ویترین

تعرفه خدمات اعزام دانشجو

تعرفه خدمات اعزام دانشجو

تعرفه خدمات اعزام دانشجو برای افرادی که می خواهند آینده تحصیلی خود را در یکی از کشورهای خارجی شکل دهند مهم است. کشورهای زیادی در جهان وجود دارند که می توان آن ها را برای تحصیل خود انتخاب کرد. هزینه های زیادی در مسیر اعزام دانشجو به خارج از کشور ممکن است پرداخت شوند. در چنین شرایطی است که می توان گفت محاسبه این هزینه ها برای افرادی که می خواهند آینده تحصیلی خود را یک کشور شکل دهند بسیار مهم است. می توان گفت که عدم محاسبه و برآورد هزینه ها، می تواند آینده فرد را به صورت جدی تحت تاثیر خود قرار دهد. از همین رو است که باید داده های کافی درباره شرایط خود و کشور مقصد در اختیار داشت.

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، بسته به خدماتی که ارائه می کنند و همچنین عرف موجود، تعرفه خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور را تعیین می کنند. در این راستا فرد می تواند اطمینان حاصل کند که مبلغ ارزشمندی را در این رابطه پرداخت کرده است.

  • آیا امکان استفاده رایگان از خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور وجود دارد؟
  • هزینه های اعزام دانشجو به خارج از کشور چقدر است؟
  • آیا می توان برای تحصیل در خارج از کشور به صورت رایگان استفاده کرد؟
  • فرایند محاسبه هزینه های اعزام دانشجو به خارج از کشور چیست؟

اروپا مقصدی جذاب برای اعزام دانشجو

همه ساله میلیون ها دانشجوی بین المللی از اقصی نقاط دنیا برای تحصیل به اروپا مهاجرت می کنند. اما شاید این سوال برای شما نیز پیش آید که چرا اروپا انقدر در کانون توجه دانشجویان قرار دارد. برای پاسخگوئی به این سوال ابتداء باید به امتیازات تحصیلی در اروپا اشاره کنیم. امتیازاتی که مسلما بعد از اطلاع از آنها حتی شما را نیز به سمت ادامه تحصیل در اروپا می کشاند. این امتیازات از قرار زیر می باشد:

امتیازات تحصیل در اروپا

پس با انتخاب دانشگاه های اروپایی برای ادامه تحصیل اولا شما مسیر کار و زندگی خود را ارتقاء می بخشید. چراکه در سال های اخیر داشتن سابقه بین المللی بیش از پیش مهم است. هم کارفرماها و هم دولت های اروپایی نیز به دنبال جذب فارغ التحصیلان نخبه بین المللی و اعطای اقامت اروپایی به آنها هستند. ثانیا ناگفته پیدا است که اروپا مرکز تحقیقات و آموزش پیشرفته جهانی است و شما در این قاره به دامنه وسیعی از گزینه های تحصیلی دسترسی دارید. ثالثا تحصیل در اروپا کار زیاد هزینه بری نبوده بالعکس تحصیل ارزان در اروپا بین دانشجویان معروف است و اینکه دانشجویان می توانند از مزایای کار دانشجوئی و بورسیه تحصیلی در اروپا نیز برخوردار شوند.


شرایط اعزام دانشجو به اروپا در سال 2024

اروپا دارای دانشگاه های برتری است که به خاطر ارائه کیفیت آموزشی برتر برای دانشجویان یک مقصد بسیار ایده آلی محسوب می شود. اما برای تحصیل در اروپا بایستی با شرایط تحصیلی در این قاره زیبا نیز آشنا شوید. اول از همه باید بدانید که نظام آموزش عالی در اروپا به پیروی همه جانبه و تمام عضوی از قرارداد بلونیا (Bologna process) یک نظام واحدی است. دانشجویان بین المللی در اروپا مجازند انواع برنامه های آموزشی شامل علوم اجتماعی، روانشناسی، حقوق، علوم مهندسی، علوم پزشکی و غیره را انتخاب و در بهترین دانشگاه های اروپایی ادامه تحصیل دهند.

پروسه اخذ پذیرش و اعزام دانشجویان به اروپا در سال 2022 به تفکیک دوره تحصیلی از قرار ذیل می باشد:

شرایط اعزام دانشجوی لیسانس به اروپاشرایط اعزام دانشجوی فوق لیسانس به اروپا
داشتن مدرک دیپلم متوسطهداشتن مدرک کارشناسی معتبر
قبولی در آزمون یا انجام مصاحبهارائه نمره آزمون ورودی (GRE) حداقل 450 در بخشی کلامی/ 550 در بخش تحلیلی/ 650 در بخش کمی
نمره مدرک زبان انگلیسی تافل برگه ای 550 الی 587 ،تافل کامپیوتری حدود 213 الی 240 و تافل اینترنتی در حدود 79 الی 95 و ایضا نمره آیلتس بین 6.0 الی 7.0نمره مدرک زبان انگلیسی TOEFL حدود 90 و آزمون IELTS آکادمیک با نمره 6.5 به بالا
ارائه توصیه نامه
ارائه انگیزه نامه

لازم به ذکر است که اگر احیانا دانشجوئی هیچ یک از مدارک نمرات آزمون زبان IELTS یا TOEFL را نداشته باشد اما در عوض تسلط کافی بر زبان انگلیسی یا هر یک از زبان های اروپایی را داشته باشد، در اینصورت کافی است که ثابت کند سطح زبان او در سطح B1/B2 اروپا می باشد.

شرایط ویزا جهت اعزام دانشجو به اروپا

بر اساس قوانین کشور های اروپایی شرط اعزام دانشجو به اروپا و اقامت قانونی در کشورهای اروپایی داشتن ویزای تحصیلی می باشد. معمولا ویزای تحصیلی اروپا با توجه به مدت تحصیل دانشجویان به دو دسته کلی ویزای تحصیلی بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می شود. ویزاهای تحصیلی کوتاه مدت یا ویزاهای نوع C در واقع مخصوص دانشجویانی است که قصد تحصیل در دوره های کوتاه مدت اروپایی را دارند. اما ویزاهای تحصیلی بلند مدت یا ویزاهای D ویژه دانشجویانی است که از یک دوره تحصیلی تمام وقت از دانشگاه های اروپایی اخذ پذیرش گرفته اند. مشخصات برخی از این ویزاها از قرار زیر می باشد:

انواع ویزای تحصیلی اروپاهزینه ویزا
ویزای تحصیلی فرانسه یا VLS-TS visa99€ (یورو)
ویزای تحصیلی انگلستان Tier 4348£ (پوند)
ویزای تحصیلی آلمان75€ (یورو)
ویزای تحصیلی اتریش110€ (یورو)
ویزای تحصیلی سوئدSEK 1500 (کرون)

اما برای اخذ ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو، افراد بایستی مدارکی مثل فرم درخواست، نامه پذیرش، گواهی تمکن مالی، گواهی سلامت، گواهی عدم سوء سابقه، بیمه سلامت دانشجوئی، پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی و غیره را جهت تحویل به سفارتخانه های اروپایی آماده کند.

بررسی خدمات ارائه شده برای اعزام دانشجو

یکی از چالش هایی که می توان آن را در نظر داشت این است که آیا می توان به صورت رایگان به خارج از کشور مهاجرت کرد یا خیر. در شرایط کنونی باید گفت که چنین مسئله ای ممکن نیست. همه کشورهای جهان حداقل به تمکن مالی نیاز دارند. در این شرایط فرد باید مبلغ مشخصی را در حساب بانکی خود داشته باشد. کشورهای جهان را اما از نظر هزینه تحصیل زندگی می توان به دسته بندی های مختلف تقسیم کرد.

جدول زیر می تواند خدماتی که ما در زمینه اعزام دانشجو ارائه می کنیم را به صورت ویژه ارائه کند:

کشورهزینه های تحصیلهزینه های زندگی
اعزام دانشجو به ایتالیابسیار کممتوسط
اعزام دانشجو به مجارستانمتوسطمتوسط
اعزام دانشجو به آلمانبسیار کمخوب
اعزام دانشجو به اتریشکمخوب
اعزام دانشجو به انگلستانبالابالا
اعزام دانشجو به ترکیهمتوسطکم
اعزام دانشجو به کانادابسیار بالابسیار بالا
اعزام دانشجو به آمریکابسیار بالابسیار بالا

بررسی خدمات ارائه شده برای اعزام دانشجو

تعرفه اعزام دانشجو به اروپا

از بهترین کشورهای اروپایی برای اعزام دانشجو می توان به دو کشور آلمان و نروژ اشاره کرد. دو کشور آلمان و نروژ به این خاطر جزء بهترین کشورها محسوب می شوند که شرایط تحصیل در این دو کشور برای دانشجویان ایرانی تقریبا رایگان است و دانشجویان ایرانی مثل بقیه دانشجویان بین المللی هزینه ای به جز هزینه ناچیز ترم یا Semester fee پرداخت دیگری ندارند. حالا این هزینه ترم در نروژ بسته به موسسه آموزشی نهایتا تا 59€ (یورو) اما در آلمان این رقم بالاتر از نروژ بوده و حدود 300€ (یورو) شامل 250€ (یورو) بابت هزینه ترم+ 50€ (یورو) بابت هزینه های اداری می باشد. نمودار پایین نیز نشانگر این مقایسه جالب بین دو کشور آلمان و نروژ می باشد:

مقایسه هزینه ترم آلمان و نروژ

بعد از نروژ و آلمان، می توان از دو کشور اتریش و فرانسه به عنوان کشورهای برتر اروپایی برای اعزام دانشجوی ایرانی اشاره نمود. با اینکه تحصیل نه در سوئد و نه در اتریش رایگان نیست اما هزینه تحصیلی دانشجویان در این دو کشور اروپایی نیز به مراتب پایین تر از بقیه کشورهای اروپایی است. دانشجویان ایرانی برای تحصیل در اتریش یک شهریه ترمی حدود 726.72€ (یورو) داشته و یک هزینه عضویت در اتحادیه دانشجویی یا ÖH-Beitrag به میزان 20.20€ (یورو) دارند. اما در فرانسه دانشجویان یک شهریه سالانه و آن هم به میزان حدود 2770€ (یورو) می باشد. برای کسب اطلاعات جامع و یا انجام مشاوره های حرفه ای در جهت موفقیت مهاجرتی خود حتما با کارشناسان متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول دانشجویان برای ورود به اروپا

با توجه به تقاضای روزافزون دانشجویان برای تحصیل در اروپا ممکن است سوالات متعددی مثل سوالات زیر برای آنها نیز مطرح شود:

  • چرا متقاضیان تحصیل در اروپا بیشتر از سایر نقاط جهان است؟ به دلیل امتیازات بیشماری است که فقط تحصیل در اروپا نصیب متقاضیان می کند.
  • انواع دوره های تحصیلی استاندارد در اروپا کدامند؟ کشورهای اروپایی از نظام واحد آموزش عالی یعنی فرآیند بلونیا تبعیت می کنند. دوره های استاندارد تحصیلی در آن نیز شامل سه دوره لیسانس (Bachelor) در حدود 180 الی 240 واحد، دوره فوق لیسانس (Master) درحدود 60 الی 120 واحد و دکتری یا PhD در حدود 180 واحد می باشد
  • سطح مهارت زبان برای اعزام دانشجو به کشورهای اروپایی چیست؟ دانشجویان خارجی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اروپایی ملزم به ارائه مدرک زبان اروپایی در سطح B1/B2 می باشند.
  • ویزای تحصیلی در اروپا از چه نوعی است؟ این ویزا معمولا از نوع اقامت بلند مدت یا همان نوع ملی می باشد.
  • بهترین کشورها در اروپا برای تحصیل دانشجویان ایرانی کدامند؟ نروژ و آلمان به دلیل تحصیل رایگان جزء بهترین ها برای ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی است. هزینه ترم در نروژ بسته به موسسه آموزشی نهایتا تا 59€ (یورو) اما در آلمان این رقم بالاتر از نروژ بوده و حدود 300€ (یورو) شامل 250€ (یورو) بابت هزینه ترم+ 50€ (یورو) بابت هزینه های اداری می باشد.
4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *