ویترین

استعلام مدرک دانشگاه آزاد

استعلام مدرک دانشگاه آزاد برای اخذ دانشنامه تحصیلی و ریزنمرات فرآیند خیلی آسانی دارد که ما در این مقاله به صورت کاملی آن را توضیح می دهیم. دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند می توانند با استفاده از راهنمایی های قید شده در این مقاله علاوه بر استعلام مدارکشان همچنین تاییدیه مدارک خود را هم به آسانی هر چه تمامتر اخذ نمایند. پس برای آشنایی با کلیه مراحل مربوط به استعلام و آزادسازی مدرک دانشگاه آزاد، اخذ دانشنامه و ریزنمرات تحصیلی و نیز دریافت تاییدیه مدرک دانشگاه آزاد حتما با ما همراه شوید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در طی 7 روز هفته آماده پاسخگوی به پرسش های شما عزیزان درباره استعلام مدارک دانشگاهی و اخذ تاییدیه مدارک می باشند.

دلایل برای استعلام مدرک دانشگاه آزاد

تعداد کثیری از دانشجویان و دانش آموختگان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحصیل بوده و یا از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. در این بین برخی از دانش آموختگان دانشگاه آزاد تمایل دارند تا در دانشگاه های خارجی به تحصیلات خود ادامه دهند. آنها برای انجام این کار نیازمند تایید مدارک (دانشنامه و ریزنمرات تحصیلی) و نیز ترجمه رسمی آنها هستند. چرا که بدون این کار امکان پذیرش و نیز اخذ ویزای دانشجویی خارج از کشور عملی نمی شود. اکنون که با اهمیت استعلام مدرک دانشگاه آزاد آشنا شدیم بهتر است به نحوه و چگونگی اخذ این استعلام پرداخته و مراحل این کار را توضیح دهیم. پس در یک جمع بندی کلی دلایل استعلام مدرک دانشگاه آزاد اسلامی را می توان به این صورت خلاصه کرد:

دلایل استعلام مدرک دانشگاه آزاد اسلامی

نحوه استعلام مدرک دانشگاه آزاد به چه صورتی است؟

بر خلاف استعلام مدارک دانشگاه های دولتی که معمولا از طریق سامانه جامع امور دانشجویی (سجاد) صورت می گیرد، اما استعلام مدرک دانشگاه آزاد از طریق سامانه ویژه این دانشگاه موسوم به سامانه استعلام آنلاین دانشنامه های تحصیلی به نشانی اینترنتی alumni-iau.org انجام می شود. تصویری از صفحه اینترنتی سامانه مذکور را در زیر مشاهده می کنید:

سامانه استعلام دانشنامه تحصیلی

همان طوری که در تصویر فوق نیز مشاهده می شود، در سربرگ سامانه مذکور چندین مورد گنجانده شده است اما متقاضیان استعلام مدرک دانشگاه آزاد از بین این گزینه ها مستقیما به سراغ گزینه استعلام دانشنامه می روند. در ادامه نیز آنها بایستی مراحل مختلفی را تا اخذ تاییدیه مدرک خود طی کنند که ما در ادامه همین مبحث به آن مراحل نیز اشاره می کنیم. اما قبل از شروع فرآیند استعلام مدرک دانشگاه آزاد نیز متقاضیان بایستی ضمن تهیه اطلاعات لازم همچنین بایستی اسکن مدارک خود و نیز هزینه لازم را هم تهیه کنند.

مراحل استعلام مدرک دانشگاه آزاد چیست؟

فرآیند استعلام مدرک دانشگاه آزاد یک فرآیند کاملا آسان بوده و شامل انجام برخی مراحل ساده می باشد. در ابتداء متقاضی می بایست وارد پورتال استعلام آنلاین مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد شود. در مرحله دوم در سربرگ بالای صفحه نیز گزینه استعلام دانشنامه را انتخاب می کند و پس از وارد سازی شماره تایید سازمان مرکزی و کد ملی، متقاضی گزینه استعلام را کلیک کرده و به مرحله سوم از استعلام خود پایان می دهد. اما در مرحله چهارم و نهایی از این کار نیز متقاضی میتواند در همین سامانه گواهینامه دانش آموختگی اش را مشاهده و سپس دانلود کند. اما برای ثبت و بررسی دانشنامه دانشگاه آزاد نیز متقاضیان می توانند در همین سامانه و با انتخاب گزینه ثبت دانشنامه در سربرگ بالایی صفحه اقدام نمایند. برای این امر نیز علاوه بر وارد سازی اطلاعات لازم همچنین ارسال اسکن مدارک زیر نیز الزامی است:

  • اسکن دانشنامه دانشگاه آزاد اسلامی
  • اسکن عکس 3 در 4

مراحل استعلام مدرک دانشگاه آزاد

شرایط اخذ دانشنامه و ریزنمرات از دانشگاه آزاد

برای اخذ دانشنامه می توان مدارک و شرایط لازم را تهیه و سپس از طریق وب سایت www.srbiau.ac.ir اقدام نمود. اما برای گرفتن ریزنمرات می توان به اداره فارغ التحصیلان واحد دانشگاهی مربوطه مراجعه کرد و پس از ارائه مدارک لازم و پرداخت هزینه مربوطه ریزنمرات و مدرک تحصیلی خود را دریافت و سپس با مراجعه به سازمان مرکزی آن را تایید کنید. بدین ترتیب امکان ترجمه رسمی این مدارک و نیز اخذ مهر قوه قضائیه و نیز وزارت امور خارجه برای متقاضیان فراهم می شود.

همواره یکی از مدارک مهم برای پذیرش دانشگاهی و اخذ انواع ویزای تحصیلی از جمله ویزای تحصیل در اوکراین، ویزای تحصیلی آلمان، ویزای تحصیلی سوئد و غیره مدرک تحصیلی و ریزنمرات ترجمه شده هستند. از این نکته مهم نیز غافل نشوید که کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده راهنمایی شما هم در زمینه دریافت پذیرش از دانشگاه های خارجی و هم آماده مشاوره درباب اخذ ویزای تحصیلی می باشد.

سوالات مهم در باب استعلام مدرک دانشگاه آزاد

پرسش ها و ابهامات زیادی درباب استعلام مدرک دانشگاه آزاد نیز مطرح است و ما در این بخش به بررسی و پاسخگویی به این سوالات می پردازیم:

  • دانش آموختگان دانشگاه آزاد جهت استعلام و اخذ گواهی پایان تحصیلات خود بایستی به چه سایتی مراجعه نمایند؟ همان طوری که در مطالب بالا هم عنوان شد، استعلام مدرک دانشگاه آزاد از طریق سامانه ویژه این دانشگاه موسوم به سامانه استعلام آنلاین دانشنامه های تحصیلی به نشانی اینترنتی alumni-iau.org انجام می شود.
  • متقاضیان به منظور ورود به سامانه استعلام آنلاین دانشنامه های تحصیلی دانشگاه آزاد به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟ شماره تایید سازمان مرکزی و کدملی برای ورود به این سامانه کافی است.
  • خدمات ارائه شده در سامانه استعلام آنلاین دانشنامه های تحصیلی دانشگاه آزاد چیست؟ استعلام دانشنامه و ثبت دانشنامه از جمله خدمات این سامانه به دانش آموختگان دانشگاه آزاد می باشد.
  • نحوه گرفتن دانشنامه و ریزنمرات از دانشگاه آزاد چگونه است؟ برای اخذ دانشنامه می توان مدارک لازم را تهیه و سپس از طریق سایت srbiau.ac.ir اقدام نمود. اما برای گرفتن ریزنمرات می توان به اداره فارغ التحصیلان واحد دانشگاهی مربوطه مراجعه و پس از ارائه مدارک لازم و پرداخت هزینه مربوطه ریزنمرات و مدرک تحصیلی خودتان را دریافت و سپس با مراجعه به سازمان مرکزی آن را تایید کنید.
3/5 - (1 امتیاز)

8 دیدگاه برای “استعلام مدرک دانشگاه آزاد

  1. سمانه گفت:

    سلام وقت بخیر
    کد تایید سازمان رو باید چجوری تهیه کنیم؟ منظورتون دانشگاهی که تحصیل کردیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله

  2. علی گفت:

    سلام واسه استعلام مدرک شماره تایید سازمان مرکزی لازم بود
    این شماره رو چیجور باید تهیه کنم با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسئله رو باید از طریق دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری بفرمایید

      1. مریم گفت:

        ببخشید از داخل چه سایتی

        1. امیر جلالی گفت:

          از طریق سایت سازمان دانشگاه آزاد

  3. آیسا گفت:

    سلام.نحوه استعلام ادارات درخصوص تاییدمدارک استخدامی و ارتقا شغلی همکارانشان چگونه است لطفا توضیح دهید.ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      میشه یک مقدار واضح تر سوالتون رو مطرح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *