزای کار سوئیس را تکمیل می کنید
  • مرحله سوم: کارفرمایتان در داخل کشور سوئیس درخواست مجوز اقامت می دهد
  • مرحله چهارم: شما نیز از داخل ایران برای اخذ ویزای کاری کشور سوئیس (ویزای ورود) اقدام می کنید.

با این توضیح و به منظور درخواست ویزای کاری سوئیس اخذ وقت سفارت برای انجام مصاحبه، ارائه مدارک لازم و نیز پرداخت هزینه غیرقابل برگشت ویزا از جمله کارهایی است که در ین مورد باید انجام داد. مطمئنا خیلی از هموطنان هستند که در پی اطلاع از مدارک لازم برای اخذ این ویزای سوئیس هستند. آنها برای اطلاع از کلیه جزئیات مربوط به مهاجرت به سوئیس از جمله مهاجرت کاری میتوانند با مشاورین و کارشناسان مهاجرتی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *