ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به اسلواکی

اعزام دانشجو به اسلواکی

اسلواکی یکی از کشورهای مدرن اروپایی است و اعزام دانشجو به اسلواکی بگونه ای است که دانشجویان ­باید تحصیلات متوسطه خود را به پایان رسانده باشند. آموزش عالی و با کیفیت و هزینه های تحصیل پایین در این کشور هر دانشجویی را مجذوب خود می­ نماید. زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور بسیار مساعد است و هر ساله دانشجویان پزشکی زیادی به این کشور مهاجرت می­ نمایند.

همکاران با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی بر این دارند تا دانشجویان عزیز را با گزینه های مناسب مهاجرتی جهت ادامه تحصیل آشنا نمایند و اطلاعات مورد نیاز برای ادامه تحصیل در دیگر کشورها را در اختیارشان قرار می­ دهند.

  • نظام آموزش عالی اسلواکی چگونه نظامی است؟
  • شرایط لازم جهت اخذ پذیرش از اسلواکی چیست؟
  • بهترین دانشگاه های کشور اسلواکی کدامند؟
  • هزینه تحصیل یک دانشجوی خارجی در اسلواکی چقدر است؟
  • آیا دانشجویان خارجی امکان اخذ بورس تحصیلی در اسلواکی را دارند؟
  • امکان کار چطور؟

اعزام دانشجو به اسلواکی موجب می ­شود تا دانشجویان از این طریق بتوانند به راحتی به سایر کشورهای عضو شنگن تردد نمایند و با فرهنگ و آداب و رسوم دیگر کشورهای اروپایی نیز آشنا گردند. دانش آموزان در اسلواکی موظفند تا تحصیلات خود را تا پایان دوره متوسطه ادامه دهند. بدین معنا که تحصیل در دوره 10 ساله مدارس برای تمامی دانش آموزان در اسلواکی بصورت اجباری می­باشد.

چگونگی اعزام دانشجو به اسلواکی در 2023

کشور اسلواکی کشوری مدرن و پیشرفته است که اکثر مردم این کشور دارای تحصیلات آکادمیک هستند. همانطور که در ابتدا اشاره نمودیم دانش ­­آموزان باید تا مقطع متوسطه ادامه تحصیل دهند. آغاز تحصیلات ابتدایی از سن 7 سالگی شروع و در سن 18 سالگی تحصیلات اجباری در این کشور خاتمه می یابد. پس از آن دانشجویان می­توانند جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. دانشگاه های اسلواکی دارای رنکینگ های بالا و امکانات بسیار مناسبی هستند و از همین رو دانشجویان خارجی زیادی نیز برای ادامه تحصیل به این کشور مراجعه می­ نمایند.

تدریس در دانشگاه های خصوصی اسلواکی در سال 2023 به زبان انگلیسی است و همین موضوع باعث افزایش دانشجویان بین المللی در این کشور گردیده است. تحصیل در دانشگاه های اسلواکی و در مقاطع مختلف در این کشور با محدودیت سنی همراه است. بدین گونه که دانشگاه های این کشور برای مقطع کارشناسی دانشجویان کمتر از 25 سال و برای مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان کمتر از 35 سال را پذیرش می­ نمایند، اما دانشجویان در مقطع دکتری با این محدودیت روبرو نیستند و تنها با ارائه مدارک خود و رزومه تحصیلی پذیرش می­گردند.

در جدول پایین می توان با بهترین موسسات آموزش عالی در کشور اسلواکی و رتبه جهانی و ملی آنها آشنا شد:

دانشگاهرتبه جهانیرتبه ملی
دانشگاه کومنیوس (در براتیسلاوا)6511
دانشگاه پاول جوزف سافاریک (کوسیچ)7012
دانشگاه فنی اسلواک (براتیسلاوا)8013
دانشگاه فنی کوسیچ (کوسیچ)8014
دانشگاه زیلینا8015

برترین برنامه های درسی جهت اعزام دانشجو به اسلواکی

یکی از بزرگترین مزیت های اعزام دانشجو به اسلواکی، وجود برنامه های درسی متنوع در این کشور برای دانشجویان بین المللی می باشد. اسلواکی طی سالهای اخیر به دلیل ارائه برنامه های درسی متنوع با ساختار پیشرفته  بین المللی همواره مورد توجه دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف قرار گرفته است. علاوه بر این، انتخاب برنامه درسی مناسب برای دانشجویان بین المللی در اسلواکی، به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار راحت تر است. با انتخاب برترین برنامه های درسی در اسلواکی می توانید شانس خود را برای آینده شغلی مناسب در این کشور افزایش دهید.

محبوب ترین رشته های تحصیلی در اسلواکی بدین شرح می باشد:

محبوب ترین رشته های تحصیلی در اسلواکی

در جدول زیر می توانید برترین برنامه های درسی در اسلواکی را برای دانشجویان اعزامی جهت مهاجرت به اسلواکی مشاهده فرمایید:

برترین برنامه های درسی در اسلواکی جهت اعزام دانشجوطول دورهتوضیحات
دندانپزشکی6 سالدانشجویان بین المللی که به سلامت دهان و دندان علاقه مند هستند، و به دنبال شغلی در دندانپزشکی هستند، دانشگاه های دندانپزشکی این کشور بهترین گزینه برای آنها خواهد بود.
داروسازی عمومی5 سالبرای پذیرش در برنامه داروسازی عمومی در اسلواکی، متقاضیان باید تحصیلات متوسطه کامل را در سطح مناسب گذرانده باشند، که به آنها امکان دسترسی به تحصیلات در سطح دانشگاه را می دهد.
مهندسی عمران3 سالاغلب دانشگاه های مهندسی در اسلواکی به ویژه در رشته عمران، شرایط پذیرش خاصی را بریا برنامه مهندسی عمران خود ارائه می دهد.
داروخانه5 سالداروسازی در اسلواکی به طور کلی، یک رشته تحصیلی مهیج و بسیار پر ارزش است که به فارغ التحصیلان این امکان را می دهد بهترین توصیه های بهداشتی در زندگی افراد را تغییر دهند.

دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به اسلواکی

اعزام دانشجو به اسلواکی بگونه ای است که دانشجویان امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی در اسلواکی را خواهند داشت. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی بسیار کم است و دوره های زبان رایگان برای دانشجویانی که دارای مهارت زبان انگلیسی نیستند، برگزار می­ گردد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور نسبت به دانشگاه های دولتی اسلواکی بیشتر است، اما پذیرش در این دانشگاه ها بسیار آسان خواهد بود. از همین رو بسیاری از دانشجویان بین المللی سعی بر آن دارند تا درخواست های پذیرش خود را به دانشگاه های خصوصی در این کشور ارسال نمایند. بطور کلی کیفیت و امکانات در تمامی دانشگاه های اسلواکی اعم از دولتی و خصوصی بسیار مناسب و پیشرفته هستند.

دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به اسلواکی

اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی

تمامی علاقمندان تحصیل و اعزام دانشجو به اسلواکی، ابتدا باید نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی اسلواکی اقدام نمایند. بدین منظور ابتدا درخواست پذیرش خود را به دانشگاه مورد نظر در اسلواکی ارسال کنند. مسئولین مربوطه در دانشگاه های این کشور پس از بررسی و ارزیابی مدارک متقاضیان برای آنان دعوتنامه تحصیلی ارسال خواهند نمود. در برخی موارد دانشجویان ممکن است به چندین دانشگاه درخواست پذیرش ارسال نمایند. پس از طی مراحل فوق و اخذ دعوتنامه تحصیلی دانشجویان می­ بایست ویزای کشور اسلواکی را اخذ و به این کشور سفر نمایند. دانشجویانی که دوره­ تحصیلیشان طولانی است، نیازمند اخذ مجوز اقامت در این کشور نیز می ­باشند.

شرایط عمومی پذیرش برای دانش آموزان بین المللی مانند دانشجویان اسلواکی است. دانشجویان دارای مدرک بین المللی واجد شرایط برای موسسات آموزش عالی در اسلواکی هستند. دانشجویان بین المللی که تمام شرایط پذیرش را ندارند باید در دوره های مقدماتی از جمله دوره های زبان اسلواکی شرکت کنند. این دوره ها توسط موسسه زبان و آمادگی تحصیلی دانشجویان خارجی، یک بخش مستقل از دانشگاه Comenius در براتیسلاوا ارائه می شود.

سطح شهریه تحصیلی برای اعزام دانشجو به اسلواکی

واقعیت این است که سطح شهریه اخذ شده از دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور اسلواکی در سطح مقرون به صرفه ای قرار دارد. و این واقعیت را می توان در مقایسه با سطح شهریه در دیگر کشورهای اروپایی متوجه شد. در شرایط فعلی میانگین شهریه سالیانه تحصیل دانشجویان کارشناسی در اسلواکی بین 550 الی €5500 (یورو) و میانگین شهریه سالیانه تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد در کشور اسلواکی نیز بین 2200 الی €5500 (دلار) متغیر است. در ضمن تحصیل دانشجویان اروپایی در این کشور نیز کاملا رایگان است.

در قالب نمودار زیر نیز می توان با برخی از ارزانترین دانشگاه های اسلواکی در سال 2023 آشنا شد:

سطح شهریه سالانه در دانشگاه های اسلواکی

در خصوص هزینه زندگی دانشجویان بین المللی در اسلواکی

سطح هزینه زندگی دانشجویی نیز در کشور اسلواکی پایین است. و مطابقآخرین آمار نیز متوسط هزینه زندگی ماهیانه دانشجویی در این کشور بین 600 الی EUR 700 (یورو) متغیر است. چرا که تعیین کننده قطعی این هزینه سبک زندگی و سلایق و علایق خود دانشجو می باشد.

پس همانگونه که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، دانشجویان بین المللی در اسلواکی بیشترین فاند خود را صرف خرید از بازارها می کنند:

توزیع درصدی هزینه زندگی در اسلواکی

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیل از اسلواکی

دانشجویان باید فرم درخواست دانشگاه مورد نظر خود را پر کرده و همراه با مدارک مورد نیاز به موسسه ارسال کنند. دانشجویان می توانند به صورت الکترونیکی درخواست دهند یا می توانند فرم درخواست کاغذی را پر کنند.برنامه الکترونیکی باید به طور کامل پر شود. دانشجویان باید از فرم پر شده پرینت گرفته و امضا کنند و از طریق پست به همراه مدارک به واحد تحصیلی موسسه مربوطه به کشور اسلواکی ارسال کنند.

  • گواهی بیمه سلامت
  • اثبات مقدار کافی بودجه برای پوشش هزینه تحصیل و زندگی در اسلواکی
  • یک کپی معتبر از گذرنامه
  • دو قطعه عکس
  • پیش نویس پایان نامه (برای تحصیل در مقطع دکتری)
  • اصل و ترجمه ریز نمرات و دانش نامه مقاطع قبلی (مانند دیپلم، پیش دانشگاهی، کارشناسی. کارشناسی ارشد)
  • انگیزه نامه
  • یک کپی گواهی شده از مدرک بین المللی یا معادل آن
  • رزومه کاری: (یک رزومه باید شامل اطلاعات اولیه شما باشد که شامل نام، آدرس، تلفن و ایمیل است. هدف شغلی، پیشینه تحصیلی، تجربه کاری (در صورت وجود)، یا تجربه داوطلبانه یا کارآموزی، جوایز و افتخارات، علاقه و مراجع. واضح، مختصر باید ذکر شود)
  • فهرست آثار منتشر شده یا فعالیت های پژوهشی یا هنری
  • گواهی مهارت زبان: تسلط به زبان اسلواکی یا انگلیسی: ( آیلتس 5، دولینگو 105، تافل 81، PTE58، SAT500)
  • تاریخ ارسال تمامی مدارک تا پایان ماه فوریه تا مارچ می باشد.
  • برخی از موسسات برای پذیرش، آزمون ورودی دارند. معمولاً امتحانات ورودی بین ژوئن و سپتامبر برگزار می شود.
  • شناسایی مدارک: دانشجویان بین المللی که تحصیلات لازم را در خارج از کشور کسب کرده اند، ملزم به ارائه مدرک رسمی رسمی صادر شده توسط یک موسسه آموزشی یا مدرسه خارجی هستند.

سیستم آموزشی موسسات آموزش عالی در اسلوکی

برنامه های آموزشی در دانشگاه های اسلواکی بگونه ای است که ممکن است دانشجویان در یک رشته آموزش های متفاوتی را در دانشگاه های مختلف در این کشور دریافت نمایند. تحصیل در مقطع کارشناسی در اسلواکی بمدت 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و در مقطع دکترا در این کشور بمدت 3 سال طول خواهد کشید. تحصیل در مدارس فنی در اسلواکی نیز که پس از پایان تحصیلات اجباری در این کشور امکان پذیر است نیز به مدت 3 سال بطول خواهد انجامید. زبان تدریس در دانشگاه های اسلواکی به دو زبان انگلیسی و اسلواکی می ­باشد، اما اکثر برنامه ها تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بدلیل جذب دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی ارائه می ­گردد. دانشجویان امکان اخذ بورسیه تحصیلی در اسلواکی را خواهند داشت.

اکثر بورسیه های تحصیلی در این کشور متعلق به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می ­باشد. ناگفته نماند دانشجویان برای ورود به دانشگاه های اسلواکی می­ بایست در آزمون های ورودی این دانشگاه ها شرکت نمایند. با توجه به شرایط اعزام دانشجو به اسلواکی تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور اسلواکی برای تمامی دانشجویان محلی و دانشجویانی که از کشورهای اتحادیه اروپا به این کشور سفر نموده اند بصورت رایگان است. دانشجویان سایر کشورها می­ بایست هزینه هایی را پرداخت نمایند. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دانشجویان توصیه می­ نمایند که قبل از هر گونه تصمیم گیری جهت ادامه تحصیل در اسلواکی ابتدا از تأیید دانشگاه های این کشور از سوی وزارت علوم ایران آگاهی یابند.

سوالات پرتکرار در خصوص اعزام دانشجو به اسلواکی

در این بخش به مهم ترین سوالات مخاطبان در خصوص اعزام دانشجو به این کشور پاسخ می دهیم:

  • برای اعزام دانشجو به اسلواکی به وکیل مهاجرتی نیاز است؟ انتخاب وکیل مهاجرتی یک عمل کاملا اختیاری است و در صورت انتخاب صحیح، می تواند پروسه مهاجرتی فرد را ساده تر کند.
  • هزینه های مورد نیاز برای اعزام دانشجو به اسلواکی چه مقدار است؟ دانشجویان برای تحصیل در اسلواکی به 2000$ تا 8000$ (دلار آمریکا) نیاز دارند و علاوه بر این باید با توجه به سبک زندگی خود، هزینه های زندگی را نیز در نظر بگیرند.
  • آیا دانشگاه های اسلواکی از نظر علمی در شرایط مناسبی قرار دارند؟ تنها تعداد انگشت شماری از دانشگاه های اسلواکی در جایگاه علمی مناسبی قرار دارند.
  • آیا تحصیل در اسلواکی منجر به اقامت در این کشور می شود؟ در صورت اشتغال به کار این امکان وجود دارد.
  • برترین دانشگاه اسلواکی در سال 2023 چیست؟ دانشگاه کومنیوس بهترین دانشگاه فعلی کشور اسلواکی به شمار می رود.
  • آیا همه دانشجویان خارجی حاضر در اسلواکی از حق کار برخوردارند؟ بله، مطابق قوانین این کشور کلیه دانشجویان خارجی دارای اقامت اسلواکی حق کار پاره وقت تا حداکثر 20 ساعت در هفته را دارند.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *