ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به اروگوئه

اعزام دانشجو به اروگوئه

زبان آموزش در موسسات آموزش عالی اروگوئه زبان اسپانیایی و انگلیسی می باشد و تسلط به یکی از این زبانها اصلی ترین شرایط اعزام دانشجو به اروگوئه محسوب میشود علاوه بر این برای تحصیل در کشور اروگوئه قوانین و شرایط دیگری در نظر گرفته شده است که در ادامه به این قوانین اشاره می کنیم. اروگوئه از میزان سواد بالایی برخوردار است که با بسیاری از کشورهای پیشرفته در دنیا قابل مقایسه می باشد.

آموزش برای دانشجویان از سن 6 تا 11 سال اجباری است لازم به ذکر است که برای تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه نیازی به پرداخت شهریه نیست اما برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید در هر ترم شهریه تعیین شده پرداخت شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه موفق در زمینه مهاجرت با در نظر گرفتن شرایط شما آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان در باب مهاجرت تحصیلی به اروگوئه و سایر کشورهای دنیا است.

شرایط اعزام دانشجو به اروگوئه

دانشجویان و متقاضیان خارجی و بین المللی جهت مهاجرت تحصیلی به کشور اروگوئه به گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه و ویزای تحصیلی این کشور نیاز دارند. متقاضی باید پس از بررسی دقیق دانشگاه های اروگوئه با ارسال مدارکی مثل: تکمیل فرم در نظر گرفته شده در سایت دانشگاه، ترجمه رسمی و تایید شده اسنادی که به زبان اسپانیایی یا انگلیسی نیستند، اسکن از گذرنامه، سوابق تحصیلی، اثبات توانایی مالی در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی، انگیزه نامه و مدرک معتبر زبان با توجه به زبان تحصیل می توانید پذیرش دانشگاه مورد نظر را به دست بیاورید. آموزش در دانشگاه های اروگوئه به زبان اسپانیایی و در مقاطع تکمیلی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.

سال تحصیلی از ماه مارس آغاز می شود و تا ماه سپتامبر ادامه دارد و با تعطیلات تابستانی در ماه ژانویه و فوریه تکمیل می شود. بر اساس قوانین تحصیل در اروگوئه طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 2 تا 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و مقطع دکتری 3 سال می باشد. لازم به ذکر است که تعدادی از توافق های دو جانبه این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند تا برای ادامه تحصیل به یکی از کشورهای طرف قرار داد مراجعه کنند. دانشجویان غیر اروگوئی می توانند پس از اخذ پذیرش از دانشگاه اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای دانشجویی اروگوئه از طریق سفارتخانه یا کنسولگری این کشور انجام دهند.

معرفی دانشگاه و اعزام دانشجو به اروگوئه

شناخت بیشتر دانشگاه های کشور اروگوئه به دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در اروگوئه را دارند کمک می کند تا بهترین گزینه را با توجه به شرایط تحصیل و بودجه برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. Universidad de la Republa تنها موسسه آموزشی دولتی در کشور اروگوئه، Universidad Catolica del Uruguay Damaso A. Larangaga تنها دانشگاه کاتولیک در اروگوئه و Catholic university دانشگاه خصوصی سکولار در کشور اروگوئه هستند. برخی از دانشگاه های برتر در کشور اروگوئه عبارتند از:

  • Universidad ORT Uruguay
  • Universidad Católica del Uruguay
  • Universidad de Montevideo
  • Universidad de la Empresa
  • Universidad Tecnológica
  • Instituto Universitario Centro Latinoamericano de Economía Humana
  • Instituto Universitario Bios
  • Instituto Universitario Asociación Cristiana de Jóvenes
  • Facultad de Teología del Uruguay Mons. Mariano Soler
  • Instituto Universitario Francisco de Asís
  • Politécnico de Punta del Este
  • Instituto Metodista Universitario Crandon

معرفی دانشگاه و اعزام دانشجو به اروگوئه

روند اخذ ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو به اروگوئه

تمامی کشورهای خارجی که به دنبال اعزام دانشجو به اروگوئه هستند، در قدم اول باید برای ویزای تحصیلی اروگوئه اقدام نمایند. زیرا بدون دریافت ویزای تحصیلی، دانشجویان اعزامی اجازه تحصیل در اروگوئه را نخواهند داشت. به طور کلی دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه های سوئد برای بیش از 90 روز تحصیل کنند باید برای ویزای تحصیلی اروگوئه اقدام نمایند. علاوه بر این ویزای تحصیلی این کشور باید قبل زا اعزام دانشجویان به اروگوئه صادر شود. متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی اروگوئه جهت ورود به این کشرو باید از کنسولگری های این کشور اقدام نمایند. از سوی دیگر، زمان پردازش ویزای تحصیلی اروگوئه برای تحصیلات عالی و مقطع دکترا 5 ماه می باشد و زمان پردازش سایر مطالعات می توان 3 ماه طول بکشد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای تحصیلی اروگوئه را طی سالاهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای تحصیلی اروگوئه

در جدول زیر می توانید مراحل اساسی در روند درخواست ویزای تحصیلی اروگوئه را جهت اعزام دانشجو به این کشور را مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای تحصیلی اروگوئهتوضیحات
تماس با سفارت اروگوئهقبل درخواست ویزا جهت اعزام دانشجو به اروگوئه، با سفارت این کشور تماس بگیرید و وقت ملاقات رزرو کنید.
تکمیل فرم درخواستمتقاضیان برای اولین با باید فرم درخواست ویزای تحصیلی اروگوئه را تکمیل کنند.
جمع آوری اسنادیکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای تحصیلی اروگوئه جمع آوری مدارک مورد نیاز می باشد.
شرکت در مصاحبهسفارت اروگوئه از متقاضیان در خواست می کند که در مصاحبه حضور پیدا کنند.

شهرهای دانشجویی اروگوئه

اروگوئه یکی از کشورهای در حال توسعه در دنیاست که در جنوب شرقی قاره آمریکای جنوبی قرار گرفته است با توجه به این موضوع که شرایط اقتصادی در این کشور ایده آل نیست دانشجویان خارجی زیادی در اروگوئه حضور ندارند. اگر چه جمهوری اروگوئه دارای شرایط اقتصادی ایده آلی نیست اما با سرعت زیادی در در جنبه های اقتصادی و اجتماعی در حال رشد و ترقی می باشد.

افرادی که تصمیم دارند در موسسات آموزش عالی اروگوئه ادامه تحصیل دهند باید بهترین شهرهای این کشور را برای تحصیل، زندگی و کار بشناسند تا بتوانند با فارغ التحصیلی شغلی مرتبط با رشته تحصیلی را پیدا کنند و به راحتی در آن شهر اقامت داشته باشند. برترین شهرهای دانشجویی جمهوری اروگوئه عبارتند از:مونته ویدیو، سالتو، پایساندو، لاس پیدراس، ریورا، مالدونادو، ملو، آرتیگاس، میناس، فلوریدا و سن کارلوس. دانشجویان می توانند برای شناخت بیشتر شهرهای دانشجویی جمهوری اروگوئه به مطالعه مقاله بهترین شهرهای اروگوئه برای تحصیل بپردازند.

هزینه تحصیل و اعزام دانشجو به اروگوئه

شهریه دانشگاه های اروگوئه بسته به سطح تحصیلات، برنامه و موسسه آموزش عالی متفاوت است، با توجه به اینکه تنها یک دانشگاه دولتی در اروگوئه وجود دارد و بقیه دانشگاه ها به صورت خصوصی هستند، دانشجو باید برای تحصیل شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی را در نظر داشته باشد. هزینه زندگی در اروگوئه در مقایسه با بسیاری از کشورها ارزان و مقرون به صرفه است. به طور دقیق تر باید گفت هزینه های زندگی در اروگوئه 22.14 % بیشتر از هزینه های زندگی در ایران است اما کرایه خانه در این کشور 19.53% کمتر از کرایه خانه در ایران می باشد. هزینه زندگی در اروگوئه در سال 2023 برای فردی مجرد 47865UYU (پزوی اروگوئه) و برای خانواده ای با 4 اعضاء 111729UYU (پزوی اروگوئه) برآورد شده است. در جدول زیر به برخی از هزینه های زندگی اشاره می کنیم.

پارامترمیزان هزینه
هزینه نان برای 2 نفر در 1 روز50UYU (پزوی اروگوئه)
هزینه 1 لیتر شیر31UYU (پزوی اروگوئه)
اجاره خانه آپارتمان 45 متری در مرکز شهر22765UYU (پزوی اروگوئه)
اجاره خانه آپارتمان 45 متری در خارج از مرکز شهر14990UYU (پزوی اروگوئه)
بلیط حمل و نقل ماهانه1938UYU (پزوی اروگوئه)
هزینه 1 دقیقه مکالمه با موبایل7UYU (پزوی اروگوئه)

دانشگاه آمریکایی جزء دانشگاه های برتر و معتبر در دنیا هستند و سالانه دانشجویان زیادی از سراسر دنیا تلاش می کنند پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را برای ادامه تحصیل به دست بیاورند. تیم مجرب و حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا با بررسی شرایط کلی افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند کشوری مناسب برای تحصیل را معرفی کنند و شرایط اعزام دانشجویان را فراهم سازند.

متداول ترین سوالات اعزام دانشجو به اروگوئه

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • هزینه تحصیل و اعزام دانشجو به اروگوئه به چه صورت می باشد؟ شهریه دانشگاه های اروگوئه بسته به سطح تحصیلات، برنامه و موسسه آموزش عالی متفاوت است، با توجه به اینکه تنها یک دانشگاه دولتی در اروگوئه وجود دارد و بقیه دانشگاه ها به صورت خصوصی هستند، دانشجو باید برای تحصیل شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی را در نظر داشته باشد. هزینه زندگی در اروگوئه در مقایسه با بسیاری از کشورها ارزان و مقرون به صرفه است. به طور دقیق تر باید گفت هزینه های زندگی در اروگوئه 22.14 % بیشتر از هزینه های زندگی در ایران است اما کرایه خانه در این کشور 19.53% کمتر از کرایه خانه در ایران می باشد.
  • شرایط اعزام دانشجو به اروگوئه به چه ورت است؟ دانشجویان و متقاضیان خارجی و بین المللی جهت مهاجرت تحصیلی به کشور اروگوئه به گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه و ویزای تحصیلی این کشور نیاز دارند. متقاضی باید پس از بررسی دقیق دانشگاه های اروگوئه با ارسال مدارکی مثل: تکمیل فرم در نظر گرفته شده در سایت دانشگاه، ترجمه رسمی و تایید شده اسنادی که به زبان اسپانیایی یا انگلیسی نیستند، اسکن از گذرنامه، سوابق تحصیلی، اثبات توانایی مالی در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی، انگیزه نامه و مدرک معتبر زبان با توجه به زبان تحصیل می توانید پذیرش دانشگاه مورد نظر را به دست بیاورید. آموزش در دانشگاه های اروگوئه به زبان اسپانیایی و در مقاطع تکمیلی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *