ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به آرژانتین

اعزام دانشجو به آرژانتین

برای اعزام دانشجو به آرژانتین و مهاجرت به این کشور شرایط و قوانین خاصی حاکم است. این قوانین در هر یک از دانشگاه های کشور آرژانتین متغیر است. اما مساله مهمی که در این میان وجود دارد این است که کشور آرژانتین به دلیل این که سطح علمی بالایی را در نظام و سیستم آموزشی خود دارا است، لذا فارغ التحصیلان در این کشور به راحتی می توانند در بهترین فرصت های شغلی مشغول کار شده و آینده خود را تضمین نمایند. برای دستیابی به اطلاعات جامع تر، ادامه مقاله تنظیمی از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را دنبال کنید.

تحصیل در آرژانتین در 2024

برای ارزیابی شرایط موجود در اعزام دانشجو به آرژانتین در سال 2024، شایسته است کمی درباره تحصیلات در این کشور بدانیم. کشور آرژانتین که در آمریکای جنوبی قرار گرفته، توانسته است در زمینه تحصیلات دانشگاهی به شهرت بسیار خوبی دست یابد. بنابراین برای تحصیلات عالیه، می توان کشور آرژانتین را انتخاب نمود. بر اساس آمارهای به دست آمده مشخص گردید که در حال حاضر کشور آرژانتین تعداد 1500 میلیون دانشجو را پذیرش نموده است که مشغول تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی مختلف این کشور هستند.

از جمله مزیت هایی که در این زمینه وجود دارد این است که دانشجویانی که به زبان اسپانیایی تسلط ندارند، می توانند در دوره های یادگیری زبان اسپانیایی شرکت نموده و آمادگی لازم را کسب کنند. مردم این کشور از فرهنگ های مختلفی مانند ایتالیا، اسپانیا و آرژانتین هستند. در واقع کشور آرژانتین مهاجر پذیر بوده و از نقاط مختلف برای زندگی، تحصیل، کار و غیره راهی این کشور شده اند. جالب است بدانید معماری شهرهای بزرگ کشور آرژانتین شباهت بسیار زیادی به مادرید یا پاریس دارد، نسبت به این که به آمریکای جنوبی شبیه باشد.

شرایط اعزام دانشجو به آرژانتین

زبان تحصیلی در اکثریت دوره ها و مقاطع تحصیلی در آرژانتین به زبان اسپانیایی می باشد. از این رو اثبات مهارت ها و تسلط به زبان اسپانیایی از جمله موارد مهم در پذیرش دانشجویان است. همچنین توانایی و استطاعت مالی در پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی در این کشور جزو موارد اصلی است که بایستی طی ارائه گواهی تمکن مالی اثبات گردد. ممکن است تحصیل در آرژانتین برای دانشجویان کمی گیج کننده باشد. چرا که انواع فرهنگ ها و تمدن ها در این کشور وجود دارد. در واقع فرهنگ های آمریکای جنوبی با اروپا تلفیق شده است. اما می تواند محیط هیجان انگیزی برای اعزام دانشجو به آرژانتین و جذب افراد از سراسر جهان به تحصیل در این کشور باشد.

مزایای اعزام دانشجو به آرژانتین

کلیاتی در خصوص تحصیل در آرژانتین در ذیل ترسیم شده است:

کلیاتی در خصوص تحصیل در آرژانتین

هر ساله بالغ بر 25000 دانشجوی خارجی در دانشگاه های کشور آرژانتین مورد پذیرش قرار می گیرند. در واقع در کشور آرژانتین یک محیط چند فرهنگی برای دانشجویان وجود دارد. کیفیت آموزشی و سطح علمی دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور در درجه بالایی است. هزینه های زندگی و تحصیلی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای آمریکای جنوبی بسیار ارزان و پایین است. زبان تحصیلی در کلیه سطوح آموزشی به زبان اسپانیایی است. بنابراین تسلط به این زبان از جمله شرایط پذیرش دانشجویان می باشد. در موضوع اعزام دانشجو به آرژانتین قصد بررسی دانشگاه های آرژانتین را داریم. بالغ بر 100 مرکز آموزشی در کشور آرژانتین وجود دارد که آمار آنها به شرح ذیل می باشد:

  • دانشگاه ملی 38 دانشگاه
  • دانشگاه خصوصی 42 دانشگاه
  • موسسه ملی 6 موسسه
  • دانشگاه استانی 1 دانشگاه
  • دانشگاه خارجی 1 دانشگاه
  • دانشگاه بین المللی 1 دانشگاه

لازم به ذکر است بهترین و معروف ترین دانشگاه این کشور، دانشگاه بوئنوس آیرس می باشد. از دیگر دانشگاه های برتر می توان به دانشگاه های بلگرانو و Universidad Torcuato Di Tella اشاره نمود که مختص دوره های MBA هستند. دانشگاه کوردوبا از دانشگاه های بزرگ، قدیمی و توانمند این کشور می باشد که در سال 1613 به تاسیس رسیده است.

شرایط زندگی دانشجویی در کشور آرژانتین

دانشجویان خارجی جهت اسکان خود در کشور آرژانتین می توانند از 2 گزینه مسکن خصوصی یا خوابگاه استفاده نمایند. البته نگران اجاره بهای مسکن در این کشور نباشید. چرا که به طور کلی مخارج زندگی در آرژانتین ارزان است و تقریبا با هزینه های زندگی در کشور ایران یکسان و مشابه می باشد. هر سال تحصیلی در کشور آرژانتین از ماه مارس شروع شده و در ماه نوامبر به پایان می رسد. دانشجویان بایستی درخواست پذیرش خود را به طور مستقیم به دانشگاه یا موسسه آموزشی انتخابی خود ارسال نمایند. همچنین ارائه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی همراه با ریز نمرات الزامی است. پس از این که دانشگاه مورد نظر با درخواست پذیرش متقاضی موافقت نمود، وی موظف است در راستای اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین اقدام نماید. اعتبار اولیه برای این نوع ویزا به مدت 2 سال می باشد که برای تحصیل در مقاطع بالاتر قابلیت تمدید را دارد.

اهمیت زبان در اعزام دانشجو به آرژانتین

معتبر ترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به آرژانتین

یکی از اصلی ترین مزیت های اعزام دانشجو به آرژانتین، وجود دانشگاه های معتبر بین المللی در این کشور می باشد. اغلب دانشگاه های آرژانتین در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند. علاوه بر این، موسسات آموزشی در آرژانتین به دلیل ارائه آموزش های پیشرفته جهانی همواره مورد تحسین دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است. نکته قابل توجه در خصوص این دانشگاه ها، شرایط ورود بسیار ساده بر خلاف اغلب دانشگاه های معتبر اروپایی می باشد. همچنین برخی از دانشگاه های آرژانتین شرایط اعزام دانشجو با بورسیه تحصیلی به این کشور را برای دانشجویان مستعد فراهم ساخته است.

در جدول زیر می توانید برخی از مهمترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به آرژانتین را مشاهده فرمایید:

معتبرترین دانشگاه های آرژانتینشهریه سالانه به (پزو آرژانتین)خصوصیات
دانشگاه بین المللی بوئنوس آیرس39000ARSدانشگاه بوئنوس آیرس بالاترین رتبه دانشگاهی را در بین دانشگاه های آرژانتین دارد. این دانشگاه در رتبه 215 جهان قرار دارد.
دانشگاه استرالیا31000ARSدانشگاه استرالیا در آرژانتین یک موسسه آموزشی خصوصی و کاتولیک است که در سال 1978 تاسیس شد که در حال حاضر در رتبه 495 جهان قرار دارد.
دانشگاه سانتا ماریا35000ARSیکی دیگر از معتبرترین دانشگاه های خصوصی در آرژانتین می باشد که سالانه بورسیه های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.
دانشگاه تکنولوژی بوئنوس آیرس29000ARSدر این دانشگاه دانشجویان با تمرکز اولیه بر تجارت، مهندسی و فناوری اطلاعات ثبت نام می کنند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین دانشگاه آرژانتین را از دیدگاه دانشجویان اعزامی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین دانشگاه آرژانتین را از دیدگاه دانشجویان اعزامی

چالش های اساسی اعزام دانشجو به آرژانتین

همانند اغلب کشورهای مدرن جهان، اعزام دانشجو به آرژانتین نیز در کنار مزیت های بی شماری که برای دانشجویان اعزامی به همراه دارد، دارای چالش های متعددی نیز در این حوزه می باشد. به عبارت دیگر، تمامی دانشجویان بین المللی که قصد ورود به آرژانتین را دارند، باید قبل از اعزام به این کشور باید با چالش های اساسی اعزام دانشجو به این کشور نیز آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات پیچیده ای در طول تحصیل رد این کشور مواجه خواهند شد. یکی از اصلی ترین چالش های اعزام دانشجو به آرژانتین، روند درخواست ویزای تحصیلی این کشور می باشد، زیرا روند درخواست ویزای آرژانتین بسیار زمان بر می باشد.

برای اینکه بیشتر با چالش های اساسی اعزام دانشجو به آرژانتین آشنا شوید، لیستی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن ها می پردازیم:

  • موانع زبان
  • هزینه تحصیل
  • کار دانشجویی در آرژانتین

اعزام دانشجو به آرژانتین با بورسیه تحصیلی

یکی از متداول ترین روش های اعزام دانشجو به آرژانتین برای کشورهای مختلف جهان، اعزام دانشجو به این کشور با بورسیه تحصیلی می باشد. به عبارت دیگر دانشجویانی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل در آرژانتین را ندارند، می توانند از بورسیه های مختلف تحصیلی در این کشور بهره مند شوند. البته توصیه می شود که، اگر بودجه محدودی برای پرداخت هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آرژانتین را دارید، بهتر است از مشاوران کالج هایی که در آن درخواست می دهید استفاده کنید. تا در مورد انواع بورسیه ها و کمک های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی اطلاعات دقیقی را به دست آورید.

در نمودار زیر می توانید روند اعزام دانشجو به آرژانتین را با بورسیه تحصیلی طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعزام دانشجو به آرژانتین را با بورسیه تحصیلی

اهمیت زبان در اعزام دانشجو به آرژانتین

تسلط و دارا بودن دانش زبان اسپانیایی جهت اعزام دانشجو به آرژانتین و تحصیل در مقاطع مختلف الزامی است. چرا که کلیه دوره ها و مقاطع تحصیلی در دانشگاه های این کشور به زبان اسپانیایی تدریس و ارائه می گردند. اما ممکن است دانشجویی آشنایی کامل با این زبان نداشته باشد. در این صورت می تواند در مراکز یادگیری زبان اسپانیایی شرکت نموده و دوره های زبان را بگذراند و به آمادگی لازم برسد. ارائه گواهی دانش زبان اسپانیایی CELU که از سوی وزارت آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه تایید می گردد، از الزامات است. این گواهی میزان تسلط دانشجو بر زبان اسپانیایی را به اثبات می رساند. آزمون های آن، در طی هر سال، 2 بار برگزار می گردد.

مهاجرت تحصیلی از جمله روش های مهاجرت به آرژانتین است که می تواند به اقامت دائم منجر شود. اطلاعات در مورد چگونگی اعزام دانشجو به آرژانتین، نحوه پذیرش در دانشگاه های این کشور را از وکلا و مشاوران حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیگیری نمایید که می توانید از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری اقدام کنید.

سوالات متداول در باب اعزام دانشجو به آرژانتین

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب اعزام دانشجو به آرژانتین می باشیم:

  • شرایط زندگی دانشجویی در کشور آرژانتین چیست؟ دانشجویان خارجی جهت اسکان خود در کشور آرژانتین می توانند از دو گزینه مسکن خصوصی یا خوابگاه استفاده نمایند. البته نگران اجاره بهای مسکن در این کشور نباشید. چرا که به طور کلی مخارج زندگی در آرژانتین ارزان است و تقریبا با هزینه های زندگی در کشور ایران یکسان و مشابه می باشد. هر سال تحصیلی در کشور آرژانتین از ماه مارس شروع شده و در ماه نوامبر به پایان می رسد. دانشجویان بایستی درخواست پذیرش خود را به طور مستقیم به دانشگاه یا موسسه آموزشی انتخابی خود ارسال نمایند. همچنین ارائه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی همراه با ریز نمرات الزامی است. پس از این که دانشگاه مورد نظر با درخواست پذیرش متقاضی موافقت نمود، وی موظف است در راستای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نماید. اعتبار اولیه برای این نوع ویزا به مدت 2 سال می باشد که برای تحصیل در مقاطع بالاتر قابلیت تمدید را دارد.
  • شرایط اعزام دانشجو به آرژانتین چیست؟ زبان تحصیلی در اکثریت دوره ها و مقاطع تحصیلی در آرژانتین به زبان اسپانیایی می باشد. از این رو اثبات مهارت ها و تسلط به زبان اسپانیایی از جمله موارد مهم در پذیرش دانشجویان است. همچنین توانایی و استطاعت مالی در پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی در این کشور جزو موارد اصلی است که بایستی طی ارائه گواهی تمکن مالی اثبات گردد. ممکن است تحصیل در آرژانتین برای دانشجویان کمی گیج کننده باشد. چرا که انواع فرهنگ ها و تمدن ها در این کشور وجود دارد. در واقع فرهنگ های آمریکای جنوبی با اروپا تلفیق شده است. اما می تواند محیط هیجان انگیزی برای اعزام دانشجو به آرژانتین و جذب افراد از سراسر جهان به تحصیل در این کشور باشد.
4.7/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *