ویزای کاری

اسکیل ورکر کانادا

اسکیل ورکر کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر کانادا که یکی از بهترین روش های ورود به این کشور است که با سایر روش های مهاجرتی آن متفاوت است.متقاضیان باید با داشتن اطلاعات کافی و شرایط مورد نیاز اقدام به کسب این نوع روادید کنند تا دچار پشیمانی نشوند و پروسه مهاجرت خود را با موفقیت به اتمام برسانند. کشور کانادا در زمینه اقتصادی کشوری پیشرفته و بسیار قدرتمند محسوب می شود و همچنین از لحاظ رفاه اجتماعی وضعیت فوق العاده مناسبی دارد؛ به همین دلیل هر ساله افرادی زیادی به این کشور مهاجرت می کنند تا زندگی بهتری داشته باشند و از مزایای اقامت کشور کانادا بهره مند شوند.

شهروندان کشور پیشرفته کانادا با داشتن پاسپورت این کشور می توانند به اکثر کشورهای جهان سفر کنند و سپس به کشور خود بازگردند. لازم به ذکر است که برای شروع هر گونه پروسه مهاجرتی به کشورهای مختلف، نیاز به کسب آگاهی کافی و لازم درباره مقصد و شرایط مهاجرت به کشور مورد نظر می باشد؛ برای انجام این امر شما عزیزان می توانید با کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید و بهترین روش را برگزینید. روادید اسکیل ورکر کانادا به افردی ارائه می شود که توانایی و مهارت خاصی در انجام دادن یک کار مشخص دارند و می توانند به جای نیروی داخلی، مشغول به کار شوند و حقوق کافی برای سکونت و زندگی در کشور کانادا کسب کنند و از عهده هزینه زندگی در کانادا بر بیایند.

شرایط اسکیل ورکر کانادا (Skilled Worker)

اسکیل ورکر همان کارگران ماهر کانادا هستند که در بین آنها هم کارگران کانادایی و هم کارگران خارجی یافت می شود. کارگرانی که رشته شغلی آنها در دسته بندی مشاغل ملی (NOC) کانادا قرار می گیرد و غالبا نیز جزء مشاغل مورد نیاز کشور کانادا به حساب می آیند. این دسته از مشاغل در کانادا از یک بازار کاری بسیار ایده آلی برخوردارند. مطابق آمار مربوط به فوریه سال 2024 نیز متوسط درآمد اسکیل ورکر در این کشور بین $546000 تا 105000$ (دلار) متغیر است.

برای اینکه با سطح درآمدی این دسته از شاغلین در کانادا بیشتر و بهتر آشنا شوید، توصیه می شود به نمودار گرافیکی زیر توجه کنید:

مقایسه درآمد سالیانه اسکیل ورکر کانادا

همان طوری که در نمودار فوق نیز ملاحظه می شود، در بین اسکیل ورکرهای کانادا جراحان بالاترین درآمد را به خود اختصاص می دهند.

اسکیل ورکر کانادا (Skilled Worker)چه کسانی هستند؟

متقاضیان و افرادی که می خواهند با روادید اسکیل ورکر وارد کشور کانادا شوند، همانطور که از اسم این روادید معلوم است، باید مهارت خاصی در انجام یک کار مشخص داشته باشند. اگر شما می خواهید روادید اسکیل ورکر کشور کانادا را کسب کنید، بهتر است بدانید که این نوع از روادید کاری کانادا، بر پایه امتیاز ارائه می شود. به طور کلی برای کسب روادید اسکیل ورکر کانادا دو مرحله باید سپری شود و متقاضی و یا فرد درخواست کننده باید در هر دو مرحله امتیاز کافی کسب کند.

در مرحله اول کسب روادید اسکیل ورکر متقاضیان باید از صد امتیاز حداقل 67 امتیاز کسب کند تا وارد مرحله دوم کسب این روادید کاری شود. در مرحله دوم کسب روادید اسکیل ورکر کانادا متقاضیان باید از 1200 امتیاز حداقل 440 امتیاز کسب کنند. اگر متقاضیان بتوانند در هر دو مرحله امتیازهای لازم را بدست بیاورند، دولت کانادا به این افراد گواهی اقامت همیشگی کشور کانادا را ارائه می دهد.

اسکیل ورکر کانادا بر اساس موارد زیر امتیاز بندی شده است:

  • Work Experience
  • Academic Degree
  • Compatibility Factor
  • Skill matching

 

اما دلایل این روند افزایشی مهاجرت کارگران ماهر یا اسکیل ورکرها به کانادا را می توان در امتیازات متعدد و گسترده کانادا برای این دسته از متقاضیان دانست که از همه مهمتر سطح درآمدی بالا و کیفیت زندگی برتر دو قطب آهن ربای مهاجرت به کانادا محسوب می شود. اما در اینجا شاید این سوال هم مطرح شود که بهترین جا برای اقامت اسکیل ورکرهای ایرانی کجای کانادا است؟ برای پاسخ به این سوال، ما با توجه به فاکتورهای مختلفی از جمله متوسط درآمدی، خالص دارائی خانوار، نرخ مالیاتی و غیره استفاده کرده و بهترین جاهای کانادا برای زندگی و کار شهروندان ایرانی را بدین ترتیب مشخص نمودیم:

بهترین مکان برای اقامت اسکیل ورکرها در کانادا

SKILLED TRADE در کانادا

افرادی که به جای مدرک دانشگاهی، مدرک فنی برای کار در یک شغل خاص کسب کرده اند، می توانند با انتخاب این روش که یکی از شاخه های کاری نوع “b” از روش های ورود سریع به کانادا می باشد، به این کشور پیشرفته سفر کنند و مشغول به کار شوند. اداره کار کانادا مشاغل مختلف را به صورت زیر تقسیم کرده است:

نوع اول Skill Type 0: این نوع مشاغل از نوع مدیریتی می باشند و بیشتر متقاضیان این دسته از مشاغل مدیران صنعتی، مدیران بازرگانی، مدیران باشگاه های فرهنگی و ورزشی، مدیران رستوران ها و غیره می باشند. Skill Level A: این نوع مشاغل از نوع تحصیلات آکادمیک می باشند؛ این بدان معناست که متقاضیان این دسته از مشاغل دارای مدرک های تحصیلی هستند مانند دکترهای زمینه های مختلفی، وکلا، مهندسان و غیره.

دیگر نوع آنSkill Level B: این نوع مشاغل از نوع تحصیلات کالج می باشند؛ این بدان معناست که متقاضیان این دسته مشاغل دارای مدرک فنی و حرفه ای هستند مانند سر آشپزهای رستوران های مختلف، برق کار، تاسیسات و غیره. Skill Level C: این نوع مشاغل از نوع تحصیلات دبیرستان یا کارورزی می باشند؛ این بدان معناست که متقاضیان این دسته مشاغل نیازی به داشتن مدرک دانشگاهی یا فنی ندارند و پس از اتمام دوره دبیرستان می توانند در مشاغلی چون رانندگی، قصابی، فروشندگی و غیره مشغول به کار شوند. Skill Level D: این نوع از مشاغل برای افرادی مناسب می باشد که می خواهند مشغول به نظافت، چیدن میوه و غیره شوند.

مراحل اسکیل ورکر کانادا

مراحل اسکیل ورکر کانادا

افرادی که می خواهند از طریق روادید اسکیل ورکر کانادا وارد این کشور شوند، باید از طرف یک کمپانی معتبر و یا کارفرمای کمپانی معتبر پیشنهاد کاری داشته باشند، اما به طور کلی مراحل کسب روادید اسکیل ورکر به این صورت است که متقاضی باید از طرف کارفرمای کانادایی جاب آفر دریافت کند سپس کارفرما باید این پیشنهاد را تمدید کند. کارفرمای متقاضی برای دریافت مجوز کاری به اداره کار کانادا مراجعه می کند، پس از صدور مجوز کاری، متقاضی می تواند روادید مربوطه را کسب کرده و برای کار در کانادا به این کشور مهاجرت کند.

امتیازبندی اسکیل ورکر کانادا )استخر اول)

در اولین مرحله امتیازبندی اسکیل ورکر کانادا، مهم ترین موارد به صورت زیر می باشند. مدرک زبان: در این بخش متقاضیان می توانند 28 امتیاز بدست آورد و معیارهای اصلی مهارت زبان به صورت مهارت های نوشتاری، مهارت های مکالمه، مهارت های شنوایی، مهارت های خواندنی می باشد. میزان تحصیلات: در این بخش متقاضی می تواند 25 امتیاز کسب کند و مهم ترین موضوع در این بخش معادل سازی مدرک تحصیلی می باشد که باید حتما انجام شود. پایین ترین امتیاز این قسمت مربوط به افرادی می باشد که مدرک دیپلم دارند و امتیاز آن ها 5 می باشد. بالا ترین امتیاز این قسمت مربوط به افرادی می باشد که مدرک دکترا دارند.

تجربیات کاری: در این بخش متقاضیان در صورتی که بیش از 6 سال تجربه کاری داشته باشند می توانند 15 امتیاز کامل را کسب کنند؛ اما در صورتی که متقاضیان کمتر از 6 سال تجربه کاری داشته باشند می توانند از 9 تا 13 امتیاز بدست آورند. سن: متقاضیان می توانند در صورتی امتیاز کامل (12) این بخش را کسب کنند که از 18 تا 35 سال سن دارند. لازم به ذکر است که متقاضیانی که به سن قانونی نرسیده اند و یا بیش از 47 سال سن دارند، امتیازی در این بخش نمی گیرند. پیشنهاد کاری: افرادی که از کمپانی های معتبر پیشنهاد کاری دارند، می توانند حداکثر 10 امتیاز در این بخش بدست آورند.

وضعیت تاهل: در صورتی که متقاضی ازدواج کرده باشد، همسر وی با داشتن شرایط خاص مانند داشتن مدرک زبان، مدرک تحصیلی، سابقه کار و غیره، می تواند حداکثر 10 امتیاز در این بخش کسب کند.

امتیازبندی اسکیل ورکر کانادا (استخر دوم)

در دومین مرحله امتیازبندی اسکیل ورکر کانادا، مهمترین موارد به صورت زیر می باشند:

  • The main human factors
  • Spouse Factors
  • Matching skills
  • Extra points
  • Language skills
  • W.E

هموطنان گرامی میتوانند برای کسب اطلاعات دقیق درباره ریز امتیازبندی اسکیل ورکر کانادا از طریق جدول زیر عمل کنند:

فاکتورهاحداکثر امتیازات CRS به همراه همسرحداکثر امتیازات CRS بدون همسر
بخش A و B فاکتورهای سرمایه انسانی
سن100100
مدرک تحصیلاتی150150
دانش زبانی170160
سابقه کار کانادایی8080
ماکسیمم امتیاز بخش A و B500500
بخش C فاکتورهای قابلیت انتقال مهارت
ترکیب تحصیلات و دانش زبانی یا سابقه کار در کانادا5050
ترکیب سابقه کار غیرکانادایی و مهارت زبان خارجه یا سابقه کار کانادایی5050
ترکیب مدرک فنی حرفه ای و مهارت زبان خارجه5050
حداکثر امتیازات بخش C100100
بخش D سایر امتیازات
داوطلب استانی600600
پیشنهاد کاری معتبر200200
مهارتهای زبان فرانسوی3030
خواهر و برادر در کانادا (مقیم دائم یا تبعه کانادایی)1515
حداکثر امتیاز بخش D600600
حداکثر امتیازات لازم در تمام بخشها برای کسب صلاحیت اخذ دعوت نامه12001200

در صورتی که متقاضی بتواند در این مرحله بیش از 440 امتیاز بدست آورد، میتوانند از مزایای اسکیل ورکر کانادا بهره مند شود. ورود به کانادا از طریق اسکیل ورکر به متقاضیانی که توانایی خاصی در انجام کارهای متقاوت دارند اجازه کسب گواهی اقامت کانادا را میدهد. بطور کلی کار در کانادا بستگی به عواملی مانند توانایی ها، مدارک آکادمیک و فنی، مدارک زبان و غیره دارد.

مهاجرت از طریق اسکیل ورکر به کانادا مختص پزشکان

پزشکان نیز می توانند به عنوان نیروی کار ماهر به کانادا ورود کنند که شرایط مهاجرت از طریق اسکیل ورکر به کانادا برای پزشکان دارای یکسری مراحل خاصی است، که به شرح زیر است:

  • تشکیل پرونده در سیستم Express Entry Profile (برنامه سریع مهاجرت به کانادا) به علت این که مدرک اشخاص در خارج از کشور کانادا صادر شده است، ECA باید به شورای پزشکان کانادا ارسال گردد.
  • به منظور ارزیابی مدارک تحصیلی باید در سایت مربوطه تشکیل پرونده گردد.
  • معادل سازی مدارک تحصیلی به همراه روند ارزیابی
  • تمامی گزارشات می بایست در سیستم اکپرس اینتری وارد گردد.
  • ثبت نام در بورد پزشکی در کانادا
  • پس از تصمیم گیری تیم بورد پزشکی کانادا، مشخض می شود که لازم است اشخاص چه دوره هایی را بگذرانند.

با این که مهاجرت از طریق اسکیل ورکر به کانادا بسیار مطلوب و ایدآل است، اما ناگفته نماند مهاجرت از این طریق روندی زمانبر می باشد.

اسکیل ورکر کانادا و الزامات کلیدی

آن دسته از افرادی که از طریق اسکیل ورکر کانادا قصد مهاجرت به این کشور را دارند، باید به خوبی با الزامات کلیدی در این زمینه آشنا شویند. برخی از الزامات اساسی برای روادید اسکیل ورکر جهت کار در کانادا در جدول زیر ارائه شده است:

الزامات کلیدی مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکرتوضیحات
سابقه کار پاره وقتتجربه کاری متقاضیان باید کار با حقوق شامل دستمزد پرداخت شده یا کمیسیون کسب شده باشد. این کشور کار داوطلبانه یا کارآموزی بدون حقوق را در نظر نمی گیرد.
سابقه کار دانشجوییتجربه کاری به دست آمده در حین تحصیل ممکن است به عنوان حداقل نیازهای متقاضاین برای روادید اسکیل ورکر در کانادا در نظر گرفته شود.
تجربه کاری ماهرتجربه کاری ماهر برای مهاجرت از طریق اسکیل ورکر به این معنی است که، شما در یکی از دسته بندی های شغلی کانادا مشغوله به فعالیت باشید.

برای مطلع شدن از شرایط اخذ ویزای کاری در کانادا، با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که در امور مهاجرتی بسیار باتجربه می باشند، در تماس باشید.

سوالات همیشگی در خصوص اسکیل ورکر کانادا

مهم ترین سوالاتی که در خصوص اسکیل ورکر کانادا مطرح می شود عبارتند از:

  • تعریف اسکیل ورکر کانادا چیست؟ اسکیل وروکر یک سیستم امتیازبندی دقیق برای علاقمندان به کار در کشور کاناداست که در صورت عبور از آن می توان به اقامت دائم کانادا رسید.
  • شاخص های کلیدی در اخذ امتیاز کافی اسکیل ورکر کانادا چیست؟ سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، مدرک معتبر زبان و پیشنهاد کاری معتبر از کانادا.
  • چگونه می توان به صلاحیت دریافت اسکیل ورکر خود دست پیدا کرد؟ از طریق سایت اداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا (IRCC) می توان به صورت آنلاین امتیازات شخصی را حساب کرد.
  • امتیاز مورد نیاز برای عبور از مرحله اول اسکیل ورکر کانادا چه مقدار است؟ 67 امتیاز از 100 امتیاز ممکن.
5/5 - (15 امتیاز)

32 دیدگاه برای “اسکیل ورکر کانادا

  1. سعید گفت:

    سلام .. از کدوم لینکی باید در اسکیل ورکر ثبت نام کنم .. لطفا راهنمایی کنید ..

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام باید وارد سایت اداره مهاجرت کانادا بشید

  2. تینا گفت:

    سلام
    استاد دانشگاه- دانشیار
    مدرک دکتری فیزیک فوتونیک
    ۵ سال سابقه کار هیت علمی
    ۳۵ سال سن
    مدرک زبان ۸ ایلتس جنرال
    کمتر از یک سال سابقه کار در کانادا
    مجرد
    ایا شرایط اکسپرس اینتری را دارم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      امتیازتون رو بررسی کردید که چند شده؟ به من اعلام کنید تا راهنماییتون کنم

  3. مریم گفت:

    سلام .من 27سالمه .ارشد اقتصاد دارم و 4سال سابقه کاری دارم.الان برای مهاجرت دارم ایلتس میخونم و مدرکgre هم میخوام بگیرم.میشه راهنمایی کنید برای مهاجرت کاری به کانادا چه شرایطی لازمه غیر از اینها و چطور میتونم اقدام کنم برای رفتن…و اینکه خب مراحل زبان و gre کمی طول میکشه اما برای ادامه راه به راهنمایی و کمکتون نیاز دارم.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      اصل مهاجرت کاری به کانادا از طریق اسکیلد ورکر همون امتیازبندی هاشه که بهتره ابتدا امتیازاتتون رو اعلام بفرمائید تا براتون بررسی کنیم به حدنصاب میرسه یا خیر

  4. سیما گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    آیا اسکیل ورکر با اکسپرس اینتری تفاوت داره؟ تفاوتشون چی هست؟
    با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      اسکیلد ورکر یا نیروی کار ماهر برای کار در کانادا از طریق روش اکسپرس انتری اقدام میکنه

  5. علیرام نورائی گفت:

    با آیلتس ۵ هم امتیاز میاریم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خیر خیلی نمره کمیه

  6. علی قاسمی گفت:

    سلام، برای کانادا حتما سابقه بیمه نیازه؟

    1. داوری گفت:

      سلا م و درود
      بله بهتره که بیمه داشته باشید

  7. علی رام رادین فر گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد اسکیل ورکر کانادا تشکر می کنم اگه انکانش هست در مورد سرمایه گذاری در ایالت بریتیش کلمبیا هم مطلب بذارید

    1. رهنما گفت:

      عرض ارادت
      مقاله سرمایه گذاری در ایالت بریتیش کلمبیا راهنمای شما دوست عزیز خواهد بود.

  8. v!da گفت:

    سلام
    بسیار از مقاله ها و موسسه خوبتون ممنونم
    من در زمینه استارتاپ 8 سال تجربه کاری مفید دارم و در یکی از کمپانی های معتبر در تبریز هم مشغول به کار هستم.من با سن 32 ایا میتونم برای اسکیل ورکر کانادا اقدام کنم؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      رزومه و سطح زبان شما نیاز به بررسی دارد. برای این امر با موسسه ارتباط بگیرید.

  9. صبا صابری گفت:

    سلام ممنون از سایت به روزتون

  10. اسما گفت:

    بابت مطالب مفیدتون ممنونم

  11. ترانه شایگان گفت:

    سلام خدمت شما آیا بودن در محیط کانادا مهم می باشد؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله قطعا این امر تاثیرگذار خواهد بود.

  12. علی نظری گفت:

    سلام اسکیل ورکر کاندا چه شرایطی داره برای مهاجرت ؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      مقاله فوق را مطالعه نمایید و در صورت داشتن ابهام با ما ارتباط بگیرید.

  13. عباس گفت:

    اسكيل وركر كانادا طولانيه راه بهتري هم داريد?

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای بررسی رزومه خود با ما ارتباط بگیرید.

  14. ارمغان گفت:

    Ba Salam Va khaste Nabashid. Mamnon az maghale Mofideton

  15. e.farahani گفت:

    برای اسکیل ورکر کانادا چه امتیازی نیاز داریم؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار و سطح زبان شما باید مورد بررسی قرار گیرد. سایر عوامل تاثیرگذار را میتوانید در مقاله مطالعه بفرمایید.

  16. سینا گفت:

    بسیار مفید و بروز

  17. امیرحسین گفت:

    با سلام
    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.

  18. Ao گفت:

    آیا‌ کانادا به کارگران نیمه ماهر یا ساده هم ویزا میده؟

    1. رهنما گفت:

      عرض ارادت
      رزومه متقاضی پیش از اقدام باید مورد بررسی قرار گیرد.

  19. leilakk گفت:

    خیلی عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *