ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی

اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی

اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی و ادامه تحصیل در این کشور با توجه به هزینه ­های پایین تحصیل و زندگی، از مقصد­های مناسب برای مهاجرت می ­باشد. کشور آفریقای جنوبی، در جنوب قاره آفریقا و سواحل اقیانوس ­های هند و اطلس در این کشور وجود دارد و این کشور دارای 3 پایتخت به نام­ های پرتوریا، کیپ تاون و بلوم فونتین می باشد. یکی از پرجمعیت ترین شهرهای این کشور، شهر ژوهانسبورگ است و زبان رسمی مردم، زبان انگلیسی می­ باشد.

کشور آفریقای جنوبی به دلایل زیر یک مقصد مناسب برای تحصیل می ­باشد:

  • وجود دانشگاه­ های بسیار پیشرفته و معتبر
  • ارائه اکثر دروس به زبان انگلیسی

مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اطلاع رسانی در رابطه با تحصیل در کشور آفریقای جنوبی، شرایط و مدارک مورد نیاز به متقاضیان می­باشند.

تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی در 2024

تحصیل در آفریقای جنوبی در 2024، پیش از دانشگاه شامل دو مقطع ابتدایی و دبیرستان می­شود. مقطع ابتدایی برای کودکان 5 الی 6 سال می ­باشد و حدود 6 سال طول خواهد کشید. همچنین مقطع دبیرستان که دانش آموان بعد از مقطع ابتدایی وارد این مقطع می شوند، تقریباً 5 الی 6 به طول خواهد انجامید. سرعت پیشرفت و رشد این کشور بسیار بالا می­باشد و در کنار کشور برزیل از جمله کشورهای محبوب برای مهاجرت تحصیلی می باشد، اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی و یا تحصیل در این کشور از جمله طرق مهاجرت محسوب می­ شود. از جمله راه ­های مهاجرت به کشور آفریقای جنوبی، می­توان به کار، تحصیل، سرمایه گذاری و غیره اشاره کرد که متقاضیان بعد از ورود به خاک آفریقای جنوبی، می بایست برای اخذ اقامت یا تابعیت و شهروندی این کشور اقدام نمایند.

چالش های اساسی اعزام دانشجوی به آفریقای جنوبی

تمامی کشورهایی که به دنبال آغاز فرآیند اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی هستند، باید قبل از شروع فرآیند با چالش های اساسی آفریقای جنوبی در حوزه های مختلف آشنا شوند. همانطور که می دانید، اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی نیز همانند اغلب کشورهای مدرن جهان، در کنار مزایا بی شماری که برای اتباع کشورهای خارجی به دنبال دارد، دارای چالش های متعددی نیز در زمینه های مختلف می باشد. بنابراین بهتر است قبل از ورود به این کشور با معایب تحصیل در آفریقای جنوبی به خوبی آشنا شوید.

برای اینکه بیشتر با انواع چالش های اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی آشنا شوید، به تصویر زیر توجه فرمایید:

چالش های اساسی اعزام دانشجوی به آفریقای جنوبی

مزایای اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی در 2024

از مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی در سال 2024 می­ توان به ارائه دوره ­ها به زبان انگلیسی و پایین بودن هزینه ­های زندگی و تحصیل اشاره کرد. متقاضیانی که علاقه مند به اخذ اقامت دائم آفریقای جنوبی می­ باشند، قادر خواهند بود بعد از اتمام تحصیل، در صورت پیدا کردن کار مناسب، ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی خود را به ویزای کار تبدیل نمایند. شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور بسیار راحت است و در کمترین زمان ممکن متقاضیان می­توانند ویزای خود را دریافت نمایند. پذیرش از دانشگاه­ های این کشور 2 بار در سال صورت می­گیرد که در ماه­ های فوریه و جولای می­ باشد.

یکی از مشهورترین و بهترین دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی، دانشگاه کیپ تاون می­ باشد، این دانشگاه جزو 200 دانشگاه برتر دنیا است، همچنین در دانشگاه کیپ تاون، اکثر رشته­ های تحصیلی و دروس به زبان انگلیسی ارائه می­ گردند. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، باید مدرک زبان انگلیسی ارائه دهند که نمره مناسب برای مدرک زبان در هر مقطع تحصیلی متفاوت می­ باشد. برای مقطع کارشناسی، مدرک زبان آیلتس نمره 6 و برای مقطع کارشناسی ارشد، مدرک زبان آیلتس نمره 6.5 و برای مقطع دکترا، مدرک زبان آیلتس نمره 7 مورد نیاز می باشد.

نکات کلیدی در خصوص اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی

تمامی کشورهای هایی که به دنبال اعزام دانشجوی به آفریقای جنوبی هستند، باید به برخی از نکات کلیدی در این زمینه توجه فرمایند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول تحصیل در این کشور مواجه خواهند شد. دانشجویان اعزامی با رعایت کردن نکات کلیدی در خصوص اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی می توانند تجربه تحصیلی فوق العاده ای را در این کشور داشته باشند. یکی از اصلی ترین نکات در خصوص اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی این است که، متقاضیان باید به خاطر داشته باشند که نها در فرهنگ متفاوتی زندگی خواهند کرد. جایی که اغلب افراد معمولا با بوسه برگونه یا دست دادن به یکدیگر سلام می کنند.

در نمودار زیر می توانید روند اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی

بنابراین کشورهایی که به دنبال اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی هستند، باید رویکرد زندگی شهروندان را به دانشجویان خود آموزش دهند. اگر به عنوان یک دانشجوی بین المللی به آفریقای جنوبی سفر می کنید، امتحان کردن غذاهای جدید و صحبت کردن به زبانی که زبان شما نیست می تواند اعصاب خرد کن باشد. با این حال بهترین راه برای عادت کردن به خوردن غذاهای محلی این است که همه چیز را امتحان کنند. از سوی دیگر، دانشجویان اعزامی در آفریقای جنوبی هرگر نمی دانند چه چیزی ممکن است مورد علاقه شما آنها باشد. در نهایت اینکه، یادگیری برخی از عبارات کلیدی به زبان محلی نیز کاهش مشکلات ارتباطی در طول اقامت در آفریقای جنوبی کمک می کند.

شرایط اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در آفریقای جنوبی

در ادامه مقاله اعزام دانشجو به این کشور، به شرح شرایط تحصیل در مقاطع مختلف خواهیم پرداخت. طول مدت تحصیل در دانشگاه ­های کشور آفریقای جنوبی در مقطع کارشناسی یا لیسانس حدود 4 سال می­ باشد و متقاضیان دانشجو می­ بایست دوره ­های عملی و تئوری را پاس نمایند. تعداد واحدها با توجه به رشته تحصیلی، متفاوت خواهد بود، همچنین هزینه زندگی و تحصیل در این کشور پایین می ­باشد و هزینه تحصیل باتوجه به رشته و دانشگاه تحصیلی متفاوت می­ باشد اما در سال 2024 حدوداً هزینه تحصیل در این کشور سالیانه 3000$ الی 12000$ (دلار آمریکا) می­باشد.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آفریقای جنوبی

طول مدت تحصیل در دانشگاه ­های کشور آفریقای جنوبی در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس حدود 2 الی 3 سال می­باشد و در اکثر رشته­ ها و دانشگاه ­ها، دانشجویان می­ بایست پایان نامه، ارائه دهند. هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در این کشور حداقل 8000$ (دلار آمریکا) در سال می­ باشد. همچنین طول مدت تحصیل مقطع دکترا در دانشگاه ­های این کشور حدود 2 الی 4 سال می ­باشد و دانشجویان می­ بایست در این مدت، تنها بر روی پایان نامه خود کار نمایند. برای موفقیت در پایان نامه، دانشجویان می­ بایست یک استاد راهنما داشته باشند و در انجام تحقیقات، از وی کمک اخذ نمایند. تحصیل در این مقطع در اکثر دانشگاه ­ها رایگان می­ باشد و در برخی دانشگاه­ ها حدود 2000$ الی 8000$ (دلار آمریکا) در سال هزینه دارد.

آزمون های ورودی جهت اعزام دانشجو به کشور آفریقای جنوبی

جهت اعزام

دانشجو به کشور آفریقای جنوبی ابتدا بایستی فرم درخواست و پذیرش تحصیلی را به همراه کلیه مدارک ارائه دهید. همچنین جهت اخذ پذیرش از بسیاری از دانشگاه ها نیاز به گذراندن آزمون ورودی خواهد بود. آزمون های ورودی جهت اعزام دانشجو به کشور این کشور ملزم به آگاهی متقاضی از زبان انگلیسی است. در صورتی که دانشجو از نمره زبان کافی برخوردار نباشد می تواند جهت تقویت و به حداقل رساندن نمره زبان در آزمون های دوره زبان آفریقای جنوبی شرکت نماید.

معادل سازی مدارک پیش از اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی

یکی از مواردی که مورد پرسش متقاضیان جهت اعزام دانشجو به این کشور قرار می گیرد مساله معادل سازی مدارک پیش از اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی است که آیا نیاز است یا خیر؟ به طور کلی دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات کشور ایران نیست، به همین دلیل معادل سازی مدارک نیاز نخواهد بود. پس این فرصت برای دانشجویان بین المللی وجود خواهد داشت که بدون نیاز به معادل سازی مدارک تحصیلی به اخذ پذیرش و اعزام دانشجو در این کشور اقدام نمایند.

میزان شهریه اعزام دانشجو در دانشگاه های آفریقای جنوبی

میزان پرداختی شهریه مورد نظر جهت اعزام دانشجو به دانشگاه های این کشور متفاوت بوده و با معیارهای مانند انتخاب رشته، تعداد انتخاب کلاس، شهر انتخابی و انتخاب دانشگاه تعیین می گردد. شهریه 4 دانشگاه برتر در سال 2024 در کشور آفریقای جنوبی بدین شرح است:

میزان شهریه اعزام دانشجو در دانشگاه های آفریقای جنوبی

اگر شما عزیزان خواستار اخذ اقامت و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی می­ باشید، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از معتبرترین موسسه مهاجرت کشور می­ باشد، می ­توانند شما را در این امر یاری دهند.

مهم ترین سوالات در خصوص اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • نکات کلیدی در خصوص اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی شامل چه مواردی است؟ تمامی کشورهای هایی که به دنبال اعزام دانشجوی به آفریقای جنوبی هستند، باید به برخی از نکات کلیدی در این زمینه توجه فرمایند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول تحصیل در این کشور مواجه خواهند شد. دانشجویان اعزامی با رعایت کردن نکات کلیدی در خصوص اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی می توانند تجربه تحصیلی فوق العاده ای را در این کشور داشته باشند. یکی از اصلی ترین نکات در خصوص اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی این است که، متقاضیان باید به خاطر داشته باشند که نها در فرهنگ متفاوتی زندگی خواهند کرد. جایی که اغلب افراد معمولا با بوسه برگونه یا دست دادن به یکدیگر سلام می کنند.
  • مهم ترین مزایای اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی شامل چه مواردی می باشد؟ از مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی در سال 2024 می­ توان به ارائه دوره ­ها به زبان انگلیسی و پایین بودن هزینه ­های زندگی و تحصیل اشاره کرد. متقاضیانی که علاقه مند به اخذ اقامت دائم آفریقای جنوبی می­ باشند، قادر خواهند بود بعد از اتمام تحصیل، در صورت پیدا کردن کار مناسب، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل نمایند. شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور بسیار راحت است و در کمترین زمان ممکن متقاضیان می­توانند ویزای خود را دریافت نمایند. پذیرش از دانشگاه­ های این کشور 2 بار در سال صورت می­گیرد که در ماه­ های فوریه و جولای می­ باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *