ویترین

اعزام دانشجو به استونی

اعزام دانشجو به استونی

اعزام دانشجو به استونی به عنوان یکی از پروسه های مهاجرتی، با دریافت ویزای تحصیل و مجوز اقامت در این کشور انجام می شود. در این نوشتار، علاوه بر شرایط ویزای تحصیلی، شرایط تحصیل و هزینه های اعزام دانشجو به استونی نیز توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد بررسی دقیق قرار گرفته اند. استونی عمدتاً یک کشور پست است که با دریای بالتیک، لتونی و روسیه همسایه است. این کشور دریاچه ‌ها و جنگل ‌های متعدد و رودخانه ‌های زیادی دارد که بیشتر آنها به سمت شمال به خلیج فنلاند یا از شرق به دریاچه پیپوس، بزرگترین دریاچه آن می ‌ریزند. استونی در شاخص توسعه انسانی رتبه بالایی دارد و متعاقباً در اندازه گیری آزادی مطبوعات، آزادی اقتصادی، آزادی های مدنی و آموزش عملکرد مطلوبی دارد. استونی اغلب به عنوان یکی از کشورهای اروپایی شناخته می شود و به عنوان پیشرو در دولت الکترونیک شناخته می شود.

از زمان استقلال از اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، استونی به سرعت مدرن شد و اکنون عضو اتحادیه اروپا و ناتو است. با وجود هجوم اخیر ساختمان ‌های مدرن، این کشور هنوز با تاریخ باستانی خود پیوند دارد و قلعه ‌ها و دیگر ویژگی‌های تاریخی فراوان است. استونی کوچک به شدت جنگلی است و حدود نیمی از قلمرو آن را درختان و جنگل ‌ها پوشانده اند. استونی یکی از سریع ‌ترین اقتصاد های در حال رشد در اروپا است و شرکت ‌ها مجبور نیستند روی سودهایی که مجدداً در شرکت سرمایه‌گذاری می ‌شوند مالیات بپردازند. مردم استونی وقت خود را در تابستان در خارج از منزل و در زمستان در داخل خانه می گذرانند. این کشور دارای طیف گسترده ای از پیشنهادات فرهنگی و ورزشی از جمله فیلم، تئاتر، هنر و موسیقی است.

ورزش های پرطرفدار استونی عبارتند از:

  • اسکی صحرایی
  • فوتبال
  • بسکتبال
  • قایق رانی در تابستان

اعزام دانشجوی خارجی به استونی

دانشگاه های استونی همگی از ساختار دو لایه (لیسانس و کارشناسی ارشد) برای اکثر برنامه ها استفاده می کنند. در دانشگاه های برتر استونی و موسسات آموزش عالی این کشور دوره های لیسانس معمولاً 3 سال و در مقطع کارشناسی ارشد معمولاً 2 سال طول می کشد. برای تحصیل در رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، دامپزشکی، معماری و مهندسی عمران دانشجویان باید در برنامه های آموزش 5 الی 6 ساله شرکت کنند و معمولاً منجر به مدرک کارشناسی ارشد می شوند. مدارک دکتری درجات تحقیقاتی کارشناسی ارشد هستند و 3.5 الی 4 سال تحصیلی به طول می انجامند. سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) در سیستم آموزش عالی استونی استفاده می شود و دانشجویانی که در نقاط مختلف اروپا مشغول به تحصیل هستند می توانند از این موضوع بهره مند شوند.

دانشجویان بیش از 70 کشور در حال حاضر در استونی تحصیل می کنند و این کشور علاوه بر اینکه کشوری زیبا و دوستانه است که پذیرای دانشجویان بین المللی است، یک آموزش عالی و معتبر بین المللی ارائه می دهد. شهر تالین، پایتخت استونی، توسط intelligentcommunity به عنوان یکی از هفت جامعه باهوش جهان معرفی شده است. علاوه بر این، انگلیسی به طور گسترده در سراسر استونی صحبت می شود و دسترسی به اینترنت در بسیاری از مکان ها رایگان است. استونی با داشتن کارت شناسایی الکترونیکی، دولت الکترونیک و رای گیری آنلاین یکی از متصل ترین کشورهای جهان است.

اعزام دانشجوی خارجی به استونی

اعزام دانشجو به استونی جهت تحصیل در دانشگاه های آن

استونی دارای 12 موسسه آموزش عالی دولتی (3 دانشگاه چند رشته ای و 9 دانشگاه تخصصی) و 8 موسسه آموزش عالی خصوصی می باشد و موسسات آموزش عالی استونی نزدیک به 60 برنامه کارشناسی ارشد را در رشته های مختلف دانشگاهی، از همراهی (موسیقی) تا طراحی و مدیریت خدمات سلامت و اسپا ارائه می دهند. بسیاری از موسسات آموزشی استونی برنامه هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، از جمله آکادمی هنر استونی، آکادمی موسیقی و تئاتر استونی، مدرسه کسب و کار استونی، دانشگاه علوم زیستی استونی، دانشگاه تالین، دانشگاه فناوری تالین و دانشگاه تارتو.

جدول زیر شامل اطلاعات کاملی از بهترین دانشگاه های استونی می باشد:

نام دانشگاهشهرسال تاسیستعداد دانشجویان
University of TartuTartu163213000
Tallinn University of TechnologyTallinn191812500
Tallinn UniversityTallinn19197500
Estonian University of Life SciencesTartu19515500
Estonian Academy of ArtsTallinn1914800

قدم به قدم تا تحصیل در مجارستان

شرایط ویزا جهت اعزام دانشجو به استونی

دانشجویان اتحادیه اروپا برای تحصیل در استونی نیازی به مجوز اقامت ندارند. با این حال، آنها باید یک اجازه اقامت موقت، که برای 5 سال خوب است، دریافت کنند. دانشجویان و متقاضیانی که شهروند اتحادیه اروپا هستند، باید ابتدا ظرف 3 ماه پس از ورود به استونی، در مقامات دولتی محلی ثبت ‌نام کنند. پس از به دست آوردن حق اقامت موقت، دانشجویان باید ظرف مدت 1 ماه کارت شناسایی استونیایی دریافت کنند. سایر دانشجویان (از جمله دانشجویان کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس) باید از سفارت یا کنسولگری استونی در کشور خود مجوز اقامت موقت برای تحصیل دریافت کنند. دانشجویان این کشورها باید ظرف 1 ماه پس از ورود به استونی در مقامات دولتی محلی ثبت نام کنند. مجوزهای اقامت موقت در استونی فقط برای 1 سال معتبر است، اما می تواند در هیئت پلیس و گارد مرزی حداقل دو ماه قبل از تاریخ انقضا تمدید شود.

شهریه و مدت زمان تحصیل در استونی

شهریه برای دوره های تحصیلی در دانشگاه های استونی برای دانشجویان تمام وقت رایگان است. شایان ذکر است که در دانشگاه های استونی شهریه برنامه های آموزش زبان انگلیسی بسته به نوع برنامه و مدرسه بسیار متفاوت است. شهریه هر ترم برای برنامه های تدریس شده به زبان انگلیسی به طور کلی حدود 1500€ (یورو) تا 2500€ (یورو) در یک دانشگاه دولتی می باشد. به یاد داشته باشید که در موسسات آموزش عالی در استونی اکثر برنامه های کارشناسی ارشد 2 ساله هستند، اما برخی از آنها را می توان در 1 سال تکمیل کرد. دانشجویان و متقاضیانی که در دانشگاه های استونی مشغول به تحصیل می شوند بسته به نوع برنامه بین 60 تا 120 واحد دریافت می کنند.

پروسه اعزام دانشجو به کانادا

در نمودار زیر به میانگین هزینه تحصیل در محبوب ترین برنامه ها در استونی اشاره شده است:

هزینه تحصیل در محبوب ترین برنامه ها در استونی

سال تحصیلی در دانشگاه های استونی از سپتامبر شروع می شود و ترم پاییز تا اوایل فوریه ادامه دارد و پس از یک استراحت کوتاه (حدود 10 روز) ترم بهار شروع می شود. فرصت های زیادی برای اشتغال در استونی، به ویژه برای کسب و کارهای بین المللی و فناوری اطلاعات وجود دارد. شهروندان اتحادیه اروپا هم در زمان تحصیل در استونی و هم بعد از اتمام برنامه های تحصیلی خود نیازی به دریافت مجوز کار جهت کار در استونی ندارند. شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا باید مجوز کار را دریافت کنند که معمولاً برای 2 سال صادر می شود، اما می تواند هر بار تا 5 سال تمدید شود. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده انجام تمامی امور حقوقی و مهاجرتی هموطنان عزیز جهت مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *