ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به دومنیکن

اعزام دانشجو به دومنیکن

اعزام دانشجو به دومنیکن از سراسر دنیا امکان پذیر بوده و هر ساله دانشجویان بین المللی بیشتری وارد خاک این کشور می شوند. با توجه به برنامه های تحصیلی بی نظیری که در دانشگاه های جمهوری دومنیکن به تمامی دانشجویان ارائه می شود، این کشور یک مقصد عالی و همچنین زیبا برای ادامه تحصیل در سطوح مختلف به شمار می رود. دانش آموزانی که قصد دارند در این منطقه فرهنگی متنوع زندگی کنند، حتما باید قبل از انجام هر کاری، برنامه ریزی کنند. جمهوری دومنیکن کیفیت تحصیلی بالاتیی در منطقه دارد و دانشگاه های این کشور که به دنبال استعدادیابی می باشند تا بهترین و باهوش ترین دانشجویان دنیا را جذب کنند.

با تحصیل و اعزام دانشجو به دومنیکن، دانشجویان می توانند به نقاط مختلف این کشور سفر کنند و جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهر پویا سانتو دومینگو و منطقه استعماری آن را کشف کنند و همچنین به بازدید از پارک های ملی، سواحل، موزه ها، بازارها و هنرهای محلی بپردازند. راهنمای تهیه شده توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دانشجویان و متقاضیان کمک می کند تا از شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به دومنیکن به طور کامل مطلع شوند و آمادگی کامل جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور داشته باشند.

آشنایی با جمهوری دومنیکن

جمهوری دومنیکن کشوری در جزیره هیسپانیولا است و هم از نظر مساحت و هم جمعیت، جمهوری دومینیکن دومین کشور بزرگ کارائیب است. جمهوری دومنیکن دارای نهمین اقتصاد بزرگ در آمریکای لاتین و دومین اقتصاد بزرگ در منطقه کارائیب و آمریکای مرکزی می باشد. اگرچه مدت ‌ها به دلیل تولید شکر شناخته می ‌شد، اما اکنون اقتصاد تحت سلطه خدمات است. پیشرفت اقتصادی کشور را سیستم پیشرفته مخابراتی آن می توان مثال زد. تحصیل در یک کشور خارجی می تواند یک فرصت هیجان انگیز باشد، اما انتخاب یک کشور نیز می تواند چالش برانگیز باشد. اگرچه بسیاری از دانشجویان مناطقی از جهان مانند آسیا یا اروپا را کاوش می کنند، اما برخی دیگر مایل به کاوش نقاط جدید دنیا هستند. برای داشتن یک تجربه آموزشی منحصر به فرد، ممکن است افراد بخواهند به کارائیب و جمهوری دومنیکن بروند.

این کشور به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا در مدارس خود تحصیل کنند و انجام این کار می تواند یکی از بهترین تصمیمات یک دانشجو باشد. جمهوری دومینیکن کشوری است واقع در آنتیل بزرگ که بخشی از دریای کارائیب است و یک سوم غربی جزیره محل هائیتی است. پایتخت این کشور سانتو دومینگو می باشد و این شهر همچنین خانه بیش از 1 میلیون نفر از ساکنان این کشور است. در میان تمام کشورهای حوزه کارائیب، جمهوری دومنیکن دومین کشور بزرگ از نظر وسعت و جمعیت است. جمهوری دومنیکن جمهوری دومنیکن حدود 18700 مایل مربع زمین دارد و حدود 11 میلیون نفر در آن زندگی می کنند.

در نمودار زیر به طور دقیق تر به جمعیت جمهوری دومنیکن اشاره شده است:

جمعیت جمهوری دومنیکن

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به دومنیکن

قبل اعزام دانشجو به دومنیکن متقاضیان حتما باید از شرایط تحصیل و دوره های آموزشی که در مدارس و دانشگاه های این کشور ارائه می شود اطلاعات کامل کسب کنند. دومنیکن یک برنامه آموزشی برای دانش آموزان دارد و تحصیلات ابتدایی از 3 سالگی شروع می شود و تا سن 17 سالگی ادامه دارد و به صورت رایگان توسط دولت دومنیکن ارائه می شود. بعد از اتمام آموزش های ارائه شده در مدارس دومنیکن، متقاضیان می توانند وارد دانشگاه های برتر این کشور شوند. جلسات آموزشی در دانشگاه های دومنیکن توسط خود دانشگاه ها برنامه ریزی می شوند و اکثر برنامه ها برای دانشجویان بین المللی قابل تنظیم هستند.

بسیاری از دانش آموزان در برنامه های تحصیلی که در لیست زیر ذکر شده است شرکت می کنند:

  • برنامه های اجتماعی و فرهنگی
  • اسپانیایی
  • پزشکی
  • کشاورزی
  • کسب و کار
  • مهندسی

شایان ذکر است که دانشجویان از طریق برنامه های عمومی در دومنیکن برای هیچ نیاز پزشکی بیمه نمی شوند. دانشجویان بین المللی باید یک بیمه نامه درمانی دریافت کنند که برای برنامه های تحصیلی آنها در خارج از کشور اعمال می شود. علاوه بر این، متقاضیان باید در نظر داشته باشند که فرآیند مهاجرت مستلزم داشتن این نوع بیمه برای دانشجویان نیز خواهد بود. توجه داشته باشید که بیمه و مدارک پزشکی که متقاضیان برای اعزام دانشجو به دومنیکن دریافت می کنند باید کاملا معتبر و تایید شده باشند.

شرایط اعزام دانشجو به دومنیکن

مهاجرت تحصیلی و شرکت در برنامه های تحصیلی دومنیکن

برای اعزام دانشجو به دومنیکن، متقاضیان باید ماه ها قبل برای ورود به این برنامه ها درخواست دهند. از آنجایی که اکثر دانشگاه ها و موسسات آموزشی دومنیکن خصوصی هستند، بسیار متداول است که خود مراکز آموزشی شرایط ثبت نام دانشجویان محلی و بین المللی را تعیین کنند. در حالی که اکثر دانشگاه های دومنیکن دانشجویان بین المللی را می پذیرند، ثبت نام در این برنامه ها برای دانشجویان چندان رایج نیست. علاوه بر این، هزینه های تحصیل توسط دانشگاه و موسسه آموزشی مربوطه تعیین می شود. در دومنیکن بورسیه تحصیلی اغلب برای دانشجویان محلی در دسترس است، اما در بیشتر موارد برای دانشجویان بین المللی اخذ بورسیه تحصیلی کمی دشوار می باشد و با شرایط خاص همراه است. هزینه های اقامت و زندگی دانشجویی نیز با توجه به موارد مختلف، متفاوت می باشد.

در جدول زیر به هزینه های اصلی اقامت دانشجویی در دومنیکن اشاره شده است:

مواردهزینه ها در یک ماه به دلار
آپارتمان مشترک$281 برای هر نفر
قبوض و امکانات$122 برای هر نفر
اینترنت$52 برای هر نفر
حمل و نقل عمومی$37 برای هر نفر

اگر دانشجو قصد دارد در یک برنامه ثبت نام کند و کمتر از 90 روز در دومنیکن باشد، برای تحصیل در این کشور نیازی به ویزای تحصیلی نخواهد داشت و باید ویزای توریستی یا غیر تخصصی دریافت کند. دانشجویانی که قصد دارند در دومنیکن بیشتر بمانند، باید مدرکی از برنامه شرکت کننده داشته باشند که نشان دهد آنها در یک برنامه پذیرفته شده است و قصد دارند در به طور بلند مدت در دومنیکن مشغول به تحصیل شوند و دریافت ویزای تحصیلی دومنیکن برای اکثر دانشجویان خارجی الزامی می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی کامل برای یاری هموطنان عزیز جهت تحصیل پزشکی در دومنیکن را دارد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *