ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به آذربایجان

اعزام دانشجو به آذربایجان

یکی از همسایه های ایران که از لحاظ کیفیت نظام آموزشی قابل اعتماد است و مورد استقبال بسیاری از دانشجویان در سال های گذشته قرار گرفته است کشور آذربایجان می باشد. متقاضیان تحصیل باید از شرایط کلی اعزام دانشجو به آذربایجان اطلاع داشته باشند و قبل از تصمیم به مهاجرت به این کشور درباره آن تحقیق کنند. آذربایجان از نظر فرهنگی اشتراکات بسیاری با ایران دارد و در واقع یکی از گزینه های مناسب برای تحصیل بشمار می رود.

از نظر جغرافیایی کشور آذربایجان یک گذرگاه بین آسیا و اروپا شناخته می شود که 10 میلیون نفر جمعیت مسلمان دارد و زبان رسمی آن ها آذری می باشد. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی بهتر علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به کشور آذربایجان تهیه و نگارش شده است.

دلایل اعزام دانشجو به آذربایجان

طی سالهای اخیر کشورهای مختلفی از سراسر جهان، به دلایل گوناگونی فرآیند اعزام دانشجو به آذربایجان را آغاز کرده اند. زیرا اعزام دانشجو به آذربایجان مزایا بی شماری برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد. یکی از اصلی ترین دلایل اعزام دانشجو به آذربایجان تحصیل مقرون به صرفه در این کشور به نسبت اغلب کشورهای اروپای غربی می باشد. به عبارت دیگر، در مقایسه با موسسات آموزش عالی متعدد دیگر، نه تنها زندگی بلکه هزینه های تحصیل نیز در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. به طور کلی اعزام دانشجو به آذربایجان چیزهای زیادی برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد.

در تصویر زیر می توانید دیگر دلایل کلیدی برای اعزام دانشجو به آذربایجان را مشاهده فرمایید:

دیگر دلایل کلیدی برای اعزام دانشجو به آذربایجان

شرایط و الزامات اعزام دانشجو به آذربایجان

مدارک ارائه شده در دانشگاه های آذربایجان در بیش از 50 کشور جهان مورد تایید است و اعزام دانشجو به آذربایجان از مقطع لیسانس تا دکتری و پزشکی امکان پذیر می باشد. امروزه دانشگاه هایی در سطح بین المللی به سمت تدریس به زبان انگلیسی پیش می روند و بهتر است جهت اعزام دانشجو به آذربایجان به زبان انگلیسی مسلط باشید. نظام آموزشی کشور آذربایجان به 2 سیستم دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم می شود که در امکانات آموزشی و رفاهی و هزینه تحصیل با هم تفاوت دارند. ارائه مدرک زبان انگلیسی یا روسی و آذری برای اخذ پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی در آذربایجان الزامی می باشد.

به طور کلی تحصیل لیسانس در آذربایجان 4 سال به طول می انجامد و تحصیل فوق لیسانس 2 سال و دکتری 3 سال زمان نیاز دارد. به طور کلی تحصیل در آذربایجان بیشتر برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد توصیه می شود و برای تحصیل دکتری یا پزشکی توصیه می شود به کشورهای اروپایی و دانشگاه های بهتر مهاجرت کنید. علم پزشکی در آذربایجان قدمت دیرینه ای دارد و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بسیاری از دانشگاه های این کشور امکان پذیر است. تحصیل رشته های پزشکی در آذربایجان 6 سال به طول می انجامد و تحصیل دندانپزشکی در این کشور 5 سال طول می کشد.

روند درخواست ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجوی به آذربایجان

یکی از اصلی ترین مراحلی که کشورهای بین المللی قبل از شروع فرآیند اعزام دانشجو به آذربایجان باید سپری کنند، روند درخواست ویزای تحصیلی آذربایجان می باشد. زیرا بدون دریافت ویزای تحصیلی این کشور فرآیند اعزام دانشجو به آذربایجان به طور کلی باطل خواهد شد. هر دانشجوی بین المللی که قصد تحصیل در آذربایجان را در یک دوره تحصیلی طولانی مدت دارد باید برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام کند. ویزای تحصیلی آذربایجان به دانشجویان اعزامی این اجازه را می دهد تا در این کشور زندگی، تحصیل و حتی کار پاره وقت داشته باشند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای تحصیلی آذربایجان را جهت اعزام دانشجوی به این کشور مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای تحصیلی آذربایجان جهت اعزام دانشجو

اما برای اینکه با روند درخواست ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجوی به آذربایجان آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

روند درخواست ویزای تحصیلی آذربایجانتوضیحات
جمع آوری مدارک مورد نیازیکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای تحصیلی آذربایجان جمع آوری مدارک مورد نیاز می باشد.
تکمیل درخواست آنلاین در وب سایت اداره مهاجرتبرای تکمیل فرم درخواست به صورت آنلاین، دانشجویان باید یک حساب کاربری ثبت کنند.
پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی آذربایجانپرداخت هزینه درخواست فقط به صورت آنلاین و از طریق کارت اعتباری صورت می گیرد.
تعیین وقت ملاقاتبا نزدیک ترین سفارت آذربایجان در کشور محل اقامت خود، برای مصاحبه ویزا وقت ملاقات بگیرید.
ارسال درخواستکنسولگری آذربایجان پس از درایفت تمامی مدارک شما، درخواست شما را به اداره مهاجرت در آذربایجان ارسال می کند.

شرایط و الزامات اعزام دانشجو به آذربایجان

هزینه های اعزام دانشجو به آذربایجان

بخش اعظم هزینه های اعزام دانشجو به آذربایجان به موارد ذیل اختصاص پیدا می کند:

ردیفمهم ترین هزینه های اعزام دانشجو به آذربایجانمیزان هزینه به دلار آمریکا
1هزینه های زندگی در آذربایجانماهیانه بین 303.99$ الی $498.90
2شهریه دانشگاه های آذربایجانسالانه بین 1000$ تا 2500$
3هزینه بررسی مدارک ویزای تحصیلیبرای ویزای کوتاه مدت 100$ و برای ویزای بلند مدت 200$

مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به آذربایجان

جهت اعزام دانشجو به کشور آذربایجان برای ادامه تحصیل در این کشور مجموعه ای از اسناد و مدارک باید به سفارت ارائه کنید. در اولین مرحله جهت ویزای تحصیلی جمهوری آذربایجان باید از یک دانشگاه در این کشور پذیرش دریافت کنید:

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی با ترجمه به زبان انگلیسی یا آذری
  • ارائه مدارک تسلط به زبان انگلیسی با آیلتس 5.5 و بالاتر
  • ارائه گواهی سلامت جسمانی و سلامت پزشکی معتبر
  • ارائه گواهی تمکن مالی برای تحصیل و زندگی در آذربایجان
  • ارائه مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه کشور مبدا
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه معتبر بین المللی

دانشگاه های برتر برای اعزام دانشجو به آذربایجان

آذربایجان دارای دانشگاه های فراوان و مراکز آموزش عالی دولتی و خصوصی می باشد که در رشته های مختلف تحصیلی تخصصی و عمومی فعالیت می کنند. چند مورد از دانشگاه های معتبر آذربایجان که در سطح بین المللی از جایگاه بهتری برخوردارند به شرح زیر می باشند:

  • Azerbaijan State University Of Economics: دانشگاه ایالتی اقتصاد آذربایجان، در سال 1930 میلادی تاسیس شده و یکی از بزرگ ترین مراکز آموزش عالی در قفقاز جنوبی محسوب می شود. این دانشگاه در 21 رشته تخصصی با بیش از 18000 دانشجو و 120 استاد که در میان آن ها اساتید برجسته بین المللی با سابقه تدریس در دانشگاه های آمریکا و انگلستان وجود دارند.
  • Azerbaijan Medical University: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان در سال 1930 میلادی تاسیس شده و بزرگ ترین موسسه آموزش عالی این کشور محسوب می شود. این دانشگاه معتبر در حوزه پزشکی عمومی و دندانپزشکی و طب دارویی و طب نظامی فعالیت تخصصی دارد و بیش از 8000 دانشجو سالانه در آن تحصیل می کنند.
  • Azerbaijan University Of Architecture: دانشگاه معماری و ساخت آذربایجان که در رشته های تخصصی مهندسی فعالیت می کند توسط موسسه پلی تکنیک باکو در سال 1920 میلادی تاسیس شده است. دانشگاه معماری آذربایجان بیش از 7000 دانشجو در هر سال تحصیلی دارد که از 14 کشور جهان گرد هم آمده اند و به زبان های انگلیسی یا آذری تحصیل می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با وکلای مجرب و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

متدوال ترین سوالات اعزام دانشجو به آذربایجان

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • روند درخواست ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجوی به آذربایجان به چه صورت است؟ یکی از اصلی ترین مراحلی که کشورهای بین المللی قبل از شروع فرآیند اعزام دانشجو به آذربایجان باید سپری کنند، روند درخواست ویزای تحصیلی آذربایجان می باشد. زیرا بدون دریافت ویزای تحصیلی این کشور فرآیند اعزام دانشجو به آذربایجان به طور کلی باطل خواهد شد. هر دانشجوی بین المللی که قصد تحصیل در آذربایجان را در یک دوره تحصیلی طولانی مدت دارد باید برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام کند. ویزای تحصیلی آذربایجان به دانشجویان اعزامی این اجازه را می دهد تا در این کشور زندگی، تحصیل و حتی کار پاره وقت داشته باشند.
  • شرایط و الزامات اعزام دانشجو به آذربایجان چگونه است؟ مدارک ارائه شده در دانشگاه های آذربایجان در بیش از 50 کشور جهان مورد تایید است و اعزام دانشجو به آذربایجان از مقطع لیسانس تا دکتری و پزشکی امکان پذیر می باشد. امروزه دانشگاه هایی در سطح بین المللی به سمت تدریس به زبان انگلیسی پیش می روند و بهتر است جهت اعزام دانشجو به آذربایجان به زبان انگلیسی مسلط باشید. نظام آموزشی کشور آذربایجان به 2 سیستم دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم می شود که در امکانات آموزشی و رفاهی و هزینه تحصیل با هم تفاوت دارند. ارائه مدرک زبان انگلیسی یا روسی و آذری برای اخذ پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی در آذربایجان الزامی می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *