مهاجرت

مهاجرت به اسکاتلند

مهاجرت به اسکاتلند

مهاجرت به اسکاتلند به عنوان کشوری که عضو UK می باشد، طرفداران زیادی دارد هرچند در مقایسه با سایر کشورهای عضو UK یعنی انگلستان، ایرلند و ولز، اسکاتلند نرخ بیکاری بالاتری دارد. اسکاتلند کشوری متنوع و مدرن است این کشور با خدمات بهداشتی و آموزش عالی محیطی بسیار مناسب برای کار و زندگی شناخته می شود. شما نمی توانید کشوری با شهرهایی مدرن را با فاصله کم از مناطق روستایی که دارای طبیعتی بکر هستند را به سادگی بیابید اما اسکاتلند این ارمغان را برای شما خواهد داشت.

  • روش های مهاجرت به اسکاتلند چیست؟
  • آسانترین شیوه برای مهاجرت به اسکاتلند چیست؟
  • شرایط مهاجرت کاری به اسکاتلند چیست؟
  • آیا از طریق خرید ملک در اسکاتلند می توان به اقامت این کشور رسید؟
  • از طریق ثبت شرکت و راه اندازی بیزینس چطور؟
  • حداقل سرمایه لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذار اسکاتلند چقدر است؟
  • آیا اقامت در اسکاتلند منجر به اقامت بریتانیا می شود؟
  • هزینه مهاجرت به کشور اسکاتلند چقدر است؟
  • هزینه زندگی در اسکاتلند چقدر است؟
  • حداقل امتیاز لازم به منظور اخذ ویزای اسکاتلند (بریتانیا) چقدر میباشد

اسکاتلند کشوری چند فرهنگی است و از آب و هوای معتدلی برخوردار است. این کشور از زبیاترین مناطق جهان به شمار می رود. زیبایی و مدرنتیه در این کشور و برخورداری از شهرهای که هرکدام خصوصیاتی منحصر به فرد برای ساکنین خود دارد باعث شده مهاجرت به این کشور انتخابی ایده آل به حساب آید. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مطالب را برای راهنمایی شما عزیزان بیان نموده ایم.

مهاجرت به اسکاتلند و زندگی در آن

اسکاتلند محیطی مناسب برای کار و زندگی به شمار می رود. مردم از سراسر دنیا در این کشور به گرمی مورد استقبال قرار می گیرند. با حمل و نقل عمومی بسیار عالی در این کشور این امکان را برای افرادی که مهاجرت به این کشور را انتخاب کرده اند فراهم می کند که به سادگی از حومه شهر به مرکز شهر تردد کنند که همین امر می تواند انتخاب های بسیاری را برای محل کار و محل زندگی برای متقاضیان کار در اختیار افراد قرار دهد. پس اگر تمایل دارید در یک طبیعت بکر روستایی زندگی کنید اما در یک محیط مدرن کار کنید اسکاتلند انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

شرحپارامتر
نام کشوراسکاتلند
منطقهبخشی از بریتانیا
قارهاروپا
عضو اتحادیه اروپا (EU)نیست
پایتختادینبرو
جمعیت5454000 نفر

هزینه زندگی در اسکاتلند در 30 روز حدود 1100€ (یورو) میباشد. همان طوریکه نمودار پایینی هم نشان می دهد، بیشترین بخش از هزینه های زندگی نیز صرف اجاره خانه در اسکاتلند می باشد:

نمودار توزیع هزینه های زندگی در اسکاتلند

شرایط زندگی در اسکاتلند

مهاجرت اسکاتلند در حال حاضر مطابق با سیستم امتیازی انگلستان مدیریت می شود. این بدان معناست که همان دسته‌ها، قوانین و مقررات ویزا که برای انگلستان اعمال می‌شود در حال حاضر برای اسکاتلند نیز قابل اجرا است. اما از 18 سپتامبر 2014 این روند تغییر کرد.اکثریت آرا به نفع استقلال اسکاتلند راه را برای اسکاتلند باز می کند تا کنترل و مسئولیت سیاست مهاجرت و مرزهای خود را به دست گیرد.

اطلاعات بیشتر: ویزای نخبگان اسکاتلند

. کسانی که از استقلال حمایت می کنند می بینند که این امر اسکاتلند را بهتر قادر می سازد تا سیاست ها و معیارهای مهاجرت خود را برای رسیدگی بهتر به مهارت های خاص، جمعیت شناسی و کمبود نیروی کار ماهر در اسکاتلند تنظیم کند. به طور خلاصه، دولت اسکاتلند قادر خواهند بود بر اساس نیازهای خود اسکاتلند تصمیمات سیاسی اتخاذ کنند. دولت فعلی اسکاتلند در نظر دارد رویکردی مبتنی بر امتیاز را با هدف نیازهای خاص اسکاتلند اعمال کند. از دیدگاه مهاجرت ویزای کار پس از تحصیل یکی از مقوله هایی است که به سرعت در کانون توجه قرارگرفت.

شاخص کیفیت زندگی در اسکاتلند

مهاجرت به ادینبورگ

مهاجرت به ادینبورگ برای اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس چندان دشوار نیست. آنها برای ورود به بریتانیا نیازی به ویزا یا مجوز زندگی در آنجا ندارند. با این حال، آنها باید شغلی در بریتانیا داشته باشند، در آنجا به مدرسه یا دانشگاه بروند یا بتوانند ثابت کنند که از نظر مالی مستقل هستند (مثلاً بازنشستگان با حقوق بازنشستگی تضمینی). اغلب توصیه می شود که اتباع اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا در بریتانیا باید برای گواهی ثبت رسمی درخواست دهند، اگرچه این امر به شدت ضروری نیست. این دو مزیت متمایز دارد: اول اینکه دسترسی به خدمات و مزایای دولتی را در صورت لزوم آسان ‌تر می‌کند. دوم، اگر اعضای خانواده از خارج از اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا بخواهند در بریتانیا به آنها بپیوندند، دردسر کمتری وجود خواهد داشت.

شیوه های مهاجرت به اسکاتلند در سال 2024

روش های اخذ اقامت اسکاتلند در سال 2024 به شرح ذیل می باشد:

مهاجرت به اسکاتلند در سال 2022 مطابق با سیستم امتیازی بریتانیا اداره و مدیریت می شود. این بدان معناست که دسته های ویزای یکسان و همچنین قوانین و مقررات مهاجرتی مشابهی در کل بریتانیا وجود دارد که برای اسکاتلند و انگلستان کاربرد دارد. این سیستم که سیستم امتیازی (PBS) نامیده می شود، از 18 سپتامبر سال 2014 اصلاح و در کل قلمروی بریتانیا به مرحله اجرا درآمده است.

راه های مهاجرت به اسکاتلند

بهترین روش برای مهاجرت به اسکاتلند

با توجه به این که مهاجرت به اسکاتلند از طریق سرمایه گذاری نیازمند صرف هزینه هنگفت است و اخذ ویزای کاری مستقیم نیز نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی دارد، علاقه مندان به زندگی در این کشور روش تحصیل را انتخاب می کنند. البته تحصیل در اسکاتلند در مقطع کارشناسی تنها برای دانشجویان اسکاتلندی و سایر دانشجویانی که تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا (EU) را دارند، رایگان است. دانشجویانی که تابعیت کشورهای UK یعنی انگلیس، ولز و ایرلند را دارند نیز سالیانه به طور متوسط 9250£ (پوند) پرداخت می نمایند؛ این در حالی است که دانشجویان سایر کشورهای دنیا رقم بسیار بیشتری را با توجه به رشته تحصیلی خود باید به دانشگاه های اسکاتلند پرداخت نمایند.

دانشجویان بین المللی همچنین باید توجه داشته باشند اگر می خواهند پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور، ویزای خود را تمدید کنند باید بتوانند شغلی پیدا کنند. به منظور پیدا کردن شغل نیز دانشجویان خارجی باید موفق به تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور شده باشند. برخی از بهترین دانشگاه های اسکاتلند در سال 2024 عبارت هستند از:

رتبه در رنکینگ ملی طی سال 2024بهترین دانشگاه های اسکاتلندشهری که دانشگاه در آن واقع شده
1The University of EdinburghEdinburgh
2University of GlasgowGlasgow
3Heriot-Watt UniversityEdinburgh
4University of St AndrewsSt Andrews
5University of StrathclydeGlasgow

تحصیل؛ بهترین روش برای مهاجرت به اسکاتلند 2024

با توجه به این که مهاجرت به اسکاتلند از طریق سرمایه گذاری نیازمند صرف هزینه هنگفت است و اخذ ویزای کاری مستقیم نیز نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی دارد، علاقه مندان به زندگی در این کشور روش تحصیل را انتخاب می کنند. البته تحصیل در اسکاتلند در مقطع کارشناسی تنها برای دانشجویان اسکاتلندی و سایر دانشجویانی که تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا (EU) را دارند، رایگان است. دانشجویانی که تابعیت کشورهای UK یعنی انگلیس، ولز و ایرلند را دارند نیز سالیانه به طور متوسط 9250£ (پوند) پرداخت می نمایند. اما فرآیند پذیرش دانشگاهی از اسکاتلند 2024 به چه صورتی است؟

تحصیل؛ بهترین روش برای مهاجرت

ویزا برای مهاجرت تحصیلی به اسکاتلند

به منظور درخواست ویزای تحصیلی اسکاتلند (انگلستان) Student route visa اولین و مهمترین شرط لازم این است که متقاضی از یکی از دانشگاه های اسکاتلند گواهی پذیرش تحصیلی (CAS) دریافت بکند. فقط در این صورت است که او صلاحیت درخواست ویزای تحصیلی برای مهاجرت به اسکاتلند 2024 را به دست می آورد. سپس با توجه به معیارهای زیر نیز متقاضی بایستی حداقل 70 امتیاز را از سیستم Point-based انگلستان دریافت کند:

شرایط ویزا برای مهاجرت تحصیلی به اسکاتلند

در این صورت متقاضیان با تهیه مدارک زیر و مراجعه به سفارت انگلستان می توانند برای درخواست ویزای تحصیلی خود اقدام کنند:

  • گذرنامه ملی معتبر
  • فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی انگلستان
  • عکس پاسپورتی مطابق استاندارد عکسهای انگلستان
  • گواهی پذیرش تحصیلی (CAS) از دانشگاه اسکاتلندی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS و یا TOEFL
  • گواهی عدم سوء پیشینه صادره از پلیس ایران در طی یکماه اخیر
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی (ماهیانه در حدود £ 1334 پوند برای دوره های تحصیلی در لندن و حدود £ 1023 پوند برای دوره های تحصیلی خارج از لندن)
  • گواهی تست منفی بیماری سل
  • رضایت نامه برای متقاضیان زیر 18 سال
  • رسید واریز هزینه درخواست ویزای تحصیلی اسکاتلند (بریتانیا) در حدود £ 348 (پوند)

مهاجرت کاری به اسکاتلند 2024

یکی دیگر از شیوه های راحت جهت مهاجرت به اسکاتلند، مهاجرت کاری به این کشور می باشد. کشوری که نرخ بیکاری آن با حدود 3.3% نشانگر وضعیت ایده آل استخدام و اشتغال می باشد. اسکاتلندی که سطح درآمدی آن نیز برای کارگران و متخصصان خارجی بسیار وسوسه کننده است. به طوری که متوسط درآمد خالص ماهیانه آن در حدود GBP 4892 (پوند) بوده که بالاتر از متوسط درآمدی در دیگر بخش های بریتانیا یعنی انگلستان و ولز است:

مقایسه متوسط درآمد خالص ماهیانه در کشور بریتانیا

اما شرایط مهاجرت کاری به اسکاتلند  کاملا مشابه شرایط مهاجرت کاری به انگلستان است. به این ترتیب که فرآیند کاریابی در این کشور با اخذ گواهی اسپانسری (CoS) شروع شده و نهایتا نیز به اخذ ویزای کارگر ماهر Skilled workers visa ختم می شود. اما از آنجایی که اخذ ویزاهای مهاجرتی بریتانیا از نوع سیستم امتیاز محور است بنابراین با در نظر گرفتن معیارهای زیر، متقاضیان بایستی حداقل 70 امتیاز لازمه را کسب کنند.

نکته آخر اینکه تمکن مالی از جمله مدارک مهم برای مهاجرت کاری اسکاتلند محسوب می شود و اثبات آن از 2 طریق زیر برای کارگران خارجی میسر می شود:

مدارک مهم برای مهاجرت کاری اسکاتلند

مهاجرت سرمایه گذار به اسکاتلند 2024

این روش مهاجرتی به کشور اسکاتلند یک روش پر پیچ و خم دار و پر هزینه ای محسوب می شود. اما بزرگترین حسن آن نیز این است که سرمایه گذاران پس از اقامت حداقل 2 ساله در اسکاتلند یا بقیه بخش های بریتانیا می توانند به اقامت دائمی ILR دست یابند. در قالب این روش مهاجرتی نیز دولت اسکاتلند به سرمایه گذاران خارجی ویزای نوع Tier 1 یا همان ویزای سرمایه گذار ارائه می کند که یک ویزای اقامت کوتاه مدت می باشد. ماکسیمم 1 تا 2 سال اعتبار داشته منتها با تامین شرایط لازم امکان تمدید دارد.

مهاجرت سرمایه گذار به اسکاتلند

مهاجرت به اسکاتلند از طریق الحاق خانواده

یکی دیگر از راه های مهاجرت به اسکاتلند از طریق مهاجرت خانوادگی است. بدین ترتیب که دولت بریتانیا (اسکاتلند) به اعضای خانواده دارندگان ویزای کاری، تحصیلی و یا سرمایه گذاری این کشور انواع ویزاهای خانوادگی Family visas صادر می کند. بنابراین همسر، فرزندان و حتی والدین دارنده اقامت اسکاتلند یا بریتانیا صلاحیت این را دارد که با توجه به شرایط خود متقاضی یکی از ویزاهای خانوادگی به شرح زیر باشد:

  •  ویزای همسر
  • ویزای کودک
  • ویزای والدین

اخذ اقامت اسکاتلند از طریق پناهندگی

پناهندگی خطرناک ترین روش مهاجرتی است که به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود و لازم به ذکر است که اسکاتلند نیز در سال های اخیر نسبت به آن بسیار سخت گیرانه عمل کرده است. در واقع از آن جایی که پناهندگان هزینه اقتصادی زیادی بر کشورهای توسعه یافته تحمیل می کنند و از طرفی به دلیل تفاوت فرهنگی شدید، معمولا بسیاری از آن ها مرتکب جنایات وحشتناک در خاک کشور میزبان می شوند، در سال های اخیر غالبا با درخواست پناهندگی افراد در اسکاتلند و سایر کشورها، موافقت نمی شود.

شهرهای بزرگ برای مهاجرت به اسکاتلند

شهرهای گلاسکو و ادینبرا از بزرگترین شهرهای اسکاتلند به شمار می آیند و در ردیف 10 مرکز مالی برتر اروپا قرار گرفته است. ادینبرا پایتخت اسکاتلند است و از زیباترین شهرهای اسکاتلند به شمار می رود. ترکیب فرهنگ و تاریخ و معماری این شهر را به مکانی مطلوب برای زندگی تبدیل کرده است. ادینبرگ در اروپا به شهری قدیمی و سنتی اما پویا شناخته شده است. این شهر جمعیتی بیش از 500000 نفر دارد و هرساله دانشجویان بسیاری برای تحصیل این شهر را انتخاب می کنند.

پس اگر قصد مهاجرت را دارید می توانید از طریق مهاجرت از طریق تحصیل برای تحصیل در دانشگاه هایی همچون دانشگاه ادینبرا در این شهر که رتبه بیست و سومین دانشگاه برتر جهان را از آن خود کرده است از جمله دانشگاه های محبوب بین دانشجویان است که هرساله دانشجویان بسیاری را برای تحصیل به این کشور ترغیب می کند.

شهر گلاسکو در اسکاتلند

شهر گلاسکو و طبیعت بکر اطراف آن از شهرهای محبوب برای مهاجرت به اسکاتلند به شمار می رود. مراکز خرید مناسب و کافه ها و مراکز تفریحی از جمله مواردی است که این شهر را به یکی از شهرهای مهیج برای مهاجرت تبدیل کرده است. این شهر از تجهیزات ورزشی فوق العاده ای برخوردار است. دانشگاه گلاسکو که در این شهر واقع شده است از سایر دانشگاه های معتبر این کشور به شمار می رود و رتبه 65ام را در بین دانشگاه های جهان را از آن خود کرده است. با توجه به این که این دانشگاه در رشته های مهندسی بسیار خوب عمل کرده است هر ساله امار بالایی از افرادی که مهاجرت به اسکاتلند را انتخاب می کنند متعلق به مهاجرانی است که برای ادامه تحصیل در رشته های مهندسی این دانشگاه را انتخاب کردند.

شهرهای بزرگ برای مهاجرت به اسکاتلند

امنیت و پول رایج در اسکاتلند

اسکاتلند کشوری امن برای تحصیل و کار و زندگی به شمار می رود. جالب است بدانید که افسران پلیس در این کشور با خود حتی اسلحه نیز حمل نمی کنند. پلیس های محلی در تمامی مناطق شهرهای این کشور حضور دارند. در برخی مناطق این کشور دیده بان هایی دارد که به صورت داوطلبانه بر جرم هایی از قبیل نقاشی دیواری و ریختن زباله نظارت می کنند. پول رایج این کشور نیز همانند سایر کشورهای بریتانیا پوند می باشد. اما جالب است بدانید بانک های اسکاتلند نسخه چاپ شده مخصوص خود را دارند. این اسکناس های اسکاتلندی در سراسر بریتانیا شناخته شده و مورد پذیرش می باشد.

خدمات درمانی اسکاتلند

افرادی که در اسکاتلند زندگی می کنند می توانند از یک خدمات کامل و متنوع مراقبت های بهداشتی، با خدمات بهداشتی ملی (NHS) به هر دو روش های خصوصی و دولتی استفاده کنند. درباره اسکاتلند در این لینک بیشتر بخوانید. اکثریت ارائه خدمات NHS رایگان است و هر نوع مراقبت هایی که به طور خصوصی انجام شود، به صورت مستقیم یا به طور معمول از طریق یکی از چندین طرح بیمه خدمات درمانی خصوصی پرداخت می شود. تازه واردین به اسکاتلند واجد شرایط مراقبتهای بهداشتی رایگان هستند، این در صورتی است که آنها حداقل 6 ماه ویزای معتبر داشته باشند.

اجاره خانه در مهاجرت به اسکاتلند

پیدا کردن یک محل برای زندگی یکی از مهمترین نیازها هنگام مهاجرت به اسکاتلند است. بسته به اینکه چه مدت می خواهید در این کشور اقامت داشته باشید، می توانید یک خانه را بخرید یا اجاره کنید. هر کدام از شما تصمیم به انجام این کار دارید. می توانید طیف وسیعی از گزینه های مسکن را مشاهده کنید که در آن می توانید بین همه چیز از آپارتمان های کنار دریا و خانه های بزرگ ویکتوریا به خانه های مدرن تر فرصت انتخاب داشته باشید و نمایندگان املاک و اجاره ای می توانند در جستجوی برای محل مناسب برای اجاره به شما کمک کنند.

آنها می توانند آپارتمان ها و خانه های شما را به شما نشان دهند و مشاوره و راهنمایی را در طول فرآیند اجاره ارائه دهند. برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد اقامت اسکاتلند و همچنین مهاجرت به کشورهای تاپ دنیا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات مهم درباب شرایط مهاجرت به اسکاتلند

همگان می دانند که اسکاتلند جزء بهترین مقاصد مهاجرتی در کل اروپاست و به همین دلیل متقاضیان درباره این کشور و نیز شرایط و شیوه های مهاجرت به آن سوالاتی مطرح می کنند:

  • انواع روش های رسمی و قانونی برای مهاجرت به اسکاتلند کدامند؟ تحصیل، کار، سرمایه گذاری و نیز الحاق خانواده از آنجمله روشهاست.
  • پیش شرط مهم بمنظور درخواست ویزای تحصیلی اسکاتلند چیست؟  دریافت نامه پذیرش تحصیلی (CAS) از دانشگاه اسکاتلندی
  • پیش شرط مهم بمنظور درخواست ویزای کاری اسکاتلند چیست؟ اخذ گواهی اسپانسری (CoS) از یک کارفرمای اسکاتلندی یا بریتانیایی
  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی اسکاتلند چقدر است؟ هزینه درخواست ویزای تحصیلی اسکاتلند در حدود £ 348 (پوند) می باشد.
  • هزینه و مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای کاری اسکاتلند چقدر است؟ مدت زمان رسیدگی به ویزی کاری اسکاتلند بسته به اینکه آیا درخواست از خارج بریتانیا ارسال شده و یا از داخل بریتانیا ارائه شده متفاوت است. در شرایط فعلی مدت زمان رسیدگی به این نوع ویزای اسکاتلند 2 الی 3 ماه متغیر است. و در ضمن هزینه رسیدگی به درخواست متقاضیان نیز بسته به فاکتورهای مختلف از 625 الی £ 1423 (پوند) متغیر می باشد.
  • حداقل امتیاز لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند چقدر است؟ حدود 70 امتیاز
  • حداقل امتیاز لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذار اسکاتلند چقدر است؟ حداقل 95 امتیاز
4.7/5 - (23 امتیاز)

27 دیدگاه برای “مهاجرت به اسکاتلند

  1. مهشید گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من دانشجوی رشته زبان و ادبیات انگلیسی ام
    برای من تحصیل توی مقطع کارشناسی ارشد اسکاتلند امکان پذیره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله قطعا می تونید توی رشته های مرتبط با گروه ادبیات انگلیسی ادامه تحصیل بدید

  2. مبینا گفت:

    من پرستارم شرایط شغلی مناسب برای مهاجرت ب اسکاتلند رو دارم؟؟و اینکه هزینه مهاجرت با مدرک پرستاری چقدر میشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید بعد از معادلسازی مدرک خودتون توی این کشور به ادامه کار مشغول بشید

  3. رضا گفت:

    سلام من در ماه بدون کار کردن5تا 6هزار یورو درامد دارم میتونم با تمکن مالی به اسکاتلند مهاجرت کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام باید منبع درآمد خودتون رو مشخص کنید

  4. Ismail گفت:

    سلام چطور میشه اقدام کرد. من دیپلم برق صنعتی هستم. و ۱۸ سال سابقه دارم. ۱۳ سال سابقه بیمه. متاهلم. میشه کمکم کنید.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای مهاجرت کاری ابتدا مقاله کار در اسکاتلند رو مطالعه بفرمائید
      البته رزومه شما برای کار در آلمان مناسب تره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

    2. Maxine گفت:

      سلام
      من ۲۲ ساله هستم و کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دارم. آیا برای مهاجرت کاری اسکاتلند برای من مناسب هست؟ یا کشور دیگه ای هست که مناسب تر باشه؟

      1. داوری گفت:

        سلام
        شرایط سنی و مدرک شما برای کار مناسب نیست اما در کل بهتره که از طریق تحصیلی اقدام کنید و رزومه خودتون رو برامون کامل بفرستید تا بتونم بهترین گزینه رو به شما معرفی کنم

    3. پریسا اجاق گفت:

      سلام چطور میتونم برای مهاجرت تحصیلی در مقطع دکتری مشاوره بگیرم و راهنمایی بگیرم

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        با شماره 02191003232 تماس بگیرید مشاورین ما شما رو راهنمایی می کنند

  5. مهراد گفت:

    این کشور اگر می تونست از بریتانیا تبعیت نکنه خیلی راحت تر مهاجر می گرفت

  6. مهراد گفت:

    همه راه های مهاجرت به این کشور برای ایرانیا سخت شده

  7. ترانه فرجیان گفت:

    با سلام آیا اسکاتلند دارای ویزای همراه می باشد؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      چه نوع ویزایی مورد نظر شماست؟

  8. مهشید رحمانی گفت:

    چجوری میتونم با همسر و فرزندم به این کشور ورود کنم؟ میخوام ترجیحا همزمان بریم

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض احترام
      برای راهنمایی بهتر شما نیازمند اطلاعاتی در خصوص رزومه شما و خانواده تان هستیم. در این خصوص با ما ارتباط بگیرید.

  9. امیر عباس گفت:

    اگه امکانش هست در مورد شرایط گرفتن اقامت کشور نیوزلند هم مطلب بذارید

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب
      مقاله اقامت نیوزلند را مطالعه فرمایید.

  10. جمال عبدالعزیز گفت:

    با سلام. ببخشید من یه سوال در مور هزینه زندگی تو خود شهر گلاسکو داشتم. چطور میتونم مطرح کنم

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      در خدمتتون هستیم. علاوه بر این شما می توانید با شماره 021-91003232 ارتباط بگیرید.

  11. hiva گفت:

    با سلام هزینه خریدخانه و یا اجاره در این کشور چگونه است؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      مقاله خرید ملک در اسکاتلند را مطالعه فرمایید.

  12. ایرج ایوانکی گفت:

    فکر نمیکنم به ما ایرانیا راحت ویزا بدن

  13. حسن محمدی گفت:

    آیا هزینه ها در اسکاتلند کمتر از انگلستان است؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      تقریبا هزینه ها یکسان است در این زمینه مقاله هزینه زندگی در اسکاتلند را مطالعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *