ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به ایسلند

اعزام دانشجو به ایسلند

اعزام دانشجو به ایسلند برای متقاضیان خارجی و بین المللی بالای 18 سال که قصد ادامه تحصیل در سطح دانشگاه را دارند امکان پذیر است. در دانشگاه های کشور ایسلند شرایط عالی برای ادامه تحصیل در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی مطرح در دنیا وجود دارد. ایسلند به دلیل داشتن مناظر حیرت انگیز و زیبا شناخته شده است علاوه بر این ایسلند مقصد تحصیلی شناخته شده نوردیک است به طوری که دانشجویان بین المللی زیادی تلاش می کنند پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را به دست بیاورند.

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی ایسلند را دارند و می خواهند اطلاعاتی در خصوص شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به این کشور کسب کنند می توانند مقاله پیش رو را که به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است با دقت مطالعه کنند.

  • شرایط تحصیل در ایسلند چگونه است؟
  • آیا ایسلند مقصد مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور است؟
  • هزینه های تحصیل در کشور ایسلند چقدر است؟
  • آیا می توان از ایسلند به عنوان مقصد مناسب برای تحصیل یاد کرد؟
  • فرایند پذیرش تحصیلی در ایسلند چقدر است؟

معرفی دانشگاه جهت اعزام دانشجو به ایسلند

ایسلند یکی از کشورهای کوچک در قاره اروپا است در این کشور کوچک تنها 7 دانشگاه وجود دارد که از این میان 4 دانشگاه به صورت دولتی و 3 دانشگاه به صورت خصوصی فعالیت می کنند. کیفیت آموزش در این دانشگاه ها با یکدیگر برابر می باشد و حدودا 5% از کل جمعیت دانشگاهی این کشور را دانشجویان خارجی و بین المللی تشکیل می دهند. از بین این 7 موسسه آموزش عالی 2 دانشگاه ایسلند و ریکیاویک بسیار معتبر هستند و در پایتخت این کشور جای گرفته اند. علاوه بر این دانشگاه آکوریری که در منطقه شمالی شهر آکویر جای گرفته است بزرگترین و مهاجر پذیر ترین دانشگاه در ایسلند محسوب می شود. در سال 2023 تنها دو دانشگاه Reykjavík و Iceland موفق به اخذ رتبه جهانی 301 و 351 شده اند.

اعزام دانشجو به ایسلند با بورسیه تحصیلی

یکی از متداول ترین و راحت ترین روش ها برای اعزام دانشجو به ایسلند، اخذ بروسیه تحصیلی در این کشور برای اتباع کشورهای خارجی می باشد. تمامی دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در ایسلند را دارند، اما بضاعت مالی کافی برای این کار را ندارند، می توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی ایسلند اقدام نمایند. بورسیه تحصیلی ایسلند بر خلاف اغلب کشورهای پیشرفته اروپایی به راحتی در اختیار دانشجویان مستعد قرار می گیرد. اغلب بورسیه های تحصیلی در این کشور توسط دولت ایسلند و با همکاری دانشگاه های این کشور به دانشجویان اعزامی اعطا می شود. علاوه بر این تمامی بورسیه های تحصیلی در ایسلند بریا تشویق دانشجویان اعزامی به حضور در یکی از کالج ها و دانشگاه های این کشور می باشد. علاوه بر این بورسیه های تحصیلی ایسلند برای آینده شغلی دانشجویان اعزامی در این کشور طراحی شده اند.

در نهایت اینکه، الزامات ضروری برای دریافت بورسیه دانشجویی در ایسلند عبارت اند از:

الزامات ضروری برای دریافت بورسیه دانشجویی در ایسلند

مقاطع تحصیلی و اعزام دانشجو به ایسلند

دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند در هر 3 مقطع تحصیلی دانشگاهی به زبان ایسلند یا زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند. طول مدت تحصیل در دانشگاه های ایسلند در مقطع کارشناسی 3 الی 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال، مقطع دکتری 3 الی 5 سال و رشته های پزشکی 6 سال در نظر گرفته شده است. اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی را دارید باید در آزمون ورودی در نظر گرفته شده شرکت کنید و حداقل نمره تعیین شده را به دست بیاورید همچنین باید دقت داشته باشید که اخذ پذیرش در این رشته های تحصیلی بسیار محدود است.

در خصوص مهاجرت به ایسلند، شهریه دانشگاه های ایسلند با توجه به نوع دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است و همانطور که آگاه هستید هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی بیشتر از دانشگاه های دولتی می باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی در کشور ایسلند بین 4500£ الی 8000£ (پوند) می باشد. دانشجویان علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاه موظف به پرداخت هزینه های تحصیل نیز می باشند به این منظور باید مبلغی بین 100£ الی 250£ (پوند) پرداخت کنید.

مقاطع تحصیلی و اعزام دانشجو به ایسلند

مزایا و معایب اعزام دانشجو به ایسلند

اعزام دانشجو به ایسلند نیز همانند اغلب کشورهای جهان، در کنار مزایا بی شماری که برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد، دارای معایب محدودی نیز می باشد. به همین جهت، به شدت توصیه می شود که قبل از شروع فرآیند اعزام دانشجو به ایسلند، با مزایا و معایب اعزام دانشجویان به این کشور به خوبی آشنا شوید. به عبارت دیگر، اعزام دانشجو به ایسلند برای دانشجوان بین المللی که به دنبال آینده شغلی و تحصیلی مناسبی در خارج از کشور هستند، بهترین گزینه است. اما در کنار مزیت های این امر باید چالش های تحصیل در این کشور را نیز در نظر بگیرید.

در جدول زیر می توانید مزایا و معایب اعزام دانشجو به ایسلند را به طور دقیق بررسی کنید:

مزایا اعزام دانشجو به ایسلندمعایب اعزام دانشجو به ایسلند
اغلب دانشگاه های دولتی ایسلند، از دانشجویان بین المللی هزینه شهریه دریافت نمی کنند.هزینه زندگی در ایسلند نسبت به هزینه های تحصیل در ایسلند بسیار بالا تر است. به طور کلی ایسلند به سادگی بک کشور بسیار گران برای زندگی است.
دانشگاه های ایسلند برای دانشجویان کم بضاعت بورسیه های تحصیلی متنوعی را ارائه می دهند.یکی از اصلی ترین معایب اعزام دانشجو به ایسلند وجود موانع زبانی گسترده در این کشور می باشد. زیرا اغلب دانشجویان در این کشور به زبان محلی خود صحبت می کنند.
زیرساخت های آموزشی در ایسلند بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی بسیار پیشرفته و مدرن است.ایسلند به دلیل نزدیکی به شمال همواره دارای آب و هوای سرد می باشد، که این موضوع دانشجویان را ناراضی می کند.

تامین هزینه های تحصیل در ایسلند

از مزایای تحصیل در دانشگاه های ایسلند می توان به امکان اخذ بورس تحصیلی و کار در مشاغل پاره وقت در طول دوران تحصیلی اشاره کرد. دانشجویان واجد شرایط با رزومه تحصیلی عالی می توانند بورس تحصیلی دریافت کنند بورسیه های در نظر گرفته شده در دانشگاه های ایسلند در انواع مختلفی ارائه می شود و معمولا بخشی یا تمامی هزینه های تحصیل و زندگی را ساپورت می کنند. برای اطلاع از شرایط اخذ بورس تحصیلی در دانشگاه های این کشور می توانید به مقاله بورسیه تحصیلی در ایسلند رجوع کنید.

اگر شرایط تحصیلی عالی ندارید و موفق به اخذ بورس تحصیلی نشدید می توانید در طول مدت تحصیلی برای تامین بخشی از هزینه های خود در مشاغل پاره وقت در محیط دانشگاه یا سایر مکان ها مشغول به کار شوید اما دقت داشته باشید که برای کار محدودیت زمانی در نظر گرفته شده است به طوری که دانشجویان مقطع کارشناسی به مدت 10 ساعت، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به مدت 20 ساعت و دانشجویان دکتری به مدت 30 ساعت در طول هفته مجاز به کار کردن هستند. برخی از دانشگاه های این کشور امکان شرایط تدریس را فراهم کرده اند اگر در زمینه مشخص شده دارای توانایی و تسلط هستید می توانید تدریس در دانشگاه ها را تجربه کنید همچنین متقاضیان می توانند در بخش های مختلفی مثل: کافه، رستوران، کتابخانه، مغازه یا فروشگاه های زنجیره ای نیز کار کنند.

اخذ ویزای تحصیلی ایسلند

اعزام دانشجویان با تابعیت غیر اروپایی به کشور ایسلند با اخذ ویزای تحصیلی امکان پذیر است، مجوز اقامت برای دانشجویان به مدت 6 ماه یا یک ترم صادر می شود اما برای دانشجویان مقطع دکتری مجوز اقامت به مدت 12 ماه صادر خواهد شد. دانشجویان موظف هستند 4 ماه قبل از انقضای مجوز خود اقدامات لازم را در جهت تمدید مجوز انجام دهند. متقاضیان می توانند از طریق سفارتخانه یا کنسولگری کشور ایسلند در کشور مبدا یا در کشورهای همسایه درخواست خود را جهت اخذ ویزای تحصیلی ایسلند اعلام کنند به این منظور لازم است مدارک و مستنداتی را ارائه کنید که به شرح ذیل می باشند.

  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • فرم درخواست
  • بیمه درمانی
  • اثبات پشتیبانی مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده توسط مراجع مربوطه در کشور مبدا
  • اصل و فتوکپی از گذرنامه
  • ارائه مدارک شناسایی
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • یک عکس با اندازه پاسپورتی
  • گواهی پزشکی (در صورت لزوم)
  • مدرک معتبر زبان
  • پرداخت هزینه درخواست
  • ارائه ترجمه رسمی از مدارکی که به زبان ایسلندی یا انگلیسی نیستند

اعزام دانشجو به ایسلند همراه با خانواده

اگر تصمیم دارید به همراه اعضای خانواده به کشور ایسلند مهاجرت کنید باید قبل از ورود به این کشور درخواست خود را در سفارتخانه ایسلند اعلام کنید. هر عضوء خانواده که تمایل به همراهی با شما را دارد باید فرم درخواست را به صورت جداگانه تکمیل کند و اگر فردی دارای سن کمتر از 18 سال است سرپرست خانواده موظف به تکمیل فرم برای وی می باشد. برای اخذ ویزای همراهان لازم است اثبات کنید که دارای تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی خود و خانواده هستید علاوه بر این باید گذرنامه و مدارک شناسایی اعضاء، عکس پاسپورتی، سند ازدواج و سند تولد فرزندان ارائه شود.

معمولا پس از گذشت 3 الی 4 ماه از اقامت متقاضی اصلی در کشور ایسلند همراهان می توانند وارد این کشور شوند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به شرایط شما گزینه های مناسب برای مهاجرت تحصیلی را معرفی می کنند، برای دریافت مشاوره های رایگان و کسب پاسخ سوالات خود در خصوص مهاجرت تحصیلی و سایر روش های مهاجرت می توانید با کارشناسان و وکلای ما در تماس باشید.

پرتکرارترین سوالات اعزام دانشجو به ایسلند

در این بخش از مقاله به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • مقاطع تحصیلی و اعزام دانشجو به ایسلند چگونه است؟ دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند در هر 3 مقطع تحصیلی دانشگاهی به زبان ایسلند یا زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند. طول مدت تحصیل در دانشگاه های ایسلند در مقطع کارشناسی 3 الی 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال، مقطع دکتری 3 الی 5 سال و رشته های پزشکی 6 سال در نظر گرفته شده است. اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی را دارید باید در آزمون ورودی در نظر گرفته شده شرکت کنید و حداقل نمره تعیین شده را به دست بیاورید همچنین باید دقت داشته باشید که اخذ پذیرش در این رشته های تحصیلی بسیار محدود است.
  • اعزام دانشجو به ایسلند همراه با خانواده به چه صورت است؟ اگر تصمیم دارید به همراه اعضای خانواده به کشور ایسلند مهاجرت کنید باید قبل از ورود به این کشور درخواست خود را در سفارتخانه ایسلند اعلام کنید. هر عضوء خانواده که تمایل به همراهی با شما را دارد باید فرم درخواست را به صورت جداگانه تکمیل کند و اگر فردی دارای سن کمتر از 18 سال است سرپرست خانواده موظف به تکمیل فرم برای وی می باشد. برای اخذ ویزای همراهان لازم است اثبات کنید که دارای تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی خود و خانواده هستید علاوه بر این باید گذرنامه و مدارک شناسایی اعضاء، عکس پاسپورتی، سند ازدواج و سند تولد فرزندان ارائه شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *